کسب درآمد از کتاب الکترونیکی
بازدید 386
۲

چگونه می توان از طریق فروش کتاب الکترونیکی کسب درآمد کرد؟

اینترنت این روزها خیلی چیزها را در دنیای ما تغییر داده است. نامه ها با پست الکترونیک جایگزین شده است. ما به جای آنکه جیب مان را با هزینه های تلفن از راه دور خالی کنیم از اسکایپ استفاده می کنیم و با هم تماس تصویری برقرار می کنیم. و از سایت هایی مانند آمازون (دیجی کالا در ایران) خرید می کنیم به جای این که ساعت ها درگیر جای پارک باشیم یا با چندین نفر در فروشگاه ها سرو کله بزنیم. اینترنت حتی در نوع کارهایی که کارآفرینان انجام می دهند هم تغییراتی ایجاد است. امروزه اینترنت بستر مناسبی است تا بتوان از آن کسب درآمد داشت. روش های کسب درآمد از اینترنت متنوع است. به عنوان مثال،  کار آفرینان اینترنتی امروزه از ایمیل برای بازاریابی کالاها یا خدمات خود استفاده می کنند، برای برگزاری جلسات خود از اسکایپ استفاده می کنند و می توانند از طریق فروش در آمازون یا سایت های دیگر کسب درآمد داشته باشند.این فقط بخش کوچکی از تغییراتی است که باعث شده است بتوانیم به لطف اینترنت کار ها را ساده تر و بهتر انجام دهیم. یکی از بزرگترین صنعت هاییکه باعث شده است افراد زیادی بتوانند از آن کسب درآمد داشته باشند تولید کتاب است. به خصوص تولید و نشر کتاب الکترونیکی و آنلاین.

همچنین بخوانید در پیویو :

ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد

بهترین شرکت تبلیغاتی مشهد

چرا کسب درآمد از کتاب الکترونیکی؟

می بینید که انتشارات بزرگ با دفاتر بزرگ، و حجم زیادی از نیروی انسانی اعم از سردبیر، نویسنده، ویراستار، کارمندان بخش اداری و سپس چاپخانه های بزرگ و بعد هم مراکز توزیع به دنبال این هستند که کتاب را به دست مشتری و خریدار برسانند. شما می توانید همه این کارها را از طریق کامپیوتر و رایانه ای که در اختیار دارید انجام دهید. اگر این اختلال گسترده در شغل آنها نیست پس چیست؟!

با وجود همه خط قرمز ها و کمبود موفقیت بازاریابی انتشارات بزرگ و حق امتیاز پایین، باعث شده است که خود- انتشاری یکی از بهترین گزینه ها برای این مورد است. البته این مورد سودآور تر نیز هست.

تفاوت نشر سنتی و کتاب الکترونیکی

چندین تفاوت کلیدی بین خود-انتشاری  و روند انتشار سنتی وجود دارد. شما با کتابهای چاپی سرو کار ندارید. این باعث می شود که هزینه و زحمت تولید کتاب، انبار کردن آن، توزیع آن و مسائلی غیر از این از بین برود. زیرا همه چیز در این کار دیجیتالی است. این کتاب ها، کتابهای الکترونیکی هستند که می توانند به وسیله ابزارهایی مانند تلفن همراه، تبلت و حتی کامپیوتر خوانده شوند.از ابتدا، کتابهای الکترونیکی توانسته اند میلیون ها دلار در هر سال فروش داشته باشند که حدود 20 درصد بازار نشر ایالات متحده را به خود اختصاص داده اند. دراینجا فضای کافی برای هر کسی وجود دارد که وارد این بازار شود.بنابراین بیایید نگاهی به این بیندازیم که چطور می توانیم کسب درآمد از کتاب الکترونیکی داشته باشیم. برای این کار باید مراحل طوفان فکری برای نوشتن، و مهمتر بازاریابی، و فروش کتابهای آنلاین خود را یاد بگیرید. در این مقاله راجع به کسب درآمد از کتاب الکترونیکی صحبت خواهیم کرد که امیدواریم به درد کسانی که دستی در نوشتن دارند و دوست دارند این نوع کسب درآمد را تجربه کنند بخورد. برای شروع صحبت پیرامون کسب درآمد از کتاب الکترونیکی بیایید اول ببینیم کتاب الکترونیکی چیست و چطور قابلیت کسب درآمد دارد.

کتاب الکترونیکی چیست؟

کتاب های الکترونیکی نوعی کتاب هستند اما در فرمتی که می توانند به صورت آنلاین تحویل داده شده و بارگیری شوند. شما می توانید آنها را خودتان بنویسید، یا نویسندگانی را استخدام کنید، از محتوای عمومی استفاده کنید، و یا کتابهای خود را از منابع بسیاری که در دسترس هستند بنویسید. از راهنمای سفر گرفته تا کتاب های چگونه فلان کار را انجام دهیم، داستان های عاشقانه، داستان های علمی، خودیاری، کتابهای حوزه فناوری، ادیان و غیره همه موضوعاتی هستند که می تواند خریداران و مشتریان خود را داشته باشند.یکی از بهترین راه ها برای بررسی موضوعات این است که سایت های فروش کتاب را بررسی کنید. لیست ها و مقوله ها و زیر مقوله های آنها را مطالعه کنید تا موضوع خوبی بتوانید پیدا کرده و بانوشتن کتاب، کسب درآمد از کتاب الکترونیکی را تجربه کنید.هنگامی که به دنبال کسب درآمد از کتاب الکترونیکی هستید، لازم نیست حتما تاییدیه ویراستار یا ناشر را بگیرید که به شما بگویند آیا کتاب شما مناسب نشر است یا نه. همچنین لازم نیست به کتابفروشی ها تکیه کنید تا کتاب شما را به فروش برسانند. همه چیز در این فرآیند کاملا در کنترل شماست.در حقیقت، شما می توانید تمام مراحل را خود مدیریت کنید، که شامل بازاریابی و فروش هم می شود. همین طور به این معنی است که تمام سود به جیب خود شما بر می گردد و لازم نیست ناشر یا کتابفروش سهمی ناچیز در اختیار شما قرار دهند.

نمونه های موفق کسب درآمد از کتاب الکترونیکی

نویسندگانی که به صورت خود انتشاری فعالیت دارند در چند سال اخیر توانسته اند که موفقیت های چشمگیری کسب کنند. از هیو هووی که یک سری کتاب علمی داستانی منتشر کرد و حدود بیست هزار تا سی هزار کپی را در یک سال به فروش رساند که حدود صد وپنجاه هزار دلار ماهانه برای او درآمد داشته است بگیر تا موارد دیگر نشان می دهد که کسب درآمد از کتاب الکترونیکی تا چه میزان می تواند سود در برداشته باشد. آماندا هاچینگ که داستان های عاشقانه ماورالطبیعه و رمان های فانتزی می نویسد نیز توانسته است بیش از یک میلیون کتاب فروش داشته باشد که تقریبا دو میلیون دلار درآمد داشته است. این ها نشان می دهد که شما هم می توانید به صورت جدی تر در مورد کسب درآمد از کتاب الکترونیکی فکر کنید.

نکته مهم

به خاطر داشته باشید که گرچه به عنوان مثال فروش کتاب از طریق آمازون در خارج از کشور از مرسوم ترین روش هاست اما شما برای کسب درآمد از کتاب الکترونیکی لازم نیست حتما به این گزینه به عنوان تنها آپشن خود نگاه کنید بلکه شما می توانید مستقیما کتاب الکترونیکی خود را به فروش برسانید. برای این کار می توانید از وب سایت خود استفاده کنید تا کتاب الکترونیکی خود را بفروشید.پس همان طور که خواندید، یکی از روش های مرسوم کسب درآمد از اینترنت، کسب درآمد از کتاب الکترونیکی است. برای این کار باید تحقیق کنید و ببینید چطور می توانید شروع به نوشتن کنید و کار خود را به دست مصرف کننده آن برسانید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. Ftm._.rv گفت:

    سلام. کسی فروشگاه انلاین معتبر برای گذاشتن رمان در انجا سراغ نداره؟

  2. Zohre safau49@gmail.com گفت:

    سلام من دوتا رومان فرزانه و روزگاران خاکستری لیلا هستم می خواهم برای فروش بگذارم کمک کنید به خدا من یک قرون وجودندارد بی سرپرست توی فروش کتاب کمک منید