ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین
بازدید 138
1

8 ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین و آشنایی با حملات سایبری

ارز مجازی آینده مبادله پولی محسوب می شود. تجارت کالاها بصورت آنلاین و با ارز جهانی مطمئناً به نظر می رسد روشی است که می تواند بدون عوارض برای پول ملی ، تجارت را تسریع کند. بیت کوین امروزه موفق ترین ارز است ، اما با در هر مرز جدید ، موانعی وجود دارد. علیرغم محبوبیت اخیر بیت کوین ، هنگام سرمایه گذاری در cryptocurrency یا رمز ارز ها خطرات جدی وجود دارد. با تلاش بسیاری برای سرمایه گذاری ، مهم است که از نگرانی های این بازار جدید آگاه باشید. در اینجا 8 ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین و چگونگی جلوگیری از گرفتاری در آنها ذکر شده است.

  1. بازار بی ثبات و نوسان (ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین)

قیمت بیت کوین دائما در حال تغییر است. از 6 نوامبر 2018 ، یک بیت کوین ارزش6000 دلاری داشت. اتفاقی برای خرید بیت کوین در تاریخ 17 دسامبر 2017 افتاد و قیمت آن به 20000 دلار رسید. چند روز بعد ، در بیست و چهارم ، خریداران نتوانستند سرمایه خود را با قیمت بیش از 14626 دلار بفروشند. بازار بیت کوین دائماً رو به جلو و عقب است. با چنین بازار غیرقابل پیش بینی ، هیچ خبری مبنی بر اینکه بازده سرمایه گذاری خود را دریافت خواهید کرد یا نه وجود ندارد. برای جلوگیری از خسارت گسترده ، باید هوشیار باشید. سرمایه گذاری های کوچک کنید آنها طولانی مدت سودمندتر خواهند بود.

  1. حملات سایبری (ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین)

Cryptocurrency مبتنی بر فناوری است که این سرمایه گذاری را در معرض حملات سایبری قرار می دهد. هک کردن یک خطر جدی است ، زیرا هیچ راهی برای بازیابی بیت کوین های گمشده یا سرقت شده شما وجود ندارد. بسیاری از گزارش ها حاکی از آن است که بسیاری از خریداران سرمایه گذاری خود را در صرافی ها و خسارات معدن از دست می دهند. حتی اگر از یک کیف پول هوشمند استفاده می کنید ، صرافی ها به احتمال زیاد هک می شوند. علاوه بر این ، اگر کیف پول دارید و رمز خود را فراموش کرده اید یا اشتباهی مرتکب شوید ، به ندرت راهی برای بازیابی سکه های شما وجود دارد. در مورد کیف پول های رمزنگاری خود با دقت تحقیق کنید تا مطمئن شوید که مطمئن ترین گزینه را دارید تا از ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین بکاهید.

  1. کلاه برداری (ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین)

علاوه بر هک کردن ، مقدار نسبتاً زیادی کلاهبرداری در بازار بیت کوین وجود دارد. خریداران و فروشندگان به دنبال تجارت بیت کوین به صورت آنلاین هستند ، اما از زمان افزایش محبوبیت آنها ، برخی از این صرافی ها می تواند جعلی باشد. دفتر حمایت از دارایی و مصرف کننده و کمیسیون بورس و اوراق بهادار نسبت به این معاملات هشدار داده اند که سرمایه گذاران  بیت کوین های خود را در مبادلات جعلی از دست می دهند. این عدم امنیت خطر بزرگی را برای سرمایه گذاران به وجود می آورد. در حالی که سیستم هایی برای مقابله با این مشکلات ایجاد شده اند ، امنیت همچنان یک مسئله بزرگ است.

 

  1. بدون مقررات (ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین)

در حال حاضر ، بازار بیت کوین بدون هیچ گونه مقررات اساسی فعالیت می کند و مهم ترین ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین محسوب می شود. دولت موضع روشنی در مورد رمزنگاری ندارد. بازار خیلی جدید است بدون مالیات است ، که می تواند آن را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری جذاب کند. با این وجود ، عدم وجود مالیات می تواند منجر به بروز مشکلات بیت کوین به عنوان رقیبی برای ارز دولتی شود. از هم اکنون ، cryptocurrency یک ارز رایج پذیرفته شده نیست ، اما شرایط در حال تغییر است. هنوز نمی توان گفت وضعیت بازار بیت کوین در چند سال آینده چه می تواند باشد.

  1. اعتماد به فناوری (ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین)

بیت کوین یک بورس آنلاین است که به فناوری متکی است. سکه ها به صورت دیجیتالی استخراج می شوند ، از طریق کیف پول هوشمند رد و بدل می شوند و با استفاده از سیستم های مختلف چک می شوند. بدون آن فناوری ، رمزنگاری هیچ ارزشی ندارد. برخلاف دیگر اشکال ارز یا سرمایه گذاری ، هیچ وثیقه فیزیکی برای تهیه نسخه پشتیبان از آن وجود ندارد. با طلا ، املاک و مستغلات ، اوراق قرضه یا وجوه متقابل ، شما چیزی را دارید که قابل مبادله است. با ارز که صددرصد مبتنی بر فناوری است ، صاحبان بیت کوین در برابر تجاوزهای سایبری ، کلاهبرداری آنلاین و سیستمی که می تواند خاموش شود ، آسیب پذیرتر هستند.

  1. بلاک نگه داشتن (ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین)

بیت کوین های جدید با حل معادلات ریاضی به نام “بلاک” ایجاد می شوند که با هر بار تبادل بیت کوین بصورت آنلاین ایجاد می شود. یک استخر معدن می تواند به جای گزارش بلوک جدید به شبکه ، از قدرت محاسباتی برای ماین بلوک معدن استفاده کند و آن را از معدنچیان صادق پنهان کند. اساساً ، این راهی است که عده معدودی بتوانند از مزایا استفاده کنند ، در حالی که سایرین به هیچ چیز نمی رسند. این مورد برای شما ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین و رمز ارزهاست.

 

  1. استفاده محدود (ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین)

بیت کوین ممکن است گامی به سوی مبادله پولی جدید باشد. با این حال ، شرکت های اندک هستند که آن را به عنوان یک شکل پایدار ارز قبول می کنند. در حال حاضر ، چند فروشگاه آنلاین ، از جمله Overstock ، Newegg و Monoprix ، امکان تبادل ارز رمزپایه را فراهم می کنند. علاوه بر این ، دارندگان بیت کوین می توانند از بودجه خود برای سفر با شرکتهایی مانند AirBaltic ، Air Lituanica و CheapAir.com استفاده کنند. متأسفانه ، بسیاری از شرکت ها بیت کوین را به عنوان یک ارز مبادله ای نمی پذیرند.

  1. ضرر مالی (ریسک سرمایه گذاری در بیت کوین)

از بیت کوین به عنوان یک طرح پونزی یاد شده است که افراد در صدر از نادانی دیگران سود می برند. با خرید بیشتر بیت کوین ، اقتصادی حبابی ایجاد می کند. وقتی حباب ترکید ، بیت کوین اساساً بی فایده خواهد شد. افراد زیادی وجود دارند که قصد فروش آن را دارند اما قادر به بارگیری مجدد نیستند. هیچ برگشتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد ، که می تواند با یک خسارت مالی بسیار دردناک برابر باشد.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *