اخبار روز دنیا در حوزه تکنولوژی
بازدید 183
0

اخبار روز دنیا در حوزه تکنولوژی

افزایش نقدینگی ها در  شرکت آلفابت ( اخبار روز دنیا در حوزه تکنولوژی )

در اخبار روز دنیا در حوزه تکنولوژی شرکت آلفابت به عنوان شرکت مادر گوگل شناخته شده است و در حال حاضر با رشدی که دارد در حال پیشی گرفتن از شرکت اپل و همچنین به عنوان بزرگترین شرکت برای نقدینگی در جهان می باشد ، در این رابطه روزنامه فایننشال اینگونه نوشت که در سه ماه سال جاری 2019 شرکت آلفابت حدود 117 میلیارد دلار نقدینگی دارد که در نقطه مقابل آن شرکت اپل حدود 102 میلیارد دلار نقدینگی دارد .به دلیل این افزایش نقدینگی شرکت آلفابت لقب پادشاه نقدینگی را به خود اختصاص داده است که این امر باعث وجود مشکلاتی برای این شرکت شده است . یکی از این مشکلات فشاری است که سهامداران بر روی شرکت وارد کرده اند می باشد ، آنها تقاضا دارندکه شرکت سود سهام آنها را افزایش دهد . از سری مشکلات دیگر می توان به جریمه های اتحادیه اروپا به دلیل انحصار طلبی ، و سخت گیری های قانونگذاران آمریکا نیز اشاره کرد .

 

 لایحه های قانونی برای جلوگیری از اعتیاد به اپلیکیشن های اجتماعی (اخبار روز دنیا در حوزه تکنولوژی)

در سالهای اخیر با رشدی که شبکه های اجتماعی داشته اند باعث شده است که بیشتر افراد به به این شبکه ها معتاد شوند و مدت زمان زیادی را در این شبکه ها باشند به همین دلیل قانونگذاران برای جلوگیری از رشد این فاجعه تصمیم گرفته اند لایحه ای قانونی جلوگیری از اعتیاد به اپلیکیشن ها اجتماعی وضع کنند . یکی از افرادی که بسیار در این امر پافشاری دارد  سناتور josh hawley  می باشد در اصطلاحیه های پیشنهادی او آمده است که از اسکرول کردن نامحدود ، پخش خودکار ویدیو و هر ویژگی دیگری که اعتیاد را تشدید می کند را منع کرده است . یکی از راهکارها این است که فرد با توجه به نیازی که دارد باید از اپلیکیشن ها و سایت ها استفاده کند . یکی از دغدغه های دیگر هاولی این است که بسیاری از این اپلیکیشن ها به جای اینکه کیفیت خود را بالا ببرند به نکاتی از جمله جلب توجه کاربران پرداخته اند .بعد از تصویب این لایحه صاحبان این رسانه های اجتماعی موظف هستند که یک زمان مشخصی را برای استفاده از پلتفرم ها در نظر بگیرند و همچنین باید یک حالت هشدار به صورت پنجره های بازشو تعبیه کند که به صورت زمان مشخصی مثلا هر سی دقیقه آن را به کاربر یادآوری کند . از چندی پیش گوگل و اپل این امکان را در سیستم عامل خود دارند ، اینستاگرام و فیسبوک یک تب مخصوص دارد که زمان استفاده شده از نرم افزار را نشان می دهد .

 

 ساخت سلول های مصنوعی (اخبار روز دنیا در حوزه تکنولوژی)

یکی از موفقیت هایی که در حوزه تکنولوژی انجام شده است ، ساخت سلول های مصنوعی است که عملکردی همچون سلول های واقعی دارد و در برابر نشان های  خارجی واکنش می دهد .با استفاده از این تکنولوژی می توانید در تحویل هدفمند دارو یا پاکسازی آلودگی ها بسیار موفق عمل کنید . یکی از کاربردهای  استفاده از ساخت سلول های مصنوعی این است که مثلا زمانی که کلسیم در اطراف آن بود این سلول ها بدرخشند . در راستای این موفقیت بزرگ جیمز هندلی که در کالج سلطنتی می باشد می گوید :  این تکنولوژی کاربردهای زیادی در علم بیوتکنولوژی دارد ، یکی از کاربردهای این تکنولوژی این است که سلول مصنوعی می توانید در تشخیص سرطان کمک کند و در بدن یک نوع دارو برای درمان آن بسازد یا می توانند فلزات خطرناک را شناسایی کند و سپس پاکسازی را انجام دهد .

 

گوشی های ریل می با قابلیت دوربین چهارگانه با قدرت رزولوشن 64 مگا پیکسلی (اخبار روز دنیا در حوزه تکنولوژی)

یکی دیگر از پیشرفت ها تکنولوژی خبر از بالا رفتن قدرت دوربین گوشی های هوشمند را می دهد ، این خبر را ریل می با عنوان دوربین چهارگانه با رزولوشن 64 مگا پیکسلی در ماه ژوئن منتشر کرد ، البته در این خبر تاریخی دقیق برای عرضه این گوشی ها به بازار را منتشر نکرد ، اما در این خبر اعلام کرده است یک شرکت چینی در تاریخ 8 اوت در دهلی نو کنفرانسی با عنوان رویداد نوآوری دوربین برگزار خواهد کرد .این شرکت چندی پیش دوربین های قوی دوگانه را عرضه کرده بود که معروفترین آنها سری 3 و ایکس می باشد . یکی از امکانات دوربین های دوگانه وجود حسگر تشخیص عمق می باشد ، حال بیشتر منتقدان بر این باور هستند که سری جدید دوربین های ریل می یک جهش رو به جلو و هدفداری در گوشی های هوشمند می باشد . احتمالات خبر از این می دهد که در سه ماه سوم امسال از این گوشی هوشمند رونمایی می شود .

 

گوشی های هوشمند شیائومی با قابلیت صفحه خورشیدی (اخبار روز دنیا در حوزه تکنولوژی)

یکی از مشکلات افرادی که  به صورت مداوم در محیط بیرون کار می کنند اتمام شارژ باتری گوشی های هوشمند شان می باشد در همین راستا شیائومی یک گوشی هوشمند با قابلیت صفحه خورشید ب ثبت رسانده است . در این پتنت که یک دستگاهی است به صورت تمام صفحه و بدون روزنه برای دوربین که انتظار می رود که دوربین جلو آن به صورت حسگر اثر انگشت باشد . در این  گوشی ها هیچ گونه تغییری در اندازه و ضخامت گوشی ایجاد نشده است و با همان اندازه قبلی با کمی تغییرات می تواند این امکان را به کاربران خود بدهد که با در معرض قرار دادن گوشی خود در معرض نور خورشید باتری این گوشی شارژ شود .

 

بازار موبایل ال جی و سونی (اخبار روز دنیا در حوزه تکنولوژی)

در ماه گذشته آخرین وضعیت مالی گوشی های ال جی و سونی در سه ماه دوم سال 2019 منتشر شد ، این گزارش نشان می دهد که دو شرکت در بدترین وضعیت مالی خود قرار دارند . این در حالی است که فروش گوشی های ال جی حدود 21 درصد و عرضه آن به بازار حدود 18 درصد کاهش یافته است و گوشی های سونی با کاهش 30 درصدی فروش همراه شده است . این سقوط دو برند معروف در حالی است که دو برند جدیدالورود چینی با نام های دیلمی و شیائومی خود رشد بسیار خوبی داشته است . کارشناسان خبره د راین زمینه معتقدند که دو برند ال جی و سونی باید تحولی شگرف در فروش خود ایجاد کنند تا بتوانند دوباره به بازار فروش برگردند.

 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *