حقیقت شگفت انگیز درباره فضا
بازدید 1460
0

15 حقیقت شگفت انگیز درباره فضا!

15 حقیقت شگفت انگیز درباره فضا : کهکشان ما حدود 300 میلیارد ستاره دارد. نزدیکترین همسایه کهکشانی ما، آندرومدا، بیش از یک تریلیون خورشید دارد. در نهایت، هر کهکشان با تعداد بی‌شمار سیاره‌ها، دنباله‌دارها، سیارک‌هاو … پر شده است. این فهرست همچنان ادامه دارد. تنها در کهکشان ما، حدود 8.8 میلیارد سیاره قابل سکونت به اندازه زمین وجود دارد.

به نظر می رسد که کیهان مکان شگفت انگیزی است.

در نتیجه، تشکیل فهرستی از شگفت‌انگیزترین حقایق فضایی تقریباً غیرممکن است، زیرا ما حتی کسری از اسرار جهان را کشف کرده‌ایم. با این وجود، در اینجا (بدون ترتیب خاصی) 15 واقعیت شگفت انگیز در مورد فضا وجود دارد.

ناسا “صداهای فضایی وهم انگیز” را ضبط کرده است :

ناسا از تکنیکی به نام داده sonification استفاده می کند تا سیگنال های امواج رادیویی، امواج پلاسما، و میدان های مغناطیسی را دریافت کند و آنها را به آهنگ های صوتی تبدیل کند تا “شنود” آنچه در فضا اتفاق می افتد.

صداها از جیغ‌های آمبولانس‌مانند تا بوق‌هایی که یادآور سفینه فضایی بیگانه‌ای است که در حال نزدیک شدن به آن است، متغیر است.

غروب خورشید در مریخ آبی است :

اولین عکس رنگی مریخ نورد کنجکاوی از غروب خورشید در سال 2015 پیچش شگفت انگیزی را نشان داد، غروب خورشید در مریخ آبی است.

ناسا گفت این به این دلیل است که “گرد و غبار در جو مریخ دارای ذرات ریز است که به نور آبی اجازه می دهد به طور موثرتر از رنگ های با طول موج بلندتر” مانند زرد، نارنجی و قرمز به جو نفوذ کند.

آینه مستطیلی چراغدار

  • دارای فریم فلزی 
  • رنگبندی فریم:نقره ای،طلایی
  • ابعاد حدودی:140*70 سانتی متر
  • دارای نورهای مهتابی و آفتابی
  • رنگ فلز با ضمانت یکساله

پرتاب اشیا به فضا بسیار گران است :

اگر هزینه پرتاب یک ماموریت را بر وزن محموله آن تقسیم کنید، اعداد خیره کننده ای به دست می آید.

راوی مارگاساهایام، متخصص بار و مهندس ایستگاه فضایی به Business Insider گفت که هر پوند محموله برای ارسال به فضا 10000 دلار هزینه داشت. قیمت ها از آن زمان به شدت افزایش یافته است – محموله فضاپیمای Cygnus متعلق به Orbital Science حدود 43180 دلار به ازای هر پوند و حامل های جدید SpaceX حدود 27000 دلار در هر پوند هزینه دارند.

Business Insider مشخص کرد که یک بطری آب 16 اونسی می تواند بین 9100 تا 43180 دلار هزینه داشته باشد تا امروز در فضا پرتاب شود.

فضا پر از “آشغال های فضایی” است :

فضا پر است از آشغال هایی مانند قطعات موشک استفاده شده و ماهواره های مرده. این اجرام با سرعتی در حدود 17500 مایل در ساعت به دور زمین می چرخند، 10 برابر سریعتر از یک گلوله با سرعت.

شبکه نظارت فضایی (SSN) میزان زباله‌های موجود در آنجا و مسئول آن را پیگیری می‌کند. SSN در حال حاضر 23000 شی بزرگتر از سافتبال را ردیابی می کند.

زباله های فضایی خطرناک هستند زیرا یک برخورد می تواند باعث واکنش زنجیره ای اجسام شود که به یکدیگر برخورد می کنند و در نتیجه یک ابر ضخیم از زباله ایجاد می شود که سفر فضایی را بسیار خطرناک می کند. این نوع فاجعه پیش فرض فیلم “جاذبه” در سال 2013 با بازی ساندرا بولاک و جورج کلونی بود.

ایالات متحده مسئول بیشترین زباله فضایی با 3990 قطعه زباله تا 28 مارس 2018 است. روسیه مسئول 3959 قطعه زباله است و چین با 3893 پس از آن قرار دارد.

رد پای فضانوردان آپولو بر روی ماه می تواند تا 100 میلیون سال باقی بماند :

سنگ های ماه هر 1 میلیون سال با سرعت 0.04 اینچ فرسایش می یابند. این بدان معناست که رد پای فضانوردان در مأموریت آپولو در سال 1969 روی ماه می‌تواند برای 10 تا 100 میلیون سال وجود داشته باشد.

فضا همیشه سرد نیست در واقع، می تواند بسیار گرم شود :

در تاریک ترین نقاط فضا، دما می تواند به -454 درجه فارنهایت برسد. اما اگر در نزدیکی زمین در نور خورشید می چرخید، فضا 250 درجه فارنهایت است. لباس فضایی فضانوردان سفید است تا گرمایی را که هنگام شناور بودن بر فراز زمین با آن مواجه می شوند منعکس کند.

آینه LED میکاپ و سرویس بهداشتی

  • رنگ آینه : سیلور ،دودی،برنز
  • رنگ ال ای دی :مهتابی،آفتابی
  • امکان سفارش با ریموت
  • در دو سایز کوچک و متوسط

یک سال در زهره کمتر از یک روز در آنجا است :

زهره بسیار آهسته در جهت مخالف زمین می چرخد – 243 روز زمینی برای یک چرخش کامل. اما فقط 225 روز طول می کشد تا به دور خورشید بچرخید زیرا به آن بسیار نزدیک است. بنابراین، یک سال در زهره کوتاهتر از یک روز است.

در این مقاله با 15 حقیقت شگفت انگیز درباره فضا با ما همراه باشید.

پیشنهاد پیویو برای شما :

https://pioio.com/mag/2019/07/21/%d8%a7%d9%82%d8%af%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%af%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%87/ https://pioio.com/mag/2022/03/26/the-american-humanoid-robot-ameca-is-beyond-reality/ https://pioio.com/mag/2022/03/28/transfer-pets-from-the-real-world-to-metavars/

ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) به اندازه یک زمین فوتبال است :

طول ایستگاه فضایی بین‌المللی ۳۵۷ فوت است که تنها سه فوت کمتر از یک زمین فوتبال آمریکایی است. این سازه 925000 پوند وزن دارد و بزرگترین سازه منفرد ساخت بشر است که تاکنون وارد فضا است.

ISS توسط 230 نفر از 18 کشور مختلف برای انجام تحقیقات و انجام ماموریت ها بازدید شده است.

بدون لباس فضایی حدود 15 ثانیه در فضا دوام خواهید آورد :

دکتر رایان استون (ساندرا بولاک) برای زنده ماندن با لباس فضایی در فیلم «جاذبه» به اندازه کافی سخت است. بدون لباس فضایی، خفگی تنها چند ثانیه طول می کشد.

چون فشاری در فضا وجود ندارد، هوا منبسط می شود. این بدان معناست که هوای داخل ریه‌ها منبسط شده و از طریق بافت پاره می‌شود. و در چنین محیط شدید، بدن شما تمام اکسیژن موجود در خون را در حدود 15 ثانیه مصرف می کند.

سایر پیامدهای وحشتناک قرار گرفتن در معرض فضای محافظت نشده شامل از دست دادن کنترل روده، جوشیدن خون، انفجار مویرگ ها و نفخ است.

15 حقیقت شگفت انگیز درباره فضا

ممکن است به یک قانون شکن فضایی تبدیل شوید :

فضانوردان ممکن است در سقوط آزاد باشند، اما فضای بیرونی برای همه آزاد نیست.

قوانین فضایی ویژه ای وجود دارد که توسط دفتر امور فضایی سازمان ملل متحد اداره می شود تا اطمینان حاصل شود که فضا به منطقه جنگی یا سایت آزمایش هسته ای تبدیل نمی شود. از جمله: هیچ کس نمی تواند یک سلاح کشتار جمعی را در مدار قرار دهد، اکتشافات فضایی باید به “وسایل صلح آمیز” محدود شود، و هر کشوری که یک شی را به فضا پرتاب کند، مسئول خسارت ناشی از آن است.

فضای بیرونی فضای خالی نیست :

علاوه بر ستارگان و سیارات آشکار، ممکن است فکر کنید که فضای اطراف کاملاً خالی است یک خلاء کامل و خالی از همه ماده.

درست است که فضا یک خلاء است، اما یک خلاء ناقص است زیرا حاوی چگالی کم ذراتی مانند ابرهای غبار بین ستاره ای، پلاسمای فضایی و پرتوهای کیهانی است.

دلیل جالبی وجود دارد که چرا فضا سیاه به نظر می رسد :

ممکن است فکر کنید که اصلاً نباید فضای سیاه وجود داشته باشد زیرا ستاره ها همه جا هستند و باید آسمان را پر از نور کنند.

این پدیده به عنوان پارادوکس اولبرز شناخته می شود که به خاطر ستاره شناس آلمانی هاینریش ویلهلم اولبرز که آن را در سال 1823 مطرح کرد، نامگذاری شده است: اگر جهان بی نهایت، ایستا و بی زمان است، در نهایت به هر کجا که نگاه می کنید باید به یک ستاره برخورد کند.

معلوم می شود که جهان نه ساکن است و نه بی زمان. ادوین هابل کشف کرد که جهان در حال انبساط است و تشعشعات حرارتی باقی مانده از بیگ بنگ عمر جهان را 13.8 میلیارد سال نشان می دهد.

ما ستاره‌ها را در هر جهت نمی‌بینیم، زیرا برخی از ستاره‌ها به اندازه کافی در اطراف نبوده‌اند تا نورشان به ما برسد.

15 حقیقت شگفت انگیز درباره فضا

خورشید 99.8 درصد از جرم منظومه شمسی را تشکیل می دهد :

جرم خورشید 1.989 × 1030 کیلوگرم است که 99.8 درصد کل جرم منظومه شمسی است. بقیه منظومه شمسی در مقایسه با یک ذره غبار است.

مرکز کهکشان راه شیری ده ها هزار سیاهچاله دارد :

بر اساس یک مطالعه جدید، ده ها هزار سیاهچاله در مرکز کهکشان راه شیری وجود دارد.

تشخیص سیاهچاله ها به تنهایی غیرممکن است زیرا نور نمی تواند از آنها بگریزد. اما هنگامی که با یک ستاره جفت می شوند، به گونه ای تعامل می کنند که به دانشمندان اجازه می دهد با استفاده از اشعه ایکس آنها را پیدا کنند.

این مطالعه نشان می دهد که مرکز کهکشان راه شیری شامل صدها سیاهچاله جفت شده با ستاره ها و 10000 سیاهچاله جدا شده است.

احتمالاً بیش از 1,000,000,000,000,000,000,000,000 (1 سپتیلیون) ستاره در جهان هستی وجود دارد :

کهکشان راه شیری دارای حدود 100 میلیارد ستاره است. اگر آن را در تعداد تخمینی کهکشان‌های جهان قابل مشاهده ضرب کنید (10 تریلیون حدس متوسطی است) عددی به دست می‌آید که 1 با 24 صفر بعد از آن است: 1 سپتی‌لیون.

دیوید کورنریچ، استادیار کالج ایتاکا، گفت که این تعداد احتمالاً بسیار کم است زیرا احتمالاً با پیشرفت فناوری کهکشان‌های بیشتری کشف خواهند شد.

غروب خورشید در مریخ آبی است :

اولین عکس رنگی مریخ نورد کنجکاوی از غروب خورشید در سال 2015 پیچش شگفت انگیزی را نشان داد، غروب خورشید در مریخ آبی است.

بدون لباس فضایی حدود 15 ثانیه در فضا دوام خواهید آورد :

کتر رایان استون (ساندرا بولاک) برای زنده ماندن با لباس فضایی در فیلم «جاذبه» به اندازه کافی سخت است. بدون لباس فضایی، خفگی تنها چند ثانیه طول می کشد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *