از بین بردن لکه ها
بازدید 149
0

از بین بردن انواع لکه ها و آشنایی با از بین بردن انواع لکه های روی مبل

یکی از مشکلاتی که هر فرد خانه داری دارد مسئله از بین بردن لکه ها می باشد و ممکن است راههایی را انتخاب کند که لکه ها را بیشتر تشدید کند به همین دلیل بهتر است برای از بین بردن لکه ها راه های اصولی و امتحان شده را انجام دهید . در ادامه قصد داریم به از بین بردن انواع لکه ها در سطوح مختلف بپردازیم :

  1. از بین بردن لکه ها از روی کاشی

لکه ها روی کاشی همیشه آشپزخانه و سرویس را کثیف نشان می دهد و معمولا این نوع از لکه ها به سختی پاک میشوند ، حال برای اینکه بتوانید به راحتی این لکه ها را از بین ببرید می توانید از راههای زیر استفاده کنید :

با ترکیب جوش شیرین و وایتکس خمیری درست کنید و سپس با استفاده از اسکاچ آن را بر روی کاشی ها بکشید و بعد از گذشت چند دقیقه با آب بشویید .نصف فنجان آمونیاک به همراه نصف فنجان سرکه  سفید و یک چهارم فنجان جوش شیرین را در چهار لیتر آب گرم مخلوط کنید و از طریق این محلول به راحتی کاشی ها را برق بیندازید .

    2.از بین بردن لکه قیر

یکی از لکه هایی که بسیار سخت پاک می شود و خیلی واضح و مشخص است لکه قیر می باشد . برای از بین بردن این لکه باید خیلی سریع اقدام به پاک کردن کنید . اگر لکه قیر بر روی پارچه می باشد می توانید از کره و بنزین استفاده کنید .

    3.از بین بردن گل و لای از روی پارچه

برای از بین بردن لکه گل و لای باید کمی صبر کنید تا گل و لای روی پارچه خشک شود و سپس تا جایی که می توانید گل و لای خشک شده را تمیز کنید و سپس برای از بین بردن اثر آن از یک عدد سیب زمینی خام استفاده کنید به این صورت که سیب زمینی را از وسط به دو قسمت تقسیم کرده سپس بر روی لکه می مالید و بعد از آن با شوینده های معمولی و آّب ورم آن را می شویید . اگر همچنان لکه بر روی لباس یا پارچه بود می توانید یک دستمال و یا پنبه آغشته شده به الکلی را بر روی آن بمالید .

  1. از بین بردن لکه خون

لکه خون یکی از لکه هایی است که علاوه بر نشان دادن کثیفی ، میکروبی بودن را نشان می دهد به همین دلیل بهتر است برای پاک کردن این لکه هر چه سریعتر اقدام کنید . در زیر به چند روش برای پاک کردن لکه خون اشاره کرده ایم :

اگر لکه خون ایجاد شده تازه است می توانید خیلی سریع با صابون و آب سرد آن را بشویید و دیگر دغدغه لکه خون را نداشته باشید .خمیری را از ترکیب نشاسته ذرت و آب سرد درست کنید و روی لکه بگذارید و کمی ماساژ دهید تا بخورد آن برود سپس در مقابل آفتاب و یا یک مکان گرم قرار دهید تا خشک شود . شما می توانید با تکرار این روش به راحتی از شر لکه خون راحت شوید .می توانید پارچه را در محلول آب سرد و نمک قرار دهید و به صورت مداوم این محلول را عوض کنید تا لکه از روی پارچه از بین برود .

  1. از بین بردن لکه کاربن

یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد لکه کاربن بر روی رومیزی و یا نایلون می باشد . شما می توانید برای از بین بردن این لکه از آب سرد و ژاول استفاده کنید . اگر لکه کاربن بر روی پارچه می باشد می توانید از آبلیموی تازه برای پاک کردن آن استفاده کنید ، همچنین اگر لکه بر روی نایلون می باشد می توانید از پودر شستشو استفاده کنید .

  1. از بین بردن لکه ها روغن ماشین

روغن ماشین یکی از لکه هایی است که به سختی از روی لباس پاک می شود و نوع پاک کردن آن به جنس پارچه بستگی دارد اگر پارچه شما از نوع  چرمی می باشد بهتر است از وازلین و روغن استفاده کنید و بعد از گذشت دو ساعت با کربن و تتراکلرید لکه را پاک کنید ، همچنین برای پارچه های کتان و ابریشمی می توانید مقداری کره یا روغن بر روی آن بمالید و 12 ساعت صبر کنید و بعد با بنزین لکه را پاک کنید .

 

  1. از بین بردن لکه ها از روی مبل

یکی دیگر از مشکلات تمیز کردن خانه از بین بردن لکه از روی مبل می باشد ، در زیر به انواع لکه ها بر روی مبل اشاره کرده ایم :

از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل

برای از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل باید کمی سریع عمل کنید تا اثر لکه بر روی مبل نماند برای این کار باید کمی نمک بر روی آن بپاشید و بعد با اسفنج نم دار روی آن بکشید و در آخر با استفاده از یم اسفنج تمیز دیگر که خیس می باشد آن را آبکشی کنید .

از بین بردن لکه ها سوختگی از روی بل

می توانید برای از بین بردن لکه سوختگی یک حبه قند را روی لکه بکشید و برای اینکه اثر آن کامل از بین برود باید این کار را چندین بار تکرار کنید . راه دیگر آن این است که یک اسفنج را از شیر آغشته کنید و بر روی لکه بمالید . اگر جنس رویه مبل از الیاف مصنوعی می باشد می توانید از آبلیمو  و اگر از پارچه های کرکدار است می توانید از پنبه آغشته شده به شیر استفاده کنید و در آخر با آب و صابون لکه ها را به صورت کامل از بین ببرید .

از بین بردن لکه ها جوهر از روی مبل

برای از بین بردن لکه جوهر از روی مبل می توانید کمی نمک روی آن بریزید و سپس با پنبه آن را ماساژ دهید یا از ترکیبی از گلیسیرین و آمونیاک بر روی لکه بگذارید و بعد از چند دقیقه با آب و پودر دستی آن را بشویید .

از بین بردن لکه ها میوه بر روی مبل

یکی از لکه های رایج بر روی مبل لکه میوه می باشد که برای از بین بردن آن می توانید از آب و صابون استفاده کنید . حال اگر جنس رویه مبل پشمی باشد می توانید از چند قطره آمونیاک و آب اکسیژنه استفاده کنید و اگر جس رویه مبل از ابریشم می باشد می توانید از آب و الکل نود درصد استفاده کنید و لکه را به صورت کامل از بین ببرد .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

عاطفه عباس زاده

عاطفه عباس زاده هستم ،فوق لیسانس هوش مصنوعی . در زمینه تولید محتوای متنی فعالیت دارم و هر روز تلاش میکنم که مطالب جدید را در حوزه کاری و مطالب مورد علاقه ام‌ یاد بگیرم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *