بازدید 502
0

انیمیشن رالف خرابکار

انیمیشن رالف خرابکار  Wreck-It Ralph یک انیمیشن کمدی ساخت کمپانی والت دیزنی است. این انیمیشن در تاریخ 2 نوامبر سال 2012 اکران شد و نظر مثبت اکثرت منتقدین را جلب کرد. رالف خرابکار به کارگردانی  Rich Moore و نویسندگی  Phil Johnston و  Jennifer Lee ساخته شد. فیلم داستان یک شخصیت منفی در یک بازی کامپیوتری را عنوان می کند که ارزو دارد یک قهرمان باشد. این انیمیشن با استقبال خیلی خوبی از سوی تماشاگران رو به رو شد. همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین انیمیشن نیز شد.

روایت داستانی انیمیشن رالف خرابکار 1

رالف خرابکار دست و پا چلفتی سی سال است که شخصیت منفی یک بازی ویدئویی است. کار او خراب کردن یک منزل مسکونی است در حالیکه فلیکس تعمیر کار با استفاده از چکش قدرتمندش هر چیزی را که رالف خراب کرده تعمیر میکند.

برای جشن سی سالگی بازی یک مهمانی برگذار می شود که رالف به ان دعوت نشده چون هیچکس او را دوست ندارد. رالف تصمیم می گیرد وارد بازی وظیفه قهرمان شود و یک مدال برنده شود تا او هم بتواند یک قهرمان باشد. فرمانده انها سرگرد کال هون است. رالف مدال را می گیرد و زمانی که می خواهد به بازی خودش برگردد به صورت تصادفی دشمنی را ازاد می کند که تهدیدی برای تمام بازی هاست.

رالف با هواپیما در بازی مسابقه ماشین شوگر راش سقوط می کند و مدالش را از دست می دهد. زمانی که برای پس گرفتن مدالش می رود متوجه می شود که ونلوپی مدال او را برداشته و از ان برای شرکت در مسابقه ماشین سواری استفاده کرده است.

در همین زمان فلیکس به دنبال رالف می گردد تا به او اطلاع دهد که اگر برنگردد بازی شان خاموش می شود. فیلکس با سرگرد کال هون ملاقات می کند و عاشق او می شود. سرگرد کال هون به او می گوید که حشره ای که رالف ازاد کرده می تواند تمام بازی ها را نابود کند.

رالف به ونلوپی کمک می کند تا ماشین مسابقه ای برای خودش بسازد و قهرمان او می شود. اما به زودی پادشاه ابنبات او را قانع می کند که ونلوپی یک گلیچ است و اگر در بازی شرکت کند باعث نابودی بازی می شود. رالف برای محافطت از ونلوپی ماشین را له می کند و قلب او را می شکند به امید اینکه از او محافظت کند. اما وقتی رالف عکس ونلوپی را روی پوستر بازی می بیند متوجه می شود که پادشاه به او دروغ گفته است و…

 

صدا گذاران انیمیشن رالف خرابکار

John C. Reilly در نقش رالف خرابکار

Sarah Silverman در نقش ونلوپی

Jack McBrayer در نقش فلیکس تعمیرکار

Jane Lynch در نقش سرگرد کال هون

Alan Tudyk در نقش پادشاه ابنبات

باکس افیس و جوایز انیمیشن رالف خرابکار

رالف خرابکار بیش از 189 میلیون دلار در امریکای شمالی و بیش از 281 میلیون دلار در کشور های دیگر فروش کرد. این انیمیشن که با بودجه ی 165 میلیون دلاری ساخته شد توانست باکس افیس جهانی 471 میلیون دلاری را به خود اختصاص دهد. این انیمیشن همچنین چهارمین انیمیشن پر فروش سال 2012 شد. انیمیشن رالف خرابکار نامزد و برنده ی جوایز بسیاری شد از جمله نامزد جایزه ی اسکار بهترین انیمیشن و نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین انیمیشن نیز می باشد.

انیمیشن رالف خرابکار  2

رالف خرابکار 2 که در ادامه داستان رالف و پنلوپی ساخته شده و گروه کارگردانی قبلی در ساخت این قسمت نیز حضور داشتند. در تاریخ 21 نوامبر سال 2018 اکران شد. این انیمیشن منتقدین را تحت تاثیر قرار داد و از داستان، شخصیت ها و جک های فیلم تقدیر زیادی شد. رالف خرابکار 2 نامزد دریافت جایزه اسکار و گلدن گلوب بهترین انیمیشن شد اما به انیمیشن مرد عنکبوتی باخت.

روایت داستانی انیمیشن رالف خرابکار 2

رالف خرابکار و ونلوپی حالا 6 سال است که با هم دوست اند. بعد از اینکه بازی هارا از انتقام توربو نجات دادند هر شب با هم هستند. با اینکه رالف از زندگی که اکنون دارد راضی است ونلوپی اعتراف می کند که بازی برای او کسل کننده شده است و به دنبال چیزهای جدیدی می گردد.

روز بعد رالف سعی می کند ارزوی او را براورده کند با ایجاد یک راه جدید در مسیر مسابقه. ونلوپی کنترل بازی را بدست می گیرد تا راه جدید را تست کند و بازیکن پشت دستگاه با فرمان کلنجار میرود و ان را می شکند. از انجایی که کمپانی سازنده بازی شوگر راش دیگر وجود ندارد یکی از بچه ها جایگزینی برای فرمان بازی در سایت ای بی پیدا می کند. اقای لیتواک صاحب مغازه که قیمت فرمان را خیلی گران می داند چاره ای ندارد جز اینکه بازی را از برق بکشد و شخصیت های داخل بازی بی خانمان می شوند.

رالف و ونلوپی تصمیم می گیرند از طریق سیم ها وارد مدم شده و به دنیای اینترنت سفر کنند تا سایت ای بی را پیدا کنند و فرمان را بخرند وگرنه بازی فروخته خواهد شد. در دنیای شلوغ و پر سر و صدای اینترنت با مشکلات زیادی رو به رو می شوند. مشکل اصلی اینجاست که پولی برای خریدن فرمان ندارند. پس به پیشنهاد یکی از تبلیغات وارد بازی مسابقه ماشین سواری می شوند که اگر برنده شوند پول کافی برای خریدن فرمان را بدست می اورند.

 

ونلوپی از بازی جدید و شخصیت های ان خیلی خوشش می اید و با انها دوست می شود. بعد از تلاش های بسیار رالف خرابکار از طریق به اشتراک گذاشتن ویدئو پول کافی برای خریدن فرمان را با زحمت زیاد جمع اوری می کند. اما ونلوپی متوجه می شود که دیگر تمایلی به برگشت به بازی قدیمی اش را ندارد و ترجیح می دهد در بازی جدید مسابقه ماشین سواری بماند. ونلوپی خیلی نگران است که اگر رالف بفهمد خیلی ناراحت شود و دوستی شان بهم بخورد.

رالف متوجه می شود و تصمیم می گیرد که بازی مسابقه ای را نابود کند تا ونلوپی با او برگردد پس به دنبال یک ویروس می رود تا بازی را به ان الوده کند. بعد از خراب شدن بازی ونلوپی که از حقیقت مطلع می شود با عصبانیت رالف را ترک می کند و دوستی انها در معرض تمام شدن قرار می گیرد و…

انیمیشن رالف خرابکار 3

گروه کارگردانی رالف خرابکار اعلام کردند که احتمال ساخته شدن قسمت بعدی وجود دارد اما هنوز از تاریخ انتشار ان اطلاعاتی در دست نیست.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *