بیت کوین fork
بازدید 160
0

بیت کوین fork چیست؟

در حال حاضر شما احتمالاً شنیده اید که بیت کوین چیست ، اولین ارز رمزگذاری شده که ایجاد شده است. از زمان راه اندازی آن در سال 2009 ، بیت کوین از نظر ارزش بسیار افزایش یافته و چندین شاخه یا “fork” ایجاد کرده است. مفهوم fork و فناوری درگیر بسیار پیچیده است ، اما ساده ترین راه برای فکر کردن در مورد بیت کوین fork این است که مجموعه جدیدی از قوانین را برای پیروی از بیت کوین معرفی می کند. از آنجا که یک قانون جدید معرفی شده است ، بیت کوین می تواند از مجموعه ای از قوانین یا مجموعه های جدیدی از قوانین دیگر پیروی کند.

این fork ها امکان خریدهای مختلف را فراهم می کنند. fork های مختلف زیادی وجود دارد که اهداف مختلفی را ارائه می دهند. در این مقاله درباره fork های بیت کوین ، به طور خاص “fork های سخت” و منظور آنها برای سرمایه گذاران ، یاد خواهید گرفت.

بیت کوین fork دقیقا چیست؟

با افزایش محبوبیت بیشتر بیت کوین ، فناوری blockchain که ساخته شده است ، کند شد. این امر باعث شد کل سیستم غیرقابل اعتماد شود و هزینه معاملات نیز گرانتر شود. به دلیل این کاهش سرعت ، بیت کوین نیاز به ایجاد راه حلی داشت که با بیشتر خرید و فروش محصولات بیشتر ، مقیاس را رقم بزند. این جایی است که fork ها وارد داستان می شوند.

Fork ها امکان ایجاد ساختار و آزمایش متفاوت در سکوی بیت کوین را فراهم می آورند ، بدون آنکه محصول اصلی را به خطر بیاندازد. بیت کوین اصلی در بلوکهای 1 مگابایتی توسعه داده شد ، که با کاهش مقیاس ارزهای رمزنگاری شده و محبوبیت بیشتری داشت.

دو نوع بیت کوین fork وجود دارد – fork های نرم و fork های سخت.

fork های نرم

fork نرم ، تغییر در پروتکل بیت کوین است و نه تغییر محصول نهایی. تفاوت بزرگ یک fork نرم و یک fork سخت در این است که یک fork نرم با محصول قبلی سازگار است. این بدان معنی است که پروتکل جدید توسط گره های قدیمی درون سیستم به رسمیت شناخته می شود. همچنین این بدان معنی است که محصول جدیدی به بازار عرضه نشده است.

fork های سخت

fork های سخت نسخه های جدید بیت کوین هستند که کاملاً از نسخه اصلی جدا می شوند. هیچ تعامل یا ارتباطی بین دو نوع بیت کوین پس از تبدیل به یک fork سخت وجود ندارد. آنها از یکدیگر جدا هستند و تغییر دائمی است. این بدان معنی است که اگر شما نرم افزار قدیمی Bitcoin را اجرا می کنید ، دیگر نمی توانید با کاربرانی که به نرم افزار جدیدتر ارتقا یافته اند و برعکس ، تعامل برقرار کنید. این در اصل دو نوع ارز ایجاد می کند ، اما در این حالت ارز قابل تعویض نیست.

شما می توانید به fork مانند انشعابات سازمانی فکر کنید ، با این کار یک قسمت از یک شرکت در یک جهت و بخش دیگری از شرکت در جهت دیگری حرکت می کند. این دقیقاً اتفاقی است که در مورد Bitcoin ، Bitcoin Cash و Bitcoin Gold افتاده است. اینها همه رمزهای ارز جداگانه در خانواده بیت کوین است و همه با قوانین متفاوت مستقل عمل می کنند. همه آنها هنوز هم cryptocurrency هستند اما با بیت کوین اصلی یکسان نیستند.

دو بزرگترین fork سخت بیت کوین Bitcoin Cash و Bitcoin Gold هستند ، گرچه سایرین نیز وجود دارند.

fork سخت Bitcoin Cash

Bitcoin Cash یک fork سخت بیت کوین است که در تاریخ اول اوت سال 2017 رخ داد. این کار برای غلبه بر مشکلی که بیت کوین با معاملات و تاخیر مواجه بود طراحی شده است. برای انجام این کار ، از 8 مگابایت به جای بلوک 1MB بیت کوین اصلی استفاده می کند و باعث می شود که در تعامل بیشتر افراد با این سرویس ، مقیاس گذاری آسان شود.

بلوک های بزرگتر می توانند داده های بیشتری را در خود نگه داشته و با افزایش تعداد افراد سیستم ، روند خرید و فروش را سرعت بخشند.

fork سخت Bitcoin Gold

Bitcoin Gold یک fork سخت متفاوت است که در اکتبر سال 2017 با هدف تبدیل معادن بیت کوین به فرایندی منصفانه تر انجام شد که فقط به تجهیزات اساسی برای معدن نیاز دارد. این fork استخراج و دسترسی را به چند بازیکن بزرگ محدود می کند. ایده در اینجا افزایش استقلال و عدم تمرکز است که بیت کوین با آن تأسیس شد و باعث بازگرداندن بیت کوین به ریشه های خود شد.

علاوه بر این دو fork اصلی سخت ، وجود یک سری fork های سخت دیگر و آزمایش در سیستم بیت کوین نیز وجود داشته است.

fork های سخت دیگر بیت کوین

در اینجا شش fork سخت دیگر و هنگامی که آنها شروع شده اند را معرفی کرده ایم.

Bitcoin Diamond: 24 نوامبر 2017

Super Bitcoin: دسامبر 2017

: Bitcoin Atom 24 ژانویه 2018

Bitcoin Core: 20 اکتبر 2017

Bitcoin God: دسامبر 2017

Bitcoin Private: 28 فوریه 2017

در آخر، fork های سخت متفاوت بیت کوین قیمت های مختلف و اهداف متفاوتی دارند.

توجه به این نکته مهم است که خرید و فروش بیت کوین اصلی یا هر نوع fork آن در این مرحله بسیار سوداگرانه است و اینکه می توانید پول زیادی را به سرعت از دست بدهید. بنابراین فقط آنچه را که می توانید از دست بدهید هزینه کنید.

اگر قادر به از دست دادن نیستید ، هیچ یک از محصولات Bitcoin را خریداری نکنید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *