تمیز کردن منزل
بازدید 302
0

تهیه چند تمیز کننده دست ساز برای ضدعفونی و تمیز کردن منزل

با مطابی که ما در این صفحه برای شما عزیزان فراهم آورده ایم این امکان را برای شما فراهم می آوریم تا به صورت دست ساز وسیله ای برای تمیز کردن منزل و ضدعفونی کردن خانه خود بسازید.با استفاده از این مواد ضدعفونی کننده که خودتان ساخته اید بدون هیچ گونه آسیب و با خیالی آسوده به سراغ کثیفی ها رفته و اقدام به تمیز کردن منزل خود کنید.تمیزی و نظافت یکی از وظایف هر یک از ما به شمار می آید .در محیطی که در آن زندگی می کنیم می بایست با رعایت نکات بهداشنتی سلامت خود و خانواده مان را تضمین نماییم.مواد شوینده وبهداشتی که امروزه با برند های متفاوتی در بازار به چشم می خورند استفاده مکرر از آن برای سلامتی و پوست بسیار مضر می باشند.استفاده از مواد شوینده مخصوصا سفید کننده ها اثرات مخربی را برای تنفس بر جای خواهند گذاشت.نکته ی مهم دیگری که استفاده از مواد شوینده در منزل خواهد داشت خطراتی است که کودکان را در سنین پایین تر تهدید می کند.عموما این گونه مواد به علت برخورداری از بسته های رنگی کودکان را ترغیب به استفاده و یا گاهی نوشیدن آن ها می کند که اثرات بسیار مخرب برای آن ها در بر خواهد داشت.اگر به بیمارستان های مرتبط با نگهداری این گونه بیماران مراجعه نمایید کودکانی را که از مصرف این گونه مواد بدون آگاهی موجب از دست دادن سلامتی شان شده اند را خواهید دید که متاسفانه عواقب جبران ناپذیری نیز برای آن ها به همراه خواهد داشت.والدین می بایست تا حد امکان از قرار دادن مواد شوینده در منزل و یا در دسترس کودکان خود خودداری نمایند و یا با جایگزین مواد شوینده دست ساز که در این مقاله برایتان فراهم آورده ایم خطرات ناشی از مصرف این گونه مواد را از منزل خود دور نمایند.

جوش شیرین و ساخت ضد عفونی کننده توالت 

یکی از مهمترین دغدغه های خانم های در زمان تمیز کردن منزل که همواره به آن اهمیت می دهند تمیز کردن و ضدعفونی توالت می باشد. از آنجا که تمیز کردن این بخش از منزل کاری بس طاقت فرسا و استفاده از مواد شوینده برای از بین بردن میکروب ها در این مکان برای برخی بسیار آزار دهنده تر است ما به شما یک ضدعفونی کننده طبیعی و دست ساز را معرفی می کنیم.


موارد مورد نیاز برای ضدعفونی کردن توالت
• جوش شیرین 1 فنجان
• جوهر لیمو 4/1 فنجان
• صابون 2/1 قاشق غذاخوری
• قالب یخ
برای ساخت این ضد عفونی کننده دست ساز ابتدا تمامی مواردی را که در بالا برای شما ذکر نمودیم را در یک کاسه ریخته و با استفاده از همزن به خوبی مخلوط نمایید.خمیری که با استفاده از این مواد ساخته می شود را در داخل قالب سلیکونی قرار دهید و به صورت قالب های جداگانه ای برای ضدعوفنی و برق انداختن توالت استفاده نمایید .پس از هر بار استفاده مابقی قالب ساخته شده را در یک جای خشک و ب دور از دسترس کودکان قرار دهید.

سفید کننده 

برای تمیز کردن منزل سفید کننده یکی از موارد مورد نیاز برای خانم ها و افرادی که به تمیزی و برق انداختن منزل خود اهمیت بالایی می دهند می باشد.با ما همراه باشید با معرفی یک سفید کننده دست ساز و کم خطر که به سرعت باد منزلتان را برق خواهد انداخت.
• آب 12 لیوان
• آب لیمو 4/1 لیوان
• پراکسید هیدروژن 1 فنجان
برای ساخت این محلول دست ساز و سفید کننده موارد قید شده را در یک کاسه بزرگ ریخته و با هم مخلوط نمایید و در انتها محلول ساخته شده را در یک اسپری آب پاش ریخته و هر آن جا را که می خواهید اسپری کنید و با یک دستمال تمیز بکشید و برق بیندازید.

تمیز کننده شیشه ها

در تمیز کردن منزل اگر تمیز کردن شیشه ها با مواد شوینده شیمیایی برایتان به معضل بزرگی تبدیل شده است دیگر نگران نباشید! اکنون با استفاده از مواد زیر یک تمیز کننده شیشه به صورت دست ساز در منزل خواهید داشت.
• سرکه سفید1 فنجان
• آب 1 فنجان
• آب لیمو 4/1 فنجان
شما می توانید برای تهیه این تمیز کننده شیشه تمامی مواد ذکر شده را در یک کاسه مخلوط نموده و سپس محلول ساخته شده را در یک اسپری ریخته و برای تمیزی شیشه ها و تمیز کردن منزل استفاده نمایید.برای بهتر کردن بوی این گونه مواد می توانید از اسانس های خوشبو کننده نیز استفاده نمایید.


گریپ فروت و نمک 

اینبار شما را با محلول گریپ فروت و نمک که یک تمیز کننده بی خطر است برای تمیز کردن منزل آشنا خواهیم کرد.برای این کار یک گریپ فروت را از وسط نصف کرده وبا استفاده از یک فنجان نمک هر جایی را که نیاز به نظافت و ضدعفونی دارد را تمیز نمایید.

برق انداختن سرامیک ها با جوش شیرین و سرکه سفید

سرامیک ها جزوی از فضای منزل هستند که به سرعت کثیف شده و استفاده مکرر از مواد شیمیای بهداشتی برای آن موجب خطراتی برای سلامتی شما خواهد شد از همین رو با ساخت یک تمیز کننده قوی و فوق العاده به جان سرامیک های منزل بیفتید و برای تمیز کردن منزل اقدام کنید بدون این که خطری سلامتی شما و افراد منزل را تهدید کند
• جوش شیرین
• سرکه سفید
برای ساخت این محلول به اندازه فضای منزل و سرامیک های موجود مقادیری از این دو ماده را با هم مخلوط نمایید و در سطح مورد نظر ریخته و پس از گذشت اندکی زمان محیط را با یک دستمال تمیزو یا طی تمیز نمایید.حالا با خانه برق افتاده و تمیز از هرگونه لکه و کثیفی روبه رو خواهید شد.


معجزه سرکه در تمیز کردن منزل

زرد شدن ظروف غذا و یا سینک و دیگر وسایل آشپزخانه یکی از معضلات کدبانوی خانه است که همواره با آن روبه رو می شود ،اما استفاده از مواد شوینده سفید کننده به طور مداوم موجب به خطر انداختن سلامت افراد خواهد شد. از همین رو ما به شما استفاده از سرکه سفید را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید با جایگزین کردن سرکه به جای مواد سفید کننده شیمیایی بدون هیچ گونه خطری لکه ها و زردی را از روی ظروف برده و تمیزی را مهمان خانه های خود کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

زهرا رازقندی

با سلام زهرا رازقندی هستم،علاقه مند به تولید محتوا و نویسنده مقاله هایی که برای شما خوانندگان محترم فراهم آورده ام. دنیایی رو به سوی دانایی را با مطالعه تجربه کنید و مطالعه مقاله های متنوع بنده را از دست ندهید !

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *