خنک کردن باتری موبایل
بازدید 178
1

آشنایی با بهترین روش های خنک کردن باتری گوشی موبایل

هنگام استفاده از تلفن همراه ، گرما می تواند به باتری آسیب برساند. چگونه باتری را خنک نگه داریم؟ در این روزها که گرما همه جا را فراگرفته است میخواهیم راه کارهایی برای خنک کردن باتری موبایل دراین مقاله ارائه کنیم .این گرما نه فقط  انسان ها بلکه حیوانات هم به نوعی از گرما عاصی شده اند، یک نکته مهم در استفاده از ابزارهای تکنولوژی مانند موبایل و تبلت وجود دارد. این ابزارها به صورت دائمی و روزانه مورد استفاده ما قرار می گیرند اما گرما می تواند به این ابزارها نیز می تواند آسیب برساند.مثلا شما در حال استفاده از گوشی تلفن همراه خود هستید و در حالی که گرما و تابش مستقیم خورشید به مدت زمان طولانی، شما را ناراحت کرده است ممکن است پیام هشداردهنده ای در گوشی تلفن همراه خود نیز دریافت کنید که حکایت از آن دارد که باتری شما نیاز به خنک شدن دارد. آیا می دانید در این مواقع چه کارهایی باید انجام دهید؟در چنین مواردی، گوشی های تلفن همراه به صورت اتوماتیک قادرند که برخی از عملکردها را متوقف کنند و گرما را به نوعی در گوشی تلفن همراه کنترل کنند. هم در گوشی های اندروید و هم گوشی های آیفون، طوری طراحی شده اند که در دماهای بالا برخی عملکردها اتفاق بیفتد اما وقتی دمای هوا از حدی بیشتر می شود ممکن است منجر به آسیب دائمی در باتری تلفن همراه شود.

حد آستانه دما برای گوشی های تلفن همراه آیفون و اندروید

 

به گونه ای که همان طور که در در یک پست وب سایت پشتیبانی اپل آمده است: امکان آسیب و یا تغییر رفتار در دماهای بالا یا پایین وجود دارد.گفته شده است که استفاده از دستگاه iOS در دماهای بسیار بالا ممکن است طول عمر باتری را کاهش دهد. مثلا اگر دمای هوا بیشتر از 35 درجه سانتی گراد شود ممکن است این دستگاه های تلفن همراه آسیب ببینند.همچنین حد آستانه مشابهی برای گوشی های تلفن همراه اندروید وجود دارد. شرکت آنتی ویروس AVG در این باره توضیح می دهد: هم گوشی های تلفن همراه آیفون و هم اندروید برای دماهای بین صفر تا سی و پنج درجه سانتی گراد یا بین 32 تا 95 فارنهایت طراحی شده اند، اما در معرض دمایی خارج از این گستره قرار گرفتن می تواند اثر منفی بر عملکرد یا سخت افزار گوشی شما داشته باشد.

چرا گرمای بیش از حد، بر عملکرد باتری موبایل تاثیر منفی دارد؟

باتری های لیتیوم یونی مدرن، حاوی مایعاتی است که از طریق واکنش های شیمیایی با توان و انرژی اجزای تلفن کار می کنند. هنگامی که گرمای خارجی بر روی باتری تاثیر می گذارد، مایع درون آن شروع به تبخیر می شود و می تواند به ساختار داخلی باتری تلفن همراه آسیب برساند.در تلاش برای توقف این مساله، اگر تلفن شما خیلی داغ شده است و سپس صفحه نمایش تیره تر شده است عملکردهایی مانند GP را غیرفعال کنید، فلش دوربین و عملکردهای گرافیکی دیگر گوشی را نیز غیرفعال نمایید. همچنین پیام هشدار نیز ممکن است روی صفحه نمایش تلفن همراه شما ظاهر شود که حتما به آن توجه کنید. بهترین راه برای خنک کردن باتری تلفن همراه این نیست که تلفن تان را در یخچال قرار دهید. این کاری است که معمولا به ذهن عموم مردم می رسد اما رطوبت موجود در یخچال می تواند باعث آسیب جدی به تلفن شما شود.

پس برای خنک کردن باتری موبایل خود، هرگز آن را در یخچال قرار ندهید. حال چه باید کرد؟

در اینجا چند راهکار برای خنک کردن باتری موبایل در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید از آنها در هنگامی که دمای هوا بسیار بالا رفته است استفاده کنید.

راهکارهای خنک کردن باتری موبایل

  • برای خنک کردن باتری موبایل یا تلفن همراه باید این کارها را انجام دهید:
  • تلفن همراه خود را در سایه قرار دهید.
  • تلفن همراه و دیگر ابزارهای خود مانند تبلت خود را در جایی دور از منبع گرما قرار دهید.
  • از شارژ کردن تلفن همراه در این حالت پرهیز کنید.
  • تلفن همراه خود را در حالت هواپیما قرار دهید.

 

دراین حالت  به سرعت می تواند بسیاری از عملکردهای موبایل شما را که نیاز به انرژی دارند متوقف کند. این عملکردهایی که نیاز به صرف انرژی دارند می تواند شامل استفاده از جستجو سیگنال سلولی و وای فای باشد.

  • چند دقیقه تلفن را خاموش کنید و کناری بگذارید.

گرچه این راهکار آخر می تواند همواره عملی نباشد به دلیل این که شما به تلفن خود در این شرایط هم نیاز دارید ولی این راهکار می تواند باعث خنک کردن باتری موبایل شما شود. پس این راه را هم امتحان کنید.در این مقاله راجع به راهکارهای خنک کردن باتری موبایل صحبت کردیم که علت آن وجود گرمای شدید در این روزهاست. روزهای گرم تابستان معمولا باعث می شود که تلفن همراه و البته باتری تلفن همراه شما داغ شده و اگر راهکارهای خنک کردن باتری موبایل را که در این مقاله به آنها اشاره شد را به کار نبندید ممکن است باعث آسیب دائمی به باتری موبایل شما شود.در اینجا گفته شد که چه کارهایی انجام دهید و چه کارهایی انجام ندهید.یکی از مهمترین نکاتی که به آن اشاره شد این بود که هرگز تلفن همراه یا دیگر ابزارهای خود مانند تبلت خود را برای خنک کردن باتری موبایل یا تبلت در یخچال قرار ندهید زیرا رطوبت موجود در آن، باعث آسیب رساندن به وسیله و ابزار شما می شود.در کنار آن راهکارهایی مانند گذاشتن تلفن همراه یا تبلت در سایه و جایی دورتر از منبع گرما، غیر فعال کردن بیشتر عملکردهای دستگاه شما برای خنک کردن باتری و مسائلی از این دست ارائه شد که امیدواریم به درد کسانی که با داغ شدن موبایل و دیگر ابزارهای خود در این روزهای گرم درگیر هستند بخورد و سودمند واقع شود.در اینجا نقل قولی آورده می شود که می تواند در عین حال که خنده دار باشد اما صحبت از نکته جدی راجع به نگه داری درست از ابزارها و تکنولوژی هایی که امروزه در اختیار داریم داشته باشد. طول مدت زمانی که من مایل هستم در بیرون بگذرانم ، بستگی به طول مدت زمانی دارد که تلفن همراه من دچار گرما زدگی نشود!! پس حتما این مساله مهم را فراموش نکنید که گرما، می تواند یکی از آسیب زنندگان به باتری موبایل شما باشد و از راهکارهای گفته شده حداکثر استفاده را بکنید تا تلفن شما دچار گرما زدگی در این روزهای داغ تابستان نشود!

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. حمید گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    گفتین که حرارت گوشی نباید بیش از 35 درجه سانتیگراد بالا برود
    نمیشه که
    توی این فصل گرما که حداقل حرارت گوشی 30 درجه سانتیگراد میشه
    و با اندکی کار گوشی به 40 درجه گرمامیرسه
    تکلیف چیه
    ممنون میشم راهنمایی کنین