بهترین روش افزایش رشد مو
بازدید 234
0

بهترین روش های افزایش رشد مو

فهرست مطالب

بهترین روش های افزایش رشد مو :

در این مقاله که برگرفته از healthline و نظر متخصصان پوست و مو می باشد به برسی بهترین روش های افزایش رشد مو می پردازیم. ممکنه از خودتان بپرسید، میشه کاری کرد که موها سریع تر رشد کنند؟آیا هیچ محصولی کمک می کند؟ آیا تغییرات غذایی می توانند سرعت رشد را افزایش دهند؟ در مورد داروها یا روش های درمانی چطور؟در این مقاله، ما به شما پاسخ خواهیم داد. ما همچنین در مورد آنچه می تواند روی رشد مو تأثیر بگذارد و گام هایی که می توانید برای بهبود رشد موهایتان بردارید، از نزدیک بررسی خواهیم کرد.بهترین روش افزایش رشد مو

مو چگونه رشد می کند؟

یک فکت علمی جالب میگه: شما به عنوان یک انسان (فرقی نداره مرد باشید یا زن) با تمام فولیکول های مویی که تاکنون داشته اید متولد شده اید، که به ظور متوسط 5میلیون فولیکول در هر انسان وجود دارد (براساس گفته های آکادمی پوست و مو آمریکا (AAD) )
از این تعداد، حدود 100,000 فولیکول در پوست سر شما وجود دارد.هرچند بر اساسAAD، از دست دادن روزانه حدود 50 تا 100 تار مو کاملاً طبیعی است. مو از ریشه در پایین فولیکول زیر پوست شما رشد می کند. خون موجود در پوست سر شما به فولیکول می رود و اکسیژن و مواد مغذی ریشه مو را تأمین می کند که به رشد مو کمک می کند.
وقتی موهایتان رشد می کند، از طریق پوست فشار داده می شود و از کنار غده چربی عبور می کند. طبق AAD ، این روغن از این غده است که موهای شما را براق و نرم می کند.

چه چیزی می تواند به رشد موهای شما کمک کند؟

در حالی که ژنتیک در حفظ رشد سالم مو نقش دارد، چندین عامل دیگر نیز نقش دارند. اگرچه هیچ معجون جادویی یا درمانی وجود ندارد که منجر به رشد فوری شود، اما مراحلی وجود دارد که می توانید برای رشد موهای خود انجام دهید.بیایید 10 مرحله را بررسی کنیم که می تواند به رشد سریع و قوی مو کمک کند.

1. از رژیم هایی که شمارو محدود میکنه از ویتامین ها خودداری کنید.

طبق گفته دکتر Lindsey Bordone، متخصص پوست در ColumbiaDoctors و استادیار پوست در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا، ما نمی توانیم همه مواردی را که روی رشد موهای ما تأثیر می گذارد کنترل کنیم. اما مواردی وجود دارد که می توانیم از آنها جلوگیری کنیم که ممکن است باعث اختلال در رشد و افزایش ریزش شود. Bordone می گوید: “رژیم غذایی محدود می تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد.”
وی توضیح داد: ” از آنجا که رشد مو نسبت به سایر عملکردهای بدن نسبتاً کم است، وقتی بدن شمابه دلیل رژیم های محدودکننده تحت استرس قرار می گیرد، رشد مو به سرعت متوقف می شود.” بوردونه گفت: “حتی پس از از سر گرفتن رژیم غذایی سالم، ریزش مو معمولاً برای چند ماه ادامه دارد.”

2. مصرف پروتئین خود را تنظیم کنید.

خوردن پروتئین کافی برای رشد مو مهم است زیرا فولیکول های مو عمدتا از پروتئین ساخته شده اند.

بوردونه گفت: “اگر رژیم غذایی شما به شدت محدود کننده باشد، رشد مو به طور مطلوب انجام نمی شود و ممکن است ریزش داشته باشد.”
وی افزود: “داشتن یک رژیم غذایی متعادل با مصرف پروتئین کافی برای رشد مطلوب مو مهم است.” “به طور کلی، مصرف 50 گرم پروتئین را در روز توصیه می کنیم.”

بهترین روش های افزایش رشد مو
  • تخم مرغ : تخم مرغ منبع عالی پروتئین و بیوتین است، دو ماده مغذی که به شدت رشد مو را تقویت میکند.
  • میگو : میگو منبع خوبی از پروتئین ، ویتامین های گروه B ، روی ، آهن و ویتامین D است. میگو علیرغم اینکه چربی بسیار کمی دارد، مقدار کمی اسیدهای چرب امگا 3 را نیز تامین می کند. رژیم های غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 با بهبود رشد مو مرتبط هستند.
  • لوبیا : لوبیا یک منبع گیاهی عالی از پروتئین است که برای رشد مو ضروری است. لوبیا همچنین منبع خوبی از روی است که به چرخه رشد و ترمیم مو کمک می کند.
  • سویا : منبع غنی پروتئین و همچنین حاوی مقدار فراوانی اسپرمیدین است که این ترکیبات در تقویت فولیکول های مو تاثیرگذارند. 
  • گوشت : پروتئین موجود در گوشت به رشد ، ترمیم و تقویت فولیکول های مو کمک می کند. گوشت قرمز، به ویژه، سرشار از نوعی آهن است که به راحتی جذب می شود. این ماده معدنی به گلبول های قرمز خون کمک می کند تا اکسیژن را به تمام سلول های بدن از جمله فولیکول های مو برسانند.

3. محصولات دارای کافئین را امتحان کنید.

همه ما می دانیم که کافئین می تواند انرژی شما را تقویت کند، اما براساس مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که این ماده همچنین ممکن است اثرات تقویت کننده رشد روی موهای شما داشته باشد. طبق این مطالعه، کافئین می تواند به رشد موهای جدید در سطح مولکولی، سلولی و اندام در مردان و زنان کمک کند.
هر ماده غذایی که دارای کافئین باشد می تواند تاثیر لازم را بر روی شما بگذارد، همچنین می توانید از شامپو  و نرم کننده های حاوی کافئین  برای اثر بخشی بیشتر استفاده کنید.

چی بخوریم که کافئین داشته باشه؟

  • قهوه
  • دانه های کاکائو و شکلات
  • آجیل کولا دانه درخت کولا
  • چای سبز

4- از روغن های طبیعی استفاده کنید.

روغن های طبیعی نه تنها بوی خوبی دارند، بلکه ممکن است به رشد مو نیز کمک کنند.دانشمندان طی یک مطالعه دریافتند که دوز روزانه 400 میلی گرم روغن دانه کدو تنبل موجب افزایش رشد مو در مردان می شود. پس از 24 هفته، مردانی که از روغن دانه کدو تنبل استفاده کردند، 40 درصد افزایش تعداد مو را تجربه کردند.

داشنمندان طی مطالعه دیگری، چهار گروه از موشها را مورد بررسی قرار داد که به هر یک از آنها ماده مختلفی داده شده بود. این مواد شامل سالین، روغن جوجوبا، 3 درصد ماینوکسیدیل یا 3 درصد روغن نعناع بودند.این مطالعه نشان داد گروهی که به آنها روغن نعناع داده شده بیشترین رشد مو را نشان داده اند. این شامل افزایش قابل توجه ضخامت پوستی ، تعداد فولیکول و عمق فولیکول بود.

همچنین تحقیقات نشان داده است که روغن رزماری ممکن است به همان اندازه ماینوکسیدیل، ماده فعال در Rogaine، در ترمیم رشد مو موثر باشد.

روغن های طبیعی که رشد مو را سریعتر میکنند بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو درمان کچلی سر درمان کچلی سر درمان کچلی سر درمان کچلی سر  درمان کچلی سر درمان کچلی سردرمان کچلی سر درمان کچلی سر درمان کچلی سر درمان کچلی سر درمان کچلی سر درمان کچلی س

روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس : چند قطره روغن اسطوخودوس را با 3 قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید و آن را مستقیماً روی پوست سر خود بمالید. بگذارید حداقل 10 دقیقه بماند قبل از اینکه آن را بشویید و طبق معمول شامپو بزنید. می توانید این کار را چند بار در هفته انجام دهید.
روغن اسانس نعنا فلفلی
اسانس نعنا فلفلی : 2 قطره اسانس نعناع فلفلی را با روغن حامل انتخابی خود مخلوط کنید. آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند و سپس با شامپو و نرم کننده کاملا بشویید.
روغن رزماری
روغن رزماری : اگر می خواهید هم ضخامت مو و هم رشد مو را بهبود ببخشید، روغن رزماری به دلیل توانایی آن در بهبود تولید سلولی یک انتخاب عالی است. چند قطره روغن رزماری را با روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید و آن را به پوست سر خود بمالید. قبل از شستشو با شامپو، آن را حداقل 10 دقیقه بگذارید. برای بهترین نتیجه این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
روغن آویشن
روغن آویشن : آویشن می تواند با تحریک پوست سر و جلوگیری از ریزش مو به رشد مو کمک کندهمچنین در درمان ریزش موی سکه ای مفید است. فقط 2 قطره کوچک را در 2 قاشق غذاخوری روغن حامل قبل از استفاده از آن به پوست سر خود بریزید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند سپس آن را بشویید. 
روغن مریم گلی
روغن مریم گلی : روغن مریم گلی حاوی همان لینالیل استات است که به موثر بودن روغن اسطوخودوس در افزایش رشد مو کمک می کند. این می تواند استحکام مو را بهبود بخشد، علاوه بر افزایش رشد مو، شکستن مو را دشوارتر می کند. 3 قطره روغن مریم گلی را با نرم کننده مورد علاقه خود یا با 1 قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید. در صورت استفاده روزانه، پس از 2 دقیقه آن را بشویید. اگر هفته ای یک یا دو بار از آن استفاده می کنید، بگذارید 10 دقیقه بماند. 
روغن درخت چای
روغن درخت چای : این روغن دارای خواص پاک کنندگی قوی، ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شود، می تواند به جدا کردن فولیکول های مو و افزایش رشد مو کمک کند. می توانید 10 قطره اسانس درخت چای را با شامپو یا نرم کننده خود مخلوط کرده و روزانه از آن استفاده کنید. یا می توانید 3 قطره را با 2 قاشق غذاخوری روغن حامل مخلوط کنید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

5. مواد مغذی دریافتی خود را تقویت کنید

ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب خاص به ویژه برای سلامت کلی شما مهم هستند و همچنین در تأمین انرژی مورد نیاز بدن برای رشد مو نقش اساسی دارند. بهترین روش افزایش رشد مو استفاده از ویتامین هاست.

این ویتامین ها شامل:

  • بیوتین (ویتامین B):

یکی از شناخته شده ترین ویتامین ها برای رشد مو، ویتامین B به نام بیوتین است. مطالعات کمبود بیوتین را با ریزش مو در انسان مرتبط می کند. کمبود ویتامین B معمولا نادر است چون به طور طبیعی در طیف وسیعی از غذاها وجود دارد.

مواد غذایی حاوی ویتامین B:

غلات کامل، بادام ها، گوشت، ماهی، غذای دریایی، سبزی های تیره و برگ دار.
علاوه بر این، غذاهای حیوانی تنها منابع خوب ویتامین B۱۲ هستند. بنابراین اگر از یک رژیم گیاهخواری یا وگان پیروی می کنید، مصرف مکمل را در نظر بگیرید

  • ویتامین C:

آسیب رادیکال های آزاد می تواند رشد را متوقف کند و باعث پیری موهای شما شود. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.
علاوه بر این، بدن شما برای ایجاد پروتئینی به نام کلاژن – که بخش مهمی از ساختار مو است به ویتامین C نیاز دارد. ویتامین C همچنین به جذب آهن، ماده معدنی لازم برای رشد مو، کمک می کند. ماده معدنی لازم برای رشد مو، کمک می کند

مواد غذایی حاوی ویتامین C:

توت فرنگی، فلفل، گواوا و مرکبات همگی منابع خوب ویتامین C هستند.

  • ویتامین D:

تصور می شود که ویتامین D در تولید مو نقش دارد. نقش واقعی ویتامین D در رشد مو ناشناخته است. بدن شما ویتامین D را از طریق تماس مستقیم با اشعه خورشید تولید می کند.

منابع غذایی حاوی ویتامین D:

ماهی چرب، روغن کبد ماهی کاد، مقداری قارچ، غذاهای غنی شده

  • ویتامین E:

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو کمک کند.در یک مطالعه، افراد مبتلا به ریزش مو پس از مصرف مکمل ویتامین E به مدت ۸ ماه، ۳۴.۵ درصد افزایش رشد مو را تجربه کردند.

منابع غذایی حاوی ویتامین E:

دانه های آفتابگردان، بادام، اسفناج و آووکادو همگی منابع خوبی از ویتامین E هستند.

  • روی:

ریزش مو یکی از علائم رایج کمبود روی است.

منابع غذایی حاوی روی:

صدف، گوشت گاو، اسفناج، جوانه گندم، دانه کدو تنبل و عدس.

  • آهن:

آهن به گلبول های قرمز کمک می کند تا اکسیژن را به سلول های شما منتقل کنند. این ماده معدنی مهمی برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله رشد مو است.
کمبود آهن که باعث کم خونی می شود، یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. این به ویژه در زنان شایع است

منابغ غذایی حاوی آهن:

صدف، تخم مرغ، گوشت قرمز، اسفناج و عدس.

  • امگا 3 و امگا 6:

مطالعات جدید نشان می دهد که مصرف مکمل های امگا 3 و امگا 6 به مدت 6 ماه می تواند به محافظت در برابر ریزش مو کمک کند.

مکمل های دارویی موثر در تقویت مو

  • قرص یونی زینک : دارای زینک سولفات، ویتامین های گروه B ، ویتامین C ، کلسیم ، بیوتین ، فولیک اسید

موارد مصرف : کمک به سلامت پوست، مو و ناخن. همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند و در رفع خستگی موثر است. در ضمن هم خانم ها و هم آقایان میتوانند از آن استفاده کنند.

  • قرص هیرویت : دارای ویتامین های گروه B ، بیوتین ، آهن ، زینک ، آمینو اسید و خیلی از موارد دیگر.

موارد مصرف : این مکمل برای خانم ها تولید شده است و در تقویت، ضخامت و درخشندگی مو تاثیر گذار است.

  • قرص سیستین B6 : دارای ال سیستین ، آرژنین ، ویتامین B6 و زینک.

موارد مصرف : به موها و ناخن ها کمک می کند تا قدرت و شادابی خود را بازیابند. به عنوان یک مانع محافظ در برابر عناصر خارجی عمل می کند. ریزش مو را درمان می کند و باعث رشد مو می شود.

  • ویتامین فور هیر : دارای ویتامین های گروه B ، پروتئین ایزوله سویا ، آهن ، ید ، زینک ، مس ، منگنز و …

موارد مصرف : یک مکمل همه چیز تمام مخصوص تقویت و تغذیه موهای شما. تحت لیسانس آمریکا تولید شده است و هر مشکلی که موهایتان داشته باشد را حل میکند.

  • قرص هیرتامین : دارای بیوتین ، ویتامین C ، ویتامین D3 ، زینک و زردچوبه

موارد مصرف : موثر در رشد ، تقویت و ضخامت موها. فولیکول‌ موهای شما را برای داشتن موهای زیبا و سالمی که میخواهید تقویت میکند. ساخته شده در ایالات متحده آمریکا.

6.پوست سر خود را ماساژ بدهید.

ماساژ پوست سر می تواند به تقویت آرامش و از بین بردن استرس کمک کند.اما، طبق یک مطالعه کوچک 2016، همچنین ممکن است به تقویت سلامت مو کمک کند. این مطالعه در طی مقاله ای، اثربخشی ماساژهای روزانه 4 دقیقه ای پوست سر را بررسی کرد. پس از 24 هفته، محققان دریافتند که 9 مرد شرکت کننده در این مطالعه دارای موی ضخیم تری نسبت به ابتدا بودند.
در حالی که این مطالعه هیچ تفاوت محسوسی در رشد مو نشان نداد، تصور می شود که ماساژ پوست سر ممکن است به اتساع رگ های خونی زیر پوست کمک کند. این به نوبه خود ممکن است منجر به ضخیم تر شدن موهای سر شود که احتمال شکستن یا آسیب دیدن آنها کمتر است.
می توانید ماساژ پوست سر را به صورت حرفه ای انجام دهید و یا در خانه به ماساژ خودتان بپردازید.

بهترین روش افزایش رشد مو+روش درست ماساژ موها

7.از روش پلاسماتراپی استفاده کنید(PRP).

PRP در واقع پلاسمای غنی از پلاکت است.پلاکت ها که یکی از اجزای تشکیل دهنده ی خون هستند، از پلاسما جدا می شوند و با افزودن ماده ی فعال کننده ای عوامل رشد متعددی از آنها آزاد می شود که این عوامل رشد باعث تحریک سلول های بنیادی موسوم به فیبروبلاست ها، تشکیل کلاژن و رگ های جدید و همچنین تحریک رشد فولیکول های مو می شوند.این روش درمانی غیر از درد گذرا در حین تزریق، کبودی و تورم که در نواحی دور پلک وضوح بیشتری دارد،عارضه ی جانبی دیگری ندارد و با توجه به اینکه از خون خود فرد برای درمان استفاده می شود، امکان بروز واکنش های آلرژیک وجود نداشته . پس از ۶ تا ۸ هفته می توان منتظر بروز آثار بالینی این روش شد و این اثرات طی ۶ ماه بیشترین وضوح خود را خواهند داشت.

 کاربردهای PRP:

ترمیم پارگی تاندون ها، بهبود و تسریع ترمیم زخم ها، کمک به درمان زخم پای افراد دیابتی، تسریع اثر جراحی های لیفتینگ صورت، درمان ریزش مو و بخصوص ریزش های متعاقب استرس یا سوختگی، بهبود تسریع زخم در جراحی زیبائی پلک(بلفاروپلاستی)، جوان سازی پوست و بهبود چین و چروک های صورت و آسیب های ناشی از اثر نور خورشید بر پوست. طبق مطالعات انجام شده تا به حال بیشترین اثر این روش در طاسی در مراحل نخستین ریزش مو(تیپ ریزش مردانه زیر ۴ ویا تیپ های ۱ و ۲ ریزش موی زنانه) و همچنین در  کسانی بوده است که در ابتدا تحت عمل پیوند مو انجام دادند.

 PRP برای چه افرادی تجویز نمی شود؟

کسانی که بیماری های تب دار عفونی یا ناشناخته دارند، زنان باردار و شیرده، بیماران مبتلا به هرنوع اختلال ایمنی بدن، بیماران مبتلا به بدخیمی یا در حال شیمی درمانی یا پرتودرمانی، افرادی که تحت درمان با آسپیرین یا داروهای ضدانعقاد دیگر هستند، بیماران مبتلا به اختلالات انعقادی خونی، افرادی که هموگلوبین خونشان کمتر از ۱۰ باشد، افراد سیگاری یا الکلی، کسانی که از داروهای کورتونی استفاده می کنند، مبتلایان به هر نوع بدخیمی در بدن و افراد دیابتی کنترل نشده

تزریق PRP برای کاهش ریزش مو:

 روش بسیار مناسبی برای افرادی است که موهایشان شروع به نازک شدن کرده است.روش تزریق برای موها در هر جلسه بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد. برای کسب بهترین نتیجه، معمولا نیاز به ۳ تا ۶ جلسه درمانی با فاصله ۶ تا ۸ هفته است. . همچنین این روش برای مردانی که ریزش موی آندروژنیک (طاسی الگوی مردانه) و خانم هایی که چنین ریزش مویی دارند، بسیار مناسب است. این روش را می توان به تنهایی برای بهبود رشد موها یا به همراه جراحی پیوند مو برای رشد موهای سالم تر و ضخیم تر انجام داد. مطالعات نشان داده است که این روش نه تنها موجب تحریک رشد فولیکول های مو و رشد موهای جدید در نواحی آسیب دیده می شود، بلکه قرمزی پوست سر، پوسته پوسته شدن و ناراحتی ناشی از تورم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

مزایای PRP در کاهش ریزش مو عبارتند از:

روشی ساده و غیر جراحی

تزریقات متعدد در زمانی کوتاه

ایمن (هیچ گونه خطر آلرژی و واکنش به ماده تزریقی وجود ندارد)

دوره بهبودی سریع

کاشت مو به روش میکروفیت جدید ترین روش کاشت در دنیا :

راه های مختلفی برای درمان طاسی و ریزش مو وجود دارد، نکته مهم این است: کدام یک بهترین است؟ و با توجه به شرایط شما موفق خواهد بود. شاید فکر کرده باشید که جدیدترین و بهترین روش کاشت مو روش SUT است. اما در جدیدترین روش ها، پزشکان به مورد جدیدی دست یافته اند تکنیک های FIT و SUT را با هم ترکیب کردند و روش بسیار جدیدی به نام
MFIT یا Micro-FIT. به این ترتیب کاشت مو بدون شک نتیجه بسیار بهتری خواهد داشت و عوارض کاشت مو کمتر و سریعتر است.

کاشت مو میکرو فیت چیست؟

ریزش مو می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. این می تواند به دلیل آب و هوای بد، تغذیه نامناسب، هورمون باشد
عدم تعادل یا سبک زندگی اشتباه اگر ریزش موی شدید دارید بهترین و دائمی ترین راه برای درمان آن کاشت مو است. در کاشت مو FIT، فولیکول ها به صورت پیشرفته استخراج می شوند.
نواحی که فولیکول ها برداشته می شوند و نواحی که فولیکول ها پیوند زده می شوند به طور کامل بهبود یافته و هیچ جای زخمی باقی نمانده است. در هر دو روش کاشت مو (Micro-FIT و U-FIT)، نتایج کاملاً طبیعی و نامشهود هستند.

اگر پیوند را به دست یک جراح ماهر انجام دهید و او از جدیدترین آنها استفاده کند دستگاه ها نتایج به دست آمده از کاشت مو می تواند کاملا متفاوت و عالی باشد.
همچنین آنقدر طبیعی خواهد بود که هیچ کس دیگری متوجه کاشت موی شما نخواهد شد. از دیگر مزایای این روش به این صورت است که نواحی که مو برداشته می شود آسیب جدی نبیند.

بیشتر بخوانید:

https://pioio.com/mag/2022/05/17/medicinal-plants-and-their-properties/ https://pioio.com/mag/2022/04/23/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%ab%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d8%b1%db%8c%d8%b2%d8%b4-%d9%85%d9%88/


بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو بهترین روش افزایش رشد مو  بهترین روش افزایش رشد مو درمان ریزش مو درمان ریزش مودرمان ریزش مو درمان ریزش مو درمان ریزش مو درمان ریزش مو درمان ریزش مو درمان ریزش مو درمان ریزش مو درمان ریزش مو درمان ریزش مو درمان ریزش مو درمان ریزش مودرمان ریزش مو

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

کیمیا عدالتی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *