اقامت دائمی در گرجستان
بازدید 145
1

اقامت دائمی در گرجستان و روش های اخذ اقامت

سودای مهاجرت این روز ها به سر عده ی زیادی از افراد در ایران و خارج از ایران افتاده است. در این میان اقامت دائمی در گرجستان یکی از مهم ترین و اولین انتخاب بسیاری از افراد به شمار می رود. گرجستان این روزها به یکی از کشورهای در حال پیشرفت بدل شده است و شرایط مناسبی که این روز ها کسب نموده است آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت بدل ساخته است.  از این رو این مقاله به شرایط اقامت دائمی در گرجستان می پردازد و شما می توانید با مطالعه ی آن به نکته های زیادی در خصوص آن دست یابید.

 

چرا اقامت دائمی در گرجستان ؟

در سال های اخیر، گرجستان به لحاظ تجاری و اقتصادی به شدت از سوی کشور های اروپایی مورد حمایت واقع می شود. از این جهت این روز ها گرجستان به عنوان یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود. همچنین انجام اموری مانند صادرات و واردات نیز در در این کشور بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است. از این رو می تواند گفت که اقامت دائمی در گرجستان به عنوان یکی از بزرگترین آرزوی این روزهای بسیاری از افراد بدل شده است.اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد، به خصوص ایرانیان، قصد مهاجرت به کشور گرجستان را دارید باید بدانید که اخذ اقامت دائم گرجستان آن قدر ها هم کار ساده ای به نظر نمی رسد.

روش های اقامت دائمی در گرجستان

شرایط اقامت دائمی در گرجستان نیاز به انجام امور تخصصی ، و حقوقی دارد و از این رو می توان گفت که شما برای انجام آن ها به مشاور و وکیل قانونی نیاز دارید تا بتوانید با فراغ بال و آرامش خاطر به آن بپردازید و از این طریق به آسانی به آرزوی خود دست یابید.در این جا به برخی از روش های اقامت دائمی در گرجستان پرداخته می شود:

اخد اقامت دائمی در گرجستان از طریق خرید ملک

یکی از رایج ترین روش ها برای اخذ اقامت دائمی در گرجستان ، خرید ملک است. طبق قوانین جدید کشور گرجستان، شما برای این که بتوانید از این طریق اقامت دریافت نمایید، باید ملکی به ارزش  100 هزار دلار خریداری نمایید. لازم به ذکر است که تعیین قیمت ملک به وسیله ی کارشناسان مربوطه کارشناسی می شود. البته در بدو امر ، این اقامت ، از نوع اقامت موقت و یک ساله محسوب می شود و پس از آن ، در صورت برخوردار بودن از ملک، هر سال اقامت ذکر شده تمدید می شود. شما می توانید پس از 5 سال اقامت موقت، در نهایت اقامت دائمی در گرجستان را نصیب خود نمایید .

نکته: سند ملک به نام شخص درخواست دهنده صادر می شود و قوانین کشور هایی مانند ترکیه در این کشور اجرا نمی شود.

 

اخذ اقامت دائمی در گرجستان برای اعضای خانواده از طریق خرید ملک شخصی اقدام کننده،  پس از خرید ملک به ارزش ذکر شده می تواند از طریق انجام امور حقوقی و توسط وکیل خبره برای اعضای خانواده خود، همسر و فرزندان نیز اقامت دائمی دریافت نماید.

اخذ اقامت دائمی در گرجستان از طریق کارمندی

یکی دیگر از روش های رایج برای اخذ اقامت دائمی در گرجستان این است که شخص اقدام کننده به عنوان یک کارمند برای شرکت معتبر و با سابقه ی گرجی کار کند و هر ماه مالیات تعیین شده را نیز بپردازد تا بتواند اقامت خود را به راحتی تمدید نماید.

دریافت کارت اقامت دائمی در گرجستان

اگر شما موفق به دریافت کارت اقامت دائمی در گرجستان بشوید می توانید برای همیشه در گرجستان بمانید و زندگی کنید؛ البته اگر تمامی قوانین این کشور را اجرا نمایید در طی دوران حضور شما در این کشور دچار اشتباه و قانون شکنی نشوید.دریافت کارت اقامت موقتی در گرجستاناگر شخصی این کارت را داشته باشد ، می تواند تا مدت زمان تعیین شده در کارت در کشور گرجستان بماند و کارهای گوناگونی همچون ثبت شرکت، انجام امور بانکی، راه اندازی کسب و کار و … را داشته باشد.

نکته ی قابل توجه در این زمینه این است که شما برای دریافت کارت اقامت گرجستان برای هر یک از روش های بالا، نیاز به این دارید که پیش از آن، گواهی عدم سوء پیشینه تهیه نمایید و به مراکز مربوطه ارائه دهید.

اخذ اقامت دائمی در گرجستان از طریق ثبت شرکت در گرجستان

این روش نیز یکی از رایج ترین و مهم ترین روش های اخذ اقامت دائمی در گرجستان است. به وسیله ی این روش، ابتدا برای فرد درخواست دهنده  ، شرکتی از نوع General Trading ثبت می شود. ثبت شرکت در این روش بسیار قانونی صورت می گیرد. پس از این که این شرکت ثبت شد باید به صورت قانونی فعالیت خود را اغاز نماید، همچنین باید پس از شروع به فعالیت، مالیات کارمندان را پرداخت نمایند و قراردادهای تجاری را نیز انعقاد نمایند.نکته ی مهم در این خصوص این است که شما باید پس از ثبت شرکت، محلی را به عنوان دفتر کار خود اجاره نمایید و فعالیت خود را اغاز نمایید زیرا پس از مدت کوتاهی افرادی با عنوان پلیس مالیاتی از شرکت شما بازدید به عمل می آورند و شرایط شرکت شما را زیر نظر می گیرند. و اگر شما مکانی را برای انجام فعالیت و به عنوان محل شرکت خود در نظر نگرفته باشید یک امتیاز منفی برای شما در نظر خواهند گرفت .شرایط پرداخت مالیات کارمندان نیز به این صورت است که شما باید به اندازه ی 20 در صد از حقوق هر کارمند را به اداره ی مالیات کشور گرجستان پرداخت نمایید. همچنین باید برای تمامی خریدهایی که برای شرکت خود انجام می دهید رسید دریافت نمایید و ریز حساب های خود را توسط حسابدار خود محسابه نمایید و مالیات آن ها را نیز پرداخت نمایید .

اخذ اقامت دائم گرجستان از طریق ازدواج با شهروند گرجی

اگر شما بتوانید با یکی از شهروندان گرجی ازدواج کنید، می توانید پس از سه سال پاسخ مثبت برای اخذ اقامت دائم در گرجستان را از مراجع مربوطه دریافت نمایید. البته لازم به ذکر است که در این شیوه باید به مراجع ذیربط ثابت کنید که ازدواج شما صوری نیست و تنها برای اخذ اقامت دائم در گرجستان به عقد یک دیگر در نیامده اید.م

 

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

محمد موسوی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *