باتری لیتیوم
بازدید 273
۲

باتری لیتیوم یون و نکاتی که قبل از شروع خراب شدن آنها باید رعایت کرد

“چیزی که مرده دیگه هیچ وقت نمیمیره ” به راحتی یکی از بهترین دیالوگ های  بازی تاج و تخت  است. در حالی که این گفته ممکنه برای  ironborn در سریال بازیی تاج و تخت درست باشد، اما هنگامی که در مورد باتری حرف میزنیم جزاب نیست.باتری‌های لیتیوم یونی بسیاری از وسایل الکترونیکی(لپ تاپ ،گوشی هوشمند ، اسپیکر ، هدفون و….) که ما مصرف می کنیم را شارژ می‌کنند و حتی اخیرا درون خودروهای هیبریدی و الکتریکی نیز استفاده می شوند و می توان گفت پرکابرد ترین منبع تغذیه ای برق می باشند. اما برخلاف باتری های AA معمولی و باتری‌های قلیایی AAA ، جایگزین کردن باتری‌های لیتیوم یون برای لوازم الکترونیکی شما می‌تواند بسیار گران‌قیمت باشد.



باتری های لیتیوم یون (لیتیوم یون) قابل شارژ هستند، اما حتی باتری های قابل شارژ دارای تعداد محدودی سیکل زمانی هستند تا قبل از شروع خراب شدن آنها با گذشت زمان ، باتری لیتیوم یون طول می کشد تا شارژ شود و انرژی خود را خیلی سریع تر از دست می دهند.

با ما همراه باشید تا در اینجا به بررسی نحوه کار آنها بپردازیم

اگر باتری لیتیوم یونی در گوشی هوشمند شما اخرین روزهای زندگی خود را میگذراند ، چند راه وجود دارد که شما می‌توانید قبل از خرج کردن هزینه بسیار برا آنها، باتری لیتیوم یون خود را به زندگی برگردانید.

کاملا شارژ کنید
اگر باتری شما نمی تواند شارژ را به اندازه کافی نگه دارد و به سرعت تخلیه می شود ، ممکن است بتوانید توان نگه داشتن شارژ آن را بوسیله شارژ کامل تقویت کنید .
در قدم اول شما باید باتری لیتیوم یون خود را به طور کامل تخلیه کنید تا شارژ آن به صفر برسد و حتی سیستم نتواند بوت بشه، سپس باتری رو به یک منبع تغذیه برق به مدت 48 ساعت وصل کنید و صبر کنید تا به طور کامل شارژ شود.

اگر باتری که در حال تلاش برا رفع مشکل آن هستید ، متعلق به دستگاهی می باشد ک هر روز از آن استفاده می کنید ، این کار را در اخر هفته انجام دهید و سعی کنید از دستگاه مرتبط استفاده نکنید یا حداقل چند روز اخر هفته رو از دستگاهی دیگر استفاده کنید.

شوک الکتریکی برای آغاز :
بعضی وقتا ، تمام چیزی که شما نیاز دارین تا حرکت کنید و یک کار جدید رو شروع کنید کمی فشار و جدیته ، برای لوازم الکتریکی این فشار  شوک الکتریکی نامیده می شود.هرچند باتری ماشین شما لیتیوم یونی نیست ولی به عنوان یک مثال : اگر تا بحال رانندگی کرده باشین حتما براتون اتفاق افتاده که بعضی وقتا باتری ماشین ضعیف می شود  و شما مجبورید دویا سه بار باتری به باتری کنید ، این همون فشار الکتریکی که به باتری وارد می شود و بسیار شبیه باتری های لیتیوم یونی است .(اما نه به اون اندازه خطرناک)




باتری لیتیوم یون را از دستگاه خارج کنید و پایانه مثبت و منفی  را مشخص کنید . یک کابل USB را پیدا کنید ، انتهای آن را قطع کنید و سر سیم های قرمز و سیاه را لخت کنید و آنها را شناسایی کنید، سیم قرمز مثبت و سیم مشکی منفی می باشد .کابل را به کامپیوتر خود وصل کنید و سیمهای معلق را به منبع تغذیه مربوط به باتری متصل کنید. پس از مدتی، باتری باید احیا شود و بتواند شارژ شود.

در نهایت: باتری جدید بخرید

اگر جزو کسانی هستید که خیلی احتیاط می کنید و  تابحال کار فنی انجام نداده اید پس بهتر است ، پیش بروید و یک محصول جدید بخرید. قیمت باتری‌های لیتیوم – یونی به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است چرا که تقاضا در چند سال گذشته به دلیل هجوم دستگاه‌های الکترونیکی کوچک افزایش‌ یافته است. شما می‌توانید با استفاده از شماره محصول خود به صورت آنلاین جستجو کنید و یا از یک خرده‌فروش محلی دیدن کنید تا باتری دقیق مورد نیاز دستگاه شما را پیدا کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ممنون از راهنمای تون

    1. محمد ساعدی گفت:

      امیدوارم مفید باشه