بازدید 61
0

اطلاعاتی درباره کمک مخفیانه هواوی به شبکه وایرلس کره شمالی

اسناد نشان می دهد که هواوی مخفیانه به شبکه وایرلس کره شمالی کمک کرده است.اسناد ارائه شده به واشنگتن پست توسط کارمند سابق هواوی، نشان دهنده مشارکت این شرکت در کره شمالی بوده اند. به گونه ای که نشان دهنده کمک مخفیانه هواوی به کره شمالی می شود.طبق اسناد داخلی منتشر شده توسط کارمند سابق هواوی، شرکت بزرگ فناوری چینی هواوی به صورت مخفیانه به ایجاد شبکه وایرلس تری جی کره شمالی کمک کرده است. هوآوی با یک شرکت دیگر چینی به نام شرکت فناوری اطلاعات بین المللی پاندا در پروژه هایی در منطقه کار می کرد. این همکاری به مدت 8 سال به طول انجامید. این مطالب به استناد قراردادها و اسناد منتشر شده توسط واشنگتن پست در روز دوشنبه 22 ژوئیه 2019 می باشد.این افشاسازی ها راجع به کمک مخفیانه هواوی به کره شمالی، باعث شده است هواوی به کمترین اعتبار خود در پی حوادث یک سال اخیر در دوره ای که تحت تاثیر جنگ اقتصادی آمریکا با چین بوده است برسد.در ژانویه، وزارت دادگستری آمریکا اتهاماتی را متوجه شرکت هواوی در رابطه با 23 مورد سرقت مالکیت فکری، مانع تراشی در برابر عدالت و تقلب و تخلف احتمالی در مورد نقض تحریم های آمریکا علیه ایران کرد.

 

رییس جمهور دونالد ترامپ این شرکت را به عنوان تهدید امنیتی در لیست سیاه قرار داد و مدیر هواوی ، وانجو منگ را تحت بازداشت خانگی در کانادا و در انتظار استرداد به ایالات متحده قرار داد. نکته اصلی در این مورد اخیر این بود که هواوی از تکنولوژی آمریکایی در اجزای محصولات خود استفاده کرده بود که می توانست به صورت بالقوه به کنترل صادرات آمریکا صدمه وارد کند در صورتی که این تجهیزات در کره شمالی مورد استفاده قرار می گرفت.این در حالی است که کره شمالی طبق تحریم های بین المللی، به خاطر مسائل هسته ای و نقض حقوق بشر بود. اسناد ارائه شده به روزنامه واشنگتن پست توسط عضو سابق شرکت هواوی ، توسط دو نفر دیگر نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار داشت. واشنگتن پست می گوید که هواوی نمی تواند اعتبار این اسناد را که راجع به کمک مخفیانه هواوی به کره شمالی است، زیر سوال ببرد در حالی که به صورت مشخص تعیین نکرده است که چه همکاری خاصی ، شرکت هواوی با کره شمالی داشته است و در چه زمینه ای شامل کمک مخفیانه هواوی به کره شمالی می شود. سخنگوی شرکت راجع به اتهام وارده یعنی کمک مخفیانه هواوی به کره شمالی،  در بیانیه ای اعلام کرده است که هواوی کاملا به همه قوانین قابل اجرا و مقررات در همه کشورها ، مناطق و نواحی که در آنها فعالیت داریم پای بند است که این شامل کنترل صادرات و رعایت مسائل مرتبط با قوانین تحریم ها و قوانین ایالات متحده آمریکا، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا می شود. بنابراین سخنگوی این شرکت هر نوع کمک مخفیانه به کره شمالی را به صورت کامل رد کرد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *