ترندهای تکنولوژی سال 2019
بازدید 65
0

ترندهای تکنولوژی در سال 2019

ترندهای تکنولوژی 2019، در حوزه های متفاوتی هستند. از میان این پیش بینی ها ، آنهایی که به استانداردهای تکنولوژیکی جدید مرتبط هستند در ابتدا ذکر کرده ایم. این موارد به هر صنعت این امکان را می دهند که در عصر تحول دیجیتالی نقش پر رنگ و مهمی ایفا کنند. بعد از ارزیابی نظرات متخصصان ما ترندهای تکنولوژی 2019 را در این لیست جمع بندی کرده و در 9 مورد آنها را ارائه کرده ایم که می تواند روند فناوری را در زمان پیش روی ما نشان دهد.ترندهایی که در بالا شرح داده شده اند مهم ترین مواردی هستند که آینده ما را در عصر تحول دیجیتال خواهند ساخت:

ترندهای تکنولوژی سال 2019 :

1-   شبکه 5G

 

برنامه ملی 5G، برای سال های 2018 تا 2020، تصریح می کند که در سال 2019 پروژه های آزمایشی بر اساس شبکه 5G، در نتیجه ارائه دومین سود سهام دیجیتالی توسعه خواهد یافت. بنابراین به نظر می رسد که در سال 2020 بتوان استفاده از اینترنت را در گوشی های تلفن همراه با سرعتی در حدود 10 گیگا بایت در ثانیه تجربه کرد. داده های ارائه شده در استاتیستا، که فراهم کننده داده بازار و مصرف کننده است نشان می دهد که تا سال 2024، تکنولوژی شبکه موبایل 5G، در دسترس بیش از 40 درصد جمعیت جهان با نزدیک به 1.5 بیلیون کاربر خواهد رسید.

2-    هوش مصنوعی

دومین مورد از ترندهای تکنولوژی 2019، هوش مصنوعی است. این روند در سال های اخیر ظهور و بروز یافته است اما شواهد نشان می دهد که در سال 2019، شاهد رشد بیشتر آن خواهیم بود. در این سال ما مردمی سازی آن را می بینیم که به نظر می رسد حتی در دستور کار امور سیاسی هم قرار گرفته است. در ابتدای ماه دسامبر، کمیسیون اروپایی، ابلاغیه ای درباره هوش مصنوعی به کشورهای عضو عرضه کرد که یک استراتژی ملی را با همین موضوع تا اواسط سال 2019 تعریف کرده بود.

3-   دستگاه های مستقل و خودکار

 

در رابطه با ربات ها، هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل نقلیه خودکار و خودمختار باید گفت این موارد انواعی از نوآوری ها در مقوله شرکت مشاوره گارتنر Gartner است که چیزهاو وسایل خودکار را با استفاده از هوش مصنوعی ارائه می کند تا عملکرد هایی که قبلا توسط انسان انجام می گرفت با این دستگاه ها به صورت خودکار و اتومات بدون حضور انسانی انجام شوند. این ترند که یکی از ترندهای تکنولوژی 2019 است فراتر از یک خودکار سازی با استفاده از مدل های برنامه نویسی غیر منعطف است. زیرا هوش مصنوعی امروزه در حال پیاده سازی برای بروز رفتارهای پیچیده است که به روش طبیعی تری بتواند با محیط و کاربرانش تعامل داشته باشد.

4-   بلاک چین

تکنولوژی بلاک چین از دیگر ترندهای تکنولوژی 2019 است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد و شرکت ها قرار گرفته است. بلاک چین، امروزه از انحصار یک انجمن اجرایی با دنیای ارزهای رمزنگاری شده خارج شده است. سودمندی آن در بسیاری از حوزه ها به افراد به اثبات رسیده است. در سال 2019 ما شاهد پروژه های بیشتر در حوزه بلاک چین خواهیم بود. چالش هایی که هنوز تکنولوژی در حوزه های متفاوتی مانند بانک داری یا بیمه با آن ها رو به رو است با بلاک چین در ارتباط قرار می گیرند. سال 2019، یک سال مهم و تعیین کنده برای تمرکز زدایی از سازمان هایی خواهد بود که با قرارداد های هوشمند کار خواهند کرد.

5-   تجزیه و تحلیل افزوده

این ترند که یکی دیگر از ترندهای تکنولوژی 2019 است گام دیگری برای بیگ دیتا است که آن را با هوش مصنوعی ترکیب کرده است. با استفاده از یادگیری ماشینی ، یا یادگیری خودکار؛ توسعه، اشتراک و مصرف تجزیه و تحلیل داده متحول خواهد شد. پیش بینی می شود که قابلیت های تجزیه و تحلیل افزوده به زودی نه فقط برای کار با داده به کار خواهد رفت بلکه در برنامه های کاربردی کسب و کار مرتبط با نیروی انسانی، امور مالی، فروش، بازاریابی، و حمایت از مشتری نیز به کار خواهد رفت و پیاده سازی می شود. همه این موارد با این هدف انجام خواهد شد که اخذ تصمیم ها با استفاده از تحلیل عمیق داده بهینه سازی شوند.

6-   دوقلوهای دیجیتال

یک دوقلوی دیجیتال یک ماکت مجازی از یک سیستم یا موجودیت در دنیای واقعی است. پس این مورد هم یکی دیگر از ترندهای تکنولوژی 2019 است که باید مورد توجه قرار گیرد. در ابتدا شرکت ها این ماکت ها را اجرا می کنند و سپس به توسعه آنها ادامه می دهندکه باعث می شود که توانایی آنها در تهیه و دیداری سازی داده درست، انجام اصلاحات، و واکنش موثر به مسائل تجاری بهبود یابد.

7-   محاسبات لبه تقویت شده Enhanced Edge Computing

این ترند از ترندهای تکنولوژی 2019، مرتبط با اینترنت اشیا است و شامل قرار دادن داده ها در نقاط واسط بین اشیای به هم متصل شده است. داده می تواند در این نقاط واسط پردازش شود، بنابراین وظایف تسهیل بخشی می تواند نزدیک تر به جایی که داده دریافت شده است انجام شود که ترافیک را کاهش می دهد و باعث می شود تاخیر ها در واکنش هایی که ارسال می شد کم شود. با این رویکرد، پردازش نزدیک تر به نقطه انتهایی باقی می ماند به جای این که داده به یک سرور مرکزی در ابر فرستاده شود. هنوز به جای خلق یک معماری کاملا جدید، محاسبات ابری و محاسبات لبه به عنوان مدل های مکمل با راه حل هایی در ابر توسعه یافته اند.و به عنوان یک خدمت مرکزی ارائه می شود، نه فقط در سرورهای متمرکز بله در سرورهای توزیع یافته نیز اجرا می شود.

8-    تجربه همه جانبه در فضاهای هوشمند

چت بات های یکپارچه شده در پلتفرم های متفاوت چت و گفتگوهای صوتی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت مختلط در حال تغییر روشی است که افراد با دنیای دیجیتال در تعامل هستند. ترکیب این تکنولوژی ها، درک ما را به مرور از دنیایی که ما را با خلق فضاهای هوشمند احاطه کرده است تغییر می دهد. دنیایی که تجربه های همه جانبه، تعاملی و خودکار می تواند برای گروه خاصی از افراد یا موارد مشخصی از صنعت اتفاق بیفتد.

9-   اخلاق دیجیتال و حفظ حریم خصوصی

یکی دیگر از ترندهای تکنولوژی 2019، اخلاق دیجیتال و حفظ حریم خصوصی است که باعث می شود توجه بیشتر و بیشتری به فضای خصوصی افراد هم از سوی خود افراد و هم از سوی سازمان ها و نهادهای دولتی شود. به خاطر دلایل متقن و مهمی، افراد هر روز بیشتر نگران داده های خصوصی می شوند. سازمان هایی برنده خواهند بود که بتوانند این نگرانی ها را برطرف سازند و بتوانند اعتماد مشتری را جلب کنند. در این مقاله با 9 ترند از ترندهای تکنولوژی 2019 آشنا شدیم که هر کدام در جایگاه خود اهمیت بسزایی دارند.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *