altcoin چیست
بازدید 75
0

altcoin چیست و چه خطراتی دارد؟

در دنیای رمزنگاری ، بیت کوین تنها نمایش در شهر نیست. ارزهای رمزنگاری جایگزین بسیاری وجود دارد ، که معمولاً به عنوان altcoin شناخته می شوند. اینها ارزهای الکترونیکی هستند که دارای بلاکچین ، معدنچی و کیف پول خود هستند. اما آنها چگونه کار می کنند ، و چرا آنها وجود دارند؟ انواع مختلفی از altcoin وجود دارد که انواع جدید آنها همیشه به صحنه می آیند. اطلاعات بیشتری کسب کنید تا بتوانید تصمیم بگیرید که سرمایه های خود را در کدام کوین سرمایه گذاری کنید.

چرا به Altcoin احتیاج داریم؟

بیت کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری ، قوانین خاص خود را دارد. مثلا:

سکه های جدید هر 10 دقیقه در شبکه بیت کوین تولید می شود. بیت کوین با استفاده از توان محاسباتی زیادی استخراج می شود. برخی تراشه های اختصاصی رایانه ای می توانند بطور اختصاصی برای سریع تر استخراج کردن بیت کوین از سایرین طراحی شوند. فقط 21 میلیون بیت کوین وجود دارد. بیت کوین به شکلی طراحی شده است که فقط پول الکترونیکی است و چیز دیگری نیست.

اینها همه گزینه های آگاهانه ای هستند که در ابتدا پروتکل بیت کوین با استفاده از آن ها طراحی شد ، اما چیزی وجود ندارد که بگوید این قوانین نمی توانند تغییر کنند. تیم توسعه نرم افزاری که بر بیت کوین حاکم است بسیار محافظه کار است و دوست ندارد تغییرات چشمگیر در نرم افزار بیت کوین یا قوانین موجود در آن ایجاد کند. دلایل خوبی هم برای این کار وجود دارد؛ بیت کوین در بازار سرمایه گذاری میلیارد ها دلار دارد و بسیاری از مشاغل اکنون به آن اعتماد دارند. ایجاد تغییرات بیش از حد می تواند مشکلاتی را برای افرادی ایجاد کند که به این ارز رمزنگاری مشهور به نام بیت کوین وابسته باشند.

گزینه های دیگری به جای بیت کوین

درعوض ، بسیاری از افراد اصول اساسی cryptocurrency را اتخاذ کرده و نسخه های خاص خود را تهیه کرده اند ، با قوانین مختلف متناسب با نیازهای خود. آنها جامعه altcoin را تشکیل می دهند ، و تعداد زیادی از آنها وجود دارد.

یکی از محبوب ترین ها litecoin است ، یک ارز رمزنگاری که قوانین را تغییر می دهد تا به مجموعه دیگری از مردم متوسل شود. تقریباً سه سال پس از بیت کوین منتشر شد ، litecoin هر 2.5 دقیقه — چهار برابر سریعتر از بیت کوین ، سکه های جدیدی ایجاد می کند – به این معنی که معاملات انجام شده با استفاده از litecoin می توانند سریعتر از بیت کوین تأیید شوند.

Litecoin همچنین از مجموعه قوانین متفاوتی از معدن نسبت به بیت کوین استفاده می کند. این عمدا سعی داشت انواع جدیدی از تجهیزات معدنکاری مانند ASIC را از داشتن یک مزیت ناعادلانه نسبت به تجهیزات عمومی تر مانند CPU در رایانه خود محروم کند. ایده این بود که امور را مساوات تر نگه داریم ، و همه فرصتی بدست آوریم ، نه اینکه مردم پول بدست آورند تا بتوانند تجهیزات تخصصی خریداری کنند.

مراقب Scamcoins باشید

با این حال ، همه دارای چنین اهداف قابل ستایشی نیستند. در چند سال گذشته هزاران altcoin راه اندازی شده است و بسیاری از آنها در گروه کلاهبرداری قرار می گیرند. اینها altcoin هایی هستند که صرفاً برای سودآوری برای سازندگانشان طراحی شده اند. به طور معمول ، این سکه ها در انجمن های محبوب cryptocurrency با هشدار کمی اعلام می شود. آنها غالباً توسط سازندگان خود از قبل استخراج شده اند ، به اين معني كه آنها قبلاً روي مقدار زيادي سكه نشسته اند. سازندگان Scamcoin سعی می کنند حمایت جامعه از altcoin های خود را بدست آورند و افراد را تشویق به استفاده از رایانه های شان برای ماین آن ها کنند. اگر آنها قادر به پیدا کردن افراد برای شروع تجارت scamcoin خود باشند ، می توانند بسیاری از حواشی مربوط به کلاهبرداری خود را گسترش دهند تا ارزش آن را افزایش دهند. در این مرحله ، خالق تمام سکه های خود را به فروش می رساند ، پول خود را می گیرد و از بازار خارج می شود ، و کلاهبرداری را بدون هیچگونه پشتیبانی فنی ، به صورت فشرده انجام می دهد. این به عنوان یک طرح “پمپ و زباله” شناخته شده است و در جهان altcoin بسیار رایج شده است. بسیاری از altcoin ها معتبر هستند و از پتانسیل واقعی برخوردار هستند. چگونه می توانید آنها را پیدا کنید؟ در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید جستجو کنید.

 

به دنبال کارکردهای مختلف باشید

یک altcoin معتبر اغلب قوانین بیت کوین را به اندازه کافی برای انجام کاری منحصر به فرد تولید می کند و ممکن است یک برنامه خاص را تغییر دهد. بعنوان مثال برخی از سکه ها به عنوان واحد مبادله ای برای تولید انرژی خورشیدی طراحی شده اند ، در حالی که برخی دیگر پایه و اساس سیستم جدیدی از نام دامنه ها در اینترنت را تشکیل داده اند. اگر یک سکه در تلاش است کاری را انجام دهد که ارزش فنی را اضافه می کند ، علامت خوبی است.

پشتیبانی شده توسط یک تیم خوب

یک altcoin خوب یک تیم خوب در پشت سر خود خواهد داشت. از سکه هایی که توسط افراد فاقد سابقه در جامعه راه اندازی شده اند دور باشید ، به خصوص اگر به نظر می رسد که اخیراً در انجمن ها ثبت نام کرده اند. برخی از بهترین altcoin ها تشکیل شده از مجامع داوطلبان و مدافعان است که بسیاری از آنها مدتی در انجمن ها همکاری کرده اند.

پشتیبانی از بازار گسترده

برخی از سکه ها غیرقابل توضیح شروع می شوند. یکی از قابل توجه ترین مثال ها dogecoin بود که در ابتدا به عنوان یک شوخی آغاز شد. سکه ای که از یک سگ ناز به عنوان ماسک خود استفاده می کند ، همه جا پخش شد و همه شروع به خرید آن کردند.

Altcoin ها گاهی اوقات پروژه هایی از علاقه مندان و گاهی اوقات پایه و اساس مشاغل کاملاً جدید است. آنها حتی می توانند بیش از سکه باشند ، و برای همه چیز از برنامه های پیام رسانی گرفته تا بازارهای آنلاین در چارچوب های جدیدی قرار می گیرند. معامله گران Niche نیز می توانند با مبادله ارزهای پستی با یکدیگر ، بازده خود را برگردانند ، اگرچه این یک تجارت پر ریسک و پرخطر است.

هنگام بررسی مشارکت در altcoin ، حتماً تحقیق پیش زمینه خود را انجام داده و به دنبال برخی از خصوصیات فوق باشید.

 

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *