بازدید 79
0

انتخاب یکی از این 12 زن فضانورد که به ماه می روند.

یکی از این 12 زن فضانورد به ماه می روند

نیویورک (قسمت بیزنس سی ان ان) یگ گام کوچک برای مردان، یک جهش بزرگ برای بشر. این یکی از قابل توجه ترین نقل قول ها در تاریخ مدرن است.در حالی که «مرد» به نظر می رسد که می تواند شامل همه افراد باشد و نمادی از همه انسان هاست، نیل آرمسترانگ هم نماینده فضانورد آپولو در 50 سال گذشته بود. دوازده آمریکایی پا به ماه گذاشتند در حالی که همه آنها مرد بودند.در حقیقت، در 1983 که بیش از یک دهه از زمانی که نیل آرمسترانگ و باز آلدرین سفر تاریخی خود به ماه را انجام دادند، گذشته بود سالی راید سفر خود را به فضا انجام داد و اولین زن آمریکایی بود که سیاره ما زمین را ترک کرده است. بر اساس گزارش ناسا، از 347 آمریکایی که به فضا پرواز کرده اند، 49 نفرشان زن بوده اند.ناسا اینک قصد دارد سفر جدیدی به ماه را تنظیم کند. در برنامه جدید، آرتمیس جدول زمان بندی جاه طلبانه ای برای بازگشت به ماه در 2024 در نظر دارد و آژانس فضایی قول داده است که در این زمان یک زن این سفر را انجام دهد.جیم بریدنستین مدیر اجرایی ناسا می گوید فرود یک زن در ماه می تواند کل نسل جوان زنان را تحت تاثیر قرار دهد و برای آنها الهام بخش باشد. او اضافه کرد: من دختر 11 ساله ای دارم و می خواهم او خودش را در این حالت ببیند که همان فرصتی را دارد که من هنگام بزرگ شدن برای خودم متصور بودم.من فکر می کنم این مساله می تواند برای زنان جوانان سراسر جهان نه فقط کشور خودمان، سراسر جهان مهم باشد.در حالی که ناسا درباره این که چه زنی فضانورد این سفر خواهد بود سخنی نگفته است اما در یک مصاحبه جدید با قسمت بیزنس سی ان ان. برایدنستاین جزییات اندکی در اختیار ما قرار داد و ما با همان ها کار را شروع کردیم.

 

در اینجا نکات مهم آورده شده است:

او هم اکنون فضانورد است. او کسی خواهد بود که اثبات شده است، کسی که قبلا پرواز انجام داده است، کسی که هم اکنون در ایستگاه فضایی بین الملل حضور دارد.وی گفت ما به دنبال این هستیم که شایسته ترین کاندیدادها را به این سفر بفرستیم و ما هم اکنون داوطلبان بسیار با استعداد و واجد شرایط را در اختیار داریم.38 فضانورد در ایستگاه های فضایی ناسا فعال هستند. البته 12 نفر از آنها زن هستند. که بین سنین 40 تا 53 بوده و مشاغل آنها شامل پزشک، عوامل سیا، دانشمندان و خلبانان نظامی است. ناسا سرشار از استعدادهاست. در اینجا این افراد معرفی شده اند:

  • سرنا آنون چانسلور

هیات علمی متخصص در رشته های پزشکی داخلی و فضایی که کار خود را در ناسا در سال 2006 شروع کرد و مدتی را به عنوان جراح پرواز خدمت کرده است. ناسا یک جراح پرواز برای ماموریت های مرتبط با خدمه برای انجام مشاوره های پزشکی فضانوردانی که در فضا حضور دارند اختصاص می دهد.آنون چانسلور برای بخش فضانوردی در سال 2009 انتخاب شد. او در نقش معاون سرپرست عملیات پزشکی اوریون ایفای نقش کرد. او تا به حال یک بار به فضا آن هم در سال 2018 سفر کرده است. او مدت زمان طولانی در ایستگاه فضایی بین المللی به مدت 197 روز در فضا اقامت داشته است.

  • تریسی کالدول دیزن

تریسی به عنوان فضانورد در سال 1998 انتخاب شد و دوبار به ISS پروزا کرد. یک بار در سفینه فضایی شاتل اندیور در سال 2007 که 12 روز در فضا گذراند و بار دیگر در 2010 که او وارد فضاپیمای روسی سایوز شد. او در فضا و ماموریت ISS به مدت 176 روز انجام وظیفه کرد و دارای دکترای شیمی است.

  • جانت اپز

اپز به عنوان فضانورد در سال 2009 انتخاب شد. قبل از پیوستن به ناسا، او در شرکت فورد موتور مشغول فعالیت بود که  کار او منجر به ثبت اختراع در ایالات متحده آمریکا شد. او سپس در آژانس هوش مرکزی برای هفت سال به عنوان کارشناس هوش فنی خدمت کرد. اکنون او در عملیات ISS فعالیت دارد.او تا به حال به فضا سفر نکرده است.

  • کریستینا کچ

او در برنامه فضانورد در سال 2013 انتخاب شد و به عنوان مهندس اینک در ایستگاه فضایی در اولین پرواز فضایی خود حضور دارد. او در مارس به ISS رسید و تا فوریه 2020 همان جا خواهد ماند. به این معنی که انتظار می رود او نزدیک یک سال در فضا سپری کند. اگر برنامه خوب پیش برود، او از پگی ویتسون پیشی خواهد گرفت . ویتسون عنوان طولانی ترین پرواز فضایی تک نفره یک زن با 288 روز در فضا را در اختیار دارد.

 

  • نیکول مان

 

مان برای برنامه فضانورد در سال 2013 انتخاب شد و نقش او به عنوان مهندس بود که اینک در حال آموزش برای اولین تست پرواز در فضاپیمای بویینگ استارلینر است که برای برنامه تجاری ناسا در نظر گرفته شده است. او قبلا خلبان نظامی بوده است.او رهبری فضاپیمایی در توسعه برنامه اوریون ناسا و موشک سیستم فضایی را به عهده داشت. او تا به حال به ISS پرواز نکرده است.

  • آن مک کلین

مک کلین برای برنامه های فضایی ناسا در سال 2013 انتخاب شد. وی مهندس است و در ارتش سرهنگ دوم است که تا به حال بالای 2000 ساعت پرواز داشته است. هم اینک او در ایستگاه فضایی است و دو راهپیمایی فضایی تاکنون انجام داده است.دراینجا افراد دیگری مانند شانون والکر، کیت رابینس، استفانی ویلسون، سونیتا ویلیامز، جسیکا میرز، آن مک کلین، و مگان مک آرتور هم حضور دارند که هر کدام دارای رزومه بسیار خوب و سابقه طلایی در امور فضایی هستند. یا جسیکا میر دارای مدرک زیست شناسی، زیست شناسی دریایی و مطالعات فضایی است. کیت رابینز یک میکروبیولوژیست است. شانون والکر مهندس پرواز است. استفانی ویلسون، دارای مدارک مهندسی از هاروارد و کارشناسی ارشد در مهندسی فضایی از دانشگاه تگزاس است.همان طور که می بینید شایستگی های زیادی برای حضور در این برنامه ناسا دارند ولی باید دید که در انتها ناسا از بین این دوازده زن کدام یک را انتخاب می کند.

 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *