کوکی ولنتاین رو زیر 1 ساعت درست کن!
بازدید 844
0

کوکی ولنتاین رو زیر 1 ساعت درست کن!

با مقداری آرد و تخم مرغ و شکر به علاوه طعم دهنده مخصوص می توان هزاران نوع دستور کیک و شیرینی را درست کرد و به صبحانه و عصرانه خود به همراه چای و قهوه تنوع ویژه بخشید. اما کوکی ها و انواع آن ها مانند ؛ لیدی فینگر ، بیسکوتی ، فورچون کوکی ، ماکارون و… جذابیت زیادی از دستور کار شیرینی پزی و تزیینات را از آن خود کردند به طوری که از آن ها به عنوان هدیه و کادو ولنتاین ، یلدا و نوروز و … استفاده می شود. کوکی ولنتاین چطوری درست می شود ؟ با ما همراه باشید .

کوکی ولنتاین

طرز تهیه کوکی مخصوص ولنتاین

اول اینکه کوکی چیه؟

در ابتدای این مقاله تکلیف این شیرینی خوشمزه مورد علاقه ام را مشخص کنم که این شیرینی مظلوم که همه برعکس فکر می کنند از فرنگ آمده ولی در واقع فقط اسم آن خوشتیپ و خوشگل شده و ابداعش از خاک خودمان شروع شده است. تاریخچه شهرت خود را در صده هفتم کشور خودمان ، ایران ، با آغاز تولید شکر شروع کرد ، درآن زمان ایران جزء اولین و برترین کشورهای تولید کننده شکر بود ، ( خنده نداره اون زمان شکر مثل نفت تو دنیای امروز بود یعنی روزیم میرسه که ما بگیم صادرکننده نفت بودیم و آیندگان بهمون هاهاها بخندن!! )

کوکی شکلاتی ساده

مطالب مرتبط:

پس آیسینگ شوگر چیه ؟

آیسینگ یا کرم تزیینی که برخی به آن پودر قند هم می گویند که البته با پودر معمولی تفاوت زیادی دارد. این کرم خوشمزه که در انواع کلوچه ، کاپ کیک ، کیک صبحانه و کوکی های خشک به کار می رود. تفاوت آیسینگ شوگر با سایر کرم ها این است که از دو ماده سفیده تخم مرغ و پودرقند تشکیل شده است در یک کلمه یعنی ساده و ارزان و خوشمزه ! و آنچه همه خوبان دارند تو یک جا داری!

طرز تهیه رویال آیسینگ :

شما میتوانید با تهیه بسته بندی های آماده آن ، خودتان را راحت کرده ولی از لذت تجربه همزدن سفیده تخم مرغ و پف کردن آن خود را محروم کنید که مطمئنم چنین کاری از شمای حرفه ای سر نمیزند!

نکته مورد توجه برای تهیه کرم رویال آیسینگ این است که پودر قند به کار رفته باید بسیار نرم و ریز و الک شده باشد و ذرات شکر یا قند در دهان اصلا حس نشود زیرا در تزیینات و روکش شیرینی این بسیار مهم است که ذرات شکر در دهان اذیت کننده نباشد.

رویال آیسینگ شوگر

مواد لازم:

پودر قند معمولی         1 پیمانه

سفیده تخم مرغ           1 عدد

آبلیمو                      یک هشتم قاشق چای خوری

وانیل                      یک هشتم قاشق چای خوری

گلیسیرین                  نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه:

در ابتدا وانیل و سفیده تخم مرغ رو با دور تند همزن خوب هم میزنیم تا فرم نرمال سفیده زده شده را بگیرد. دقت کنید که به قدری فرم سفتی گرفته باشد که بعد از برعکس کردن ظرف نریزد. حالا کم کم پودر قند رو به سفیده اضافه می کنیم و با دور آرام تر همزن هم می زنیم . در همین مرحله آبلیمو رو هم اضافه می کنیم.

تزیین کوکی با آیسینگ شوگر

هم زدن با دور آرام تر به خاطر این است که توی رویال آیسینگ ، حباب های هوا ایجاد نشود. یک دقیقه دیگر هم مخلوط کرده و روی ظرف رو با نایلون پوشانده و حدود 20 دقیقه تا نیم ساعت داخل یخچال می گذاریم . برای رنگی کردن آیسینگ ، کمی رنگ ژله ای اضافه کرده و مخلوط می کنیم . اگر خواستید آیسینگ پررنگ تری داشته باشید رنگ بیشتری اضافه کنید.

نکته :

قبل از اضافه کردن رنگ ، برای سفت کردن آیسینگ از پودر قند الک شده و برای رقیق کردن آیسینگ از چند قطره آب استفاده کنید.

اصولاً به آیسینگ غلیظ که برای دورگیری کار استفاده میشه پایپینگ و به آیسینگ رقیق تر که برای داخل کار استفاده میشه فلودینگ گفته می شود.

کوکی کره ای

کوکی کره ای ، ساده ترین دستور کوکی موجود است ، در واقع پایه تمام کوکی ها این کوکی آسان خوشمزه است که دستور آن بسیار آسان است و در مدت زمان بسیار کوتاه می توان آن را تهیه کرد.

کوکی کره ای خوشمزه

مواد لازم:

کره                              ١٠٠گرم

شکر                             نصف پیمانه

تخم مرغ                        ١ عدد

وانیل                             یک هشتم قاشق چایخوری

نمک                              یک هشتم قاشق چایخوری

آرد                                یک و نیم پیمانه

بکینگ پودر                     یک قاشق مربا خوری

کوکی کره ای ساده

طرز تهیه:

ابتدا فر را قبل از شروع روی 180 درجه سانتی گراد قرار دهید . سپس کره و شکر و وانیل را با هم بزنید ترجیحا با همزن برقی ، بعد از چند دقیقه تخم مرغ ها را اضافه می کنیم با همزن 2 دقیقه مواد موجود را هم می زنیم. بعد مواد پودری مثل آرد و پکینگ پودر را اضافه کرده و به صورت دستی هم می زنیم. به ورز دادن زیاد ادامه ندهید چون دراین صورت کره ها آب شده و مواد بیش از اندازه به روغن می افتد. حال خمیر را داخل نایلون گذاشته و نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا استراحت کند. سطح صافی را کاغذ روغنی بگذارید و آرد پاشی کرده و مواد را قالب بزنید. حالا بزارید داخل فر و 20 دقیقه زمان بدید تا بپزه . بعد از سرد شدن می توانید آن ها را با آیسینگ یا کرم دلخواه تزیین کنید.

کوکی هیجان انگیز چالش اسکویید گیم

مواد لازم :

شکر               یک چهارم پیمانه

آب                 نصف قاشق چای خوری

بکینگ پودر      یک هشتم قاشق چای خوری

کوکی چالش اسکویید گیم

طرز تهیه :

شکر و آب را روی حرارت ملایم می گذاریم و مدام هم می زنیم تا آب بشه ، وقتی کاملا آب شد و رنگ تیره گرفت (دقت کنید تیره ! نه اینکه بسوزه L) بکینگ پودر را اضافه می کنیم و حرارت را فورا خاموش می کنیم و هم می زنیم . بعد روی کاغذ نسوز آن را می ریزیم و وقتی در حال سرد شدن بودن قالب مورد نظرتون را روی آن ها می زنید و بعد دور هم چالش رو طبق قوانین فیلم انجام می دید .

کوکی شیرینی سریال کره ای بازی مرکب

کوکی لاو قرمز

این کوکی خوشمزه همانطور که از اسمش پیداست به دلیل رنگ قرمز آن مناسب ولنتاین و هدیه روز عشق است . معمولا رنگ قرمز و اسانس توت فرنگی پایه ثابت عجین شدن یک شیرینی خوشمزه و منحصربفرد است.

کوکی مخصوص ولنتاین

مواد لازم :

کره به دمای محیط رسیده       نصف پیمانه

شکر                                نصف پیمانه

تخم مرغ                         ۱ عدد

وانیل یا اسانس توت فرنگی     ۱ قاشق چای خوری

نمک                                یک چهارم قاشق چای خوری

بکینگ پودر                        نصف قاشق چای خوری

آرد                                 ۲ پیمانه

رنگ ژله ای غذا                به مقدار لازم

کوکی ولنتاین دو رنگ

طرز تهیه :

برای تهیه این کوکی در ابتدای کار، فر را روی 180 درجه روشن کنید. کره را بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد. سپس آن را به کاسه بزرگ تری افزوده و شکر را هم به آن اضافه کرده و با همزن می زنیم تا یک دست و کرمی رنگ شود.

سپس تخم مرغ + وانیل + اسانس توت فرنگی را به آن افزوده و با هم زن هم میزنیم تا یک دست شود. حال نمک +پکینگ پودر را افزوده و مخلوط می کنیم. سپس آرد را به آرامی و با قاشق کم کم اضافه می کنیم تا خمیر نرمی بدست آید.

خمیر یکدست کوکی ولنتاین

ابتدا حدود یک سوم از مواد به دست آمده را به ظرف جداگانه ای منتقل کنید و رنگ ژله ای قرمز را به آن بیافزایید. بر روی سطح کار یک کاغذ روغنی را قرار می دهیم. سپس خمیر صورتی را به چند قسمت تقسیم کرده و کنار می گذاریم. خمیر کرم را هم چند قسمت می کنی و به همین صورت می گذاریم.

حالا گلوله ها را در دو رنگ کنار هم می گذاریم فقط نباید زیادی ورز دهیم تا رنگ آن ها با یکدیگر مخلوط شود. بعد با وردنه آن را صاف و یکدست می کنیم. خمیر به دست آمده را به شکل مستطیل در می آوریم.

سطح به دست آمده را صاف می کنیم و مقداری داخل یخچال می گذاریم تا استراحت کند سپس با قالب قلبی یا دایره دلخواه آن را قالب می زنیم. در سینی فر کاغذ روغنی می گذاریم و روی آن را چرب می کنیم. داخل فر از قبل گرم شده می گذاریم تا تغییر رنگ دهد و به پخت برسند.

کوکی لاو ولنتاین

این کوکی شبیه بیسکوییت است و نیاز نیست زیاد درون فر بماند. تنها زیر آن تغییر رنگ داد کافی است و از فر باید خارج شود.

بعد از پخت آن را از فر بیرون بیاورید و بعد از سرد شدن به شیوه دلخواه خود تزیین کنید.

نوش جان! 🙂

چطور کوکی ولنتاین درست کنم؟

تهیه کوکی همان شیرینی ساده خوشمزه با چند قلم ساده قابل تهیه است.

چقدر طول می کشد تا کوکی ولنتاین را درست کنم؟

مدت زمان تهیه کوکی ولنتاین وابسته به مدل و مهارت شخص آشپز بسیار متفاوت است اما از انواع قید شده در این مقاله را می توان در کمتر از 1 ساعت به طور متوسط تهیه کرد.

آیا برای درست کردن کوکی ولنتاین نیاز به فر یا تجیهیزات خاصی می باشد؟

بله ، فر و همزن برقی ، حداقل تجهیزات مورد نیاز برای تهیه این شیرینی های خوشمزه است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

طیبه غفوریان

منصرف از مهندسی، پناهنده ادبیات و هنرهای نمایشی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *