شروع کسب و کار
بازدید 140
0

آشنایی با کارهایی که پیش از شروع کسب و کار باید انجام داد.

کارهایی که پیش از شروع کسب و کار باید انجام داد.

هر چه می گذرد بر تعداد افرادی که می خواهند کسب و کار خود را داشته باشند بیشتر می شود. احتمالا این به دلیل آن است که شروع کسب و کار نسبت به 10 یا 15 سال پیش بسیار راحت تر شده است. همچنین این می تواند نتیجه کالاها یا خدمات خاص مانند مدیریت شبکه های اجتماعی، ترویج مربیگری یا مشاوره در زمینه راه اندازی کسب و کار باشد. هر دلیلی که داشته باشد امروز دنیا کارآفرینان بیشتری به خود می بیند و بسیاری از این کارآفرینان کسب و کار خود را وقتی شروع کردند که هنوز درگیر شغل های از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر بوده اند.اگر شما هم به فکر شروع کسب و کار خود هستید، اما نمی دانید چه کاری باید انجام دهید می توانید این مقاله را مطالعه و با اقداماتی که لازم است پیش از شروع کسب و کار انجام شود آشنا شوید. ما در اینجا گام های ضروری برای راه اندازی کسب و کار را در اختیار شما قرار می دهیم. انجام این مراحل می تواند شما را از دردسرهایی که معمولا کارآفرینان با آن رو به رو هستند رها کند.

همچنین بخوانید در پیویو :

ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد

بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک کسب و کار جانبی داشته باشید یا شغل جانبی؟

یکی از اولین چیزهایی که شما باید قبل از شروع کسب و کار جانبی انجام دهید این است که آیا می خواهید یک کسب و کار جانبی داشته باشید یا فقط به یک شغل جانبی فکر می کنید که برای شما درآمد اضافه داشته باشد. به نظر می رسد که شغل جانبی این روزها یک کار مرسوم شده است. شرکت هایی مانند اوبر یا در ایران اسنپ یا تپ سی امکان به دست آوردن یک درآمد کناره و جانبی را فراهم کرده اند. اما مردم اغلب اوقات شروع یک کسب و کار جدید را با شغل جانبی اشتباه می گیرند. حتی اگر به نظر برسد در ظاهر این دو یکی هستند، اما تفاوت های اساسی در این بین وجود دارد که شما نیاز است آن ها را بدانید مخصوصا قبل از آنکه تصمیم بگیرید یک کسب و کار تازه شروع کنید.شغل جانبی، برای بهتر کردن سبک زندگی شما عالی است. زیرا باعث می شود شما بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید. با آن درآمد می توانید به سفر بروید، بدهی های خود را بپردازید و یا برای خرید های بزرگ آن را پس انداز کنید. بسیاری از افراد شغل جانبی را وقتی انجام می دهند که خیال ندارند شغل اصلی خود را ترک کنند.

درآمد اضافی

باید دقت کنید شما برای راه اندازی و توسعه کسب و کار برای خود باید مقداری درآمد اضافی داشته باشید.  با این درآمد اضافی، شما میتوانید حق انتخاب داشته باشید که آیا می خواهید در شغل خود باقی بمانید یا می خواهید شغل تان را برای پرداختن تمام وقت به کسب و کار شخصی خود ترک کنید. کسب وکار جانبی معمولا وقتی شروع می شود که فرد دارای یک ایده، مهارت یا استعداد است که می تواند از آن برای خود تولید درآمد کند.به این نکته هم توجه کنید که همه شغل های جانبی نمی توانند این درآمد را در اختیار شما قرا دهند. و برخی از شغل ها به عنوان شغل جانبی نمی تواند به تنهایی پاسخگو باشد. مثلا در ژانویه سال 2016، رانندگان اوبر از این که شرکت به آن ها اعلام کرده بود که باید کرایه ها را در برخی از شهر ها کاهش دهند ناراحت بودند. بسیاری از آنها از این که قادر نبودند با درآمد رانندگی زندگی خود را بچرخانند ناراضی بودند.برای همین یکی از مواردی که شما باید در نظر بگیرید این است که چقدر انرژی و زمان می خواهید برای سرمایه گذاری بر روی کسب و کار جانبی خود صرف کنید. آیا شما مناسب کاری که می خواهید انجام دهید هستید یا قصد دارید ساعات طولانی را برای انجام کسب و کار خود اختصاص دهید؟ آیا هزینه اضافی برای راه اندازی کسب و کار را در اختیار دارید؟

نقاط قوت خود را ارزیابی کنید.

راه اندازی یک کسب و کار، حتی اگر یک کسب و کار جانبی باشد نیاز به تلاش و کار دارد. همچنین نیاز به استعداد، تعهد و محموعه ای از مهارت های ضروری دارد. برای همین مهم است که شما خودتان را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که می توانید از عهده این کار برآیید. شما ممکن است استعداد راه اندازی یک کسب وکار جانبی را داشته باشید ولی تخصص لازم برای طراحی یک لوگو یا راه اندازی یک سایت را نداشته باشید.بنابراین، چه اتفاقی می افتد اگر شما درک کنید و بفهمید که همه مهارت های مورد نیاز آن کسب و کار جانبی را ندارید؟ آیا به این معناست که باید ایده خود را رها کنید. نه اصلا!خبر خوب این است که مهارت ها می تواند در طول زمان و با تمرین توسعه و رشد پیدا کند. مهارت های دیگر می تواند به افراد دیگری واگذار شود و از همکاری افراد دیگر در این زمینه ها استفاده کرد.

یک برنامه واضح با مهلت زمانی مشخص طراحی کنید.

اگر هدفی برای راه اندازی کسب وکار شخصی خود دارید، مهم است که یک پلن و برنامه داشته باشید و برای آن زمانبندی انجام دهید. در غیر این صورت ایده شما فقط رویا خواهد ماند. شبیه هر هدفی، هر چه پلن و برنامه شما بهتر باشد، احتمالا بهتر می توانید به اهداف خود برسید. قبل از آنکه سفر کارآفرینی خود را طی کنید نیاز به نقشه راه دارید که به شما نشان دهد باید چه گام هایی بردارید و برای هر کدام از این مراحل زمانبندی دقیق داشته باشید.

مطمئن شوید که کسب وکار شما ارزش صرف وقت را دارد.

در دنیای استارتاپ و کسب وکار، دلایل بسیاری وجود دارد که چرا یک کسب و کار شکست می خورد. یکی از دلایل واضح، کمبود سرمایه مالی است. این یعنی پول برای حفظ کسب و کار لازم است. یا این که می تواند به دلیل کمبود سود عایدی باشد که باعث می شود که دیگر کسب و کار مورد نظر ارزش پیگیری و ادامه را نداشته باشد.پس قبل از شروع کسب و کار خود حتما بررسی کنید که آیا این کسب و کار ارزش گذاشتن وقت را دارد یا خیر.در این مقاله راجع به ملزوماتی که قبل از شروع کسب و کار باید به آن توجه داشت صحبت کردیم و نکاتی را در این زمینه یادآور شدیم که می تواند برای علاقه مندان به کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار شخصی مفید باشد.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *