برند شخصی در اینستاگرام
بازدید 162
0

چطور یک برند شخصی در اینستاگرام بسازیم ؟

شاید بیش از هر پلتفرم شبکه اجتماعی دیگری، اینستاگرام بتواند این شانس را به شما بدهد که آوازه خود را بسازید. و یا اینکه چطور برند شخصی در اینستاگرام بسازیم ؟ متصل شدن با افرادی که مانند هم فکر می کنند یا علایق مشترک دارند و به دنبال اطلاعات مشترکی می گردند به شما این فرصت استثنایی و نادر را می دهد که بتوانید فالوئرهایی داشته باشید که به شما علاقه مند باشند. این اتفاق نیاز به کمی مهارت و تفکر دارد تا بتوان از صدها اکانتی که در اینستاگرام وجود دارد برای خود فالوئر بسازید. در اینجا به برخی از نکاتی که تحت عنوان معروف شدن دراینستاگرام می آید پرداخته می شود.

فعالیت استراتژیک در اینستاگرام داشته باشید

مانند هر تلاش دیگر بازاریابی، شما باید خلاق باشید. برای خود برنامه مدون ای داشته باشید و استراتژی های زیر را اجرا نمایید.

اهداف و ماموریت ها: مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری، شما باید تصمیم بگیرید که از راه اندازی و مدیریت حساب اینستاگرام خود به دنبال چه چیزی هستید. آیا به دنبال این هستید که از وبسایت شما بیشتر بازدید شود ، آگاهی از برند برای شما مهم است، فروش یا چیز دیگری مد نظر دارید؟ تعیین اهداف به شما کمک می کند که بتوانید محتوای متناسب با آن چه در نظر دارید بسازید و به اشتراک بگذارید. پس یکی از راه های ساخت برند شخصی در اینستاگرام که اولین گام آن نیز محسوب می شود این است که اهداف خود را مشخص نمایید.

بازار هدف شما: شما برای ساخت برند شخصی در اینستاگرام، باید بازار هدف ایده آل خود را در نظر بیگرید. این به شما کمک می کند که هنگام تولید محتوا بدانید که چه کاری باید انجام دهید، چه کسانی را باید هدف قرار دهید و چه کسانی را در اینستاگرام دنبال کنید.

یافتن جابگاه ویژه خود: انتخاب یک جابگاه ویژه یا نیچ باعث می شود که بر روی این که چگونه باید کار را انجام دهید و چه چیزی را می خواهید به فروش برسانید تمرکز کنید. به رقبای خود نگاه کنید تا بدانید آنها در چه وضعیتی هستند. دایره بازار هدف را کوچک تر کنید و تبدیل به یک رهبر فکری در زمینه ای که می خواهید فعالیت داشته باشید شوید. به گونه ای که افراد محتوای شما را دنبال کرده وبه آن توجه کنند.

محتوای برنامه ریزی شده: از دیگر مسائلی که در ساخت برند شخصی در اینستاگرام مهم است محتوایی است که دارای برنامه مشخص است. شما باید یک برنامه زمانی مدون داشته باشید که بر اساس آن به صورت مرتب و مستمر محتوای خود را به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید یک برنامه تنظیم کنید که مشخص کند چه زمانی با چه فاصله ای مطالب خود را منتشر خواهید کرد. برنامه شما باید شامل هشتگ هایی که برای هر پست استفاده می کنید هم باشد. به این صورت که هشتگ های مناسب را برای این کار به کار ببرید.

ارزیابی: مطمئن شوید که زمان مناسبی را برای رصد کردن نتایج عملکرد خود شامل میزان نظرات و کامنت های کاربران، تعداد لایک های آنها، ترافیک، مکالمات، و هر تغییری در فورش اختصاص دهید تا بتوانید عملکرد خود را به خوبی رصد و ارزیابی کنید.

حال ، خود را به برند تبدیل کنید.

 

هر چه برند خود را بهتر بشناسید آسانتر می توانید این گام را بردارید. شما باید بدانید که چه کسی هستید و قرار است به کجا بروید. همچنین باید بدانید بهترین مسیری که ترسیم کرده اید تا افراد جذب شما شوند کدام است. یک برند، می داند که مخاطبانش و مشتریانش چه کسانی هستند و آنها را هر روز بیشتر درگیر محتوای خود می کند. شما باید ارزش خود را به فالوئرهایتان نه فقط با کالاها یا خدمات خود نشان دهید، بلکه باید با محتوایی که می سازید و به اشتراک می گذارید ارزش برند خود را یادآوری کنید.  باید طوری باشد که آنها بگویند بله من این را دوست دارم! به من بیشتر نشان بده!با این حال نباید آن قدر آش را شور کنید که افراد را زده کنید! فراموش نکنید که برند شما در همه تلاش های بازاریابی تان به صورت ثابت باشد و لحن و رفتار شما نباید از روشی به روش دیگر تغییر کند. در رنگ ها، فونت ها و لوگویی که استفاده می کنید یکسان عمل کنید.شما باید محتوای خود را برای مخاطبان تان جذاب نگه دارید و مطمئن شوید که مشتریان فعلی شما از بین نروند زیرا ممکن است در طول زمان به مرور جذابیت خود را از دست بدهید. پس تلاش کنید جذابیت را حفظ کنید. برای ساختن برند شخصی در اینستاگرام نیاز دارید که یک تم منسجم داشته باشید که روشن و واضح باشد و برند شما را به مخاطب بشناساند.

هشتگ را فراموش نکنید.

برندها  از طریق هشتگ ها هم کشف می شوند. آنها مانند خرده نان هایی هستند که می توانند افراد را به سمت در شما هدایت کنند. در زمینه ساختن برند شخصی در اینستاگرام آنها می توانند را به سایت یا خدمات شما هدایت کنند. یاد گرفتن نحوه استفاده از هشتگ کمک می کند که شما تعامل بیشتری دریافت کنید. نگران این نباشید که رقبای شما از چه هشتگ هایی استفاده می کنند نباشید. می توانید به برخی از حساب های کاربری مورد علاقه تان که احیانا فالو می کنید نگاهی بیاندازید و ببینید که از چه هشتگ هایی استفاده می کنند. همچنین می توانید روش های خودتان را با کمی خرج دادن خلاقیت برای استفاده از هشتگ داشته باشید.مشخص است که استفاده از هشتگ های کالا یا خدمت شما باید مورد توجه قرار گیرد. اگر هنوز چیزی درباره استفاده از هشتگ نمی دانید می توانید از این موارد الهام بگیرید:

  • تصاویری که استفاده می کنید
  • جاویژه یا نیچ خود
  • تخصص خود

تعامل با اینفلوئنسرها

 

محبوب ترین حساب های کاربری اینستاگرام هم دوست دارند افرادی که در جامعه شناخته شده و برجسته هستند آنها را دنبال کنند. اینفلوئنسرها در صنعت و جامعه خود، جای خوبی برای شروع هستند که به دیگران این امکان را می دهند که دیده شوند. پس با آنها تعامل داشته باشید تا بتوانید برند شخصی در اینستاگرام را برای خود بسازید.

برند شخصی در اینستاگرام باید تداوم داشته باشید

رسانه های اجتماعی می توانند یک چالش محسوب شوند و فعالیت در آنها، زمان بر تلقی شود. اما با این حال شما باید به صورت مداوم در این رسانه ها فعالیت داشته باشید تا دیگران شما را ببینند. حداقل در روز یک پست ارزشمند و جالب به اشتراک بگذارید و با اکانت هایی که شما را فالو کرده اند و یا شما  آن ها را فالو کرده اید تعامل داشته باشید تا بتوانید در ساخت برند شخصی در اینستاگرام موفق باشید.همان طور که گفته شد ، اینستاگرام پلتفرمی است که پرمخاطب بوده و امکان دیده شدن و مشارکت را برای هر کسی فراهم کرده است. پس برای ساختن برند شخصی در اینستاگرام ، به نکات گفته شده دقت کنید و سعی کنید از این ظرفیت استفاده بهینه را داشته باشید.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *