عوامل تاثیر گذار در نابودی موها
بازدید 201
0

آشنایی با عوامل تاثیر گذار در نابودی موها

در این مقاله به بیان توضیحاتی در مورد عوامل تاثیر گذار در نابودی موها می پردازیم .اگر چه مصرف برخی از مواد غذایی در روند تقویت و رشد مو تاثیر بسزایی خواهد داشت برخی دیگر از مواد غذایی برای مو مضر به شمار آمده و می بایست از مصرف آن برای داشتن موهای سالم خودادری نمایید. با ما در پیویو مگ همراه باشید با معرفی عوامل تاثیر گذار در نابودی موها و از بین بردن شادابی موهای شما.

مصرف ویتامین 

 

ویتامین ها و مواد معدنی از جمله مواد مورد نیاز برای بدن به شمار می آیند.موها نیز نیازمند این گونه مواد بوده تا بتوانند شادابی و رشد بهتری برخوردار باشند.عوامل تاثیر گذار در نابودی موها ویتامین های گروه  B هستند که برای رویش و رشد موها بسیار تاثیر گذار خواهند بود. افراد با مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات  موجب خواهد شد که به کبد خود آسیب زده از همین رو کمبود ویتامین B در بدن احساس خواهد شد.به دنبال کاهش این ویتامین موها دچار ریزش آسیب جدی خواهند شد.با کنار گذاشتن این گونه مواد مضر می توانید سلامت و زیبایی را به موهای خود برگردانید.

نور خورشید 

قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض نور مستقیم آفتاب موجب آسیب دیدگی به مو خواهد شد.

دکلره و استفاده از رنگ های شیمیایی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در نابودی موها استفاده از موادی همچون دکلره است. دکلره  به علت نفوذ به جداره مو باعث ایجاد شکنندگی و خشکی موهای شما خواهد شد.همچنین افرادی که به طور مکرر از رنگ های مختلف برای موهای خود استفاده می کنند موجب خواهد شد که مو های آن ها در خشندگی و حالت دهی قبل را نداشته باشد و سلامت موهای خود را از دست بدهند.

شستشوی بیش از حد مو 

مهم ترین عامل از عوامل تاثیر گذار در نابودی موها شستشوی بیش از حد مو است .شستشوی بیش از حد مو موجب خواهد شد که پوست سر  خشک شود و ریشه مو چرب که این یکی از علل مهم در ریزش مو به شمار می آید.شستشن موها هر سه روز یک بار معقولانه ترین روش برای تمیزی و شستشوی مو به شمار می آید.نکته مهم دیگری که پس از شستشوی موها می بایست به آن توجه نمایید خشک کردن مو به صورت ضربه ای می باشد ضربه های باشدت به مو و کشیدن آن ها با حوله جهت خشک شدن موجب تشدید در ریزش مو خواهد شد.

 

کراتینه

محصولات صاف کننده مو به علت دارا بودن مقادیر بالایی از فرمالدهید تاثیر مخربی بر روند رشد و تقویت موهای افراد خواهد داشت و از عوامل تاثیر گذار در نابودی موها هستند.افراد با استفاده از موادی که در کراتینه جهت صاف کردن موهای خود استفاده می کنند جدا از صاف شدن موها خود خطرات جبران ناپذیری را برای مو و سلامت بدن خود به دلیل برخورداری از فرمالدهید متحمل می شوند.

نوع بستن موها 

مدل دادن به موها و نوع بستن مو همواره می بایست با رعایت بیشتری صورت بگیرد.برخی از خانم ها علاقه مند به بستن موهای خود به صورت دم اسبی هستند و برای بستن موهای خود به این مدل کشش بالایی را به موهای خود وارد می کنند که موجب ریزش مو خواهد شد این کار از عوامل تاثیر گذار در نابودی موها و ادامه این روند به صورت پی در پی موجب ایجاد تاسی در فرد خواهد شد.

 

شانه زدن بیش از حد مو (عوامل تاثیر گذار در نابودی موها )

برس زدن در حد معمول موجب آراستگی و زدودن آلودگی از موهای شما خواهد شد اما اگر این عمل از حد مجاز خود فراتر شود و به صورت محکم و ضربه ای بر روی موها انجام می گیرد عملکرد معکوس به همراه خواهد داشت و موجب ریزش و شکنندگی موهای شما خواهد شد.

استفاده از سشوار و وسایل گرمازا به مدت طولانی 

پس از هر بار شستشو بهتر است موها به روش طبیعی و با حوله به صورت مناسب خشک شود.دمای بالیی که سشوار برای خشک کردن موها استفاده می شود موجب آسیب دیدگی به موهایتان خواهد شد.در صورت نیاز برای حالت دادن به مو بهتر است از فاصله دورتر و دمای پایین تر از سشوار استفاده نمایید.

 

شنا کردن 

شنا کردن بدون کلاه مخصوص شنا موجب آسیب دیدگی به موهای شما خواهد شد.معمولا استخر ها به دلیل ضد عفونی کردن آب از مقادیر کلر  استفاده می کنند که این مواد برای موهای شما مضر بوده و موجب شکنندگی  آن ها خواهند شد.

استفاده از شامپو های مناسب 

جنسیت مو در افراد مختلف متفاوت است.افراد بر اساس داشتن نوع موی خود که خشک ، معمولی و یا چرب است می بایست شامپوی مناسب با موی خود را استفاده نمایند تا سلامت موی خود را حفظ کنند.

استفاده از شانه مناسب

شانه های پلاستیی با نوک تیز و یا شانه های دانه فلزی انتخاب مناسبی برای داشتن موهای سالم به شمار نمی آیند.بهترین نوع شانه برای داشتن یک موی سالم و بدون موخوره و شکنندگی شانه های چوبی می باشند.

مواد غذایی چرب

مواد غذایی چرب برای تمامی اجزا و اندام های بدن مضر می باشند که از عوامل تاثیر گذار در نابودی موها است.اگر همواره در رژیم خود از مواد غذایی پر چرب استفاده می کنید از موهای سالم شاداب و شفاف خداحافظی کنید.برای برگرداندن سلامت به موهای خود این گونه مواد مضر را از رژیم غذایی خود تا حد امان حذف نمایید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

زهرا رازقندی

با سلام زهرا رازقندی هستم،علاقه مند به تولید محتوا و نویسنده مقاله هایی که برای شما خوانندگان محترم فراهم آورده ام. دنیایی رو به سوی دانایی را با مطالعه تجربه کنید و مطالعه مقاله های متنوع بنده را از دست ندهید !

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *