بازدید 133
0

9 ایده شگفت انگیز برای دکوراسیون ارزان قیمت منزل

9 ایده دکوراسیون ارزان قیمت منزل

دکوراسیون منزل مطابق با ذائقه و سلیقه شما می تواند برایتان گران تمام شود. اما همیشه لازم نیست یا نمی توان هزینه زیادی برای تغییر دکوراسیون منزل صرف کرد. به جای این کار شما می توانید فضای مورد نظر را با منابع مالی کمتر و ارزان تر به شیوه ای که می پسندید تغییر دهید. برای این کار باید کمی خلاقیت به خرج دهید و ایده هایی غیر از شیوه های مرسوم را به کار ببرید. این اتفاق یعنی تغییر دکوراسیون ممکن است فقط با چند جابه جایی وسیله و اسباب منزل انجام شود یا با انجام کارهای ساده ای که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد.شما می توانید از این ایده ها برای انجام دکوراسیون ارزان قیمت منزل استفاده کنید و فضای پیرامون آن را با کمترین هزینه ها تغییر دهید.

در این جا چندین ایده برای دکوراسیون ارزان قیمت منزل ارائه شده است:

  • انجام دکوراسیون با مواردی که از آنها استفاده می کنید.

شکل باز یا اپن در آشپزخانه چندین سال است که مرسوم شده است. شما از این امکان و فرصت می توانید استفاده کنید و مثلا لیوان های خود را به نوعی در این فضا بچینید که هم لیوان ها برای نوشیدن آب در دسترس باشند و هم جلوه زیباتری به آشپزخانه شما ببخشند. مثلا می توانید از رنگ های متنوع لیوان ها استفاده کنید. رنگ هایی که با دیوار پشت سرشان در تضاد باشند. بدین گونه هم یک نوع سبک خاص به آشپزخانه داده اید و هم برای لیوان های خود فکری کرده اید. این یک نمونه مفید از ایده های دکوراسیون ارزان قیمت منزل است.

  • یک مجموعه یا کلکسیون به نمایش بگذارید.

شما نیاز به یک مجموعه یا کلکسیون عتیقه ندارید تا بتوانید یک مجموعه را با هدف زیبایی، به نمایش بگذارید. زیرا اگر مجموعه ای از چیزهای گران یا خاص دارید احتمال این که آن ها را در معرض نمایش قرار دهید بسیار کم است! برای این کار می توانید مجموعه ای از هر چیزی که در اختیار دارید را به نمایش بگذارید و اگر مجموعه شما خیلی بزرگ است می توانید هر چند وقت یکبار  چند عدد از آن را به نوبت به نمایش بگذارید و به صورت دوره ای آن ها را تغییر دهید.

  • دیوار ها را تغییر بده

به خاطر عمودی بودن، دیوارها معمولا اولین چیزی از خانه یا فضا هستند که به چشم می آیند و اگر شما آنها را هر چند وقت یکبار تغییر دهید، بدون آنکه هزینه چندانی صرف این کار شده باشد، تغییرات محسوسی در فضا ایجاد می شود. انواع روش هایی برای تغییر دیوارها وجود دارد که می تواند شامل کاغذ دیواری باشد که البته کمی گران تمام می شود! به جای این کار می توانید بسته به فضا و سلیقه خود از نوارهای افقی یا عمودی یا حتی نقاشی با استفاده از استنسیل استفاده کنید. شما همچنین می توانید از رنگ استفاده کنید و دیوارها را به هر رنگی که دوست دارید درآورید. رنگی را انتخاب کنید که قلبا شما را شاد می کند.

  • متن های بزرگ آویزان کنید.

شما می توانید از متن های بزرگ سیاه و سفید استفاده کنید و آنها را به عنوان تابلو روی دیوار آویزان کنید. این یکی از ایده های دکوراسیون ارزان قیمت منزل است که مخصوصا اگر روی دیوار بزرگ کار شود، می تواند فضای شما را سفارشی و شخصی سازی شده جلوه دهد و نمادی از شخصیت شما باشد.

  • در مورد پنجره ها خلاقیت به خرج دهید.

برای پنجره ها می توانید با کمی خلاقیت فکری کنید و جلوه بهتری به منزل خود ببخشید. شما می توانید از انواع پرده ها برای این کار استفاده کنید. پرده هایی که استفاده می کنید، می تواند در  رنگ ها و شکل های متنوع باشد و با مدل های مختلفی دوخته شده باشند.

  • تغییراتی در مبلمان خود ایجاد کنید.

اگر در دور و اطراف منزل، صندلی زهوار در رفته ای دارید که دیگر به کار نمی آید هیچ مشکلی نیست! می توانید با تغییراتی زندگی دوباره به این وسیله خود ببخشید. می توانید پارچه صندلی را تغییر دهید یا رنگ چوب آن را عوض کنید یا استفاده های دیگری از صندلی خود داشته باشید. مثلا می توانید آن را کنار تخت ببرید و به عنوان میزی که کتاب خود را روی آن قرار می دهید استفاده کنید.

  • بطری های شیشه ای را به نمایش بگذارید.

فروشگاه های لوازم خانگی، کلی بطری شیشه ای در همه شکل ها، سایزها و رنگ ها دارند. می توانید چند بطری شیشه ای خریداری کنید و متناسب با فضای خود آن ها را به نمایش بگذارید. می توانید آنها را به گونه ای قرار دهید که نور طبیعی بر آنها بتابد و نور ایجاد شده در فضا، منزل شما را جلوه دیگری بدهد. همچنین می توانید وسایل مورد نیاز و استفاده خود در آشپزخانه را در آنها بریزید و استفاده مضاعف از آن ها داشته باشید.

از دیگر ایده های دکوراسیون ارزان قیمت منزل این است که:

  • بالش ها و کوسن های خود را نو کن

یکی از ساده ترین روش ها برای دکوراسیون ارزان قیمت منزل از طریق بالش ها و کوسن هاست. شما میتوانید به راحتی با عوض کردن روکش بالش و کوسنی که در منزل از آن استفاده می کنید از تغییرات منزل خود لذت ببرید. با خریداری چند روکش کوسن یا حتی اگر خیاطی بلد هستید با دوختن چند روکش جدید می توانید فضای جدیدی برای خود در منزل ایجاد کرده و با صرف کمترین هزینه ها دکوراسیون منزل را تغییر دهید.

  • با طبیعت، منزل خود را دکور کنید.

برخی از زیباترین قسمت های دکوراسیون از طبیعت نشات می گیرد. مثلا چوب ها، صدف، برگ ها، گل، یا هر چیزی که مربوط به طبیعت باشد، حتی سنگ ها هم می توانند در دکوراسیون اگر به خوبی از آنها استفاده شوند جذاب و چشمگیر باشند. برای این کار می توانید کمی خلاقیت به خرج داده و مثلا با ساختن تابلویی از چوب یا پوست درخت، یا تنه درختان ظاهر منزل خود را تغییر دهید. پس شما می توانید با استفاده از المان ها و عناصر طبیعی و صرف کمترین هزینه شاید رایگان تغییرات دلچسبی به خانه و محل زندگی خود دهید.در این مقاله راجع به چند ایده دکوراسیون ارزان قیمت منزل صحبت کردیم که می تواند به شما کمک کند با صرف کمترین هزینه ها، دکوراسیون منزل و فضای مورد نظر خود را تغییر داده و از این تغییر لذت ببرید.

 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *