قیمت ماین بیت کوین
بازدید 134
0

قیمت ماین بیت کوین در ایران و سراسر جهان چقدر است

طبق تجزیه و تحلیل قیمت های الکتریکی در سراسر جهان توسط شرکت روشنایی Elite Fixtures ، جایی که شما در زندگی می کنید ، تأثیرگذاری بسیار زیادی بر عملکرد ماین معدن بیت کوین شما دارد. ما این داده ها را مرور و بررسی می کنیم تا از هزینه های انرژی برای استخراج بیت کوین BTC در سراسر جهان مطلع شویم.

برق = بیت کوین

قیمت ماین بیت کوین

قیمت انرژی در سراسر جهان بسته به طیف وسیعی از عوامل ، از جمله یارانه دولت و دسترسی به منابع طبیعی متفاوت است. همین عوامل تأثیر می گذارد که کامپیوترهای پرمصرف انرژی که به عنوان معدنچیان بیت کوین شناخته می شوند ، چقدر هزینه دارد که مشکلات ریاضی بسیار پیچیده را برای به دست آوردن بیت کوین حل کنند. یکی از کارآمدترین ماینرها ، Bitmain Antminer S9 ، هنگام کار ، 1350 وات را مصرف می کند. این همان مقدار برق است که یک سشوار در حداکثر تنظیمات و قدرت می تواند استفاده کند.

با متوسط 12203 دلار هزینه برق برای هر بیت کوین ، منطقه ی جزیره ای از اقیانوسیه گرانترین منطقه در جهان برای استخراج معدن است و پس از آن آمریکای جنوبی با قیمت 7150 دلار ، اروپا با 6695 دلار ، آسیا با 6378 دلار ، خاورمیانه با قیمت 6249 دلار ، و آمریکای شمالی با 5456 دلار. آفریقا ارزانترین منطقه برای استخراج معادن است و به ازای هر BTC به طور متوسط 4626 دلار برق هزینه می کند.

متوسط هزینه الکتریکی برای استخراج 1 بیت کوین در سراسر کشورها 7295 دلار است. هزینه های برق در کانادا و ایالات متحده هر دو بیش از 2000 دلار پایین تر از میانگین همه ی کشور ها کاهش یافته است. و با در نظر گرفتن قیمت 1 بیت کوین BTC در بازار امروز (بیش از 10000 دلار) ، و در نظر داشتن قبض برق می توان سود تقریبی را سنجید.

توجه به این نکته حائز اهمیت است که این مطالعه تنها 111 مورد از 195 کشور جهان را مورد بررسی قرار داده است. ملل بدون رنگ در نقشه کشورهایی را نشان می دهند که در این تحقیق حضور ندارند.

 

کشوری که بیشترین هزینه انرژی برای استخراج بیت کوین را دارد ، کره جنوبی با 26170 دلار برای هر BTC است. سال گذشته بلومبرگ گزارش داد که افزایش قیمت برق در کشور ناشی از تعرفه باعث می شود بسیاری از خانوارها بیشتر از کارخانه ها برای انرژی هزینه بپردازند.

ارزان ترین کشور برای قیمت ماین بیت کوین ، ونزوئلا با حداقل 531 دلار در هر BTC است. این کشور سوسیالیست آمریکای جنوبی تنها کشوری بود که به میزان سه رقمی سقوط کرد ، بخشی از آن نیز به دلیل قیمت بالای یارانه های برق در این کشور است.

در یک بررسی دیگر با توجه به دشواری ماین کردن معدن وقتی این مطالعه در اوایل ژانویه سال 2018 نهایی شد ، برای ماین کردن با AntMiner S9 به طور متوسط از 17،773.344 کیلووات استفاده می کند و 548.56 روز طول می کشد تا یک سکه بیت کوین را استخراج کند. S7 از 45.889.008 کیلووات استفاده می کند و 1580.2 روز طول می کشد ، و Avalon 6 از 55،294.344 کیلووات استفاده می کند و 2194.22 روز برای ماین کردن یک سکه وقت می برد.

نتیجه این بررسی در نقاط مختلف جهان را در پایین مشاهده می کنید.

ایالات متحده به عنوان 41مین کشور ارزان قیمت برای استخراج از معادن با 4،758 دلار درآمد. روسیه ، یکی از قطب های مهم معدن ، فقط کمی پایین تر از ایالات متحده آمریکا با 4675 دلار بود. چین با قیمت 1717 دلار در رده هفدهمین کشور ارزان قیمت قرار گرفت.

یافته های ما نشان می دهد که این که شما در کجای جهان زندگی می کنید تا حد زیادی می تواند بر قیمت ماین بیت کوین تأثیر بگذارد. و به طور طبیعی ، چقدر هزینه ماین کردن می کنید تا متوجه شوید که چقدر می توانید سود کسب کنید. قبل از استخراج ، احتمالاً ارزش آن را دارد که دقیقاً هزینه برق را محاسبه کنید. در غیر این صورت ، از معادن سرگرم کننده لذت ببرید!

قیمت ماین بیت کوین و انرژی درگیر در آن همواره یک مانع بوده است. برخی از معدنچیان با استفاده از فناوری تجدید پذیر مانند پانل های خورشیدی ، هزینه های خود را کاهش می دهند. Moonlite.io  شرکتی است که به دنبال راه اندازی 100 درصد معدن تجدید پذیر است. علاوه بر این ، مدیرعامل شرکت نیویورک نیرو ، آشکارا در مورد تأمین برق ارزان تر برای استخراج بیت کوین صحبت کرده است.

قیمت ماین بیت کوین در ایران

طبق آخرین اطلاعات مربوطه، هزینه ی برق مصرفی برای ماین معدن بیت کوین برابر با هزینه ی برق صادراتی اعلام شد. و این چیزی در حدود 7 سنت یا 900 تومان برآورد شده است. رئیس صنعت برق همچنین اعلام کرد که استخراج بیت کوین روشی برای دور زدن تحریم ها محسوب می شود. اما باید ساز کار منطقی برای آن تعریف شود. به علت بالا بودن قیمت استخراج ، ماین بیت کوین تا حدود زیادی سود رسانی خود را از دست می دهد. اما این خبر هنوز به صورت کامل از سوی دولت تایید نشده است و هنوز می توان به تجارت پر سود بیت کوین در ایران امیدوار بود.

نویسنده: سینا خانی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *