پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی
بازدید 160
0

پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی

احتمالا می دانید که بازی زبان کودکان است و در ساختن و رشد دنیای او تاثیر بسزایی دارد. یکی از ابزارهای کاربردی برای بازی کودکان اسباب بازی ها هستند. امروزه تنوع بسیار زیادی در طرح،مدل، رنگ وسایز اسباب بازی ها وجود دارد. بسیاری از اسباب بازی های موجود در بازار نیز از کارکترهای انیمیشن ها و فیلم ها اقتباس گرفته شده اند. در این مقاله پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی را که بر اساس انیمیشن ها یا فیلم ها ساخته شده اند را برسی کرده ایم.

ماشین ها (Cars)

انیمیشن cars
انیمیشن ماشین ها

انیمیشن ماشین ها که اولین قسمت آن در سال 2006 ساخته شد، یک انیمیشن کمدی و ورزشی است که توسط استدیوی پیکسار ساخته و توسط دیزنی منتشر شد. انیمیشن ماشین ها نامزد جایزه اسکارو برنده جایزه آنی و گلدن گلوب بهترین انیمیشن شد. درانیمیشن ماشین ها مک کوئین که یک ماشین مسابقه بسیار مغرور است، طی اتفاقاتی وارد یک شهر از یاد رفته می شود و درآن شهر عاشق می شود و دوست های بامعرفتی نیز پیدا می کند. انیمیشن ماشین ها رکورد پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی را نیز داراست و کاراکتر های جذاب و دوست داشتنی این انیمیشن به قدری محبوب شدند که شرکت های سازنده اسباب بازی حاضر به سرمایه گذاری شدند تا کاراکتر های انیمیشن ماشین ها را طراحی و به بازار عرضه کنند. این فیلم فروش 2 میلیاردی داشته اما فروش اسباب بازی های آن به بیش از 10 میلیارد رسیده است.

ماشین کنترلی شارژی طرح مک کویین

ترانسفورمرها (Transformers)

انیمیشن transformers
انیمیشن ترانسفورمرها

انیمیشن ترانسفورمرها مجموعه ای اکشن و علمی-تخیلی است که ساخت آن از سال 1980 آغاز شد و بیش از 4.8 میلیارد فروش داشت. این مجموعه انیمیشن ترانسفورمرها، ربات های متحرک ابرقهرمان آمریکایی بودند. ربات های غول پیکری که توانایی تبدیل شدن به سایر اشیا و وسایل نقلیه را دارا هستند. کاراکترهای این مجموعه فیلم قدیمی به اندازه ای در بین مردم دوست داشتنی و محبوب بودند که از پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی شد و شرکت هاسبرو طراحی ربات های آن را در اختیار شرکتهای سازنده اسباب بازی قرار داد که فروشی بیش از 3 میلیارد دلار داشت. اسباب بازی تبدیل شوندگان

ماشین کنترلی تبدیل شوندگان

لاکپشت های نینجا (Teenage Mutant Ninja Turtles)

انیمیشن لاکپشت های نینجا
پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی

این انیمیشن هیجان انگیز که به یکی از پرطرفدارترین انیمیشن ها نیز تبدیل شد داستان چهار برادر لاکپشت جهش یافته و انسان نماست که توسط یک موش جهش یافته نینجوتسو را می آموزند. محبوبیت این کاراکترها باعث شد تا اسباب بازی آنها ساخته شود و جز پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی قرار گیرند و بین سال های 1992 تا 1998 ، حدود 1.1 میلیارد از این عروسک ها فروش رفت. که در رده سوم پرفروش ترین آدمک های عروسکی قرار گرفت.

اکشن فیگور طرح لاکپشت های نینجا کد3750/1

عروسک لاک پشت های نینجا

فروزن(Frozen)

انیمیشن frozen
انیمیشن فروزن

انیمیشن فروزن که در سال 2013 توسط دیزنی منتشر شد. انیمیشن فروزن برنده دو جایزه اسکار در بخش فیلم و ترانه است. همچنین جوایز ارزنده دیگری را نیز از آن خود کرده است. انیمیشن فروزن بر پایه رمان ملکه برفی اثرهانس کریستیان آندرسن ساخته شده و پرنسس آنا و ملکه السا از کاراکتر های اصلی انیمیشن فروزن هستند. محبوبیت کارکترهای فروزن تنها به کودکان محدود نمی شود و بزرگسالان زیادی نیز همراه کودکان به تماشای این انیمیشن می نشینند. این فیلم جز پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما بوده است و اسباب بازی کاراکترهای آن حدود 5 میلیارد و 300 فروش داشته است و از پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی است.

عروسک دو تایی فروزن مدل آنا و السا

داستان اسباب بازی (Toy Story)

انیمیشن داستان اسباب بازی
پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی

انیمیشن داستان اسباب بازی که یکی دیگر از پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ است، یک فیلم کمدی آمریکایی است که پیکسار آن را تولید کرد و انتشار آن به عهده دیزنی بود. این فیلم اولین فیلم بلند پیکسار است که فروشی میلیاردی داشت. کاراکترهای دوست داشتنی و جذاب داستان اسباب بازی نیز به اسباب بازی های در دسترس کودکان تبدیل شدند. باز لایت یر و وودی از گران ترین اسباب بازی های ساخته شده هستند و آقا و خانم سیب زمینی نیز از اسباب بازی های پرطرفدار است و در کل جز پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی هستند.

فیگور وودی شهر اسباب بازی ها حرکتی موزیکال

جنگ ستارگان (Star Wars)

جنگ ستارگان
پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی

جنگ ستارگان مجموعه ای علمی-تخیلی است که پرفروش ترین سری آثار سینمایی تاریخ هالیوود محسوب می شود. و بی شک یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین مجموعه ها در طول تاریخ است. این سری فیلم 4 میلیارد فروش جهانی داشته است و به دلیل وجود عناصری، به ژانر فانتزی علمی نیز نزدیک شده است. این فیلم با داشتن کاراکترهایی با توانایی های خاص، پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی را داشته است.

فیگور سرباز جنگ ستارگان مشکی

بتمن (Batman)

انیمیشن بتمن
پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی

بتمن هم یک شخصیت ابرقهرمان و خیالی است که بالاترین قدرت را در عقل و هوش و مبارزه های تن به تن دارد. بتمن پس از نمایش به سرعت مشهور شد و طرفداران بسیار زیادی را پیدا کرد. اسباب بازی ها و عروسک های بتمن که با الهام از انیمیشن و سریال های او تولید شده، خصوصا طراحی لباس این اسباب بازی ها بسیار جذاب و چشمگیر است.

لگو غول پیکر بتمن BAT MECH

من نفرت انگیز (Despicable Me)

انیمیشن من نفرت انگیز
من نفرت انگیز

انیمیشن من نفرت انگیز محصول سال 2010 و با ژانر کمدی است که توسط شرکت یونیورسال ساخته شد. من نفرت انگیز داستان مرد تبهکار و خلافکاری که طی به سرپرستی گرفتن سه دختربچه به فرد بهتری تبدیل می شود. و هدف اصلی انیمیشن من نفرت انگیز نیز همین است، اهمیت خانواده و مراقبت از آنها. کاراکترهای زرد رنگِ بامزه و خرابکار در من نفرت انگیز به یکی از پرفروش ترین عروسک های بازار تبدیل شدند که محبوبیت آنها کوچک و بزرگ نیز نمی شناسد و از سایز های خیلی کوچک تا خیلی بزرگ نیز وجود دارد.

عروسک مینیون استوارت بامزه

مرد عنکبوتی (Spider Man)

مرد عنکبوتی
پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی

مرد عنکبوتی یکی دیگر از فیلم های ابرقهرمانی است که بر اساس شخصیت مرد عنکبوتی شرکت مارول کامیکس ساخته شد. در سال 1999 سونی پیکچرز امتیاز ساخت و انتشار این فیلم را خریداری کرد و در نهایت درسال 2002 اکران شد. این فیلم در زمان خود رکورد بیشترین فروش آخر هفته را شکست. محبوبیت این فیلم در بین تمام سنین منجر به فروش بسیار خوب لوازم جانبی مرد عنکبوتی مثل لباس و ماسک او شد. البته که اسباب بازی های مرد عنکبوتی نیز از پرفروش ترین اسباب بازی های سینمایی است.

ماسک ،اسلحه و اکشن فیگور مرد عنکبوتی

بیشتر بخوانید :

https://pioio.com/mag/2022/02/05/legos-more-than-toy/ https://pioio.com/mag/2022/01/01/dolls-death-and-birth/ https://pioio.com/mag/2022/01/29/parenting-science/ https://pioio.com/mag/2022/01/04/doll-therapy/

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

طراوت رئوف

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *