بازدید 3223
0

انیمیشن پاندای کونگ فو کار

انیمیشن پاندای کونگ فو کار یک انیمیشن کمدی امریکایی ست که از سه قسمت تشکیل شده است. ساخت کمپانی دریم ورکس است قسمت اول این انیمشن در سال 2008 اکران شد این سری انمیمیشنی درباره ماجراجویی های یک پاندا چاق در چین است که طبق پیشگویی ها به جنگجوی اژدها تبدیل می شود و یک قهرمان می شود که بارها کشور را نجات می دهد. این انیمیشن پر طرفدار همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

روایت داستانی انیمیشن پاندای کونگ فو کار

قسمت اول انیمیشن پاندای کونگ فو کار داستان یک پاندای چاق دست و پا چلفتی به نام پو را روایت می کند که در دره ی صلح به همراه پدرش، اقای پینگ که یک غاز است و مغازه ی سوپ فروشی دارد زندگی می کند. او که علاقه ی خاصی به یاد گرفتن کونگ فو دارد به علت تپل بودنش فکر نمی کند که هیچگاه بتواند رویایش را به حقیقت بدل کند. بالاخره یک روز مسابقه کونگ فویی توسط یکی از بزرگان کونگ فوی دره برگزار می گردد. استد بزرگ اوگ وی قصد دارد با برگذاری این مسابقه هویت جنگجوی اژدها را شناسایی کند. گفته ی بزرگان جنگجوی اژدها تنها کسی است که می تواند راز طومار اژدها را دریابد که کلید رسیدن به قدرت بی نهایت است. همه ی مردم دره انتظار دارند که جنگجوی اژدها یکی از 5 اتشین باشد. استادان ببری، مانتیس، میمون، افعی و لک لک گروه 5 اتشین را تشکیل میدهند که توسط استاد شیفو تعلیم دیده اند تا از دره مجافظت کنند.

همه تعجب می کنند زمانی که استاد اوگوی پو را که به صورت تصادفی قل می خورد و وسط میدان مسابقه می افتد بعد از اینکه به مسابقه دیر می رسد را به عنوان جنگجوی اژدها انتخاب می کند. شیفو که حاضر نیست باور کند که یک پاندای بی عرضه جنگجوی اژدها باشد پو را به تمرینات سخت اموزش کونگ فو می برد تا پو کم کم  نا امید شده و انصراف دهد. پو که تصمیم دارد خودش را تغییر دهد و شخص قابل احترامی برای خودش بشود در تمرینات استقامت به خرج می دهد. کم کم  با گروه 5 اتشین دوست می شود که مدتی قبل او را برای استعداد نداشتن در کونگ فو مسخره می کردند.

پو به زودی متوجه می شود که باید با تای لانگ مبارزه کند. جنگجوی شروری که قبلا شاگرد استاد شیفو بود و حالا از زندان فرار کرده تا از انها انتقام بگیرد برای اینکه اوگوی طومار اژدها را به او نداد. ناامیدانه پو میداند که هرگز نمیتواند تای لانگ را شکست دهد. استاد شیفو متوجه میشود که فقط از طریق انگیزه دادن به پو با غذا می تواند به او اموزش کونگ فو بدهد. بعد از اتمام تمرینات طومار اژدها را به پو می دهند زمانی که پو طومار را باز می کند با صفحه خالی رو برو میشود. مثل اینه عکس خودش در ان افتاده است و متوجه می شود کلید قدرت نا محدود در درون خودش است. در نهایت پو در مبارزه با تای لانگ او را شکست می دهد و صلح و ارامش را به دره باز می گرداند.

صداگذاران انیمیشن پاندای کونگ فو کار

Jack Black در نقش پو

Ian McShane در نقش تای لانگ

Dustin Hoffman در نقش استاد شیفو

Randall Duk Kim در نقش استاد اعظم اوگوی

Angelina Jolie در نقش استاد ببری

Lucy Liu در نقش استاد افعی

Jackie Chan در نقش استاد میمون

Seth Rogen در نقش استاد مانتیس

David Cross در نقش استاد لک لک

 باکس افیس و جوایز انیمیشن پاندای کونگ فو کار

انیمیشن پاندای کونگ فو کار در روزهای اول اکران موفق شد عنوان پرفروش ترین انیمیشن جدید در روزهای اکران کمپانی دریم ورکس را به خود اختصاص دهد و با استقبال بی نظیر تماشاگران روبرو شد. این انیمیشن که با بودجه ی 130 میلیون دلاری ساخته شد موفق شد بیش از 631 میلیون دلار در سراسر جهان به فروش برسد. پاندای کونگ فو کار برنده ی جوایز زیادی شد به خصوص تعداد زیادی جایزه Annie Awards را کسب کرد و همپنین نامزد دریافت جایزه ی اسکار بهترین انیمیشن ، نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین انیمیشن و نامزد جایزه انتخاب منتقدین شود.

انیمیشن پاندای کونگ فو کار 2

روایت داستانی انیمیشن پاندای کونگ فو کار 2

در این قسمت پو که بالاخره به رویایش دست یافته است به همراه گروه 5 اتشین از دره ی صلح محافظت می کند. پو دچار درگیری های درونی شده است و فلش بک هایی از مادرش میبیند تا زمانی که اقای پینگ به او می گوید که او را در نوزادی به فرزند خواندگی برداشته است. مدتی بعد پو به همراه گروه 5 اتشین به ماموریتی فرستاده می شوند تا جلوی لرد شن، یک طاووس شرور را بگیرند. لرد شن قصد تصرف چین و نابود سازی سنت کونگ فو به وسیله ی سلاح های جدیدی که ساخته است را دارد.

پو هنوز با افکار اینکه والدینش او را رها کرده اند در عذاب است تا اینکه یک فالگیر دانا او را راهنمایی می کند تا گذشته اش را بپذیرد. در این هنگام پو به یاد می اورد که والدینش جان خودشان را به خطر انداختند تا او را از دست لرد شن نجات دهند که سعی داشت نسل پانداها را منقرض کند زمانی که به او گفته شد طبق پیشگویی به دست جنگجویی سیاه و سفید شکست خواهد خورد. پو به صلح درونی می رسد که باعث می شود او بتواند سلاح جدید را نابود کند لرد شن را شکست دهد و اقای پینگ را به عنوان پدر بپذیرد. در صحنه اخر فیلم هم نشان می دهد که پدر واقعی پو متوجه می شود که پسرش زنده است.

انیمیشن پاندای کونگ فو کار 3 

روایت داستانی انیمیشن پاندای کونگ فو کار

در قسمت سوم استاد شیفو از مقام استاد اعظم قصر جید کناره گیری می کند و این مقام را به پو واگذار میکند. پو که با مسئولیت های جدید خود به عنوان استاد اعظم درگیر است در همین هنگام با پدر واقعی خود به نام لی ملاقات می کند. خبر بازگشت روح جنگجوی بزرگ کای در سرتاسر قلمرو پیچیده و کای در حال گرفتن استادان کونگ فو و دزدیدن قدرت چی انان است. پو و دیگران طوماری قدیمی از استاد اوگوی پیدا می کنند که میگوید کای را تنها با استفاده از قدرت چی می توان شکست داد. قدرتی که پانداها ان را بلدند.

پو به همراه پدرش لی راهی دره ی پانداها می شود تا تکنیک چی را از انها بیاموزد. ولی زمانی که به انجا میرسد متوجه میشود که لی او را فریب داده تا از او در مقابل کای محافظت کند. پانداها سالهاست که قدرت چی را فراموش کرده اند. پو با پانداها متحد می شود تا انها را اموزش دهد و لشگری برای مقابله با کای تدارک میبیند  در این بین قدرت چی را دوباره کشف می کند و کای را شکست می دهد. بعد از بازگشت به دره ی صلح پو شروع به اموزش دادن این تکنیک جدید به همه می کند.

باکس افیس 

مجموعه ی انیمیشنی پاندای کونگ فو کار که در مجموع با بودجه ی 425 میلیون دلار ساخته شد موفق شد باکس افیس جهانی 1 میلیارد و 800 میلیون دلاری را از ان خود کند و به یکی از پرفروش ترین سری های انیمیشنی جهان تبدیل شود.

انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4

کمپانی دریم ورکس اعلام کرد ممکن است برای این سری انیمیشن 3 قسمت دیگر نیز ساخته شود که از زمان اکران و تریلر انها هنوز اطلاعی در دست نیست.

 

اسکیت برد طرح پاندای کنگ فو کار

  • جنس پلاستیک فشرده
  • تحمل وزن بالا
  • مناسب رده سنی بالای 7 سال
  • دارای سبک نمایشی و تفریحی

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *