بازدید 1554
0

انیمیشن در جستجوی نمو Finding Nemo

انیمیشن در جستجوی نمو Finding Nemo یک انیمیشن ماجراجویی است که در سال 2003 اکران شد. این انیمیشن با همکاری کمپانی والت دیزنی و پیکسار ساخته و منتشر شد. نویسندگی و کاگردانی این فیلم توسط Andrew Stanton انجام شد. انیمیشن در جستجوی نمو موفقیت های بسیاری کسب کرد از جمله برنده ی جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشنی و نامزد 3 جایزه اسکار دیگر هم شد. در سال اکران رتبه ی پردرامد ترین فیلم انیمیشنی را به خود اختصاص داد و با استقبال بی نظیری از سوی تماشاگران رو به رو شد.

روایت داستانی انیمیشن در جستجوی نمو

نمو یک دلقک ماهی جوان و بشاش است که همراه با پدرش مارلین در اقیانوس زندگی می کند. نمو خیلی به پرسه زندن و گشتن در اقیانوس علاقه دارد اما مارلین خیلی سعی دارد از نمو محافظت کند چون همسرش و تمامی تخم هایی که گذاشته بود در حادثه ای به دست ماهی های شکارچی کشته شدند و فقط نمو زنده ماند. در روز اول مدرسه مارلین، نمو را تا کلاس همراهی می کند و او را خجالت زده می کند.

همین طور که مارلین در حال صحبت کردن و سفارش کردن به معلم است نمو از آنجا دور می شود تا به پدرش ثابت کند که به مراقبت های او نیازی ندارد اما توسط یک غواص گرفتار می شود. غواص او را در یک کیسه پلاستیکی گذاشته و با قایقش می برد. در انیمیشن در جستجوی نمو ، نمو تا جاییکه می تواند با سرعت قایق را دنبال می کند ولی در میانه راه آن را گم می کند. مالین با دوری یک ماهی اب رنگ آشنا می شود که بیماری حافظه کوتاه مدت دارد. هر دو در حال جستجو برای پیدا کردن قایق هستند و با 3 تا کوسه برخورد می کنند. این سه کوسه ادعا می کنند که از ماهی خوردن دست کشیده اند. در این میان مارلین ماسک غواص را پیدا می کند که از قایق به داخل دریا افتاده است و روی آن نوشته هایی حک شده است.

در انیمیشن در جستجوی نمو مارلین و دوری سر ماسک دعوایشان می شود و به صورت تصادفی بینی دوری خونی می شود. یکی از کوسه ها که بوی خون را می فهمد دیگر نمی تواند خودش را کنترل کند و به آنها حمله می کند. مارلین و دوری به سختی از دست کوسه ها فرار می کنند. در همین زمان نمو در یک آکواریوم در مطب یک دندان پزشک است و دوستان جدیدی در آکواریوم پیدا می کند. اما پس از مدتی می فهمد که دندان پزشک قصد دارد او را به خواهر زاده اش دارلا هدیه دهد که طبق گفته ی ماهی های آکواریوم، دارلا ماهی های زیادی را در حین بازی با آنها کشته است. یکی از ماهی های آکواریوم به نام گیل نقشه ای می کشد که اگر نمو بتواند فیلتر آکواریوم را با یک سنگ کوچک از کار بیاندازد دندان پزشک مجبور می شود خودش اکواریوم را تمیز کند و باید ماهی ها را در کیسه های پلاستیکی بگذارد. از این طریق همه می توانند کیسه ها را به سمت پنجره هل داده و خودشان را از لبه ی بندرگاه به درون اقیانوس بیاندازند. اما نمو موفق به انجام نقشه نمی شود و ماهی ها او را نجات می دهند.

دوری آدرس حک شده روی ماسک را می خواند و آنقدر آن را تکرار می کند که با وجود بیماری حافظه آن را حفظ می شود. آنها در جستجوی نمو به راهشان با لاک پشت های دریایی همسفر می شوند. در انیمیشن در جستجوی نمو ، مارلین داستان سفرش را با آنها در میان می گذارد و همه را تحت تاثیر قرار می دهد. داستان سختی های مارلین در جستجوی پسرش نمو در اقیانوس پخش می شود. تا جاییکه یک پلیکان به نام نایجل به سمت مطب دندان پزشک پرواز می کند و داستان را برای نمو و ماهی های دیگر تعریف می کند. نمو مجددا تلاش می کند که فیلتر را از کار بیاندازد و این بار موفق می شود. در انیمیشن در جستجوی نمو ، دوری و مارلین با یک وال رو به رو میشوند که دوری با او صحبت می کند. وال آنها را می بلعد و به بندرگاه سیدنی می برد و در آنجا بیرون می اندازد. پلیکان نایجل مارلین را پیدا می کند و آنها را از دست مرغ های ماهی خوار بندرگاه نجات می دهد. نایجل، دوری و مالین را به مطب می برد. در همین زمان ماهی های آکواریوم بیدار می شوند و متوجه می شوند که دندان پزشک یک سیستم فیلتر پیشرفته روی آکواریوم نصب کرده است و موفق به فرار نمی شوند. در انیمیشن در جستجوی نمو دارلا هم از راه می رسد و نمو خودش را به مردن می زند تا از دست او نجات پیدا کند. نایجل از راه می رسد و از پنجره وارد مطب می شود. دارلا را می ترساند و اوضاع مطب را بهم میریزد. دندان پزشک نایجل را بیرون می کند و گیل نمو را از طریق چاهی که به اقیانوس ختم می شود فراری می دهد.
بعد از اینکه مارلین تصور می کند نمو مرده است دوری را رها می کند و به خانه بر می گردد. دوری هم به علت بیماری همه چیز را فراموش می کند. نمو به اقیانوس برمیگردد و دوری را پیدا می کند که چیزی را به خاطر ندارد و…

 

انیمیشن در جستجوی نمو صداگذاران

Alexander Gould در نقش نمو
Albert Brooks در نقش مارلین
Ellen DeGeneres در نقش دوری
Willem Dafoe در نقش گیل
Geoffrey Rush در نقش نایجل پلیکان

باکس افیس انیمیشن در جستجوی نمو

انیمیشن در جستجوی نمو دومین فیلم پرفروش سال 2003 پس از فیلم The Lord of the Rings: The Return of the King شد همچنین پرفروش ترین فیلم کمپانی پیکسار تا سال 2010 بود و رکورد ان توسط داستان اسباب بازی 3 شکسته شد.
در جستجوی نمو در لیست پرفروش ترین سری انیمیشن های تاریخ رتبه ی ششم را در اختیار دارد. اینیمیشن در جستجوی نمو با بودجه ی 99 میلیون دلاری ساخته شد و بیش از 940 میلیون دلار باکس افیس جهانی را کسب نمود.
در سال 2016 قسمت دوم این مجموعه به نام در جستجوی دوری اکران شد و مورد استقبال گسترده ای قرار گرفت.

 

نویسنده : سیناخانی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *