پروژه نامیرایی
بازدید 2167
۲

زندگی پس از مرگ و تئوری های جالبی که نمی دانید!

زندگی پس از مرگ و تئوری های موجود : تئوری های بسیاری در مورد زندگی بعد از مرگ وجود دارد که دین های مختلف تایید یا تکذیب کرده اند. اما برای اکثر مردم سوال است که پس از مرگ چه اتفاقی رخ میدهد؟ آیا زندگی پایان میابد یا پایان زندگی ، آغازیست برای زندگی جدید بعدی؟

هر روز هزاران نفر نفس آخر خود را می کشند و به ابدیت می پیوندند، یا به بهشت یا جهنم. اگرچه ممکن است هرگز نام آنها را ندانیم، اما واقعیت مرگ هر روز اتفاق می افتد.

آیا با مرگ زندگی پایان می یاد ؟

جان مارتين فيشر (استاد فلسفه) :

(بنياد جان تمپلتون) در آمریکا بودجه ای برابر با 5 میلیون دلار در اختیار یک استاد فلسفه قرار داد تا در مورد زندگی پس از مرگ تحقیق کند.

جان مارتين فيشر John Martin Fischer (متولد 26 دسامبر 1952) یکی از اساتید برجسته ی دانشگاه کالیفرنیا است که وظیفه ی تحقیق در مورد فلسفه زندگی پس از مرگ را بر عهده داشته.

زندگی پس از مرگ

پنج میلیون دلار بالاترین رقمی است تا امروز به اساتید رشته علوم انسانی در دانشگاه کالیفرنیا پرداختند همچنین بالاترین رقمی است که فقط به یک پرفسور در تمام دانشگاه های آمریکا برای پروژه های تحقیقاتی اعطا شده. این نشانگر اهمیت بالای موضوع است.

این تحقیقات را ( پروژه ناميرايی ) مینامند.

مفهوم تئوری زندگی پس از مرگ :

مفهومی است که بیان میکند جوهر وجودی و هویت فرد، پس از مرگ فیزیکی ،به حیات خود ادامه میدهد.با توجه به دیدگاه های مختلفی که در مورد زندگی پس از مرگ باقی میماند احتمال دارد یک عنصر جزئی یا کل فطرت یا بخش روحانی وجود فرد باشد، که با خود حمل میکند و ممکن است هویت شخصی را ارائه دهد. اعتقاد به این تئوری متضاد با اعتقاد به پایان آگاهی پس از مرگ است.

زندگی پس از زندگی

نظریات ادیان مختلف :

ادیان باستانی :

مصر باستان : زندگی پس از مرگ دارای نقش مهمی در دین مصر باستان است همچنین سیستم اعتقادی آن یکی از قدیمی ترین سیستم های موجود در تاریخ است. زمانی که انسان میمیرد قسمت هایی از روح آن به نام (جسم دوگانه) شناخته میشود، به پادشاهی مردگان میرود.

مصریان همچنین معتقدند که مومیایی کردن مردگان و قرار دادنشان در سارکوفاگ، تنها راه برای زندگی پس از مرگ است.

روم باستان

ادیان یونان باستان و روم : خدای یونانی هادس در اساطیر یونان به عنوان پادشاه دنیای مردگان شناخته می‌شوند، مکانی که روح ها پس از مرگ در آن زندگی میکنند. خدای یونانی هرمس (پیام آور خدایان) روح مرده یک شخص را به دنیای زیرین میبرد. در اساطیر یونان یاد شده که اگر روح به همراه خود طلا به دنیای مردگان ببرد، شارون (معروف به مرد کشتی) روح را از رودخانه به هادس همراهی میکند. خانواده شخص مرده سکه هایی زیر زبانش قرار میدهند. روح وارد سرزمین‌های الیسیوم، تارتاروس یا آسفودل می‌شود.

ادیان ابراهیمی :

اسلام : زندگی پس از مرگ در قرآن کریم و در دین اسلام به صورت کاملا روشن شرح شده است. با توجه به دو واژه عربی (جنة و جهنم) میزان آرامش آنها در قبر به میزان ایمان و اعتقاد آنها به خداوند متعال بستگی دارد. در قرآن کریم، خداوند هشدار در مورد عذاب دردناک می‌دهد به کسانی که زندگی پس از مرگ را باور نمی‌کنند.

در میان ادیان مختلف دین اسلام جزئیات بیشتری از حیات پس از مرگ ارائه داده و این مسئله را به خوبی روشن کرده است.

مسیحیت : مسیحیان اصیل معتقد به اعتقادنامه نیقیه هستند. نسخه ی ترجمه ی اعتقاد نامه شامل این عبارت است : ( ما به دنبال زنده شدن مردگان و زندگی جهان آینده هستیم. )

به طور کلی اکثریت آنها به زندگی پس از مرگ و زنده بودن مسیح معتقدند. این دسته اعتقاد دارند انتخاب‌های اخلاقی ما در زمین است که جایگاه ما را در دنیای پس از مرگ تعیین می‌کند. پس از مرگ روح بلافاصله در دادگاه عادلانه‌ای حاضر شده و مورد قضاوت قرار می‌گیرد. هر کدام با توجه به اعمال خود به بهشت، جهنم و یا بزرخ می‌روند تا روز قیامت و قضاوت نهایی برسد.

پیشنهاد پیویو برای شما :

https://pioio.com/mag/2022/03/27/the-strangest-phobia-fear-of-money-fear-of-opening-your-eyes-etc/ https://pioio.com/mag/2022/03/29/elan-mask-announces-the-construction-of-a-tesla-robot/ https://pioio.com/mag/2022/03/28/transfer-pets-from-the-real-world-to-metavars/

مسحیان کاتولیک : به وجود برزخ اعتقاد دارند و می‌گویند برزخ مکانی برای تطهیر گناهان است و ابتدا مردگان بهشتی به آن وارد می‌شوند و پس از پاک شدن از گناه به بهشت منتقل میشوند.

یهودیت : در دین یهود اعتقاد به زندگی پس از مرگ به خود فرد و عقایدش بستگی دارد. آن‌ها بیشتر روی زندگی دنیوی تمرکز دارند. تعداد کسانی که به زندگی بعد از مرگ اعتقاد دارند هم کم نیست ولی همۀ آن‌ها به یک نوع زندگی فکر نمی‌کنند؛ عده‌ای به چرخۀ تناسخ اعتقاد دارند و عده‌ای به دنیایی در آینده و بهشت.

تناسخ در سنت یهودیان :

تناسخ در سنت یهودیان : به گفته خاخام هایی مانند آبراهام آریا تروگمن، تناسخ را به عنوان بخشی از سنت یهودی می شناسند.

معنی آیه “بگذار روبین زنده بماند و نمیرد.” از زبان اونکلوس : به این معنی که روبن باید به‌طور مستقیم شایسته جهان آینده باشد، و مجبور نباشد در اثر تجسم مجدد دوباره بمیرد.

ادیان الهی

دیگر ادیان :

دین زرتشت : دین زرتشت، آیین باستانی ایران و قبل از اسلام است. پیامبر این آیین زرتشت بود. امروزه این دین پیروان کمی دارد که در شهرهای کمی پراکنده هستند. زندگی پس از مرگ در آیین زرتشت پذیرفته شده است. آن‌ها اعتقاد دارند روح انسان پس از مرگ کمی در اطراف جسم از دسته‌رفته می‌ماند و به اعمال خود فکر می‌کند و بعد از آن راهی جهان دیگر می‌شود. مردگان بعد از حضور در دادگاه عادلانۀ اهورامزدایی و داوری، راهی بهشت و جهنم و برزخ می‌شوند تا در روز رستاخیز بار دیگر برای قضاوت عمومی حاضر شوند.

مدل های متفاوت متافیزیکی :

خداپرستان حقیقی معتقدند که زندگی پس از مرگ در انتظار فرد است. صدوقیان فرقه ای قدیمییهودی بوده اند که عموما بر این اعتقاد داشتند خدایی وجود دارد اما پس از مرگ دیگر خدایی وجود ندارد.

بسیاری از ادیان معتقدند به وجود روح در جهان دیگری مانند مسیحیت، اسلام و بسیاری از نظام های اعتقادی بت پرست یا تناسخ، معتقدند که جایگاه شخص در زندگی پس از مرگ پیامدهای رفتار آنها در طول زندگی است.

Metaphysical

تناسخ (Reincarnation) :

تناسخ به معنی تجدید حیات و مهاجرت است. یک باور عامیانه به معنای تولد دوباره پس از مرگ است. تناسخ در آیین هندو به چرخهٔ زندگی و مرگ و انتقال روح از جسم مرده به جسمی تازه و تکرار زایش و مرگ گفته می‌شود. طبق آیین هندو این چرخه تا زمانی که روح از آلودگی‌ها، غفلت‌ها و نادانی‌ها پاک نشده‌است ادامه می‌یابد.

تناسخ

بهشت و جهنم :

بهشت معمولا به عنوان “مکان برتر”، مقدس‌ترین مکان، در تقابل باجهنم یا عالم اموات یا “مکانهای پست” توصیف می‌شود، صرفا به خواست خدا در این جهان یا جای دیگر در انتظار انسان‌ها هستند. برخی به احتمال وجود بهشت و جهنم بر روی زمین در جهان آینده معتقدند.

جهنم، در بسیاری از سنت‌های مذهبی و عامیانه، محل عذاب و مجازات در زندگی پس از مرگ است. ادیان با خداگرایان تاریخ غالباً جهنم را به عنوان یک مقصد جاودانه به تصویر می‌کشند، در حالی که ادیان معتقد تناسخ اغلب جهنم را به عنوان یک دوره واسطه بین حلول به تصویر می‌کشند. به‌طور معمول، این سنت‌ها جهنم را در بعد دیگری یا زیر سطح زمین قرار می‌دهند و اغلب شامل ورودی‌های جهنم از سرزمین زنده‌ها است. دیگر مقاصد زندگی پس از مرگ شامل برزخ است.

بهشت و جهنم

ذکر شمار مدل ماهی چراغدار مدل SXH-5136

  • با کیفیت
  • جنس پلاستیکی
  • دارای قطب نما
  • دارای چراغ
  • طراحی زیبا
  • دو رنگ سفید و قرمز

تئوری هایی که ثابت میکند شما زندگی قبلی داشته اید!

  1. گاهی اوقات پیش میاید که شما میتوانید بدون داشتن ذهنیت قبلی از یک زبان از یک کشور آنرا به صورت اشتباه اما نسبتا درست بیان کنید و یا حرف بزنید. برای مثال میتوانید با لهجه ی یکی از زبان های کشور های دیگر صحبت کنید و یا ادای یکی از زبان های خارجی را به خوبی در بیاورید.
  2. ترس ها و فوبیا های شما مدرکی است که ثابت میکند که شما زندگی قبلی داشته اید. زیرا بسیاری از ترس هایی که دارید از کودکی بی دلیل است و تجربه ای نداشته اید.
  3. احساس میکنید پیرتر از چیزی هستید که سنتان میگوید. این یعنی شما بیشتر از سنتان میفهمید و نشانگر وجود تجربه های زندگی قبلی در زندگی حال حاضر شماست.
  4. خواب هایی که میبینید درواقع نوعی یاد آوری از طرف مغز به شما میباشد و خاطرات زندگی گذشته شمارا یاد آوری میکند.
  5. بعضی اوقات احساس میکنید که در مکانی که تازه وارد شدید، قبلا حضور داشتید یا حرفی را تازه بیان نمودید را قبلا بیان کردید. به این احساس دژاوو (DEJA VU) میگویند که مهم ترین مدرک برای اثبات زندگی قبلی است.
  6. دردهای عجیب و بی دلیل بدنی هم دلیل برای زندگی قبلی هستند. بعضی انسان ها پیش می آید که یک قسمت از بدنشان خیلی درد میکند و اغلب دلیلی هم ندارد. معمولا این دردها با تجویز پزشک خوب نمیشوند و تا آخر عمر با شخص همراهند. این موضوع میواند نشان دهنده ی دردهای زندگی قبلی باشد.
  7. اینکه عاشق یک کشور و یا یک فرهنگ قدیمی هستید در حالی که اطلاع زیادی در مورد آن ندارید. دانشمندان بر این باورند که نمیتوان بدون داشتن تجربه قبلی عاشق و یا شیفته ی چیزی شد که تا حالا ندیده باشید.

سفر در زمان

فیلم و سریال های جذاب در پیویو :

https://pioio.com/mag/2022/02/27/dr-strange-2/ https://pioio.com/mag/2022/01/25/the-scariest-movies-in-history/ https://pioio.com/mag/2019/06/14/%d8%a7%d9%87%d9%85%db%8c%d8%aa-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%be%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%b4-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. نظر دهنده گرامی و محترم گفت:

    (..در قرآن کریم، خداوند هشدار در مورد عذاب دردناک می‌دهد به کسانی که زندگی پس از مرگ را باور نمی‌کنند…)
    کاش ادامه این متن درباره سرنوشت زیبای کسایی که خوب زندگی میکنن رو هم اضافه میکردید🌹

    1. mahla_khoshtale گفت:

      سعی میکنیم، ممنون که مطالعه کردید 🙂