برند شخصی آنلاین
بازدید 149
0

آشنایی با گام های ساخت و توسعه برند شخصی آنلاین

چرا برند شخصی آنلاین ؟ یک برند می تواند به آسانی شما را به دنیا بشناساند، به طوری که شما به عنوان یک برند منحصر به فرد توسط مردم دیده و شناخته شوید. یک برند، ترکیبی از توانایی ها، مهارت ها و ویژگی های اصلی شماست. برند سازی شخصی، فقط یک اقدام تجاری و مرتبط با کسب و کار نیست. بلکه سفری برای کشف خود است. با این سفر، می توانید تا اعماق شخصیت خود فرو رفته و دیدگاه ها و دانش ارزشمندی کسب کنید که می تواند کمک کند خود را به دنیا بشناسانید. مردم تمایل ندارند که خود واقعی شان را ببینند. زیرا همواره ماسکی بر چهره دارند تا ضعف هایشان را بپوشاند. بعضی اوقات ماسک، آن قدر سخت و سفت می شود که حتی نمی توانند بین ماسک و خودشان را تمیز دهند. در حالی که باید آنها بتوانند خود واقعی شان را ببینند تا بتوانند ضعف های خود را برطرف نمایند. شما پس از این سفر درونی می توانید برند شخصی خود را با این گام های هشت گانه توسعه دهید، به شرطی که خود واقعی تان را بتوانید بشناسید.

همچنین بخوانید در پیویو :

ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد

بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد

مراحل ساختن برند شخصی آنلاین

  • داستان برند خود را خلق کنید.

نخستین کاری که باید برای ساختن برند شخصی آنلاین انجام دهید، این است که کلمات و ارزش هایی که نشانگر برند شماست را بر روی کاغذ بنویسید. مهم است که با خود صادق باشید و هنگام انتخاب کلمات روراست باشید. زیرا داستان شما بر اساس آنها شکل می گیرد.به عنوان یک برند، شما باید داستانی داشته باشید که ارزش های اصلی شما را نشان دهد. برند شما  باید پیوند عاطفی با عموم افراد برقرار کند. در رابطه با خلق چنین ارتباط قوی با مخاطب خود، داستان شما باید اصیل باشد به طوری که دیگران فورا آن را احساس کنند. حقیقت این است که اگر شما می خواهید برند شخصی تان دوام داشته باشد، باید ریشه های آن را در برنامه های فرهنگی قرار دهید. مثلا مک دونالد یک مثال است.آنها کسانی بودند که برگر ها را تبدیل به یک غذای ملی کردند و آن را به بخشی از فرهنگ ایالات متحده آمریکا تبدیل کردند.

2- برند شخصی آنلاین خود را بررسی کنید.

یکی از آسانترین روش ها برای بررسی برند شخصی آنلاین، این است که نام خودتان را سرچ کنید. هنگام جستجو، باید مطمئن شوید که یک صفحه جدید باز کنید که همان نتایجی را که دیگران دریافت می کنند می بینید. معمولا اولین صفحه نتایج جستجو شامل یک صفحه ویکی پدیا، یک صفحه فیسبوک و کلی داستان دیگر است. می توانید نام سلبریتی های معروف را سرچ کنید و ببینید نتایج آن ها به چه صورت است. روش دیگر این است که ترکیباتی از اسم خود را بااستفاده از کلیدواژه های متنوع که به هدف برند شما مرتبط است جستجو کنید. این که در نام خود از کلیدواژه های درست استفاده کرده باشید سئو شما را بهبود بخشیده و به شما کمک می کند توجه بیشتری را به خود جلب کنید.

3- استراتژی آگاهی از برند خود را مشخص کنید.

یک کمپین آگاهی از برند عالی، از محتوای نوشتاری استراتژیک و ارزشمند تشکیل می شود. برای آنکه افراد بیشتری برند شما را بشناسند، محتوای شما باید با کلیدواژه هایی که مرتبط با موضوع کلی شماست بارگیری شود. بیشتر افراد جدیدی که شروع به تبلیغات برند شخصی خود می کنند تمایل دارند که همواره خود را تبلیغ و پروموت کنند. در حالی که این اشتباه است. با انجام این کار، شما به اعتبا رخود به عنوان برند آسیب می زنید و مخاطبان خود را تحریک می کنید که مدت زمان زیادی با شما همراه نشوند. اگر به عنوان مثال، برند شما بر صنعت غذا و نوشیدنی متمرکز است، شما باید زمانی را برای یافتن اطلاعات درباره موضوعات و افراد فعال در همان فیلد اختصاص دهید. شما می توانید سعی کنید با این افراد ارتباط برقرار کنید و با آنها در رابطه با به دست آوردن موقعیت برنده – برنده همکاری کنید و از سوی دیگر هر دوی شما می توانید با این همکاری برند خود را توسعه دهید. ارزش و ثبات، کلیدهای موفقیت در این رابطه هستند. اگر محتوای شما ارائه دهنده ارزش است و به صورت مستمر و مداوم آن را تولید می کنید، افراد بیشتری شروع به برقراری ارتباط با شما در آن موضوع می کنند. به این ترتیب می توانید جایگاه مناسب خود را در هر فیلد خاص به دست آورید.

4- مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید.

ساختن یک برند شخصی آنلاین، نیاز به مهارت های عالی در برقراری ارتباطات دارد. برقراری ارتباط به نحوه شایسته و ابزار افکار خود در یک روش مناسب و منسجم می تواند باعث ایجاد اعتبار برای شما در آن موضوع شده و شما را به هدفتان نزدیک تر می کند. در مورد افراد خجالتی، شما می توانید در یک دوره آموزشی صحبت کردن در جمع شرکت کنید. شما می توانید همچنین به یک دوره آموزش نوشتن بپیوندید و شروع به تمرین این تکنیک ها کنید تا بتوانید مهارت هایی را کسب کنید که بتوانید بر دیگران اثرگذار باشید. داستان ها، تکنیک های قدرتمند ترغیب کننده ای هستند. هنگام ارائه یک سخنرانی، استفاده از داستان های خوب مرتبط به شما کمک می کند تا ارائه اقناع کننده و جذابی داشته باشید. همه داستان دوست دارند، پس می توانید پیام خود را در قالب داستان به مخاطب خود انتقال دهید. به این صورت پیام شما فورا وارد ضمیر ناخودآگاه مخاطب شده و اثرگذاری بسیار بیشتری خواهد داشت.

5- با افراد مهم ارتباط برقرار کنید.

نکته اصلی توسعه برند شخصی آنلاین این است که باعث می شود بسیاری از افراد شما را بشناسند. بنابراین، شما باید در کنفرانس ها، نمایشگاه ها و رویدادهای متنوع و متفاوت شرکت کنید. معرفی کردن خودتان به همه افراد مناسب در این مکان ها و زمان ها می تواند کمک کننده باشد. قبل از این کار شما باید افراد تاثیرگذار در حوزه فعالیت خود را شناسایی کنید. خب! حرکت بعدی چیست؟  با آن ها صحبت کنید. این ساده است. نگران نباشید، بدترین چیز، این است که نادیده گرفته شوید. اما تصور کنید که اگر بتوانید با افراد مورد نظر خود که دارای ارزش ها و عقاید مشابه هستند ارتباط برقرار کنید چه می شود؟ عالی است!گام بعدی این است که در رسانه های اجتماعی حضور فعال داشته باشید، زیرا شبکه های اجتماعی می توانند کمک شایانی به شما در توسعه برند شخصی آنلاین تان کنند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *