سریع ترین راه برای خوابیدن
بازدید 201
0

راه های سریع خوابیدن ؟ آشنایی با نحوه خوابیدن در 10 ثانیه

در این مقاله به بیان توضیحاتی در مورد راه های سریع خوابیدن میپردازیم. وقت بیشتری را صرف تلاش برای خوابیدن به جای خوابیدن می کنی؟ تو تنها نیستی. فقط عمل تلاش بیش از حد می تواند باعث چرخه انرژی اضطراب آور و عصبی شود که ذهن ما را بیدار نگه می دارد.  اما اگر ذهن شما نمی تواند بخوابد ترفندهای علمی وجود دارد که می توانید سعی کنید سوئیچ را بچرخانید و بدن خود را به حالت خاموش هدایت کنید. ما برخی از ترفندهای مبتنی برعلم را به شما معرفی می کنیم تا به شما کمک کنیم سریعتر بخوابید.

نحوه خوابیدن در 10 ثانیه

معمولاً یک طلسم جادویی لازم است که کسی بتواند به این سرعت به خواب برود ، اما درست مثل جادوها ، با تمرین می توانید با راه های سریع خوابیدن در نهایت به نقطه شیرین خوابیدن در 10 ثانیه برسید.

توجه: روش زیر 120 ثانیه کامل به طول می انجامد ، اما گفته می شود 10 ثانیه آخر واقعاً تمام چیزی است که برای به خواب فرو رفتن به آن نیاز دارید.

روش نظامی

روش نظامی عامه پسند ، از راه های سریع خوابیدن است که برای اولین بار توسط شارون آکرمان گزارش شده است ، از کتابی با عنوان “آرامش و پیروزی: عملکرد قهرمانی” حاصل شده است. به گفته Ackerman ، دانشکده پرواز نیروی دریایی در ایالات متحده یک روال را برای کمک به خلبانان برای به خواب رفتن در 2 دقیقه یا کمتر ایجاد کرد. حدود شش هفته تمرین خلبانان به طول انجامید ، اما این کار بالاخره انجام شد – حتی پس از نوشیدن قهوه و با صداهای آتش در پس زمینه.

  1. تمام صورت ، از جمله عضلات داخل دهان را ریلکس کنید.
  2. شانه های خود را رها کنید تا تنش شما رها شود و بگذارید دستان شما به سمت کنار بدن شما بیفتد.
  3. با بازدم ، سینه را آرام کنید.
  4. پاها  را آرام کنید.
  5. با تصور کردن صحنه ای آرامش بخش ،به مدت 10  ثانیه ذهن خود را پاک کنید.
  6. اگر این کار نمی کند ، سعی کنید کلمات “فکر نکن” را برای 10 ثانیه تکرار کنید.
  7. در عرض 10 ثانیه ، شما باید به خواب رفته باشید!

اگر این کار برای شما مؤثر نباشد ، ممکن است لازم باشد روی مبانی روش نظامی کار کنید: تنفس و شل شدن عضلات ، که شواهد علمی نیز در مورد مؤثر بودن آن ها وجود دارد. خواندن را ادامه دهید تا درمورد تکنیک هایی که این روش نظامی مبتنی بر آن است و چگونه به طور موثر آنها را تمرین کنید ، مطالعه کنید.

نحوه خوابیدن در 60 ثانیه

این دو روش ، که بر نفس کشیدن یا شل کردن عضلات شما تمرکز دارند ، به شما کمک می کنند ذهن خود را از موضوعات مختلف خارج کرده و به رختخواب بازگردید. اگر مبتدی هستید و اولین بار است که این روش ها را امتحان می کنید ، ممکن است تا 2 دقیقه طول بکشد.

4-7-8 روش تنفس

این روش تنفس با تمرین، ترکیب قدرت مراقبه و تجسم را در کنار هم قرار می دهد. برای شروع نوک زبان خود را در سقف دهان خود ، پشت دو دندان جلوی خود قرار دهید. زبان خود را تمام وقت در آنجا نگه دارید.

  1. بگذارید لبهای شما کمی از هم باز شود و هنگام بیرون آمدن  نفس از دهان خود صدای آرامی ایجاد کنید.
  2. سپس لب های خود را ببندید و بی صدا از طریق بینی نفس بکشید. در سر خود تا 4 بشمارید.
  3. سپس 7 ثانیه نفس خود را نگه دارید.
  4. بعد از آن ، به مدت 8 ثانیه بازدم (با صدا).
  5. در پایان هر چرخه از هوشیاری زیاد خودداری کنید. سعی کنید آن را بی فکر انجام دهید.

این چرخه را به مدت چهار نفس کامل انجام دهید. اگر احساس آرامش زودتر از زمان پیش بینی شده سراغتان آمد، بگذارید بدن شما بخوابد.

آرام سازی پیشرونده عضلات PMR

شل شدن پیشرونده عضلات، همچنین به عنوان آرامش عمیق عضله شناخته می شود ، به شما کمک می کند تا بدنتان شل شده و به آرامش بیشتری دست یابید. فرضیه این است که ماهیچه های خود را تنش دهید و سپس با رها کردن تنش استراحت کنید. این حرکت باعث آرامش در تمام بدن شما می شود. این یک ترفند برای کمک به خوابیدن است وتجربه کردن راه های سریع خوابیدن که توصیه می شود.

قبل از شروع این روش از راه های سریع خوابیدن ، سعی کنید روش 4-7-8 را در حالی که تصور می کنید تنش را در هنگام بازدم از بدن خود خارج کنید ، تمرین کنید.

  1. به مدت 5 ثانیه ابروهای خود را تا حد ممکن بالا ببرید. این باعث می شود عضلات پیشانی شما سفت شود.
  2. بلافاصله عضلات خود را آرام کنید و افت تنش را احساس کنید. 10 ثانیه صبر کنید.
  3. به طور گسترده لبخند بزنید تا تنش در گونه های شما ایجاد شود. 5 ثانیه نگه دارید. سپس آرام باشید.
  4. 10 ثانیه مکث کنید.
  5. با چشمان بسته زل بزنید. 5 ثانیه نگه دارید. آرام باشید.
  6. 10 ثانیه مکث کنید.
  7. سر خود را کمی عقب بکشید تا راحت به سقف نگاه کنید. 5 ثانیه نگه دارید. هنگام بازگشت گردن به داخل بالش آرام شوید.
  8. 10 ثانیه مکث کنید.
  9. این حرکت را به سمت پایین بدن ادامه دهید ، از سینه ، ران به پاها.
  10. اجازه دهید که به خواب فرو روید ، حتی اگر پروسه تنش و آرامش بدن را به پایان نرسانید.

در حین انجام این کار ، به احساس راحتی و سنگین بودن بدن توجه داشته باشید. امیدواریم این تکنیک ها در خوابیدن سریع به شما کمک کند.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *