بازدید 690
0

انیمیشن عصر یخبندان 1

 انیمیشن عصر یخبندان 1 ، ICE AGE به کارگردانی Chris Wedge یک انیمیشن کمدی امریکایی است که در قسمت اول آن در سال 2002 اکران شد. این انیمیشن محبوب و پرطرفدار با همکاری دو کمپانی  Blue Sky Studios و 20th Century Fox  ساخته و منتشر شد. سری انیمیشن های با مزه و جذاب عصر یخبندان روایت گر داستان هایی از گونه های منقرض شده ی حیوانات است. یک ماموت خوش قلب به نام منفرد، یک تنبل زمینی به نام سید و یک ببر دندان شمشیری به نام دیه گو. انیمیشن عصر یخبندان 1 با واکنش های مثبتی از سوی منتقدین رو به رو شد و موفق شد نظر تماشاگران را به خود جلب کند و محبوبیت بسیاری کسب کرد. همچنین این انیمیشن نامزد جایزه ی اسکار بهترین انیمیشن شد و با موفقیت در زمینه ی باکس افیس اغاز کننده ی مجموعه ی انیمیشن های عصر یخبندان می باشد.

روایت داستانی انیمیشن عصر یخبندان 1 :

داستان انیمیشن عصر یخبندان 1 از جایی شروع می شود که یک سنجاب خنگ به نام اسکرات به دنبال مکانی برای مخفی کردن بلوط محبوبش در زمستان است. در نهایت سعی می کند بلوط را در زمین فرو کند که باعث ایجاد ترکی در یخ ها شده و ان ترک تا مایل ها ادامه می یابد و باعث شروع بهمنی می شود که تقریبا سنجاب را می کشد. او با سختی بسیار فرار می کند و توسط گله ی حیوانات ما قبل تاریخ که در حال کوچ به سمت جنوب برای فرار از عصر یخبندان هستند لگد مال می شود. یک تنبل زمینی بی عرضه به نام سید که خانواده اش بدون او مهاجرت را اغاز کرده اند تصمیم می گیرد به تنهایی به سمت جنوب برود. اما پس از مدت کوتاهی مورد حمله ی دو کرگدن ماقبل تاریخ قرار می گیرد به علت خراب کردن غذای مورد علاقه ی آنها. سید توسط یک ماموت به نام منفرد نجات پیدا می کند که به سمت شمال در حرکت است. سید که می بیند به تنهایی در امان نیست با منفرد همسفر می شود. منفرد که از سفر به همراه یک احمق پرحرف خوشش نمی اید سعی می کند از شر سید خلاص شود ولی سید باز هم او را دنبال می کند.

در ادامه ی داستان انیمیشن عصر یخبندان 1 سوتو رهبر گله ی ببر های دندان شمشیری به دنبال انتقام از قبیله ی انسان هاست که نیمی از گله اش را شکار کرده اند. سوتو تصمیم دارد فرزند نوزاد رهبر قبیله را زنده زنده بخورد. گله به سمت قبیله حمله ور می شوند و دیه گو که دستور دارد بچه را بیابد مادر و بچه را دنبال می کند. مادر برای حفاظت از بچه اش از لبه ی ابشار به پایین می پرد. سوتو که از شکست خوردن نقشه بسیار عصبانی است به دیه گو دستور می دهد به هر قیمتی که شده بچه را پیدا کند. پس از مدتی منفرد و سید در کنار رودخانه با مادر و بچه رو به رو می شوند. مادر که دیگر توانی در بدنش نمانده است بچه اش را به منفرد می سپارد و خودش در اب غرق می شود. بعد از بحث های زیادی سید، منفرد را قانع می کند که باید بچه را به انسان ها برگردانند اما زمانی که به محل قبیله می روند، آن را خالی می یابند. دیه گو که به دنبال بچه است با آنها رو به رو شده و پیشنهاد می کند که با توانایی مسیر یابی اش به آنها کمک کند تا بچه را به صاحبش برگردانند. چهار نفره به سفرشان ادامه می دهند در حالیکه دیه گو در حال کشیدن آنها به محلی است گله اش در آنجا کمین کرده اند. پس از مدتی به یک غار می رسند که در آن پر از نقاشی های انسان هاست. سید و دیه گو از نقاشی ها متوجه گذشته ی منفرد و برخورد های او با انسان های شکارچی می شوند. شکارچیان، همسر و فرزندش را کشته و او با غم و تنهایی به زندگی خود ادامه داده است. در میانه ی راه با یک رودخانه ی مواد مذاب رو به رو می شوند. منفردموفق می شود سید و بچه را به ان طرف رودخانه پرتاب کند و خودش هم از رودخانه عبور می کند اما یخ زیر پای دیه گو می شکند و قبل از اینکه به داخل رودخانه بیافتد منفرد او را نجات می دهد و تقریبا در این راه جان خودش را از دست می دهد. در انیمیشن عصر یخبندان 1 دیه گو تحت تاثیر رفتار منفرد قرار می گیرد و در انجام ماموریتش مردد می شود. شبانگاه برای استراحت می ایستند و بچه اولین قدم هایش را به سوی دیه گو بر میدارد و محبتی را در او ایجاد می کند. روز بعد هنگامی که خیلی به محل کمین نزدیک می شوند دیه گو که از این کار خیلی پشیمان است به سید و منفرد در مورد کمین گله اش اعتراف می کند و از منفرد که خیلی عصبانی است تقاضا می کند که یک بار دیگر به او اعتماد کند. منفرد و دیه گو با گله مبارزه می کنند ولی با وجود تمام تلاش ها گله موفق می شود منفرد را در یک گوشه گیر بیاندازد و زمانی که سوتو برای گرفتن گلو ی منفرد حمله ور می شود دیه گو خودش را میان آنها قرار می دهد و زخمی  می شود…

صداگذاران انیمیشن عصر یخبندان 1 :

Ray Romano در نقش منفرد یا منفرد

Denis Leary در نقش دیه گو

John Leguizamo در نقش سید

Chris Wedge در نقش اسکرات، سنجاب خنگ

Goran Višnjić در نقش سوتو

باکس افیس انیمیشن عصر یخبندان 1 :

انیمیشن عصر یخبندان 1 که با بودجه ی 59 میلیون دلاری ساخته شد موفق شد باکس افیس جهانی بیش از 383 میلیون دلار را کسب کند و آغازگر این مجموعه انیمیشنی باشد.

قسمت های بعدی سری انیمیشن عصر یخبندان به نام های Ice Age: The Meltdown در سال 2006، Ice Age: Dawn of the Dinosaurs در سال 2009، Ice Age: Continental Drift در سال 2012 و  Ice Age: Collision Course در سال 2016 به عنوان ادامه داستان انیمیشن عصر یخبندان 1 منتشر شد.

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن عصر یخبندان 2 اینجا کلیک کنید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن عصر یخبندان 3 اینجا کلیک کنید .

ترجمه و بازنویسی : سیناخانی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *