قابلیت ماشین های تسلا
بازدید 418
0

قابلیت عجیب ماشین های تسلا ، کمپانی تسلا

قابلیت عجیب ماشین های تسلا : ماشین های تسلا دارای بالاترین قابلیت ها هستند. این ماشین ها دارای هوش مصنوعی فوق العاده ای هستند و همچنین دارای (Autopilot) که رانندگی را برای افرادی که مهارت زیادی در رانندگی ندارند بسیار راحت کرده است.

کمپانی تسلا :

ماموریت تسلا تسریع انتقال جهان به انرژی پایدار است.
تسلا در سال 2003 توسط گروهی از مهندسان تأسیس شد که می‌خواستند ثابت کنند که مردم برای رانندگی الکتریکی نیازی به سازش ندارند، خودروهای الکتریکی می‌توانند رانندگی بهتر، سریع‌تر و سرگرم‌کننده‌تر از خودروهای بنزینی داشته باشند. امروزه، تسلا نه تنها وسایل نقلیه تمام الکتریکی، بلکه محصولات تولید انرژی پاک و ذخیره سازی بی نهایت مقیاس پذیر را نیز می سازد. تسلا بر این باور است که هر چه جهان سریع‌تر به سوخت‌های فسیلی اتکا کند و به سمت آینده حرکت کند، بهتر است.

مدل S :

رودستر که در سال 2008 راه اندازی شد، از فناوری پیشرفته باتری و پیشرانه الکتریکی تسلا رونمایی کرد. از آنجا، تسلا اولین سدان تمام برقی ممتاز جهان را از ابتدا طراحی کرد {مدل S} که در هر رده به بهترین خودرو در کلاس خود تبدیل شده است. مدل S با ترکیب ایمنی، عملکرد و کارایی، انتظارات جهان از خودروی قرن بیست و یکم را با طولانی‌ترین برد در بین هر خودروی برقی، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار هوایی که در طول زمان آن را بهتر می‌کند و رکورد صفر شتاب 60 مایل در ساعت 2.28 ثانیه که توسط Motor Trend اندازه گیری شده است.

در سال 2015، ماشین های الکتریکی تسلا خط تولید خود را با مدل X، ایمن‌ترین، سریع‌ترین و تواناترین وسیله نقلیه کاربردی اسپورت در تاریخ که دارای رتبه‌بندی 5 ستاره ایمنی در هر دسته از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها است، گسترش داد. تسلا در سال 2016 با تکمیل “طرح اصلی مخفی” مدیرعامل ایلان ماسک، مدل 3 را معرفی کرد، یک خودروی الکتریکی با قیمت پایین و با حجم بالا که تولید آن در سال 2017 آغاز شد. اندکی بعد، تسلا ایمن ترین و راحت ترین کامیون تاریخ (Tesla Semi) را معرفی کرد. که برای صرفه جویی در هزینه های سوخت حداقل 200000 دلار در بیش از یک میلیون مایل طراحی شده است. در سال 2019، تسلا از مدل Y، یک شاسی بلند سایز متوسط، با حداکثر 7 صندلی، و Cybertruck رونمایی کرد که از یک کامیون سنتی بهتر و عملکرد بیشتری نسبت به یک خودروی اسپرت خواهد داشت.

تولید این خودرو ها :

ماشین های الکتریکی تسلا در کارخانه ای در فرمونت کالیفرنیا و گیگافکتوری شانگهای تولید می شوند. برای دستیابی به هدف خود برای داشتن ایمن‌ترین کارخانه‌ها در جهان، تسلا رویکردی فعالانه برای ایمنی اتخاذ می‌کند و کارکنان تولید را ملزم می‌کند تا قبل از اینکه قدمی بر کف کارخانه بگذارند، در یک برنامه آموزشی چند روزه شرکت کنند. از آنجا، ماشین های الکتریکی تسلا به ارائه آموزش های حین کار و پیگیری عملکرد روزانه ادامه می دهد تا بتوان به سرعت پیشرفت ها را انجام داد. نتیجه این است که نرخ ایمنی تسلا در حالی که تولید رو به افزایش است، همچنان بهبود می‌یابد.

ایلان ماسک (Elon Musk) کیست؟

ایلان ماسک، (متولد 28 ژوئن 1971، پرتوریا، آفریقای جنوبی)، کارآفرین آمریکایی متولد آفریقای جنوبی که شرکت پرداخت الکترونیکی پی پال را تأسیس کرد و اسپیس ایکس، سازنده وسایل پرتاب و فضاپیما را تشکیل داد. او همچنین یکی از اولین سرمایه گذاران مهم و همچنین مدیر اجرایی شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی تسلا بود.

ماسک از پدری اهل آفریقای جنوبی و مادری کانادایی به دنیا آمد. او استعداد اولیه خود را برای کامپیوتر و کارآفرینی نشان داد. در سن 12 سالگی یک بازی ویدیویی ساخت و آن را به یک مجله کامپیوتری فروخت. در سال 1988، پس از اخذ پاسپورت کانادایی، ماسک آفریقای جنوبی را ترک کرد زیرا تمایلی به حمایت از آپارتاید از طریق خدمت اجباری سربازی نداشت و به دلیل اینکه به دنبال فرصت‌های اقتصادی بیشتر در ایالات متحده بود.

آغاز به کار ایلان ماسک در عرصه خودرو های الکتریکی در تسلا :

ماسک مدت زیادی به امکانات خودروهای الکتریکی علاقه داشت و در سال 2004 به یکی از سرمایه‌گذاران اصلی تسلا موتورز (که بعداً به تسلا تغییر نام داد)، یک شرکت خودروهای الکتریکی که توسط کارآفرینان مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تأسیس شد، تبدیل شد. در سال 2006 تسلا اولین خودروی خود به نام رودستر را معرفی کرد که با یک بار شارژ می توانست 245 مایل (394 کیلومتر) را طی کند. برخلاف اکثر وسایل نقلیه الکتریکی قبلی که ماسک فکر می‌کرد سطحی بودند، این خودروی اسپورت بود که می‌توانست در کمتر از چهار ثانیه از صفر به 60 مایل (97 کیلومتر) در ساعت برسد.

در سال 2010، عرضه اولیه این شرکت حدود 226 میلیون دلار بود. دو سال بعد تسلا سدان مدل S را معرفی کرد که به دلیل عملکرد و طراحی آن مورد تحسین منتقدان خودرو قرار گرفت. این شرکت به خاطر شاسی بلند لوکس مدل X خود که در سال 2015 وارد بازار شد، طرفدار ان زیادی به دست آورد.

قابلیت عجیب ماشین های تسلا را در این مقاله مطالعه کنید.

قابلیت ماشین های تسلا

قابلیت عجیب ماشین های تسلا :

(Autopilot) و قابلیت رانندگی کامل چیست؟

قایلیت های ماشین های تسلا

Autopilot یک سیستم کمک راننده که ایمنی و راحتی پشت فرمان را افزایش میدهد. در صورت استفاده صحیح از Autopilot حجم کار کلی شما را به عنوان راننده کاهش می دهد. در صورت استفاده صحیح از (Autopilot) حجم کار کلی شما را به عنوان راننده کاهش می دهد.

هر وسیله نقلیه جدید تسلا مجهز به 8 دوربین خارجی، 12 حسگر اولتراسونیک و یک کامپیوتر قدرتمند داخلی است که یک لایه ایمنی اضافی برای راهنمایی شما در سفر فراهم می کند. همه وسایل نقلیه ساخته شده برای بازار آمریکای شمالی اکنون از Tesla Vision مبتنی بر دوربین ما استفاده می کنند، که مجهز به رادار نیست و در عوض به مجموعه پیشرفته دوربین های تسلا و پردازش شبکه عصبی برای ارائه Autopilot و ویژگی های مرتبط متکی است.

اتوپایلوت به صورت استاندارد در هر تسلا جدید ارائه می شود.

یک قابلیت عجیب ماشین های تسلا همین (Autopilot) است که بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا در حال قرار دادن این ویژگی در خودروهای خود هستند.

پیشنهاد پیویو برای شما :

https://pioio.com/mag/2022/03/10/iphone14-2022/

ویژگی ایمنی فعال در ماشین های تسلا چگونه کار میکند؟

ویژگی‌های ایمنی فعال در تمام خودروهای تسلا که پس از سپتامبر 2014 ساخته شده‌اند، به‌طور استاندارد برای محافظت بالا در همه زمان‌ها وجود دارد. این ویژگی‌ها توسط سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری Autopilot ممکن شده‌اند و عبارتند از :

ترمز اضطراری خودکار :

خودروها یا موانعی را که خودرو ممکن است با آن برخورد کند را شناسایی می کند و بر اساس آن ترمز را اعمال می کند.

هشدار برخورد از جلو :

در مورد برخورد قریب الوقوع با اتومبیل های کندتر یا ساکن هشدار می دهد

هشدار برخورد جانبی :

در مورد برخورد احتمالی با موانع در کنار ماشین هشدار می دهد.

شتاب آگاه از موانع :

به طور خودکار شتاب را کاهش می دهد زمانی که مانعی در جلوی اتومبیل شما در حین رانندگی با سرعت کم شناسایی شود.

مانیتورینگ نقطه کور :

هنگامی که خودرو یا مانعی در هنگام تغییر مسیر تشخیص داده شود هشدار می دهد.

Lane Departure Avoidance :

فرمان اصلاحی را اعمال می کند تا ماشین شما را در خط مورد نظر نگه دارد.

اجتناب از خروج از خط اضطراری :

وقتی متوجه شد که ماشین شما در حال خروج از خط خود است و ممکن است تصادف رخ دهد، ماشین شما را به خط رانندگی برگرداند.

کاروکی چیست؟

در نسخه ۱۰.۰ کارکرد جدیدی به این خودرو اضافه شده که در آن دریایی از موسیقی با متن ترانه برای مشتریان تسلا قابل دسترس شده است و به راحتی می‌توان موسیقی مورد علاقه را انتخاب و پخش کرد. محدودیتی در زبان وجود ندارد و موسیقی به انواعی از زبان‌ها در دسترس است.

قابلیت عجیب ماشین های تسلا

صفحه نمایش لمسی در تسلا به چه صورت است؟

تاچ اسکرین همه مدل‌های تسلا خاص این خودروسازی هستند و به انواعی از امکانات مجهزند. از بازی کامپیوتری گرفته تا آپدیت ترافیک، نقشه‌خوانی و مکان‌یابی. بقیه امکانات روی داشبورد از جمله تهویه مطبوع و … از روی همین صفحه لمسی قابل کنترل است.

قابلیت ماشین های تسلاقابلیت ماشین های تسلا

قابلیت عجیب ماشین های تسلا

آیا خودروهای تسلا حالت نگهبان {حالت سنتری} دارد؟

زمانی است که خودروی خود را در جایی پارک کرده‌اید و خیالتان راحت نیست. هر کجای دنیا که باشید، دوربین‌های این خودرو به شما نشان می‌دهند که خودروی شما در چه وضعیتی است. حتی اگر در یک فروشگاه زنجیره‌ای فردی به خودروی شما ضربه بزند، تمام صحنه به صورت فیلم ویدئویی ضبط و یک پیام هم برای شما ارسال می‌شود.

این قابلیت عجیب ماشین های تسلا باعث شده تا کمپانی تسلا طرفداران زیادی به دست آورد.

ماشین های تسلا چگونه شارژ میشوند؟

در سراسر دنیا جایگاه‌های خاص تسلا ایجاد شده که با سرعت بالا باتری تسلا را شارژ می‌کنند. ۱۵ دقیقه که به پریز وصل باشد تا 200 مایل [حدود 300 کیلومتر] خیالتان راحت خواهد بود. {اصطلاحا سوپر شارژ سوپرشارژر}

به روز رسانی های این خودرو ها به چه صورت است؟

مثل اپلیکیشن‌های موبایل، نرم‌افزارها و سامانه‌های ماشین های تسلا مدام در حال به روز شدن هستند. این ویژگی باعث می‌شود که محصولات تسلا همیشه به آخرین امکانات ایمنی مجهز باشند.

تسلا برای آینده ی خودروهای خود چه برنامه ای دارد؟

این شرکت در نظر دارد برای ورژن آینده ماشین های تسلا، ماشین هایی بدون فرمان ساخته و عرضه بازار کند.

قابلیت عجیب ماشین های تسلا را در پیویو مطالع نمایید.

قابلیت ماشین های تسلا

ظاهر این ماشین ها :

قابلیت ماشین های تسلا

قابلیت ماشین های تسلا

قابلیت ماشین های تسلا

ماشین های تسلا چه قابلیت هایی دارند؟

ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، هشدار برخورد جانبی، شتاب آگاه از موانع، مانیتورینگ نقطه کور، اجتناب از خروج از خط اضطراری.

تسلا برای آینده ی ماشین های خود چه برنامه ای دارد؟

کمپانی تسلا در نظر دارد برای ورژن آینده ماشین های خود ،ماشین هایی بدون فرمان ساخته و در بازار جهانی خودرو عرضه نماید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *