بازدید 475
0

انیمیشن در جستجوی دوری Finding Dory

 

انیمیشن در جستجوی دوری Finding Dory یک فیلم ماجراجویی، محصول مشترک کمپانی های دیزنی و پیکسار است که در سال 2016 اکران شد. این انیمیشن به کارگردانی  Andrew Stanton  و نویسندگی Stanton و Victoria Strouse ساخته شد. در جستجوی دوری به عنوان قسمت دوم و در ادامه ی داستان انیمیشن در جستجوی نمو منتشر شد. در این قسمت، فیلم تمرکز بیشتری بر روی دوری دارد که قصد دارد پدر و مادرش را پیدا کند. این فیلم مورد پسند منتقدین قرار گرفت و با استقبال فوق العاده ی تماشاکران رو به رو شد. انیمیشن در جستجوی دوری بیش از یک میلیارد دلار فروخت و دومین انیمیشن کمپانی پیکسار بعد از داستان اسباب بازی 3 شد که از فروش یک میلیارد دلاری عبور کرد. این انیمیشن پرفروش ترین انیمیشن تاریخ در امریکا و کانادا می باشد.

روایت داستانی انیمیشن در جستجوی دوری

دوری ، ماهی آبی رنگ در کودکی از پدر و مادرش جدا شد و در جستجوی یافتن دوباره ی انها بود اما به علت مشکل حافظه ی کوتاه مدتش بعد از مدتی آن ها را فراموش کرد. یکسال قبل با مارلین اشنا شد و به او کمک کرد تا پسر گمشده اش را پیدا کند. بعد از آن همراه با مارلین و پسرش، نمو در صخره ی آن ها زندگی می کند. در انیمیشن در جستجوی دوری یک روز دوری با یک فلش بک دوباره پدر و مادرش را به خاطر می اورد و تصمیم می گیرد که به جستجوی آن ها برود اما مشکل حافظه اش برای او مانع بزرگی ایجاد می کند. زمانی که نمو اسم کالیفرنیا را می گوید، دوری ناگهان به خاطر می اورد که با پدر و مادرش در آنجا  زندگی می کردند. مارلین و نمو ، دوری را در این سفر همراهی می کنند و با کمک دوستشان کراش که یک لاک پشت دریایی است که سمت کالیفرنیا می روند. آنها درون یک کشتی غرق شده را می گردند و دوری به صورت تصادفی یک ماهی مرکب بزرگ را بیدار می کند. ماهی مرکب آنها را دنبال می کند و تقریبا نمو را می بلعد. آنها موفق می شوند ماهی مرکب را درون یک کانتینر بزرگ زندانی کنند. مارلین به دوری پشت می کند چون او زندگی آنها را به خطر انداخته است. دوری با احساساست جریحه دار شده به سطح آب می رود و یکی از کارکنان موسسه زندگی دریایی او را از آب می گیرد. دوری در قرنطینه قرار می گیرد و یک برچسب به او می چسبانند. در آنجا دوری با اختاپوسی به نام هنک آشنا می شود. برچسب دوری برای انتقال او به یک آکواریوم در کلیولند است.

در انیمیشن در جستجوی دوری اختاپوس که از رفتن به اقیانوس وحشت دارد با دوری معامله می کند که در ازای برچسب به او کمک کند تا والدینش را پیدا کند. در یک نمایشگاه دوری، دوست کودکیش دستینی را پیدا می کند. دستینی یک کوسه ماهی نزدیک بین است که قبلا از طریق لوله ها با دوری ارتباط برقرار می کرد. همچنین بایلی که یک نهنگ بلوگا است و تصور می کند قابلیت ارسال امواج خود را از دست داده است. دوری مدام فلش بک هایی از زندگی با پدر و مادرش دارد و سعی می کند جزئیات بیشتری را به خاطر بیاورد. یک روز که صدای گریه ی مادرش را شنیده است می رود تا یک صدف برای او بیاورد و او را خوشحال کند اما جریان اب او را میکشد و داخل کانالی می اندازد که به اقیانوس ختم می شود. دوری بالاخره به یاد می اورد که چطور گم شده است.

در انیمیشن در جستجوی دوری نمو و مارلین در تلاش برای پیدا کردن و نجات دوری هستند. در این راه از 2 تا شیر دریایی تنبل به نام های فلاک و رادر و یک مرغابی خنگ به نام بکی کمک می گیرند. آنها موفق می شوند که وارد موسسه شده و دوری را در یکی از کانال ها پیدا می کنند. ماهی های هم نژاد دوری به او می گویند که پدر و مادرش مدت ها پیش در جستجوی او موسسه را ترک کرده و به اقیانوس رفته اند و هرگز باز نگشتند. دوری با تصور اینکه مادر و پدرش مرده اند قصد ترک کردن آنجا را دارد در این هنگام هنک او را از آکواریوم میگیرد و نمو و مارلین را جا می گذارد.  در انیمیشن در جستجوی دوری یکی از کارمندان موسسه هنک را می گیرد و دوری از دستش به درون چاهی که به اقیانوس ختم می شود می افتد. دوری همینطور که بی هدف در اقیانوس می چرخد ناگهان صدفی را پیدا می کند و خاطره ای از گذشته را به یاد می اورد که …..

صدا گذاران انیمیشن در جستجوی دوری

Gould Alexander در نقش نمو

Albert Brooks در نقش مارلین

Ellen DeGeneres در نقش دوری

Ed O’Neill در نقش هنک اختاپوس

Ty Burrell در نقش بایلی نهنگ بلوگا

باکس افیس و افتخارات انیمیشن در جستجوی دوری

انیمیشن در جستجوی دوری بیش از 486 میلیون دلار در امریکا و کانادا و بیش از 542 میلیون دلار در کشور های دیگر به فروش رسید. در جستجوی دوری که با بودجه ی 200 میلیون دلاری ساخته شد موفق شد بیش از یک میلیارد دلار باکس افیس جهانی را به خود اختصاص دهد. این فیلم انیمیشنی سومین فیلم سال 2016 پس از Captain America: Civil War و Zootopia شد که به فروش یک میلیارد دلاری دست یافت. در جستجوی دوری پر در امد ترین انیمیشن سال 2016 شد و همچنین رتبه ی ششمین فیلم انیمیشنی پرفروش تاریخ را از ان خود کرد.

قسمت جدید انیمیشن در جستجوی دوری

در ژوئن سال 2016 کارگردان این مجموعه Andrew Stanton اعلام کرد که احتمال ساخت قسمت بعدی به علت وجود کاراکتر های جدید وجود دارد. اما هنوز اطلاعاتی از زمان پخش تریلر در دست نیست.

 

نویسنده : سینا خانی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *