بازدید 272
۶

تنت Tenet ، شاهکار جدید کریستوفر نولان

هرچیزی که درباره Tenet ( فیلم جدید کریستوفر نولان ) میدونیم

امروز تصمیم گرفتم به معرفی یکی از بهترین فیلم هایی ک قرار اکران بشه بپردازم و  بعید میدانم بتوانین این  جزئیات رو از جای دیگه ای پیدا کنید پس لطفا با ما همراه باشید.بله درست حدس زدید میخوایم فیلم جدید کریستوفر نولان رو معرفی کنیم  فیلمی ک به عقیده بسیاری همانند فیلم های قبلی کریستوفر نولان  قراره تحول عظیمی تو سینما ایجاد کند.

کریستوفر نولان، دو سال بعد از انتشار آخرین فیلمش، حماسه دانکرک، جنگ جهانی دوم، در فیلم بعدی خود سخت کار می کند. بعد از این که شایعات مختلف میگفتند  که پروژه جدید مرموز نولان می تواند هر چیزی از شمال توسط هیولای رمانتیک الهام گرفته از شمال غربی به یک فانتزی علمی تخیلی است که با پیچیدگی فضا-زمان به وقوع می پیوندد، تایید شده است که این فیلم هیجان انگیز با بودجه بزرگ است و نام این پروژه تنت میباشد.Tenet میشه گفت ترکیبی از دو شاهکار قدیمی کریستوفر یعنی اینسپش (تلقین) و اینترستلر (میان ستاره ای) هستش و  قراره حسابی مغز مارو به خود مشغول کند.تا اونجایی ک میدونم جزئیات اصلی و اسکلتی داستان هنوز در تاریکیه و کسی نمیدانه قراره چی باشه و این ماجرا قطعا به جزاب تر شدن روایت فیلم کمک شایانی خواهد کرد. در این جا همراه باشید با 10 چیزی ک درمورد فیلم تنت میدانیم:

10- تنت یک فیلم جاسوسی هستش:

همانطوری که از فیلمای کریستوفر نولان انتظار میرفت همیشه مخاطبینه خودش رو در تاریکی نگه میداره و با توجه به اینکه پروژه تنت خود فیلمی در سبک جاسوسی است این ماجرا فیلم رو جزاب تر میکند.همچنین تایید شده که این فیلم در دنیای جاسوسی بین المللی میباشد.
این فیلم اولین فیلم کریستوفر نولان در سبک حاسوسی (spy) هستش و پس از سری فیلم های جیمز باند مامور 007 می تواند طرفداران این سبک از فیلم رو شگفت زده کند. احتمالا تنت  یک نگاه کلی و احمالی از فیلم های جیمز باندی کریستفور نولان به ما خواهد داد (اگرچه قبلا در فیلم اینسپشن شاهد این سبک از فیلم در صحنه های برفی حمله به پایگاه بودیم)

9-تنت ستاره های جوان را معرفی کرده:

بازیگران تنت شامل تعدادی از بازیگران در حال بزرگ شدن هستند که از جمله آنها میشه به  جان داوید واشنگتن پسر دنزل واشنگتن افسانه ای اشاره کرد که نام خودش رو در Ballers HBO نامگزاری کرده است و Spike Lee که منتقدانه از BlacKkKlansman تمجید کرده  و همچنین رابرت پتینسون، که اخیرا به عنوان بتمن جدید سری دی سی  انتخاب شده است.
دو ستاره MCU، نگهبانان کهکشان قسمت دوم  الیزابت دفیچی – no stranger به سبک جاسوسی پس از تحسین و تحسین خود در AMC miniseries غریبه نیست. The Night Manager – و Avengers: Aaron تیلور-جانسون از عصر الیتر نیز بازی شده است. این بازیگر همچنین شامل ستارگان بالیوود Dimple Kapadia و Clémence Poésy است، که Fleur Delacour را در فیلمهای هری پاتر و Chloë in Bruges بازی کرده است.

8- زوج بازیگران همیشگی کریستوفر نولان برمیگردند :

دو نفر  از اعضای همیشگی کریستوفر نولان نقش پشتیبانی‌کننده را در تنت بازی کرده‌اند. مایکل کین که به عنوان آلفرد pennyworth در The Dark Knight حضور داشت و همچنین بعدها نقش‌های کلیدی در Inception و interstellar بازی کرد ، در فیلم خواهد بود.

به علاوه، کنت Branagh، که اولین هم‌کاری خود را با نولان در سال ۲۰۱۷ با نقش فرمانده بولتون در فیلم بزرگ جنگ جهانی دوم، دان کرک، نشان داد، نیز در تنت حضور دارد. اما نه Cillian مورفی، نه تام هاردی، نه ماریون Cotillard، نه مورگان فریمن در این فیلم حضور ندارند اما این به این معنا نیست که این فیلم  هنوز عالی نیست.

7- در روز ۱۷ جولای ۲۰۲۰ منتشر خواهد شد:

تاریخ عرضه تنت روز ۱۷ جولای ۲۰۲۰ تعیین شده است . این تاریخ آخرین مهلت، “تاریخ خوش‌شانسی برای نولان” است، زیرا از چهار فیلم اخیر او: دان کرک، interstellar، The Dark Rises، و Inception – همگی در هفته سوم جولای رو پرده نقره ای رفتند و همگی  تبدیل شدند به بهترین و پر فروش ترین فیلم های زمان ، پس میتوان گفتن جولای ، تاریخ خوش شانسی نولان هستش و به نوعی میتوان گفتن جولای  نولان تایم است.
هرچند ک در این زمان چند فیلم از جمله فیلمی از دواین جانسون منتشر خواهد شد ولی به جرعت میتوان گفت هیچ فیلمی نمیتواند فروش کریستوفر نولان رو تحت تاثیر قرار بده، حتی اگه من کارگردان بودم سعی میکرد به هیچ وجه با کریستفور نولان تو ی زمان نندازم تاریخ اکران فیلمم رو.
6-هانس زیمر آهنگ سازیاین اثر را عهده دار نیست!!!!!!!!!!!!!!!
بجرعت میشه گفت هانس زیمر بزرگترین اهنگ ساز دنیاست و تمامی ما حس بودن در یک سیاهچاله رو با اهنگ سازی هانس زیمر در فیلم میان ستاره ای تجربع کردیم .دریکحرکتشگفت‌انگیز،کریستوفرنولان، هانسزیمررابرایتشکیل اینشاهکار در تنتاستخدامنکردهاست.اززمانی ک کریستوفر نولان Batman Begins رو ساخت تمامی فیلم هاییش را هانس زیمر آهنگ سازی کرده بود،بنابراین غیرمعمول است که هانس زیمر در این فیلم حضور ندارد .در عوض،اهنگ سازی فیلم توسط توسط Ludwig Göransson انجام خواهد شد.
که پیش تر تمامی فیلم های Ryan Coogler را اهنگ سازی کرده بود(از جمله اهنگ سازی بلک پنتر که جایزه اسکار بهترین اهنگسازی رو برای همین فیلم از آن خود کرده بود) ونوم و…. توسط او اهنگ سازی شده است میتوان گفت کارنامه پر و پیمونی برا آهنگسازی دارد و جانشین خوبی برای هانس زیمر خواهد بود پس نگران نباشید.
5-فیلمبرداری تنت ترکیبی از ایمکس و فیلم 70میلیمتری خواهد بود:

4-تنت از تمام جهان فیلمبرداری می‌کند:

هر فیلم جاسوسی بزرگ و در واقع هر فیلم جیمز باند از کشور به کشور می‌پرد تا به مخاطبان یک ماجراجویی در تمام کره‌ زمین دهد. تولید پروژه تنت با سرعت بین هفت کشور مختلف طی چند ماه آینده، از جمله استونی، هند، ایتالیا و بریتانیا مورد تایید قرار گرفته‌است.تولید کنندگان مقداری تنش با شهردار تالین، شهر پایتخت استونی، داشتند، زمانی که آن‌ها قصد داشتند تا یک ماه کامل از جاده Laagna را برای یک ماه کامل در طول عکاسی ببندند. آن‌ها در نهایت به توافق رسیدند و توافق کردند که تنها ۱۱ روز آن را تعطیل کنند و مسیرهای جایگزین را به مسافران ارائه کنند.

3-ویراستار همیشگی فیلم نولان نیست:

هر فیلم کریستوفر نولان از زمانی که بتمن آغاز به کار می‌کند در سال ۲۰۰۵ توسط لی اسمیت ویرایش شده‌است، بنابراین بسیار به‌یادماندنی است که اسمیت برای تنت بر نمی‌گردد. دلیل غیبت اسمیت از فیلم این است که او مشغول ویراستاری کتاب  “sam Mendes”    است.

 بنابراین، در عوض، Jennifer Lame در حال ویرایش تنت خواهد بود. بهترین آثار شناخته‌شده از Jennifer Lame : فیلمی ک جایزه اسکار برد Manchester by the Sea and، در حالی که او به عنوان سردبیر منتخب Noah Baumbach  انتخاب شد.

2-یک صحنه وجود دارد که در آن تانک از طریق یک tram عبور می‌کند:

طبق گفته the Delfi، کریستوفر نولان، در حال برنامه‌ریزی یک سکانس بلند پروازانه برای تنت است که در آن تانک از طریق تراموا سقوط خواهد کرد. و از آنجا که این نولان است و نه تیم پشت صحنه  فیلم “فست & فریوس ،پس همه اینها با اثرات عملی و نه با کامپیوتر انجام می‌شود.
صحنه قرار است در ۲۹ ۲۹ جولای تحت عنوان کار مری Go فیلم برداری شود. این یادآور صحنه‌ای در GoldenEye است که در آن یک تانک از یک کامیون رد شد، یا صحنه‌ای که در فیلم خود نولان (اینسپشن) که در آن یک قطار در طول یک کابوس در طی یک کابوس به آن برخورد کرده بود و خواب اشتباه بود.

 1-تنت احتمالا یکی از پر خرج ترین فیلم های تاریخ خواهد بود:

گزارش شده‌است که بودجه تولید تنت در حدود ۲۰۰ میلیون دلار است و برخی ادعا می‌کنند که این مبلغ در حدود ۲۲۵ میلیون دلار است. این فیلم احتمالا دومین فیلم  کریستوفر نولان پس از The Dark Knight Rises است که ۲۵۰ میلیون دلار برای ساختن آن هزینه کرد، اما مهم است که به خاطر داشته باشیم که شوالیه تاریکی یک کمیک معروف بود و طرفدارن خاص خود را از پیش داشت ، یک فیلم کمیک با پایه طرفداران تثبیت‌شده و فصل سوم در یک سه‌گانه بسیار محبوب بود.اگر بودجه آن ۲۲۵ میلیون دلار باشد، آنگاه تنت از کاره‌ای اولیه نولان بسیار گران‌تر است : ۱۰۰ میلیون دلار  Dunkirk  و165میلیون دلار interstellar  و 160میلیون دلارInception می‌رسد.در هر صورت بهتون پیشنهاد میدم دیدن این فیلم رو از دست ندید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. nobo گفت:

    واووووو من ک حسابی منتظر اکران شدنه فیلم هستم..
    میشه لینک دانلود خوده فیلم و تریلرش رو هر وقت ک اومد بزارین؟؟
    و همچنین نقدی بر خوده فیلم اگه مممکنه.مرسی مدیر

  2. Nirvana گفت:

    من خییلییی فیلمای کریستوفر رو دوس دارم بنظرم خیلی از بقیه سینماگران جلوتر هستش. منتظرررررر اکران هستیمم

  3. سعید گفت:

    تاریخ اکرانش کیع و تو چ گشوری؟

    1. Sa2ed گفت:

      طبق اخبار منتشر شده در تاریخ 17 جولای 2020 اولین اکرانش تو آمریکاست

  4. mina گفت:

    trailersh key miad?? TOm hardi am mn shindm hashe tosh doroste?

    1. Sa2ed گفت:

      تریلر فیلم هنوز منتشر نشده ، حضور تام هاردی هم تکذیب شد.