اگر در ولنتاین تنها ماندید | حکایت تنها ترین نهنگ دنیا
بازدید 97
0

اگر در ولنتاین تنها ماندید | حکایت تنها ترین نهنگ دنیا

اگر در ولنتاین تنها ماندید | حکایت تنها ترین نهنگ دنیا

الان که دارم این مقاله را براتون مینویسم چیزی به ولنتاین 2022 نمانده و همه در حال انتخاب کادو زیبا و خرید کادو ولنتاین مناسب برای شریک عاطفی خود هستند. شور و هیجان افراد مخصوصا افراد جوان برای جشن 14 فوریه یا به اصطلاح خودمان همان روزعشق با انگیزه متفاوتی همراه است. در این میان برخی از افراد هم برنامه خاصی برای این روز ویژه و رمانتیک ندارند و صرفا تماشاگر گذشتن لحظات زیبای دیگران هستند. در این میان اگر شما هم از پست و استوری های دو نفره در اینستاگرام روز ولنتاین ، تم قرمز، پیام های تبریک ، خرس های بزرگ ، کافه ، رستوران و سورپرایز و چنین چیزهایی خسته شده اید و قرار است ولنتاین را به هر دلیلی تنها بگذرانید تا پایان این متن با من همراه باشید چون این مقاله را ویژه خود شما نوشته ام. تنهایی ولنتاین چیکار کنم ؟

اشکالی نداره اگر حالت خوب نیست

اگر احساس بدی دارید این کاملا طبیعی است و همزمان با شما میلیون ها نفر احساس مشترک دارند ، پس از موقعیت خود شرمنده نباشید و بپذیرید که ممکن است این شرایط برای هرکسی پیش بیاید و شرایط شما را تجربه کند. پس سعی کنید شرایط خود را مدیریت کرده و خود را با جریان جدیدی سرگرم کنید مثلا ؛ کتاب بخوانید ، سریال ها و فیلم های معناگرا را تماشا کنید ، میتوانید با دوستان خود به گردش بروید ، در یک تور طبیعت گردی یک روزه ثبت نام کنید و زمان خود را به طور مفید پر کنید.

 کتابی الهام بخش به نام ، «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست » نوشته خانم مگان دیواین :

سوگ هیچ ایرادی ندارد. سوگ امتداد طبیعی عشق است، پاسخی سالم و عاقلانه به فقدان.
این‌که سوگ حس بدی به همراه دارد باعث نمی‌شود بد باشد. این‌که شما احساس می‌‌کنید دیوانه شده‌اید دلیل نمی‌شود دیوانه باشید.
سوگ بخشی از عشق است، عشق به زندگی، عشق به خود، عشق به دیگران.

فقط من تنها نیستم ، داستان نهنگی که خودکشی نکرد

با خود تکرار کنید که شما در دنیا تنها نیستید و احساس فلاکت و بدبختی را از خود دور کنید. با در آغوش گرفتن ناراحتی و فکر کردن به آن مشکلی را حل نمی شود. برای همین موضوع داستان جالبی را که خیلی وقت پیش خواندم را برایتان تعریف میکنم.
آن زمان که موسیقی بی کلام طرفداران خیلی کمی در ایران داشت ، آهنگ « نهنگ وال »  از گروه « آی دی» به شدت معروف شد ، اغلب افراد در برداشت اول منتظر شنیدن صدای خواننده بودند اما با صداهای عجیب وغریبی مواجه شدند.
( تصورکنید کسی که منتظر است از اهنگ بی کلام صدای خواننده بشنود و4 دقیقه صبر کند:| ) 

اگر هنوز این آهنگ زیبا و آرامبخش را نشنیده اید؛ در کسری از ثانیه تجربه اش کنید.

حتما شما هم متوجه ریتم و آرامش این نغمه ها در این موسیقی دلنشین که با این ایده تکمیل کننده یک موسیقی بی کلام محبوب است ، شده اید. حالا اون صدای عجیب غریب چی بود؟ خیلی بعیده از گروه خفنی مثل آی دی با مخاطب خود بازی کند ، بلکه این قضیه از یک تحقیق علمی شروع شد. داستان این است که خیلی سال ها پیش گروهی از دانشمندان اقیانوس شناس ، در حال بررسی و تحقیق در دریاها بودند. اون ها در حال تلاش و تکاپو بودند که فرکانس های متفاوتی را در دستگاه هایشان ثبت کردند. خلاصه که احتمال دادن این فرکانس باید صدای یک نهنگ وال باشد ، با این تفاوت که فرکانس صداش خیلی بیشتر از یک نهنگ عادیه ، پس این دیگه یک نهنگ عادی نیست و بعدا در سایت ها ازش به عنوان نهنگ 52 هرتزی یاد شد ( چون فرکانس ثبت شده از آن 52 هرتز بود) ومورد توجه عموم قرار گرفت و بازخوردهای بسیار زیادی دریافت کرد.

ازآن جایی که نهنگ ها هم دل دارند و مثل خیلی از موجودات دیگر به صورت گروهی و اجتماعی زندگی می کنند ،  برای ارتباط با یکدیگر یا پیدا کردن جفت خود امواج صوتی با فرکانسی در بازه 10 الی 40 هرتز تولید می کنند و چون فرکانس امواج این نهنگ به دلیل مشکل مادرزادی اش از این بازه بیشتراست ، پس هیچ نهنگی قادر به شنیدن صدایش نیست و در نتیجه این وال برای همیشه تنها خواهد ماند.

بعد از انتشار این مقاله ( در واقع مقاله داشمندان پرتلاش نه بنده 🙂 ) کلی آدم از سراسر دنیا برای این نهنگ ، نامه نوشتند و شروع به همزاد پنداری کردند و اشک ریختند و گل و هدیه فرستادند و البته گروهی هم احساسات خود را تبدیل به شمشیر تیزی کردند و دربرابر این وال آبی مظلوم گفتند که نهنگ و چه به این حرفا…! ولی عده دیگر از طرفداران هنوز به شدت پافشاری می کنند و معتقدند که این موجود هنوز تنها ترین نهنگ دنیاست ، حیوانات هم احساس دارند و اینطور چیزها… وال تنها+ ولنتاین وال تنها+ ولنتاین وال تنها+ ولنتاین وال تنها+ ولنتاین وال تنها+ ولنتاین وال تنها+ ولنتاین وال تنها+ ولنتاین وال تنها+ ولنتاین وال تنها+ ولنتاینوال تنها+ ولنتاین وال تنها+ ولنتاین وال تنها+ ولنتاین
به هرحال بین این همه کشمکش و دعواها ، کارهای خوبی هم صورت گرفت مثلا ؛ گروه های موسیقی دورهم جمع شدند حمایت کردند ، الهام گرفتند و مثل گروه محبوب و شگفت انگیز آی دی ترکوندن ! بعد از آن با تصمیم تعدادی نویسنده ، چند رمان رمانتیک درباره آن نوشته شد سپس عده ای وعده ساختن یک فیلم پرمحتوا را دادند که البته صحت عده آخر مثل بسیاری از قول ها هنوز مشخص نشده است.

زحمت هایی که برای موزیک ویدیو این فیلم کشیدند هم واقعا قابل تآمله ! از اینجا ببینید.

حالا چیکار کنم؟

تنهایی ولنتای چیکار ک

اول به یاد داشته باشید که شرایط سخت زندگی گذرا است و قرار نیست همیشه انسان در تاریکی مطلق مایوس بماند البته این موضوع نمی تواند از درد این قضیه کم کند پس چاره ای جز صبر کردن و پذیرش واقعیت وجود ندارد تا به مرور زمان با راهکارهای مختلف و با کمک مشاوران حرفه ای این مسئله نیز به یک جریان حل شده در زندگی هر شخص تبدیل شود. دوم اینکه سعی کنید عشق علاقه خود را نسبت به خود واقعی تان بیشتر کرده و مهرورزی نسبت به خود یا همان سلف لاو را الویت زندگی خود قرار دهید و زمان بیشتری را صرف خودسازی ، مهارت های فردی ، خودشناسی ، فن بیان و… کنید و دامنه ارتباطات خود را با افراد مختلف به ویژه خانواده و دوستان تان گسترش دهید.

همچنین به خاطر اهمیت این موضوع می توانید با تهیه کردن هدیه مخصوص ولنتاین ویژه خودتان این روز زیبا را تنها یا به همراه دوستان خودتان جشن بگیرید واین چالش را به فرصت بی نظیری برای ساختن یک « من جدید» تبدیل کنید و بهترین نتیجه را بگیرید.

نم تنهایی ولنتاین چیکار کنم تنهایی ولنتاین چیکار کنم تنهایی ولنتاین چیکار کنم تنهایی ولنتاین چیکار کنم تنهایی ولنتاین چیکار کنم تنهایی ولنتاین چیکار کنم تنهایی ولنتاین چیکار کنم

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

طیبه غفوریان

منصرف از مهندسی، پناهنده ادبیات و هنرهای نمایشی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *