جنگ ربات و انسان
بازدید 315
0

توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان

توسعه هوش مصنوعی = جنگ ربات و انسان : ROBOSTOP فیسبوک آزمایش هوش مصنوعی را پس از اینکه دو ربات شروع به صحبت به زبانی کردند که فقط خودشان میفهمیدند، خاموش کرد. آلیس و باب (دو ربات ساخت فیسبوک) انگلیسی را تغییر دادند تا برقراری ارتباط را برای خودشان آسانتر کنند و جملاتی را بیان کردند که برای دانشمندان نا بخردانه بود. یک کارشناس ربات بیان کرد : افشای اینکه دستگاه های فیسبوک به زبان خودشان صحبت کرده اند همانطور که هیجان انگیز است اما فوق العاده ترسناک است.

هوش مصنوعی

پروفسور رباتیک بریتانیا به نام Kevin Warwick گفت :

این یک نطفه عطف فوق العاده مهم است، اما هر کس که فکر میکند که خطرناک نیست، سرش را در شن و ماسه انداخته است. ما نمیدانیم این ربات ها چه میگویند، وقتی رباتی دارید که توانایی انجام کاری را به صورت فیزیکی به ویژه ربات های نظامی دارد، ممکن است کشنده باشد. دستگاه های هوشمند در حال حاضر توانایی برقراری ارتباط را دارند. اگرچه فکر میکنیم میتوانیم آن ها را نظارت کنیم اما راهی برای اطلاع نداریم. من و استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) در مورد خطرات تعویق به هوش مصنوعی هشدار داده ایم. )

توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان

این موضوع همانقدر که جالب و هیجان انگیز است، خطرناک است و در آینده ی نه چندان دور خبر از جنگ ربات و انسان میدهد.

ربات کنترلی هوشمند GLORY ROBOT 20908

  • دارای ریموت کنترل
  • قابلیت حرکت به جلو و عقب
  • انجام حرکات موزون
  • قابلیت راه رفتن
  • بسیار با کیفیت و مقاوم

فیلم The Terminator :

این واقعه شباهت زیادی به فیلم ترمیناتور دارد که در آن یک ربات خودخواه میشود و شروع به جنگ ربات با انسان ها میکند.

توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان
فیلم سینمایی ترمیناتور

حادثه فیسبوک بازتابی از خط داستانی فیلم The Terminator دارد که در آن یک سیستم هوش مصنوعی که خودخواهی را توسعه داده است، جنگ ربات و انسان ویرانگر را به راه می اندازد.

محققان فیسبوک در نیویورک آلیس و باب [ربات های چت] را در تلاشی برای ایجاد عیب یابی خودکار برای شبکه های اجتماعی راه اندازی کردند. آنها باید به زبان انگلیسی صحبت میکردند و در مورد نحوه مذاکره و مبادله کار میکردند که به هرکدام مسئولیتی داده میشد. اما ربات ها به سرعت زبان انگلیسی را با استفاده از کلمات رمزی و تکرار ها تغییر دادند تا مکالمه را برای خود آسانتر کنند و زبانی بی معنی درست کنند که فقط خودشان متوجه میشدند.

توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان

پیشنهادات پیویو برای شما :

https://pioio.com/mag/2019/08/27/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4/ https://pioio.com/mag/2019/08/25/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d9%87%d9%88%d8%b4-%d9%85%d8%b5%d9%86%d9%88%d8%b9%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa-%d8%a8%db%8c%d9%85%d9%87-%d9%88-%d8%b3%d8%b1%d8%b9%d8%aa-%d8%b1%d8%b3/ https://pioio.com/mag/2022/02/14/robot-toys-influence-on-children/

این مکالمه اینگونه برقرار شد :

Bob: i can i i everything else

Alice: balls have zero to me to me to me to me to me to me to me to me to

Bob: you i everything else

Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me

Bob: i i can i i i everything else

Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me

Bob: i

Alice: balls have zero to me to me to me to me to me to me to me to me to

Bob: you i i i i i everything else

Alice: balls have 0 to me to me to me to me to me to me to me to me to

Bob: you i i i everything else

Alice: balls have zero to me to me to me to me to me to me to me to me to

توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان
چت ربات های فیسبوک

کارشناس فناوری آینده از بریتانیا Kate Adamson میگوید : این کار نابودگر انسان هاست این موضوع در همه جا اتفاق می افتد. اگر به مواردی مانند معاملات با فرکانس بالا در بازار های سهام نگاه کنید، الگوریتم هایی وجود دارد که همین را انجام میدهد. آنها دانش جدیدی به دست آوردند و از نظر فنی به صورت دقیقه به دقیقه تحت کنترل نیستند. سطح پیچیدگی هایی که هوش مصنوعی قادر به انجام آن است بسیار فراتر از آن چیزی است که من و شما آن را درک میکنیم.

آینده ربات ها به کجا ختم میشود؟

به نقل از مجله Analytics Insight، صنعت رباتیک در سراسر جهان به نوآوری ادامه می دهد و هوش مصنوعی و بینایی و سایر فناوری های حسی را با هم ترکیب می کند. این مجله اشاره کرد که نسخه جدیدتر روبات‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی خود آسان‌تر تنظیم و برنامه‌ریزی می‌شوند. برخی از پیشرفت های قابل توجه در سال 2021 شامل ربات های اقیانوسی با فناوری پیشرفته است که جهان زیر امواج را کاوش می کنند. روباتی به نام سائول که با پرتوهای فرابنفش به سمت ویروس ابولا آن را نابود می کند. و یک ربات درمانی کنترل شده با هوش مصنوعی که به مراقبان و بیماران کمک می کند تا ارتباط موثرتری داشته باشند که استرس را کاهش می دهد. پس این مسئله در مورد توسعه هوش مصنوعی تا حدودی جنگ ربات و انسان را کاهش میدهد.

ایلان ماسک از درک محدود مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) از رباتیک انتقاد کرد :

فیسبوک پس از افشای این موضوع گفت : این آزمایش متوقف شد زیرا آن چیزی نبود که آنها قصد بررسی آن را داشتند. همچنین بیان کرد : که نتایج مشابهی توسط سایر شرکت های فناوری دیده شده است.

دانشمندان Google Translate سال گذشته دریافتند که این سرویس زبان خود را اختراع کرده است.

ایلان ماسک استاد فناوری اخیراً هشدار داده است که درک مارک زاکربرگ خالق فیسبوک از هوش مصنوعی “محدود” است. ایلان ماسک 46 ساله بیان کرد این یک خطر اساسی برای تمدن بشری است.

هوش مصنوعی :

البته، چت بات‌ها می‌توانند طوری برنامه ریزی شوند که بسیار شبیه به انسان به نظر برسند و حتی ممکن است ما را در موقعیت های خاص فریب دهند. اما تصور اینکه آن‌ها همچنین قادر به طراحی یک شورش هستند بسیار دشوار است.

هوش مصنوعی ربات ها توانایی این را دارد که رباتی که دارای آن است در لحظه توانایی یک مهارت را سرچ کند، آموزش ببیند و آماده ی شروع به انجام کاری باشد.

حتی میتواند با انجام یک سرچ ساده تمام الگوریتم های رباتیک خود را دور بزند و توانایی های خیلی بیشتری داشته باشد، در صورتی که انسان قادر به داشتن و کنترل همجین موردی نیست.

توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان

نظریه استیون هاوکینگ در مورد توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان :

خلاصه ای از حرف های استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) : تا الان هوش مصنوعی به ما کمک کرده. اما پیشرفت اون دلیل انقراض نسل ما میتونه بشه. وقتی هوش مصنوعی به نقطه ای از پیشرفت برسه که بتونه مستقل بشه و خودشو با سرعت بالا طراحی مجدد کنه، انسان ها که از نظر جسمی محدود هستند نمیتونن رقابت کنن و به زودی شکست میخورن.

نظریه ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی :

ایلان ماسک (Elon Musk) : منطق پشت این تئوری خیلی قوی هست. بخاطر اینکه اگر پیشرفتی در آینده باشه، هرچقدر هم کم حتی اگر زیر 1 % هم باشد، فقط به زمان نیاز داریم. هزار سال، یک میلیون سال! کائنات 13.8 بیلیون سالشه، پس زمان چیزیه که داریم. پس اگر هر میزان از پیشرفت را در نظر بگیریم، پس در آینده فرق بین بازی و واقعیت قابل تشخیص نخواهد بود. یا انسان ها از بین میرن و هیج پیشرفتی نخواهد بود.

نظر شما در مورد توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان چیست؟

آیا در آینده شاهد توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان هستیم؟

پیشبینی شما در مورد آینده ی توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان چیست؟

فیلم و سریال های جذاب در پیویو :

https://pioio.com/mag/2022/02/23/oscar-award-2022/ https://pioio.com/mag/2022/03/09/2022_adventures_of_buck_wild/ https://pioio.com/mag/2018/03/09/%d9%82%d9%87%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%db%8c%d8%a7%d9%84%db%8c/
آینده هوش مصنوعی و انسان چه میشود؟

هیچکس نمیتواند کاملا پیشبینی کند که اگر هوش مصنوعی توسعه پیدا کند چه بلایی بر سر انسان می آید و آینده انسان چگونه رقم میخورد.توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان
هوش مصنوعی

آیا ربات ها بر انسان ها غلبه میکنند؟

درک این موضوع اندکی سخت است که انسان چگونه میتواند به دست اختراعی که انجام داده .توسعه هوش مصنوعی و جنگ ربات و انسان

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *