تولید محتوای با کیفیت برای اینستاگرام
بازدید 231
0

تولید محتوای با کیفیت برای اینستاگرام ، نکات مهم و کلیدی برای تولید محتوا

امروزه با فراگیر شدن اینترنت اکثر افراد در هر رده سنی از شبکه های مجازی استفاده میکنند یکی از این شبکه های مجازی که در چند سال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است اینستاگرام می باشد به همین دلیل افراد زیادی تصمیم گرفته اند که در این شبکه به تبلیغ کسب و کار و یا حوزه فعالیت خود بپردازند . در گام نخست بیشتر افراد بر این باورند که خودشان می توانند از پس تولید محتوای با کیفیت برای اینستاگرام برآیند ، اما این بار کاملا غلط است ، شاید شما در حرفه خود  حرف اول را بزنید اما نمی توانید برای اینستاگرام خود تولید محتوای با کیفیتی داشته باشید زیرا برای این کار شما باید آموزش های لازم را دیده باشید و با نکات ریز و درشت ای حرفه آشنا باشید ، صرف اینکه شما فرد حرفه ای در زمینه فعالیت خود هستید نمی توانید محتوایی را برای جذب مشتری تولید کنید .

 

نکات مهم و کلید در تولید محتوای با کیفیت برای اینستاگرام 

یکی از مسائل مهم در اینستاگرام این است که شما مطالب و محتواهای با کیفیتی تولید کنید که بتوانید مخاطب بیشتری را جذب کنید و به اصطلاح تعداد لایک های خود را بالا ببرید . در این قسمت قصد داریم به نکات مهم و کلیدی پیرامون تولید محتوای با کیفیت برای اینستاگرام بپردازیم :

  • یکی از اصلی ترین نکات در تولید محتوا با کیفیت برای اینستا گرام استفاده از هشتگ می باشد . هشتگ ها در اینستاگرام مانند کلمات کلیدی در موتورهای جستجو می باشد . شما می توانید در هر پست تعدادی از هشتگ ها را استفاده کنید که معمولا تعداد این هشتگ ها حدود 30 عدد می باشد اما معمولا بهتر است از تعداد استاندارد و معقول آن که حدود 5 تا 10 هشتگ می باشد استفاده کنید . شما از طریق این هشتگ می توانید به مخاطب خود اجازه دهید که با یک جستجو راحت به مطالب مورد نظر خود دسترسی داشته باشد . همچنین شما می توانید با استفاده از هشتگ تعداد مخاطب بیشتری را جذب کنید و اگر مطالب شما آموزنده باشد می توانید مخاطب را به مخاطب همیشگی تبدیل کنید .

برای استفاده از هشتگ مناسب شما میتوانید از صفحات رقبا خود بازدید کنید و هشتگ هایی که بیشترین بازدید را داشته است و مخاطب بیشتری را جذب می کند استفاده کنید . سعی کنید در زمان استفاده از هشتگ های مناسب و مرتبط استفاده کنید و همچنین هشتگ مرتبط با برند خود باشد که بتوانید تبلیغی برای برند خود نیز باشید .

  • یکی از نکات مهم در تولید محتوای اینستاگرام این است که از تصاویر در سایزهای مناسب استفاده کنید . این نکته را در نظر بگیرید که شما برای یک پست تصویری با کیفیت گرفته و هزینه و زمان زیادی برای آن صرف کرده اید حال می خواهید این عکس را در صفحه خود بارگذاری کنید و چون این عکس متناسب با اندازه استاندارد اینستاگرام نیست ، اینستاگرام قسمتی از عکس شما را برش می دهد و به سایز استاندارد خود آپلود می کند ، این امر بسیار بد می باشد و از دید مخاطب یک ضعف بسیار بزرگی می باشد به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه عکس را در صفحه خود آپلود کنید آن را به سایز استاندارد اینستاگرام درآورید ، برای این کار می توانید از نرم افزارهای موجود استفاده کنید.
  • نکته مهم بعدی در زمینه تولید محتوا با کیفیت در اینستاگرام این است که  شما برای اینکه مطلب یا موضوعی را به اشتراک بگذارید مجبور به اشتراک گذاری عکس هستید اما پیشنهاد افراد خبره در این زمینه این سات که حتما توضیحی هر چند کوتاه در مورد عکس یادداشت کنید زیرا با این روش می توانید مطلب خود را قابل فهم تر به دیگران توضیح دهید . در این کپشن هایی که در زیر عکس ها استفاده می کنید می توانید مخاطب بیشتری را جذب کنید مثلا مخاطب را به لایک یا کامنت گذاری تشویق کنید ، همچنین می توانید از آنها بخواهید که دوستان خودشان را در زیر پست تگ کنند با این روش می توانید مخاطب بیشتری را جذب کنید .در زمینه کپشن نویسی می توانید از موضوعات جالب و شیرین استفاده کنید مثلا یک سوال مطرح کنید تا بتوانید مخاطب را به ارتباط با خودتان دعوت کنید . یا مثلا به یک ویژگی خاص از کسب و کار خود بپردازید و یا کمی طنز در متن خود استفاده کنید ، دقت داشته باشید این متن ها می تواند به شما برای جذب مخاطب کمک کند

  • نکته مهم بعدی در تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام این است که شما باید پست ها را در زمان مشخص در صفحه خود بگذارید ، در اینستاگرام فعال بودن شما بسیار مهم است اگر مخاطب کمی احساس کم کاری از شما ببیند خیلی سریع از دنبال کردن صفحه شما پشیمان می شود . همچنین شما می توانید به این نکته توجه داشته باشید که هر پست را در چه زمانی منتشر کنید مثلا اگر قرار است شما ویدیویی را منتشر کنید بهتر است در چه زمانی از آن را منتشر کنید .
  • نکته بعدی در تولید محتوا این است که هر از گاهی از مسابقه در صفحه خود استفاده کنید مثلا از کاربران بخواهید عکس صفحه شما را پست یا استوری کنند و در زیر آن صفحه شما را تگ کنند . شما با راه اندازی این مسابقات می توانید مخاطب بیشتری را جذب کنید . نکته مهمی که پیرامون این موضوع باید به آن دقت کنید این است که اگر جایزه ای را برای مخاطب در نظر گرفته اید حتما آن را انجام دهید زیرا با این روش شما از دید مخاطب صادق و وفادار به نظر میرسید  .
  • شما می توانید برای تولید محتوای با کیفیت برای اینستاگرام از پشت صحنه های فعالیت خود تصویری تهیه کنید و با مخاطبین خود به اشتراک بگذارید . این موضوع بسیار برای مخاطبین جذاب است .
  • در تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام باید به روزهای مناسبتی دقت داشته باشید زیرا در غیر اینصورت با هجوم مخالفت هایی شدید مواجه می شوید مثلا در روز تولد حضرت مسیح باید این روز را به مسیحیان تبریک بگویید تا دنبال کنندگان مسیحی از این موضوع خوشحال شوند .
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *