بررسی گوشی Huawei P20 Pro
بازدید 148
0

بررسی گوشی Huawei P20 Pro و آشنایی با مشخصات گوشی

در این مقاله به بررسی گوشی Huawei P20 Pro میپردازیم .هواوی مدتی است که ما را با سری P گوشی های هوشمند خود تحت تأثیر قرار داده است و Huawei P20 Pro  یکی از جدیدترین ورودی های این سری است. این برند چینی بودجه خود را نادیده گرفته و باعث شده است تا با عرضه سخت افزارهای مشابه Apple به صورت نرم افزار اندرویدی با قیمتی پایین تر که آن را در رقابت جدی با گلکسی S9 سامسونگ و سایر تلفن های پرچمدار اندرویدی قرار می دهد شهرت پیدا کند. من می دانم چه فکر می کنید . چرا آن را P20 می نامید و نه P11؟ خوب ، به این دلیل است که این گوشی دارای چنین به روزرسانی قابل توجهی است که صرفاً با رفتن از P10 به P11 عدالت در مورد آن رعایت نمی شود. هوآوی چه نوآوری هایی را به نمایش می گذارد؟ عنوان اصلی در اینجا دوربین لنز سه گانه است که منحصر به مدل Pro است. این دستگاه در یک سنسور RGB ، تک رنگ و تله فوتو بسته بندی شده است تا از قابلیت تطبیق پذیری تصویر گوشی هوشمند استفاده کند. هوآوی همچنین دارای چند رنگ خیره کننده جدید “شیب” جدید است که رنگ را در نورهای مختلف تغییر می دهد. این خصوصیت بسیار منحصر به فرد است. اگرچه ، Huawei P20 Pro از آیفون X و خصوصیت های آن الهام گرفته است. اما آیا این موضوع آن را از یک تلفن هوشمند درخشان دیگر کم ارزش تر می کند؟ برای پی بردن به این موضوع با ما همراه باشید.

ویژگی های اصلی

ابعاد: 155 x 73.9 x 7.8 میلی متر

وزن: 180 گرم

پردازنده: Kirin 970 (بررسی گوشی Huawei P20 Pro)

رم: 6 گیگابایت (ذخیره سازی: 128 گیگابایت

نمایش: 6.1 اینچ ، 18.7: 9 کامل HD +)1080 x 2244)

دوربین عقب: مونو از Triple 40 MP (f / 1.8) RGB + 20 MP (f / 1.6)

+ 8 MP)f / 2.4) بزرگنمایی

دوربین جلو: 24 مگاپیکسل (F2.0)

باتری: 4000 میلی آمپر

سیستم عامل: Android 8.1 Oreo

طراحی گوشی

در بررسی گوشی Huawei P20 Pro ،این گوشی بزرگتر در ترکیب جدید هوآوی است و دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی در مقایسه با صفحه نمایش 5.8 اینچی P20 است. در سال های گذشته ، دستگاهی با نمایشگر 6.1 اینچی برای من خیلی بزرگ بود ، زیرا من اغلب تلفن های کوچکتر را ترجیح می دهم ، اما هوآوی در اینجا واقعاً ارگونومی را میخکوب کرده است. P20 Pro از Mate 10 کوچکتر است اما درای صفحه بزرگتری می باشد. هوآوی در ساخت تلفن های همراه به خوبی عمل می کند و Huawei P20 Pro مانند هر تلفن هوشمند پریمیومی دیگری که وجود دارد ، به خوبی ساخته شده است. پشت شیشه صاف و محکم است ، در حالی که لبه های فلزی کاملاً مطبوع و لمسی هستند. به نظر من نگه داشتن این گوشی در دست از گلکسی S9 سامسونگ بسیار مطبوع تر است و احساس دوام بیشتری نیز دارد ، بنابراین اگر قصد خرید مشابه S9 را دارید ، یک جایگزین عالی برای آن محسوب می شود. هوآوی دو بورد “شیب” را معرفی کرده است که بسته به نور ، رنگ را تغییر می دهند.حالت  “گرگ و میش” در آن وجود دارد.

 

سرعت پردازش (بررسی گوشی Huawei P20 Pro)

این پردازش تصویر به نظر می رسد که مدت زمان طولانی طول بکشد ، اما به لطف هشت هسته ای Kirin 970 ، NPU و 6 گیگابایت حافظه رم این گونه نیست. در واقع ، همه چیز از باز کردن برنامه ها تا تماشای فیلم را بسیار پاسخگو است. Huawei P20 Pro اندروید Oreo 8.1 را با بالاترین سطح EMUI 8.1 اجرا می کند. این نسخه نسبت به نسخه های قبلی بسیار بهبود یافته است. تلفن های همراه Huawei معمولاً با گذشت زمان هم تقریباً خوب کار می کنند. صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED بسیار عالی است و تعادل خوبی بین طبیعی و غیر اشباع به وجود می آورد. وضوح این گوشی FHD + است ، در مقایسه با صفحه نمایش QHD در S9 ، فقط در صورت کنار هم بودن متوجه کمبود پیکسل خواهید شد.درنهایت ، نگاه کردن به آن واضح ، روشن و دلپذیر است.باتری آن 4000 میلی آمپر ساعت است و قابلیت شارژ سریع هوآوی را دارد. در طول بررسی من عمر باتری بسیار چشمگیر بوده است. اغلب در پایان روز 50 درصد از باتری باقی می ماند. در بحث باز کردن قفل P20 Pro ، شایان ذکر است علاوه بر حسگر اثر انگشت ، هواوی از قفل صورت نیز استفاده کرده است. من از این که چگونه این سیستم با سرعت و دقیق کار می کند متحیر شدم. باز کردن قفل دستگاه تقریباً فوری است و در شرایط روشنایی به ظاهر غیرممکن هم کار می کند. اما هنوز هم گاهی اوقات من را نمی شناسد (بنابراین خوب است که سنسور اثر انگشت را به عنوان پشتیبان فعال کنید) و فقط به دوربین جلوی آن متکی نباشید ، بنابراین به اندازه FaceID اپل ایمن نیست. نکته مهم Huawei P20 Pro ، لنز سه گانه ، دوربین مارک Leica است. بله ، این تلفن هوشمند نه یک ، دو ، بلکه سه لنز را نیز در خود جای داده است. این سیستم نوآورانه از یک لنز تله فوتو ، سنسور رنگی (RGB) و یک سنسور تک رنگ استفاده می کند. در تمام سنسورهای ترکیبی ، P20 Pro دارای 92 مگاپیکسل گسترده است.

 

Huawei P20 Pro همچنین درای عملکرد صوتی و بی سیم ، برجسته است. هدفون و بلندگوهای بلوتوث نه تنها قابل اعتماد هستند ، بلکه P20 Pro همچنین قادر به گرفتن سیگنال 4G در جایی است که دیگر گوشی ها معمولاً در آن نقاط جوابگو نیستند مانند نقاط روستایی. اگر بلندگو بلوتوثی برای اتصال به آن ندارید ، بلندگوهای داخلی بلند و واضح هستند. در اصل ، تقریباً در هر رده ای مجری فوق العاده قدرتمند است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *