خوراکی های غیر مجاز در بارداری
بازدید 280
0

آشنایی با خوراکی های غیر مجاز در بارداری

خوراکی های غیر مجاز در بارداری

در دوران بارداری خانم های باردار باید به یک سری نکات توجه ویژه ای داشته باشند تا بتوانند بارداری بی خطر و بدون استرسی داشته باشند به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به خوراکی های غیر مجاز در بارداری بپردازیم :

 

خوراکی هایی که باعث سقط جنین می شود

یک سری از خوراکی های غیر مجاز در بارداری وجود دارد که در صورت مصرف در این دوران باعث سقط جنین می شود به همین دلیل بهتر است بانوان باردار این سری از خوراکی ها را به خوبی بشناسند :

سبزیجات کثیف :

سبزیجات کثیف از خوراکی های غیر مجاز در بارداری از اولین دسته خوراکی هایی که  باعث سقط جنین می شود سبزیجات نشسته و کثیف هستند که حاوی یک سری بیماریها و میکروب هایی می باشد که در صورت وجود ممی تواند خیلی سری جنین را از بین ببرد . این امر نباید باعث این شود که خانم های باردار از خواص سبزیجات دور بمانند ، فقط باید کمی در شستن سبزیجات حساسیت زیادی به خرج دهند تا بتوانند از ویتامین های سرشاری که در سبزیجات وجود دارد در این دوران طلایی استفاده کنند .

ماهی :

دسته دوم ماهی های که جیوه بالایی دارند باعث سقط جنین می شوند . دلیل مضر بودن ماهی در دوران بارداری این است که جیوه موجود در آن باعث آسیب های جدی در مغز و رشد جنین می شود . ماهی های جیوه دار شامل دزد دریایی ، کوسه ، خال خالی و تیلفی می شود . همچنین بهتر است در دوران بارداری از تن ماهی و ماهی ها به صورت سوشی استفاده نشود .

نوشیدنی های کافئین دار :

یکی دیگر از مواردی که باعث سقط جنین در دوران بارداری می شود نوشیدنی های کافئین دار است که به طور معمول افراد برای اینکه به آرامش خود را بالا ببرند از ای نوشیدنی ها مصرف می کنند و غافل از آن هستند که مصرف بیش از حد این نوشیدنی ها باعث سقط جنین می شود .

صدف خام :

دسته چهارم مواد غذایی صدف خام می باشد که به دلیل اینکه بیشتر به صورت خام مصرف می شود بسیار مضر می شود و حتی اگر این ماده غذایی نیز پخته شود باز هم دارای اثرات منفی می باشد .

غذاهای دودی دریایی :

این دسته از مواد غذایی که در کپوره ،لکس یا نوآا  می باشد دارای باکتری لیستریا می باشد که وجود آن باعث سقط جنین می شود برای از بین بردن لیستریا بهتر است که این مواد غذایی به صورت کامل پخته شود .

شیر غیر پاستوریزه :

این دسته از مواد غذایی نیز دارای باکتری لیستریا می باشد . دلیل خطرناک بودن این باکتری این است که که توانایی عبور از جفت را دارد . به همین دلیل خانم های باردار باید حتما از پاستوریزه بودن شیر مطمئن شوند .

گوشت گاو : (خوراکی های غیر مجاز در بارداری)

یکی دیگر از مواد غذایی که حاوی باکتری لیستریا می باشد گوشت گاو می باشد ، این محصولات باید کامل پخته شود تا باکتری های موجود در آن از بین برود .

آناناس :

یکی از مواد غذایی که کمتر کسی می داند که باعث سقط جنین می شود آناناس می باشد زیرا آناناس دارای بروملائین است که این ماده باعث می شود که انقباضات دهانه رحم نرم شود و     به دنبال آن سقط جنین را به همراه دارد . دقت داشته باشید که بهتر است در سه ماه اول به هیچ عنوان از آب آناناس یا آناناس مصرف کنید و بعد از آن مقدار بسیار کمی از آن را برای مواد غذایی بالایی که دارد مصرف کنید .

پاپایا :

دسته بعدی از مواد غذایی که مصرف آن د ردوران بارداری غیر مجاز است پاپایا به ویژه پاپایا سبز می باشد ، دلیل مضر بودن این ماده غذایی آنزیم های موجود در آن است که باعث انقباضات رحمی می شود .

سیب زمینی جوانه زده :

سیب زمینی جوانه زده دارای یک سری سمومی می باشد ک برای سلامتی تمامی افراد مضر می باشد به خصوص خانم های باردار که بدن حساس تری دارند . دلیل مضر بودن این ماده غذایی سولانین موجود در آن می باشد .

سیب جنگلی :

سیب جنگلی ماده بسیار مغذی است که برای خانم های باردار مضر می باشد زیرا دارای ماده ای ی باشد که دهانه رحم را تحریک میکند و در ماه های اول باعث سقط جنین و در ماههای بعدی باعث زایمان زودرس می شود .

مرغ و تخم مرغ خام :

مرغ و تخم مرغ مانند هر ماده خام دیگری باعث سقط جنین می شود و بهتر است که این مواد با حرارت به صورت کامل پخته شود .

پنیر نرم :

بعضی از پنیرها مانند : پنیر روکفور ، پنیر کامبو ، پنیر فتا ، پنیر مکزیکی و پنیر گرگنزولا برای خانم های باردار مضر می باشد و باعث سقط جنین می شود .

مصرف ویتامین سی :

ماده بعدی که باعث سقط جنین می شود مصرف بیش از حد ویتامین سی می باشد .

نوشیدن چای سبز :

چای سبز یکی از ماده های خطرناکی است که اگر بیش از یک لیوان در طول روز مصرف شود باعث سقط جنین می شود .

کنجد عسلی :

یکی از ماده های غذایی که باعث سقط جنین می شود ترکیب عسل و کنجد می باشد .

زعفران :

یکی از ماده های غذایی که مصرف آن در سه ماهه اول بارداری بسیار مضر می باشد و از خوراکی های غیر مجاز در بارداری است و احتمال سقط جنین را تا حد زیادی بالا می برد زعفران می باشد .

جگر :

جگر حیوانات سرشار از ویتامین آ می باشد که این ویتامین باعث سقط جنین می شود . همچنین جگر دارای سموم زیادی می باشد که برای عموم افراد مضر می باشد .

خربزه تلخ :

خربزه یکی از مواد غذایی است که در دوران بارداری به خانم  های باردار توصیه می شود که مصرف کنند ، اما باید توجه داشته باشند که خربزه تلخ است که دارای ویتامین بی ، روی ، آهن ، منگنز و منیزیم می باشد .

بعضی از چاشنی ها :

بعضی از چاشنی ها مانند آویشن ، دارچین ، گلپر ، پونه و بابونه باعث سقط جنین می شود و از خوراکی های غیر مجاز در بارداری است و توصیه نمی شود .

زرشک و غوره :

زرشک  و غوره جزء مواد غذایی می باشد که  در دوران بارداری باعث سقط جنین می شود .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *