بازدید 347
0

انیمیشن فروزن

 

انیمیشن فروزن 2013 ، انیمیشنی خیالی موزیکال ، ساخت کمپانی والت دیزنی ، هم اکنون رکورد پر فروش ترین انیمیشن تاریخ را به خود اختصاص داده است. این انیمیشن زیبا که موضوع جدید و خاص عاشقانه دو خواهر, پرنسس های سرزمین ارندل را روایت میکند همچنین موفق شد برنده 2 جایزه ی اسکار و 2 جایزه گرمی شود! فروزن (یخ زده) نظر منتقدین را جلب کرد و واکنش های مثبت بسیاری برای موسیقی متن, صدا گذاری وفیلمنامه دریافت کرد.

روایت داستانی

داستان انیمیشن فروزن از جایی اغاز میشود که : السا پرنسس سرزمین ارندل قدرت ایجاد یخ و برف را دارد و با این قدرت خاص متولد شده است. خواهر کوچکتر او انا عاشق بازی کردن با او است. یک روز در هنگام برف بازی السا به صورت تصادفی با قدرتش به سر انا ضربه وارد میکند و پادشاه و ملکه دختر کوچک نیمه جانشان را به قبیله ی کوتوله ها میبرند و او نجات پیدا میکند. پس از این حادثه السا از وحشت ضربه زدن به خواهرش خودش را در اتاق زندانی میکند و سعی میکند قدرتش را که روز به روز قوی تر میشود مهار کند. مدتی بعد پادشاه و ملکه در سفری با کشتی غرق میشوند و السا برای مراسم تاج گذاری مجبور میشود تا درهای قلعه را به روی مردمش باز کند تا این مراسم را با انها جشن بگیرد. انا در مراسم با پرنس هانس اشنا میشود و بلافاصله عاشق او میشود و تصمیم به ازدواج با او میگیرد. السا از این موضوع با خبر و ناراحت میشود و در طی مراسم کنترل خود را از دست میدهد و کل سرزمین را با قدرتش منجمد میکند و زمستان همیشگی را به سرزمین ارندل می اورد. السا که دیگر تحمل این وضعیت را ندارد به کوهستان های اطراف فرار میکند و تصمیم میگیرد به دور از مردم زندگی کند تا دیگر اسیبی به انها نزند. انا در جسنجوی خواهرش به کوهستان میرود و کریستوفر یک پسر ساده ی روستایی به همراه گوزن نجیبش و یک ادم برفی به نام اولاف با او همراه میشوند تا ملکه السا را پیدا کنند. پس از اینکه انا او را در قلعه ای که از یخ برای خود ساخته است میابد و به او خبر میدهد که سرزمین ارندل را منجمد کرده است,السا نا امید و پر از حس نا توانی برای نجات سرزمینش و شکستن طلسم دوباره مقداری از قدرتش به صورت تصادفی این بار به قلب انا برخورد میکند. حالا تنها چیزیکه میتواند انا را از مرگ حتمی نجات دهد عشق واقعی است و…

باکس افیس و جوایز

انیمیشن فروزن با باکس افیس حیرت انگیز 1 میلیارد و 276 میلیون دلار نه تنها پر فروش ترین فیلم انیمیشنی تاریخ است بلکه رکورد 14امین فیلم پرفروش تاریخ را نیز به خود اختصاص داده است. یخ زده پزفروش ترین فیلم در سال 2013 شد و همچنین سومین فیلم پرفروش در کشور ژاپن است. از نظر منتقدین این انیمیشن پرافتخار بهترین انیمیشن کمپانی والت دیزنی از سال 2000 به بعد است.

انیمیشن فروزن همچنین رکورد پرفروش ترین فیلم به کارگردانی یک زن را در امریکا کسب کرد که این رکورد بعدا توسط فیلم wonder woman شکسته شد. با بیش از 18 میلیون دلار فروش خانگی در سال 2014 پرفروش ترین فیلم سال در امریکا شد. در سال 2015 فروزن پرفروش ترین فیلم بلوری دیسک تاریخ امریکا شد. اگر فکر میکنید افتخارات این فیلم انیمیشنی در اینجا به پایان رسید سخت در اشتباهید!

انیمیشن فروزن برنده ی 2 جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن و بهترین اهنگ اورجینال(اهنگ let it go) شد. برنده ی جایزه ی گلدن گلوب بهترین انیمیشن, برنده ی 2 جایزه گرمی برای بهترین اهنگ تلفیقی برای مدیا و بهترین اهنگ نوشته شده برای مدیا (let it go) و برنده 2 جایزه انتخاب منتقدین برای بهترین انیمیشن و بهترین اهنگ اورجینال.

صدا گذاران انیمیشن فروزن

Kristen Bell در نقش پرنسس انا

Livvy Stubenrauch در نقش پرنسس انا 5 ساله

Katie Lopez در نقش پرنسس انا 5 ساله (اواز خوانی)

Agatha Lee Monn در نقش پرنسس انا 9 ساله

Idina Menzel در نقش ملکه السا

Eva Bella در نقش السا 8 ساله

Spencer Lacey Ganus در نقش السا 12 ساله

Jonathan Groff در نقش کریستوفر

Tyree Brown در نقش کریستوفر 8 ساله

Josh Gad در نقش اولاف ادم برفی

Santino Fontana در نقش پرنس هانس

فیلمنامه انیمیشن فروزن نوشته شده توسط  Jennifer Lee , به کارگردانی  Chris Buck

تاریخ انتشار انیمیشن فروزن 2

در تاریخ 12 مارس سال 2015 دیزنی به طور رسمی اعلام کرد که فروزن 2 ساخته خواهد شد و lee و buck مجددا به کارگزدانی انتخاب شدند , Del Vecho  هم تهیه کنندگی را بر عهده دارد. در اپریل 2017 دیزنی اعلام کرد در 27 نوامبر سال 2019 اکران خواهد شد. در جولای 2018 مشخص شد که بازیگر  Evan Rachel Wood و Sterling K. Brown هم به تیم صداگذاری قسمت جدید پیوسته اند. در پاییز سال 2018 اعلام شد که تاریخ اکران فروزن 2 به 22 نوامبر 2019 تغییر یافته است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *