کاهش ریزش مو
بازدید 118
0

روش های موثر برای کاهش ریزش مو

روش های کاهش ریزش مو : ریزش مو یکی از رایج ترین مشکلات در سراسر جهان است. ای اتفاق یک سوم جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. هر فرد روزانه 100 تار مو از دست می دهد.

در این مقاله همراه ما باشید تا 10 روش کاهش ریزش مو در مردان و 8 روش کاهش ریزش مو در خانم ها را ورد بررسی قرار دهیم.

فهرست مطالب

10 روش کاهش ریزش مو در مردان :

عوامل زیادی می تواند منجر به ریزش مو در مردان شود. از تغییرات هورمونی گرفته تا شرایط پزشکی مختلف، طاسی می تواند به دلایل بسیاری دیگر ایجاد شود. این عارضه ای است که بیشتر در مردان شایع است، اما ممکن است در زنان نیز رخ دهد. ریزش مو فرآیندی است که ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای برخی، ممکن است تدریجی باشد، در حالی که برخی دیگر ممکن است دچار شل شدن ناگهانی مو و تکه‌هایی از طاسی در سراسر سر خود شوند. این یک پدیده طبیعی است، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد افتادن چند فولیکول نیست. دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد که شامل رژیم غذایی، کمبود مواد معدنی، داروها، استرس، آلودگی و ژنتیک می شود. گذاشتن کلاه یا کلاه ایمنی نیز می تواند دلیل دیگری در مردان باشد.

موهای خود را به طور مرتب با شامپوی ملایم بشویید :

شست و شوی منظم مو بخشی از جلوگیری از ریزش مو با تمیز نگه داشتن مو و پوست سر است. با انجام این کار، خطر عفونت و شوره سر را که ممکن است منجر به شکستگی یا ریزش مو شود، کاهش می دهید. علاوه بر این، موهای تمیز احساس حجم بیشتری را می دهد.

مصرف ویتامین برای ریزش مو :

ویتامین ها نه تنها برای سلامت کلی مفید هستند، بلکه برای موهای شما نیز مفید هستند. ویتامین A تولید سالم سبوم در پوست سر را تشویق می کند، ویتامین E گردش خون را در پوست سر بهتر می کند تا به فولیکول های مو کمک کند تا مولد باقی بمانند و ویتامین B به مو کمک می کند رنگ سالم خود را حفظ کند. این مورد یکی از موثرترین روش های کاهش ریزش مو است.

استرس زدایی :

مطالعات در گذشته شواهد پزشکی را برای ارتباط استرس با ریزش مو پیدا کرده اند. استرس خود را از بین ببرید؛ یکی از راه های انجام آن تمرین مدیتیشن است. درمان های جایگزین مانند مدیتیشن و یوگا نه تنها استرس را کاهش می دهند بلکه تعادل هورمونی را بازیابی می کنند.

مراقب داروهایی که مصرف میکنید باشید :

برخی از داروها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند که یکی از آنها می تواند ریزش مو باشد. برای پرسیدن شرایطی که ممکن است داشته باشید با پزشک مشورت کنید. به او بگویید که آیا دارو باعث ریزش مو شده است یا خیر و در این صورت از او بخواهید که دارو را عوض کند.

ماساژ پوست سر با روغن های ضروری :

کسانی که مدت زیادی است دچار ریزش مو شده اند، باید پوست سر را با روغن ضروری به مدت چند دقیقه ماساژ دهند. این به فولیکول های موی شما کمک می کند فعال بمانند. می توانید اسطوخودوس را به روغن بادام یا کنجد اضافه کنید.

از استعمال سیگار خودداری کنید :

استعمال سیگار میزان خونی را که به پوست سر می‌رسد کاهش می‌دهد و این باعث کاهش رشد مو می‌شود. با سیگار نکشیدن بتعث کاهش ریزش موی خود شوید.

نحوه مدل دادن به موهای خود را تغییر دهید (برای مردان با موهای بلند) :

اگر اخیراً موهای خود را از دست دادید، باید موهای خود را شل کنید. مدل موهایی مانند دم اسبی، بافتن و مدل موی مصنوعی موها را می کشند یا فولیکول های مو را می کشند و در نهایت می توانند باعث طاسی شوند.

مراقب باشید سرتان عرق نکند :

مردانی که موهای چرب دارند در فصل تابستان به دلیل تعریق دچار شوره سر می شوند و احتمال ریزش مو افزایش می یابد. استفاده از شامپوهای حاوی آلوئه ورا و چریش می تواند سر را خنک نگه دارد و از شوره سر جلوگیری کند. این مورد یکی از موثرترین روش های کاهش ریزش مو است.

همچنین مردانی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند در تابستان دچار ریزش موی شدید می شوند. با تجمع عرق در منافذ و ضعیف شدن ریشه مو باعث ریزش مو در مردان می شود. بنابراین، پوشیدن روسری روی موهایتان یا هدبند پارچه ای می تواند از ریزش مو جلوگیری کند.

چای سبز را به موهای خود بمالید :

مطالعات نشان داده اند که مالیدن چای سبز به موها ممکن است به مهار مشکل ریزش مو کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دو کیسه چای سبز را در یک فنجان آب دم کرده، بگذارید خنک شود و سپس آن را به موهای خود بمالید. بعد از یک ساعت موهای خود را کاملا آبکشی کنید. برای مشاهده نتایج، این کار را به طور منظم به مدت یک هفته تا ده روز انجام دهید.

استفاده از برس برای موهای خیس خودداری کنید :

وقتی مو خیس است در ضعیف ترین حالت خود قرار دارد. بنابراین از برس زدن موهای خیس خودداری کنید زیرا احتمال ریزش مو افزایش می یابد. اما اگر مجبورید موهای خیس را شانه کنید، از یک شانه دندانه بسیار پهن استفاده کنید. همچنین از برس زدن بیش از حد موها خودداری کنید زیرا انجام این کار می تواند به مو آسیب برساند و ریزش را افزایش دهد. از انگشتان خود برای باز کردن گره ها استفاده کنید، نه از شانه یا برس.

(انجام چه کارهایی به موها آسیب میرساند؟) در پیویو مطالعه نمایید :

https://pioio.com/mag/2019/08/15/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%aa%d8%a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d8%a8%d9%88%d8%af%db%8c-%d9%85%d9%88/

8 روش کاهش ریزش مو در خانم ها :

ریزش موی زنان می تواند به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، تغییر سطح هورمون ها یا به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری اتفاق بیفتد.

گزینه های درمانی مختلفی برای ریزش موی زنانه وجود دارد، از جمله داروهای موضعی مانند روگین. گزینه های دیگر عبارتند از نور درمانی، هورمون درمانی، یا در برخی موارد، کاشت مو.

داشتن یک رژیم غذایی مغذی و حفظ یک سبک زندگی سالم نیز می تواند به حفظ سلامت مو کمک کند.

از مدل موهایی که باعث ایجاد خط مو می شود خودداری کنید :

دم اسبی های تنگ، میخچه ها، بافته ها و هر چیز دیگری که موهای کوچکی که خط موی شما را تشکیل می دهند می کشد، می تواند باعث ریزش مو شود. استرس ناشی از این مدل‌های موی سفت به شدت روی موهای ظریف خط موی شما فشار می‌آورد و ممکن است ریزش/نازک شدن موها رخ دهد. اگر نیاز دارید موهای خود را به صورت دم اسبی بلند کنید، از کشی استفاده کنید که فلزی نداشته باشد مانند محصولات مو Goody’s Ouchless. این کمک می کند تا مطمئن شوید که موهای شما در پلاستیک گره نمی خورد و هنگام برداشتن دم اسبی، موهایتان را بیرون نمی کشد. این مورد یکی از موثرترین روش های کاهش ریزش مو است.

ابزارهای مویی را که از حرارت زیاد استفاده می کنند، کنار بگذارید :

گرما همیشه روی موها سخت است. باعث شکستگی پیوندهای درون تارهای مو می شود و باعث شکنندگی مو می شود که می شکند و می ریزد. اگر تصمیم به استفاده از اتو مو یا فر کننده دارید، مطمئن شوید که آن را برای مدت طولانی روی یک قسمت از موهای خود نگذارید و هر ده ثانیه یا بیشتر آن را حرکت دهید. همچنین به خاطر داشته باشید که اگر صدای خس خس یا سوزش انگشتان خود را می شنوید، تنظیم حرارت بسیار زیاد است و موهای خود را نیز می سوزانید. سعی کنید موهای خود را تا حد امکان به طور طبیعی خشک کنید و زمانی که از ابزارهای حالت دهنده استفاده می کنید، مطمئن شوید که از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید تا آسیبی که ابزار به موهای شما وارد می کند را کاهش دهد.

مراقب پردازش شیمیایی باشید :

همانطور که گرما برای مو بسیار مضر است، انواع درمان های شیمیایی نیز توسط سالن ها ارائه می شود. صاف کردن موها، دکلره کردن و روشن کردن موها از نظر شیمیایی می تواند باعث آسیب به ساقه مو، ضعیف شدن مو و ریزش مو شود. اگر دچار ریزش یا نازک شدن مو هستید یا مشکل بدتر می شود، همیشه سعی کنید تا حد امکان به استایل و رنگ طبیعی خود پایبند باشید. اگر به طور منظم از فرآوری شیمیایی استفاده می کنید، مطمئن شوید که موهای خود را حداقل یک بار در هفته با یک درمان حالت دهنده عمیق درمان می کنید تا نتایج بهینه به دست آید. این مورد یکی از موثرترین روش های کاهش ریزش مو است.

ویتامین هر مواد غذایی را بدانید :

غذاهای سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن، روی و ویتامین B12 همگی می توانند به احیای رشته های نازک کمک کنند. مطمئن شوید که رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی سبزیجات برگدار، آجیل، لوبیا، ماهی و گوشت بدون چربی باشد. اگر برای دریافت مواد مغذی کافی در رژیم غذایی روزانه خود مشکل دارید، یک مکمل غذایی خوب می تواند به پوشش کمبودهای رژیم غذایی شما کمک کند.

(چه مواد غذایی برای موها مناسب است؟) در پیویو مطالعه نمایید :

https://pioio.com/mag/2019/08/03/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%85%d9%88/ https://pioio.com/mag/2019/07/06/%d8%a7%da%af%d8%b1-%d8%b1%db%8c%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d9%88-%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%8c-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%88%d8%a7%d8%af-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%b1%d8%b4/

از محصولات مو برای بازگرداندن رشد مو استفاده کنید :

از آنجایی که نازک شدن مو و ریزش مو یکی از دغدغه‌های آرایشی بزرگ برای زنان است، بسیاری از شرکت‌ها اکنون محصولاتی را با هدف بازگرداندن رشد مو تولید می‌کنند. این فهرست از شامپوهای ریزش مو، محصولات متنوعی را ارائه می‌کند که حاوی روغن‌ها و مواد معدنی متعددی است که ممکن است به رشد مو کمک کند، باکتری‌هایی را که می‌توانند باعث شکستن و ریزش مو شوند، گردش خون در پوست سر و غیره را از بین ببرند. این مورد یکی از موثرترین روش های کاهش ریزش مو است.

یک داروی موضعی را در نظر بگیرید :

ماینوکسیدیل، ماده فعال روگین، یک داروی بدون نسخه است که می تواند به صورت مایع یا موس روی موها استفاده شود. این دارو با تحریک فولیکول های مو و رشد مجدد آن در کمتر از شش ماه کار می کند. اگر شش ماه برای نتیجه کمی طولانی به نظر می‌رسد، می‌توانید در این مدت از اسپری ضخیم‌کننده مو نیز استفاده کنید که موهای موجود را می‌پوشاند و ظاهری حجیم‌تر می‌دهد.

ماساژ پوست سر را نادیده نگیرید :

یک راه آسان برای گنجاندن ماساژ پوست سر در رژیم مراقبت از مو، انجام آن در حین حمام، پس از استفاده از شامپو یا نرم کننده است. ماساژ پوست سر باعث بهبود گردش خون در پوست سر و تحریک رشد مو می شود. با حرکت دادن نوک انگشتان خود در یک حرکت دایره ای آهسته در اطراف سر، استرس را کاهش داده و همزمان رشد مجدد مو را تقویت خواهید کرد.

اسانس ها را در نظر بگیرید :

روغن‌های ضروری مدت‌هاست که به‌خاطر فواید طبیعی‌شان مورد توجه قرار گرفته‌اند و ممکن است تنها بلیطی برای کمک به موهای شما باشند. روغن هایی مانند دانه هویج، سرو، اسطوخودوس و رزماری، فقط به نام چند مورد، همگی دارای خواص بازسازی کننده، تسکین دهنده و متعادل کننده هستند که می توانند وضعیت پوست سر را بهبود بخشند و رشد مو را تقویت کنند. از آنجایی که روغن‌های ضروری به‌عنوان یک جایگزین سالم‌تر به‌طور فزاینده‌ای محبوب هستند، یافتن این روغن‌ها در فروشگاه‌های بهداشتی آسان است. چند قطره که در طول ماساژ پوست سر به پوست سر اضافه می شود، راهی عالی برای افزایش اثربخشی ماساژ و بهره مندی از تمام مزایای روغن ها است. این مورد یکی از موثرترین روش های کاهش ریزش مو است.

8 روش کاهش ریزش مو در مردان :

موهای خود را به طور مرتب با شامپوی ملایم بشویید _ ویتامین برای ریزش مو _ استرس زدایی _ مراقب داروها باشید مراقب داروها باشید و … (کاهش ریزش مو)

10 روش کاهش ریزش مو در خانم ها :

از مدل موهایی که باعث ایجاد خط مو می شود خودداری کنید _ ابزارهای مویی را که از حرارت زیاد استفاده می کنند، کنار بگذارید _ مراقب پردازش شیمیایی باشید و … (کاهش ریزش مو)

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *