رشد کسب و کار
بازدید 196
۲

5 استراتژی برای رشد کسب و کار

5 استراتژی برای رشد کسب و کار : نویسنده مشهور آمریکایی، ویلیام اس. باروز، بیان کرد “وقتی رشد نمی کنی، شروع به مردن می کنی.” و برای کسب‌وکارها، فکر کردن به توصیف مناسب‌تری از چرخه عمر آنها دشوار است. به هر حال، در صنایعی که هر گونه رقابتی دارند، کسب و کارها باید دائماً در حال رشد باشند تا از سبقت گرفتن توسط دیگران جلوگیری کنند.

اما دستیابی به وضعیت رشد مداوم کسب و کار آسان نیست. اگر اینطور بود، هر کسب و کاری می توانست این کار را انجام دهد، و شما برای خواندن این مقاله اینجا نبودید.

با این حال، حقیقت این است که انواع روش‌های آزمایش‌شده و اثبات‌شده‌ای وجود دارد که کسب‌وکارها می‌توانند از آنها برای دستیابی به وضعیت رشد مداوم استفاده کنند. و با کنار هم قرار دادن آنها برای تشکیل یک برنامه رشد جامع همه جانبه، هر کسب و کاری می تواند خود را در مسیر موفقیت و پایداری بلندمدت قرار دهد.

استراتژی هایی برای رشد مستمر کسب و کار :

در اینجا پنج مورد از بهترین استراتژی هایی که می توانید برای رشد مداوم کسب و کار خود استفاده کنید، آورده شده است.

1. در توسعه استعدادها سرمایه گذاری کنید. :

اگر بخواهید برخی از موفق ترین کسب و کارهای جهان را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که بیشتر آنها دارای وجه مشترکی هستند. وجه اشتراکی آنها این است که آنها تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین استعدادهای موجود را جذب کنند و به کارکنان خود کمک کنند تا مهارت های خود را افزایش دهند.

دلیلش آن ساده است : کسب‌وکارها فقط تا جایی پیش می‌روند که کارکنانشان بتوانند آنها را حمل کنند. به عبارت دیگر، کارگران بهتر و توانمندتر به معنای بهره وری بیشتر و رشد بیشتر است.

در واقع، 72 درصد از رهبران یادگیری و توسعه (L&D) اذعان می‌کنند که L&D برای سازمان‌هایشان حیاتی‌تر شده است. به همین دلیل، یکی از استراتژی‌های کلیدی که کسب‌وکارها می‌توانند برای دستیابی به رشد مستمر از آن استفاده کنند، سرمایه‌گذاری هنگفت در برنامه توسعه استعداد است.

با انجام این کار، آنها می توانند به اهداف بسیار مهمی دست یابند، از جمله :

  • بهبود عملکرد نیروی کار، کمک به کسب و کار برای افزایش بهره وری.
  • همسو کردن مهارت های نیروی کار با نیازهای کسب و کار، اطمینان از اینکه کسب و کار برای کارگرانی که قادر به انجام وظایف حیاتی تجاری هستند پول پرداخت می کند.
  • بهبود معیارهای تعامل و حفظ، علاقه مند نگه داشتن کارمندان به کارشان و جلوگیری از خروج و فرار.
  • ایجاد مسیرهای پیشرفت، دادن فرصت های شغلی اضافی به کارکنان از طریق ترفیعات داخلی (بر اساس کسب مهارت های جدید).

در مجموع، یک برنامه توسعه استعداد با کیفیت بالا تقریباً تمام جنبه های عملیات یک کسب و کار را بهبود می بخشد. و این یک راه عالی برای ایجاد رشد طولانی مدت پایدار است.

2 . یک قیف فروش ایجاد کنید :

از هر نظر که نگاه کنید، کسب و کارها نمی توانند رشد کنند مگر اینکه توانایی مالی برای انجام آن را داشته باشند. و این بدان معناست که بیشتر استراتژی هایی که نتیجه کسب و کار را بهبود می بخشند، استراتژی های حامی رشد هستند. اما این بدان معنا نیست که هر تلاشی برای بهبود عملکرد پایین به عنوان یک استراتژی برای ایجاد شرایط برای رشد مستمر واجد شرایط است. برای مثال، می‌توان با کاهش کارمندان، نتیجه را بهبود بخشید، اما این انقباض است، نه رشد.

برای تشویق رشد، لازم است به دنبال راه هایی برای افزایش جریان نقدی بدون افزایش سربار قابل ملاحظه باشید. و برای اکثر مشاغل، این به معنای بهبود عملکرد فروش است.

یکی از راه‌های یک کسب و کار برای انجام این کار، سرمایه‌گذاری در رشد بخش فروش است و به آن منابع برای شناسایی و تعقیب مشتریان بالقوه جدید می‌دهد. این باعث رشد می شود، اما می تواند هزینه قابل توجهی داشته باشد.

در عوض، آن سرمایه گذاری بهتر است صرف ساخت و نگهداری یک قیف فروش شود. انجام این کار یک راه عالی برای بهبود پایدار فروش بدون اضافه کردن مقدار قابل توجهی سربار است. دلایل متعدد است.

اولین دلیل چیست؟

اولین مورد این است که یک قیف فروش به بهبود بازگشت سرمایه (ROI) تلاش های بازاریابی یک کسب و کار کمک می کند. این کار را با هدایت سرنخ‌های جدید به یک فرآیند کاملاً تعریف‌شده برای منتهی به تبدیل انجام می‌دهد.

بهینه‌سازی هزینه‌های بازاریابی به این روش می‌تواند به یک کسب و کار اجازه دهد بدون به خطر انداختن نتایج، هزینه کمتری را برای بازاریابی خود صرف کند. یا بهتر از آن، به آنها اجازه می دهد تا همان مقدار پول را خرج کنند و در عین حال نتایج نهایی بهتری کسب کنند.

یک قیف فروش همچنین کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همیشه سرنخ هایی در فرآیند فروش وجود دارند که شانس یک جریان ثابت فروش کامل را افزایش می دهد. این نوعی ثبات درآمد است که رشد کسب و کارها را ممکن می کند. این یک پایه مالی ایجاد می کند که به کسب و کار اجازه می دهد تا به بازارها و خطوط تجاری جدید منشعب شود و با آگاهی از اینکه عملیات اصلی آن قوی باقی می ماند، مطمئن باشد.

اما این همه چیز نیست. جهت دهی مجدد تلاش های فروش برای پشتیبانی از قیف فروش نیز باعث بهبود کارایی در کل بخش فروش می شود.

به عنوان مثال :

برای مثال، به کسب و کار اجازه می‌دهد تا استعدادهای برتر فروش خود را، اگر بخواهید، به مشتریان بالقوه‌ای اختصاص دهد که از قبل آماده تبدیل شده‌اند. این بهترین استفاده ممکن از زمان آنهاست و همیشه منجر به فروش بیشتر می شود. و سپس، بقیه کارکنان پشتیبانی فروش می‌توانند روی حفظ مشتریان بالقوه در فرآیند فروش تمرکز کنند تا هرگز معامله‌های نزدیک به آن‌ها تمام نشود.

نکته اصلی این است که سرمایه گذاری در ایجاد یک قیف فروش، کسب و کار را برای رشد درآمد بلندمدت آماده می کند، که پیش نیاز کسب و کار برای دستیابی به رشد کلی مستمر است.

3 . تصمیمات داده محور بگیرید :

در گذشته، رهبران کسب و کار در هنگام تصمیم‌گیری‌های تجاری نتیجه‌ای، همان‌طور که بر تحقیقات بازار تکیه می‌کردند، به شهود نیز متکی بودند. این امر به ویژه هنگام ارزیابی ایده‌های محصول جدید یا فرصت‌های گسترش بازار صادق بود. و اینها انواع تصمیماتی هستند که مستقیماً با چشم انداز رشد یک تجارت ارتباط دارند.

مشکل اینجاست که اتخاذ تصمیمات اشتباه در آن زمینه ها می تواند منجر به زیان های مالی قابل توجهی شود که خود می تواند رشد را خراب کند. و زمانی که این اشتباهات بسیار پرهزینه هستند، حتی می تواند منجر به این شود که کسب و کار برای بقای خود نیاز به عقب نشینی از عملیات خود داشته باشد. این بدان معناست که رهبران تجاری که به دنبال ایجاد رشد مستمر هستند، نمی توانند اغلب اشتباه کنند.

اما مسئله این است که رهبران کسب و کار نیازی به تکیه بر غریزه برای اطلاع رسانی در تصمیم گیری خود ندارند. این روزها، آن‌ها می‌توانند به حجم وسیعی از داده‌های عملیاتی، فروش و شخص ثالث روی بیاورند تا بینش لازم را برای برقراری تماس‌های مناسب به دست آورند. اما برای انجام آن، کسب‌وکارها باید سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک را در یک عملیات اطلاعات و تحلیل انجام دهند.

اولین چیزی که باید بررسی کنیم چیست؟

اولین چیزی که آنها باید بررسی کنند، ایجاد یک تیم تجزیه و تحلیل داخلی است. این اطمینان حاصل می کند که کسب و کار استعداد مناسبی برای به کار انداختن اطلاعات خود دارد.

اما این همه چیز نیست. همچنین لازم است روی آموزش های مورد نیاز سرمایه گذاری شود تا اطمینان حاصل شود که تصمیم گیرندگان کلیدی دارای مهارت های تحلیلی برای استفاده از بینش های حاصل از داده ها در فرآیندهای مشورتی خود هستند. با گذشت زمان، این تلاشی است که باید به تمام سطوح عملیات کسب و کار گسترش یابد.

در نهایت، هدف باید ایجاد و حفظ یک فرهنگ مبتنی بر داده باشد که همه چیزهایی را که شرکت انجام می دهد، آگاه کند. این بهترین راه برای بهبود شانس است که هر گام توسعه‌ای که کسب و کار برمی‌دارد موفقیت‌آمیز خواهد بود، ایجاد نوعی ثبات که دوره‌ای از گسترش مداوم را تغذیه می‌کند.

4 . یک طرح تنوع ایجاد کنید :

صرف نظر از صنعت، تنها دو راه برای رشد مستمر وجود دارد. اولین مورد تسلط بر بازار است. در آن سناریو، فرصت رشد از رقابت خارج از هر کسب و کار دیگری در بازار و بلعیدن سهم بازار آنها حاصل می شود. اما حقیقت این است که محدودیت های طبیعی برای رشد وجود دارد که تسلط بر بازار می تواند ایجاد کند.

برای اثبات، به داستان غول تجارت الکترونیک آمازون نگاه نکنید. در سال 1994، آن را به گوشه ای از بازار برای فروش آنلاین کتاب. و در نهایت این کار را انجام داد و سپس برخی، کتابفروشی های فیزیکی را به سمت انقراض نزدیک کرد. اما در سال 1998، آشکار شد که فروش کتاب تنها تا به حال این شرکت را به همراه خواهد داشت.

این همان چیزی است که آمازون را وادار کرد تا دومین مسیر بالقوه برای رشد مستمر را دنبال کند : تنوع. آنها موسیقی و بازی های رایانه ای را به کاتالوگ محصولات خود اضافه کردند.

نقطه قوت آمازون چیست؟

امروزه آمازون تقریباً هر چیزی را که قابل تصور است می فروشد. آنها همچنین به بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات ابری در جهان تبدیل شده‌اند و یک شبکه تدارکات و حمل‌ونقل ایجاد کرده‌اند که در رتبه دوم قرار ندارد.

داستان آمازون یک درس قدرتمند در مورد آنچه برای ایجاد رشد مستمر لازم است ارائه می دهد. و به همین دلیل است که هر کسب و کاری که به دنبال یک استراتژی رشد بلندمدت است باید تا حد امکان یک طرح متنوع سازی ایجاد کند. نکته این است که مراقب حوزه‌های احتمالی آینده در آینده باشید که فضایی را که کسب و کار برای رشد نیاز دارد فراهم می‌کند.

البته لزومی ندارد که هدف خود را مستقیماً در خارج از دروازه هدف قرار دهید. در واقع، کارآفرینان باتجربه اغلب به این امر توصیه نمی‌کنند، به‌جای اینکه به شرکت‌های جوان توصیه می‌کنند به جای تهیه پیش‌نویس برنامه‌های بلندمدت پیچیده، روی رویکردی افزایشی برای تنوع‌سازی تمرکز کنند.

اما همیشه در حال حرکت به سمت محصولات جدید و بازارهای جدید (در صورت امکان) راهی عالی برای رشد مداوم شرکت شما است.

5 . کانال های توزیع جدید را کاوش کنید :

در بسیاری از موارد، کسب‌وکارها زمانی شروع به سرمایه‌گذاری در توسعه محصولات جدید می‌کنند که باور کنند فروش محصولات موجود خود را به حداکثر رسانده‌اند. و این منطقی است. محصولات جدید ابزاری برای افزایش فروش و حتی گسترش پایگاه مشتریان شما ارائه می دهند. اما آنها بدون خطر نیستند.

توسعه محصولات جدید به معنای خرج کردن پول است. و اگر یک محصول جدید موفق نباشد، سرمایه گذاری اولیه بدون ایجاد هیچ گونه مزیت نهایی معنی دار از بین می رود. به همین دلیل است که اغلب ایده‌های بهتری برای کسب‌وکارها است که در عوض به دنبال کانال‌های توزیع جدید برای محصولات اثبات‌شده فعلی خود باشند.

برای مثال :

یک مثال عالی از این در عمل، گسترش اخیر Allbirds به فضای خرده فروشی فیزیکی است. آنها زندگی خود را به عنوان یک برند کفش پایدار فقط آنلاین آغاز کردند، بازاری که در سال های اخیر بر آن تسلط داشتند. اما آنها به زودی متوجه شدند که مطمئن ترین راه آنها برای رشد، عرضه محصولات خود در فروشگاه های خرده فروشی علاوه بر بازار آنلاین است.

این حرکت به آنها اجازه می دهد تا فروش محصولات اصلی خود را با قرار دادن افراد بیشتری نسبت به آنچه که در غیر این صورت می توانستند در معرض آنها قرار دهند، گسترش دهند. و همچنین به آنها کمک کرد تا فروش بیشتری را در میان مشتریان فعلی ایجاد کنند، با این نام تجاری که گزارش می‌دهد خریدارانی که از فروشگاه‌های خرده‌فروشی آنلاین و فیزیکی آنها بازدید می‌کنند، در نهایت 1.5 برابر بیشتر از خریدارانی که فقط یکی از آنها را بازدید کرده‌اند، خرج می‌کنند.

استفاده از ترکیبی از کانال ها بهترین روش است. با تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد بازار هدف کسب و کار و تعامل آنها با محصول یا خدمات، می توان یک کانال توزیع بهینه قبل از سرمایه گذاری انتخاب کرد. یکی از راه‌های رو به رشد تلفن همراه است، با 90 درصد از کاربران اینترنت که از طریق دستگاه تلفن همراه متصل می‌شوند، یک وب‌سایت تلفن همراه در دسترس و پاسخگو کلید افزایش درآمد شرکت است، زیرا استفاده از تلفن همراه همچنان در حال افزایش است.

نکته اصلی در اینجا این است که یافتن راه‌های جدید برای توزیع محصولات از قبل محبوب، و بنابراین، اثبات شده، اغلب راهی کم خطر برای ایجاد رشد است. و هنگامی که به خوبی اجرا شود، می تواند به سنگ بنای استراتژی رشد مداوم یک کسب و کار تبدیل شود.

افکار نهایی رشد کسب و کار :

در پایان، هیچ سرمایه گذاری تجاری نمی تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد اگر نتواند مسیر رشدی پیدا کند. اما بین دستیابی به رشد و دستیابی به رشد مستمر تفاوت وجود دارد.

برای دستیابی به اولی نیازی به مقدار زیادی نیست و گاهی اوقات حتی به طور طبیعی اتفاق می افتد. اما دستیابی به این دومی نیازمند برنامه ریزی دقیق و تلاش زیادی است.

پنج استراتژی که در اینجا شرح داده شده است، همگی مسیری برای رشد مستمر ارائه می دهند. اما آنها بهتر است با هم استفاده شوند. به این ترتیب، آنها یک برنامه جامع برای تبدیل یک کسب و کار به موتور رشد با پتانسیل بی حد و حصر ایجاد می کنند. و هنگامی که به کمال اجرا می شود، آسمان حد است!

رهبران بزرگ برای رسیدن به اهداف خود چه می کنند؟(رشد کسب و کار)

آیا سعی می‌کنید خود را ارتقا دهید تا بتوانید به یک رهبر فکری در رشته خود تبدیل شوید؟ زمانی که مجبور به رسیدگی به مسئولیت ها و خواسته های متعدد هستید، مطمئناً چالش برانگیز و گاهی طاقت فرسا است. خبر خوب این است که شما می توانید به هدف خود برسید و همان چیزی شوید که آرزویش را دارید!

این راهنمای رایگان 5 کاری که رهبران بزرگ برای دستیابی به اهداف خود انجام می دهند را دریافت کنید و دریابید که فوراً چه کاری می توانید انجام دهید تا به پتانسیل کامل خود برسید و به اهداف خود برسید!

منبع : lifehack

پیشنهاد پیویو برای شما :

https://pioio.com/mag/2019/08/08/%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1/ https://pioio.com/mag/2019/08/08/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d9%86%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%86/ https://pioio.com/mag/2019/08/24/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d9%85%d8%ad%d8%aa%d9%88%d8%a7%db%8c%db%8c/
برای رشد کسب و کار باید چه استراتژی داشته باشیم؟

برای رشد کسب و کار کافیست که به 5 استراتژی این مقاله بسیار دقت کنید. حقیقت این است که انواع روش‌های آزمایش‌شده و اثبات‌شده‌ای وجود دارد که کسب و کار می‌توانند از آنها برای دستیابی به وضعیت رشد مداوم استفاده کنند.(رشد کسب و کار)

رهبران بزرگ برای رسیدن به اهداف خود چه می کنند؟

آیا سعی می‌کنید خود را ارتقا دهید تا بتوانید به یک رهبر فکری در رشته خود تبدیل شوید؟ زمانی که مجبور به رسیدگی به مسئولیت ها و خواسته های متعدد هستید، مطمئناً چالش برانگیز و گاهی طاقت فرسا است. خبر خوب این است که شما می توانید به هدف خود برسید و همان چیزی شوید که آرزویش را دارید! (رشد کسب و کار)

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

mahla_khoshtale

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. علی مهدی زاده گفت:

    به موضوعات خوبی اشاره کرده بودین عالی بود یک سوال دوره بیزینس کوچینگ دارید؟

    1. مهلا خوش طالع گفت:

      متاسفانه خیر