فولکس واگن بیتل
بازدید 760
0

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل

کمتر کسی است که نام فولکس را بشنود و یاد فولکس قورباغه ای (فولکس واگن بیتل ) نیفتد . ماشینی که به دلیل ظاهرش به کفش دوزک نیز تشبیه شده است . چراغ ها و قوزی که در بدنه اش دارد از مهمترین نکات طراحی این ماشین می باشد .

 

تاریخچه ی ایجاد این ماشین به زمانی می رسد که آدولف هیلتر به تازگی به مقام پیشوایی آلمان رسیده بود .
ازین رو یکی از طرح هایی که در سر داشت را به فردیناند پورشه اعلام نمود : خودرویی مقرون به صرفه که بتواند یک خانواده ی پنج نفری را در خود جای دهد و عموم توانایی خرید آن را داشته باشند را بسازد . ازین رو پورشه که خود نیز چنین ایده ای را در سر می پروراند آغاز به کار کرد و در نهایت 1936 اولین طرح نهایی فولوکس تولید شد . خودرویی که برخلاف تمام خودروهای امروزی موتورش در عقب جای گرفته بود .

 

همزمان با شروع جنگ جهانی دوم محبوبیت این خودرو بیشتر شد چرا که بدلیل همین طراحی منحصر به فردش و وجود موتور در عقبش ، آسیب کمتری را متحمل میشد . در طی جنگ این کارخانه بارها مورد اصابت بمب قرار گرفت اما بازهم روی پا شد .

 

ماشین فولکس واگن بیتل در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی و غیر هالیوودی نقش داشته است، که مهمترین آن‌ها هربی محصول شرکت والت دیزنی است، که ماجرای یک فولکس بیتل مسابقه می باشد، که درک و شعور دارد.
جالب است بدانید که تولید این خودرو با اینچنین ویزگی ها و طراحی بدنه ای تا سال 2003 ادامه داشت و طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده بود .فلوکس تنها ماشینی که با عرضه ۲۱٫۵۲۹٫۴۶۴  خودرو رکوددار بیشترین تولید می باشد آن هم با یک مدل ثابت و تغییرات بسیار جزئی .

 

اما کارخانه فولکس واگن وسیع تر از فلوکس واگن بیتل می باشد . مدل های فولکس واگن پاسات و فولکس واگن گلف نیز شهرت جهانی دارند .
فولکس واگن گلف نیز یک خودرو خانوادگی کوچک است که محور جلو می باشد . این ماشین جوایز بسیاری را به دست آورده که از جمله ی آنها می توان به خودروی سال جهان در سال ۲۰۰۹ به دست آورد، و با فولکس‌واگن گلف ام‌کا ۶ و در سال ۲۰۱۳ با فولکس واگن گلف ام‌کا۷ این لقب را به دست آورد. گلف یکی از تنها سه اتومبیل، در میان دیگران یعنی رنو کلیو و اوپل/واکسهال آسترا است، که رای خودروی سال اروپا را دو بار، در سال ۱۹۹۲ و ۲۰۱۳ به دست آورده است .
ادعاهای بسایری در ارتباط با فولکس واگن گلف 2017 شده است . که مهمترین آن این است که فولکس مدعی است که مدل فلوکس واگن پیشرفته ترین خودروی مقرون به صرفه ای است که تابه امروز ساخته شده است .

 

 

خرید ماکت ماشین فلزی فولکس

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

محمد موسوی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *