بازدید 220
۳

پر سرعت ترین گوشی دنیا وان پلاس

گوشی وان پلاس 7 پرو  OnePlus 7 Pro یکی از بهترین گوشی های جهان محسوب می شود. این گوشی در زمینه های مختلف فوق العاده عمل می کند اما بهترین تکنولوژی آن در زمینه ی سرعت است. فقط کافیست که مدت کمی از گوشی وان پلاس 7 پرو استفاده کنید تا متوجه شوید که این گوشی استاندارد جدیدی برای سرعت و روانی کاکرد ارائه می دهد که با هیچ برند دیگری از جمله سامسونگ و اپل قابل مقایسه نیست. علت این است که وان پلاس بر روی دو موضوع اساسی در تجربه ی کارکرد اسمارت فون تمرکز دارد: اول، دقت بسیار بالا در بهینه سازی نرم افزار ها که از هر گونه صدم ثانیه تاخیر نیز جلوگیری می کند. دوم، پیاده سازی سیستم قابلیت نمایش بسیار پیشرفته و سریع که قدرت تازه سازی و رفرش برای 90 بار در ثانیه را دارا می باشد. این رقم بسیار بالاتر از گوشی ها و برند های گل سر سبد جهان است که در بهترین حالت ها قدرت رفرش برای 60 بار در ثانیه را ارائه می دهند.

پس به این نتیجه می رسیم که گوشی های جدید سامسونگ گلکسی و آیفون که دارای تکنولوژی رفرش نمایش 90 بار در ثانیه نیستند باید به این تکنولوژِی مجهز شوند؟ جواب بله است اما به احتمال زیاد این اتفاق رخ نمی دهد.اطلاعات لو رفته از شرکت سامسونگ نشان می دهد که گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 دارای تکنولوژی نمایش سریع نمی باشد و شرکت اپل نیز قصد پیاده سازی رفرش 90 بار در ثانیه را جدید ترین آیفون هایش ندارد.خب شاید این سوال پیش بیاید که چرا مهم ترین و تاثیر گذار ترین تکنولوژِی ساخته شده برای تلفن همراه در سال 2019 قرار نیست در پیشرفته ترین گوشی های بزرگ ترین کمپانی های جهان به کار گرفته شود؟ حالا می توانیم به این توافق برسیم که کمپانی های اپل و سامسونگ نمی توانند پا به پای وان پلاس پیش بیایند؟ اگر اپل و سامسونگ نتوانند در آخرین مدل های تلفن همراه خود این تکنولوژی را به کار ببرند شاید ساده ترین توضیح این باشد که این دو کمپانی عظیم نتوانستند پا به پای پلاس وان و تکنولوژی های جدید پیش بیایند.اما چرا آنها عقب مانده اند؟ چرا دو کمپانی بزرگ جهان که مبالغ هنگفتی را برای به فروش رساندن تلفن های همراهشان هزینه می کنند عقب نشسته اند و اجازه دادند پلاس وان، نام پر سرعت ترین گوشی جهان را بدست اورد؟

جواب دقیقی برای این سوال وجود ندارد اما یک حدس بسیار خوب را می توان از یکی از مصاحبه های سازندگان آیفون در چند سال اخیر گرفت. آقای Tony Fadell در یکی از مصاحبه هایش بیان کرد: یکی از بزرگ ترین چالش ها برای سازندگان تلفن همراه مقیاس است. زمانی که از شما انتظار می رود که صد ها میلیون واحد از دستگاه طراحی شده را به فروش برسانید، رغبت شما برای ریسک های سخت افزاری اساسا تغییر می کند. بنا بر گفته ی آقای Tony Fadell کمپانی های بزرگی همچون سامسونگ و اپل باید در نو آوری ها با احتیاط بسیار بیشتری عمل کنند. چون ممکن است سهم بازار و در آمد خود را از دست بدهند و باعث فاجعه بزرگی برای کمپانی شوند. مسئله ی مهمی که باید درک شود این است که کمپانی وان پلاس در بهترین حالت چندین میلیون واحد از گوشی های خود را در سال به فروش می رساند در حالیکه کمپانی های اپل و سامسونگ ممکن است این مقدار فروش را در یک اخر هفته داشته باشند. بنابراین مقیاس باعث می شود که کمپانی وان پلاس صاحب یک مزیت و برتری غیر منتظره شود و بتواند نو اوری های بیشتری انجام دهد.زمانی که کمپانی هایی مثل اپل و سامسونگ ده ها میلیون دستگاه تلفن همراه را به فروش می رسانند باید همه چیز از قبل تهیه شود، اسکرین ها، پردازنده ها و غیره. تمامی پیش نیاز ها باید از ماه ها قبل تر اماده سازی شود. Hugo Barra از معاونین اجرایی گوگل می گوید: کمپانی هایی با پوشش دهندگی کمتر می توانند به اجزا ی جدید تر بین 6 ماه تا یکسال زودتر دست پیدا کنند.فروش های میلیونی و بزرگ آیفون برای کمپانی اپل موفقیت مالی بسیار خوبی را پدید می آورند اما این همچنین به این معناست که جدید ترین تکنولوژی ها که در گوشی هایی با مقیاس فروش بسیار پایین تر فراهم هستند در ایفون وجود نخواهند داشت. همچنین این موضوع برای گلکسی اس و سری نوت سامسونگ نیز صدق می کند. حداقل تا زمانی که فراهم کننده اجزای جدید بتواند آن ها را در زمان بسیار کم و در تعداد بسیار بالا عرضه کند.در همین زمان گوشی های مخصوص بازی هستند که قابلیت ساپورت رفرش 120 هرتز را نیز دارند و نسخه جدید تری هم در حال عرضه با بازار است. این باید برای کمپانی هایی مثل اپل و سامسونگ واقعا تحقیر کننده باشد که نمی توانند پا به پای تکنولوژی های جدید کمپانی های کوچک پیشرفت کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع که این کمپانی ها به علت برند بودن قیمت های بسیار بالاتری را هم برای گوشی های خود در نظر گرفته اند و یاد آوری این موضوع که کمپانی اپل برای آیفون های خود قیمتی به اندازه ی وان پلاس 7 پرو در نظر می گیرد در حالیکه از نظر تکنولوژی و رزولوشن بسیار پایین تر از محصول کمپانی وان پلاس است.

اما نکته ی مثبت این است که در این تجارت و مسابقه باز هم جایی برای نو اوری و پیشرفت وجود دارد و شما می توانید شانس شکست دادن بزرگ ترین و ثروتمند ترین کمپانی های جهان را هم داشته باشید حتی اگر به اندازه ی آنها قدرتمند نباشید.

برای مطالعه بیشتر درباره بهترین گوشی های روز دنیا اینجا کلیک کنید .

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *