بازاریابی محتوایی
بازدید 151
0

بازاریابی محتوایی چیست و چرا مهم است؟ و معرفی منابع بازاریابی محتوایی

در این مقاله راجع به این که بازاریابی محتوایی چیست؟ چرا مهم است و چگونه در مراحل مختلف سفر خرید مشتری می تواند تاثیر گذار باشد صحبت خواهیم کرد. قبل از هر چیزی تعریفی از بازاریابی محتوایی ارائه می شود. بازاریابی محتوایی ، فرآیند ایجاد و اشتراک محتوای رایگان ارزشمند است که باعث جذب افراد و تبدیل آنها به مشتری می شود. هدف از آن آموزش، سرگرم کردن، و انگیزه دادن و الهام بخشیدن به افراد است تا بتواند اعتماد آنها را جلب کند و آگاهی از برند خود را ایجاد نماید.

چرا بازاریابی محتوایی مهم است؟

بازاریابی محتوایی، نوعی استراتژی بازاریابی است که می تواند برای آموزش مخاطب هدف شما ارزشمند باشد و به آنها کمک کند تا در مورد کسب و کار شما علاقه نشان دهند و هیجان زده شوند. همچنین روش خوبی برای ارتباط دائم با مشتریان است. برای درک این که چرا بازاریابی محتوایی می تواند به عنوان یک استراتژی عمل کند، درباره سفر خریدار بیشتر فکر کنید. برای بسیاری از کمپانی ها و شرکت ها، ممکن است این گونه به نظر برسد:

نقش بازاریابی محتوایی در مراحل مختلف خرید

مرحله آگاهی: جایی که مشتری بالقوه به دنبال اطلاعات در مورد یک موضوع می گردد. آنها ممکن است به دنبال یک راه حل برای مشکلی که با آن درگیر هستند باشند یا به سادگی فقط به دنبال اطلاعات در مورد موضوعی باشند که در حال تحقیق و بررسی در مورد آن هستند.

مرحله بررسی یا ملاحظه کردن: مشتری بالقوه درباره گزینه های در دسترس که بتواند مشکل اش را حل کند در حال جستجو و یادگیری است که می تواند شامل کالا یا خدمت شما باشد.

مرحله خرید: مشتری بالقوه در حال جستجو برای اطلاعاتی است که در باره نحوه خرید است.

بازاریابی محتوایی، یک روش مقیاس پذیر برای آوردن مشتری ها یا کاربران بالقوه به وب سایت شما از طریق این روش هاست. شما می توانید محتوایی خلق کنید که آنها را در مرحله های مختلف آگاهی، بررسی یا خرید هدف قرار دهد. هر چقدر که محتوا بهینه سازی شده باشد و آنچه مخاطب به دنبال آن است برایش فراهم کند، امکان ادامه مسیر به سمت و سویی که شما در نظر دارید بیشتر است. این که مخاطبان شما تبدیل به مشتریانی شوند که کالا یا خدمت شما را خریداری کنند بیشتر احتمال دارد.

همچنین بخوانید در پیویو :

ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد

بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد

بهترین روش های انجام بازاریابی محتوایی کدام موارد هستند؟

راه های متفاوت زیادی برای شروع بازاریابی محتوایی وجود دارد. یک استراتژی محتوا ممکن است شامل برخی یا همه این موارد که در ذیل به آنها اشاره شده است باشد.

ارسال منظم پست در وبلاگ. این می تواند کمک کند تا شما با مخاطبان و مشتریان بالقوه خود در هر مرحله ای از سفر خرید وی همراه شوید و با او ارتباط برقرار کنید.

محتوای قابل دانلود مانند کتاب الکترونیکی ، جزوه و موارد دیگر. محتوای قابل دانلود و بارگیری، می توانند به خوبی عمل کند تا افراد را در قسمت بالایی یا میانی خرید جذب کند.

رسانه های غنی مانند ویدئوها و پادکست ها. رسانه های قوی یک روش مرسوم برای تعامل با مخاطبان هدف شماست. و می تواند از طریق بسیاری از استراتژی های بازار یابی مانند سئو، استراتژی های شبکه های اجتماعی و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

وبینار ها. وبینارها می توانند به آموزش مخاطب هدف شما کمک کنند و یک ارتباط عمیق تر و شخصی سازی شده تری بین شما و مخاطب و مشتری شما برقرار نمایند.

ایمیل ها. ایمیل ها می توانند به شرکت ها کمک کنند تا به صورت منظم با مشتریان خود در ارتباط باشند همچنین می توانند با کسانی که علاقه مند به محتوا یا کسب و کار شما هستند نیز باعث ایجاد ارتباط شوند.

صفحه های فرود. محتوای خوب صفحه فرود می تواند برای کمک به بازدیدکنندگان وب سایت کمک کند تا آنها از خدمات و کالاهای شما آگاه شده و ارزش آن ها را مشاهده نموده و تمایل داشته باشند اطلاعات بیشتری درباره کالا یا خدمت شما به دست آورند.

منابع بازاریابی محتوایی

در اینجا ما فقط به صورت سطحی بازاریابی محتوایی را بررسی کردیم. برای بررسی عمیق تر آن شما می توانید این مباحث را نیز دنبال کنید.

سئو چیست؟ با مطالعه بیشتر در این زمینه در خواهید یافت که چطور بازاریابی محتوایی می تواند نقش بسیار مهمی در استراتژی موفق سئو ایفا نماید.

مباحث دیگری نیز شما باید در ادامه آشنایی با بازاریابی محتوایی مورد بررسی قرار دهید که در اینجا به برخی از آنها اشاره می شود.

چطور محتوا را هدف گذاری مجدد کنیم؟ با تحقیق در این زمینه در خواهید یافت که بخش بزرگی از زمان و پول صرف تولید و خلق انواع محتوا می شود و بازهدف گذاری آن می تواند به شما اجازه دهد بیشترین بهره و استفاده را از محتوای تولید شده داشته باشید.

همچنین در ادامه شما باید به این موضوع توجه کنید که چطور محتوایی را برای صفحه های فرود بنویسید و تهیه کنید.. زیرا صفحه های فرود می توانند کمک کنند تا وب سایت شما موثر تر عمل کند و نتایج بهتر و مطلوب تری در اختیار شما قرار دهد.

برای آنکه محتوایی که تهیه کرده ام قابل اشتراک شود  چه کاری باید انجام دهم؟ خلق محتوایی که دیگران آن را در رسانه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند می تواند باعث شود مخاطبان بیشتری با محتوای شما درگیر شوند. برای این کار باید یک لیست از کارها را انجام دهید تا به شما کمک کند محتوای اشتراک پذیری بسازید. در ادامه در مقاله ای جداگانه به آن پرداخته خواهد شد.

چگونه یک استراتژی رسانه های اجتماعی خوب خلق کنم و طراحی نمایم؟

بازاریابی محتوایی ، شکل های دیگر بازاریابی اعم از بازاریابی شبکه های اجتماعی یا رسانه های اجتماعی را نیز ممکن می سازد. اگر شما یک استراتژی بازاریابی محتوایی داشته باشید درخواهید یافت که چگونه می توانید از آن برای خلق یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز استفاده نمایید. با توجه به مرسوم شدن بازاریابی محتوایی در این مقاله راجع به این بازاریابی محتوایی چیست و محتوا چه نقشی می تواند در رشد و پیشرفت کسب و کار و ارتباط با مشتریان داشته باشد صحبت کردیم و به برخی از مطالب مرتبط دیگر که باید در همین راستا به آنها نیز توجه داشته باشید پرداختیم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *