اصول فنگ شویی
بازدید 102
0

با این چیدمان فرصت های خوب تان را به باد دهید! | اصول فنگ شویی

آیا تابحال شده وقتی رسیدین خونه احساس ماتم زدگی کنید؟ آیا دوست دارید بیشتر وقت خود را بیرون از منزل سپری کنید و علاقه ای به در خانه ماندن حتی روزهای تعطیل ندارید؟ این یک آگهی تبلیغاتی نیست، این ها میتواند نشانه ای باشد که خانه و اتاق شما نیاز مبرمی به اصول فنگ شویی (feng shui) دارد!

فنگ شویی چیه؟

فنگ شویی یک لغت چینی و یک علم بر اساس روابط انرژیک بین اجسام و افراد هست که بنیان آن از کشور چین پایه گذاری شده. فلسفه فنگ شویی بسیار طولانی بوده اما به طور خلاصه فنگ شویی یعنی ایجاد تعادل بین دو قطب یین و یان که با تعادل این دو قطب، انرژی به راحتی در محیط جریان پیدا می کند.

فنگ شویی 1
فنگ شویی چیه؟

این واژگان چینی “فنگ” و “شوی” به ترتیب به معنای “باد” و “آب” در فارسی ترجمه می شوند که عناصر مهم و حیاتی در طبیعت هستند. فنگ شویی بین اجسام بیشتر در چیدمان، رنگ، سلامت ظاهری وعملکرد صحیح لوازم مختلف کاربرد دارد، در واقع  در تمام ابعاد هدف مهار بی نظمی نیروهای انرژی و ایجاد هماهنگی بین فرد و محیطش است.

در فرهنگ آسیایی، فلسفه ای نیز به نام تائو وجود دارد که به معنای “راه” است. تائوئیسم راه طبیعت است و تمام اصول اساسی فنگ شویی منعکس کننده طبیعت است.

اصول فنگ شویی منزل

وقتی نوبت به شروع فنگ شویی خوب در خانه می رسد، تلاش برای کشف اینکه از کجا شروع کنید می تواند شما را سردرگم کند. اینکه با چه اتاق هایی باید شروع کرد؟ چگونه تازه شروع کنید یا اگر اتاقی از قبل تزئین شده باشد یا با چیدمان بد افتضاح به بار آورده باشد، چه کار باید کنم؟

موقعیت فرماندهی را پیدا کن!

موقعیت فرماندهی نقطه ای در اتاق است که از درب ورود و خروج دورتر می باشد و در خط مستقیم با آن نیست یعنی با اینکه از درب وارد میشی در دید همه است اما روبه رو نیست و در حالت مورب قرار دارد. این مرکز توجه شما را به در به صورت مورب می گذارد. در حالت ایده آل، شما باید یک خط دید واضح به سمت در داشته باشید.

اصول فنگ شویی منزل
نقطه فرماندهی نسبت به درب

موقعیت فرماندهی جایی است که شما می خواهید بیشتر وقت خود را زمانی که در آن اتاق هستید بگذرانید. دستورالعمل های فنگ شویی به شما پیشنهاد می کند که این موقعیت غالب را در اتاق تعیین کنید، سپس در صورت امکان تخت، میز یا اجاق گاز خود را در راستای مورب همین نقطه باتوجه به نوع و کاربرد اتاق تان قرار دهید. این سه بخش از خانه شما بسیار مهم هستند زیرا هر یک بخش مهمی از زندگی شما را نشان می دهد. تخت برای شما می ایستد و آرامش تان را ترمیم می کند، میز تحریر و کارعامل گسترش شغل شما است و اجاق گاز نشان دهنده ثروت و تغذیه شما برای زندگی تان است.

ورودی های خانه را بررسی کن!

در فنگ شویی، ورود شما نشان دهنده چگونگی ورود انرژی به خانه و زندگی شما است. فنگ شویی می گوید درب ورودی «دهان چی» است. به طور طبیعی، زمانی که می خواهید فنگ شویی خوبی در خانه خود ایجاد کنید، ورود اولین جایی است که باید از آن شروع کنید. با تمیز کردن و حذف هر گونه زباله شروع کنید. بسیاری از اشیاء تمایل دارند در جلو درب جمع شوند. من نمی گویم که باید کاملاً خالی باشد( هم من هم صاحب نظران این حوزه J)، بلکه اگر بی نظم باشد مشکل ساز است، مثل نگهداری کفش های کهنه ، مواد بازیافتی، نان خشک، گلدان های بدرد نخور، گرد و خاک و لوازمی که خیلی وقت است از آن ها استفاده نکردید.

ورودی های خانه
اصول فنگ شویی در ورودی های خانه

بعد محل مورد نظر را کاملا جارو و تمیز کنید. ورودی جلو (داخلی و بیرونی) اغلب نادیده گرفته می شود. در را با مواد شوینده یا محلول رقیق سرکه پاک کنید سپس می توانید با حذف یا اضافه کردن هر چیزی این فضا را جذاب تر و جادارتر کنید مثل گل و گلدان های خاص که انرژی با فرکانس خاصی را دارند. با این کار مکانی برای جمع آوری انرژی وارد شده به خانه شما ایجاد می شود.

در نهایت، مطمئن شوید که این فضا به خوبی روشن و پر نور است. اگر لازم است نور را اضافه کنید یا لامپ ها را عوض کنید.

پنجره ها را دریاب!

پنجره ها نماد چشمان بزرگسالان خانه هستند. برای کودکان، نماد صدای آنها هستند. برای ایجاد فنگ شویی خوب در خانه، پنجره های خود را به طور منظم تمیز کنید. پنجره های شفاف و تمیز اجازه می دهند نور خورشید بیشتری وارد شود.

نور خورشید به طور طبیعی به ما انرژی می دهد و ما را بیدار می کند. بر اساس مباحث علوم زیست شناسی نور خورشید عامل دیدن اشیا همچنین تمام رنگ‌ها و اجسامی است که می‌بینیم. بنابراین، خانه‌های ما زمانی که نور بیشتری وارد می‌کنیم، گسترده‌تر، سرزنده‌تر و پرانرژی‌تر می‌شوند. پنجره های تمیز به طور استعاری ما را بیدار می کنند تا دنیای اطراف خود را با بیشترین رنگ، وضوح و دقت ببینیم.

پنجره ها را دریاب!
تاثیر پنجره ها بر اصول فنگ شویی

به عنوان یک امتیاز، در صورت امکان از پاک کننده های کاملا طبیعی یا خانگی استفاده کنید. یکی از موارد مورد علاقه ما یک محلول ساده از سرکه سفید، آب و چند قطره اسانس خشبو کننده است.

دستگیره های درب برای خلق معجزه!

در فنگ شویی، درها بیانگر صدا و ارتباطات شما هستند. درها همچنین پورتال هایی هستند که در آن فرصت ها می توانند وارد زندگی شما شوند. به همین دلیل است که درهای شما سزاوار توجه خاص شما هستند.

دو نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کرد. ابتدا مطمئن شوید که تمام درهای شما می توانند حداقل تا 90 درجه کامل باز شوند. وقتی در پشت یک درب انبوهی از درهم ریختگی و لوازم وجود دارد، نمی تواند تا آخر باز شود. این بدان معنی است که شما فقط می توانید بخشی از فرصت هایی را که زندگی ارائه می دهد دریافت کنید. بخش هایی وجود دارد که شما خود راه را به آنها می بندید.

دستگیره های درب برای خلق معجزه!
تاثیر دستگیره های درب بر اصول فنگ شویی

دوم، بررسی کنید که همه درهای شما به درستی کار می کنند. مطمئن شوید که دستگیره ها بدون زحمت باز می شود و لولاها صدای های نا متعارف  نمی دهند. نگاه کنید تا ببینید که درب به خوبی و به راحتی بسته می شود. همه این جزئیات بر چگونگی راه یافتن انرژی به سمت شما تأثیر می گذارد. شما می خواهید ورود جریان را باز کنید.

فضا خالی ایجاد کن!

شلوغی اغلب در همان جمله فنگ شویی است، اما می توانیم بگوییم که فنگ شویی کمتر در مورد بی نظمی است و بیشتر در مورد ایجاد فضا است. چگونه زندگی خود را وسیع تر می کنید؟ از خانه خود شروع کنید. یک نقطه فیزیکی پیدا کنید: کشو، اتاق، گوشه یخچال، میز – اندازه آن ها مهم نیست – و چیزهایی را که دیگر لازم نیست رها کنید. وقتی چیزی را رها می کنید، فضای باز ایجاد می کنید تا فرصتی جدید و تازه را به زندگی خود دعوت کنید.

فضا خالی ایجاد کن!
تاثیر فضای خالی بر اصول فنگ شویی

سپاسگزاری کنید!

در فنگ شویی، گیاهان انرژی حیات را تجسم می بخشند. معنی آن چیست؟ گیاهان سبز خانه های زنده ما را به طبیعت متصل می کنند و نشاط را به خانه های ما می آورند. گیاهان سبز مانند آب خنک سبز ارگانیک و تازه فشرده شده برای خانه های ما هستند – آنها طراوت و سرزندگی را به محیط زندگس شهری معرفی می کنند. مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که گیاهانی را پیدا کنید که بتوانید از آنها مراقبت کنید و مناسب فضا باشند این موضوع در اهمیت و شرایط نگه داری گل و گیاه آپارتمانی بسیار حائز اهمیت است .

گیاهان را به خانه تان دعوت کنید
همه چیز زنده است

گیاهان را به خانه تان دعوت کنید!

آخرین، اما نه کم‌اهمیت، فنگ شویی یک سنت و ایده ای است که معتقد است همه چیز زنده است، از جمله فضاهای ما!همان انرژی (چی) زندگی که به شما روحیه می دهد در خانه شما نیز جریان دارد.

خانه شما پناهگاه شماست. خانه شما مکانی برای استراحت، تغذیه، جشن گرفتن و بسیاری موارد دیگر به شما می دهد. قدردانی به خانه شما ساده است. فقط با یک قلب فروتن با خانه خود صحبت کنید و از داشتن و بودنش تشکر کنید.

آیا جذب ثروت با اصول فنگ شویی حقیقت دارد؟

بر اساس سری  قوانین جذب افزایش انرژی مثبت، موجب جذب ثروت می گردد، که رعایت اصول فنگ شویی عامل جذب فرکانس های مثبت است.

اصول فنگ شویی چطور می تواند به افزایش انرژی مثبت کمک کند؟

رعایت اصول و قوائد فنگ شویی باعث کم شدن انرژی و فرکانس های منفی شده و در کل برایند انرژی های محل به مثبت میل می کند.

اصول فنگ شویی چه تاثیری بر روابط بین فردی دارد؟

رعایت اصول فنگ شویی با ایجاد تعادل میان میادین انرژی، باعث افزایش شادابی، آرامش و نظم می گردد که این موارد به خودی خود بر روابط فردی تاثیر گزار است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

طیبه غفوریان

منصرف از مهندسی، پناهنده ادبیات و هنرهای نمایشی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *