بازدید 87
0

هفت نکته موثر سلامت و تناسب اندام

سالم ماندن نیاز به توجه به نکات و ریزه کاری هایی دارد که می تواند کمک کند در عین سلامت، از تناسب اندام نیز برخوردار شویم. اگر شما هم علاقه مندید راجع به راهکارهای تناسب اندام و داشتن بدنی سالم و متناسب بیشتر بدانید این مقاله می تواند به شما کمک کند.

قبل از ارائه راهکارهای تناسب اندام ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که در واقع هیچ راه میانبری برای سالم ماندن و داشتن سلامتی وجود ندارد. هیچ میوه جادویی در دنیا وجود ندارد که با خوردن آن در عرض پنح روز به بدن دلخواه برسیم و هیچ تمرین ورزشی وجود ندارد که در عرض یک دقیقه به شما هیکلی زیبا و باریک بدهد. همه این ها به زمان و تلاش نیاز دارند تا هم به بدن خوش ترکیب برسیم و هم سلامتی مان حفظ شود. در اینجا نکاتی آورده شده است که رعایت کردن آنها به شما کمک می کند با دردسرهای بسیار کمتری به هدف خود که سلامتی و تناسب اندام برسید. راهکارهای تناسب اندام می تواند شامل موارد زیر باشد.

راهکارهای تناسب اندام

  • برای موفقیت آماده باش

یکی از راهکارهای تناسب اندام این است که برای داشتن رژیم بهتر سعی کن از آخر هفته هایت به صورت هوشمند و عاقلانه استفاده کنی. از زمان اضافه خود که در روزهای پنج شنبه و جمعه داری برای تهیه غذا استفاده کن.

درست کردن مقدار زیادی از وعده های غذایی سالم که می توانی آنها را برای چند روز حداقل دو ناهار و دو شام استفاده کنی، باعث می شود که از مصرف غذاهای آماده و غذای بیرون پیشگیری کنی و با غذاهای سالم که در آخر هفته برای خود تهیه کرده ای به رژیم غذایی بهتر دست پیدا کنی و از فواید آن در تناسب اندام بهره مند شوی.

  • از ورزش و تمرین های متفاوت استفاده کن

تنوع یک هشدار کلیشه ای است و نمک زندگی است. بسیاری از ورزش ها و فعالیت ها همدیگر را تقویت می کنند. به صورتی که شما تا آنها را تمرین نکرده باشید ورزش های دیگر را قادر نخواهید بود انجام دهید. مثلا تمرینات قدرت برای پاهای شما، شما را یک دونده بهتر می کند در حالی که کسانی که فقط روی پیلاتس و تمرکز بر ماهیچه ها کلید کرده اند هرگز این مسائل را در نظر نمی گیرند.

  • اهداف خود را با مربی ات تنظیم کن

اگر بر پیگیری مربی تناسب اندام خود حساب کردی ، نباید فقط به عقب برگردی و اهداف بعدی را حدس بزنی. بلکه باید به او در انجام برنامه اعتماد کنی و قدم هایت، دقیقه های انجام فعالیت ورزشی و میزان کالری مصرفی خود را به صورت مرتب براساس هدف خود یا واقعی کردن اهداف خود تنظیم کن وگرنه هرگز نمی توانی به هدف تعیین شده خود دست پیدا کنی و شروع به نادیده گرفتن آنها می کنی.

اگر با تکنولوژی تناسب اندام همراه نشده ای و خودت را با آن درگیر نکرده ای، به سرعت از آن دست خواهی کشید.

پس با مربی و تکنولوژی های به روز تناسب اندام و برنامه ای که برای رسیدن به هدف خود که همان سلامتی و تناسب اندام است همراهی ات را حفظ کن.

 

از دیگر راهکارهای تناسب اندام این است که:

  • انجام فعالیت های کوچک را فراموش نکن

این قدیمی ترین نکته تناسب اندام سریع است. به جای آسانسور و پله برقی، از پله برای بالا و پایین رفتن استفاده کن. یا زودتر از ایستگاه اتوبوس خود پیاده شو و بقیه مسیر را پیاده طی کن.

هر فعالیتی، یک فعالیت خوب محسوب می شود و فقط تو را برای انجام دادن کار بیشتر تشویق می کند. به گونه ای که اگر واقعا می خواهی به مکانی بروی، از پله استفاده کن. اخیرا مطالعه ای نشان داد که گام های کوچک از فعالیتی بزرگ مانند از پله بالا رفتن ممکن است باعث تفاوت های قابل ملاحظه در میزان تپش و ضربان قلب شما شود.

  • برای روزهای استراحت ارزش قائل باش

هنگامی که تمرینات تناسب اندام را شروع می کنید هر روز بیشتر تمایل دارید ورزش کنید و انگیزه شما در ابتدای این فعالیت بالاست. البته این نکته زیاد جالبی نیست. زیرا انگیزه شما در طول چند هفته آینده کاهش خواهد یافت زیرا شما بهبودها و تفاوت های آنچنانی در بدن خود حس نمی کنید و توقع و انتظار شما در تناسب اندام برآورده نمی شود. در حالی که ممکن است در این مدت تلاش ها و تمرین های عجیب غریبی هم انجام داده باشید.

چرا؟ زیرا به بازوهای خود زمان نداده اید تا نیاز به ریکاوری و رشد داشته باشند.

  • از ترکیب میوه و سبزیجات استفاده کن

خوردن حداقل پنج قسمت از میوه یا سبزیجات در یک روز باید جزیی از برنامه و رژیم غذایی شما باشد. البته دقت کن که در هر پنج وعده، از میوه یا سبزیجات تکراری و مشابه استفاده نکنی زیرا انواع مختلف میوه و سبزیجات حاوی ویتامین و مواد معدنی متفاوتی هستند و یک روش خوب این است که به صورت متنوع و در رنگ های مختلف از آنها استفاده کنی زیرا رنگ یک نشانه خوب و مناسب برای مواد مغذی ای است که این میوه ها و سبزیجات حاوی آنها هستند.

  • خوابت را دست کم نگیر

بین افراد مختلفی که خواب کمی دارند این گرایش وجود دارد که در مورد میزان خواب خود کوتاهی کنند و البته این را نوعی تعهد به زندگی شان بدانند. اما باید بدانید که هر کسی باید هفت تا هشت ساعت خواب خوب داشته باشد که برای سبک زندگی سالم بسیار حیاتی و مهم است. و انرژی برای فعالیت و تمرین شما فراهم می کند و بر روی انتخاب های غذایی شما نیز تاثیرگذار است. در مطالعه ای که در سال 2016 انجام شد، محققان دریافتند که مردم در روزهایی که شب قبل آن به اندازه کافی نخوابیده اند تقریبا 385 کالری بیش از حد معمول استفاده می کنند. پس چرت نزن که بازنده خواهی بود.

در این مقاله راجع به راهکارهای تناسب اندام و داشتن یک بدن سالم و در عین حال متناسب صحبت کردیم و دانستیم که چندین روش را می توان در این زمینه به کار برد تا علاوه بر رعایت سلامتی و داشتن بدنی سالم، به تناسب اندام خود نیز کمک کرده باشیم.

چقدر ورزش لازم دارم؟

اینکه چقدر باید ورزش کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سطح فعلی تناسب اندام، اهداف تناسب اندام شما، انواع ورزشی که قصد انجام آن را دارید، و اینکه آیا در زمینه هایی مانند قدرت، انعطاف پذیری یا تعادل دچار کمبود هستید یا خیر.

به عنوان یک قانون کلی، حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی با شدت متوسط (یا 75 دقیقه ورزش شدید) به عنوان حداقل هفته توصیه می شود. همانطور که تناسب اندام تر می شوید، می خواهید از آن فراتر بروید تا حداکثر سود را ببرید. یک راه طبیعی برای تقسیم 150 دقیقه ممکن است انجام یک جلسه 30 دقیقه ای پنج بار در هفته باشد، یا می توانید آن را قطع کنید و دو جلسه 15 دقیقه ای را در یک روز انجام دهید. هر برنامه ای را که متناسب با سبک زندگی شما باشد، اتخاذ کنید.

برای تمرینات قدرتی، سعی کنید تمام گروه‌های عضلانی اصلی خود را دو تا سه بار در هفته تمرین کنید و بین هر تمرین 48 ساعت برای ریکاوری باقی بگذارید. اگر تمرینات “تمام بدن” را انجام می دهید، این دو جلسه در هفته است. اگر تصمیم بگیرید تمرینات خود را برای هدف قرار دادن یک گروه عضلانی خاص تقسیم کنید (به عنوان مثال، “روز پا”)، به تمرینات مکرر نیاز دارد. فقط درست کن

برای مطالعه دیگر مقاله های سلامت و زیبایی اینجا کلیک کنید .

اسباب بازی های ورزشی کودکان : 

اسکوتر فلزی طرح مینیون مکسو آیتم scooter

  • دارای کمک فنر
  • دارای پیچ تنظیم ارتفاع
  • قابلیت تا شدن دسته با اهرم مخصوص
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • تحمل وزن 70 کیلو
  • پلاستیک و فلز

کفش اسکیت تیغه فلزی street runner سایزS

جنس رویه: پلاستیک مقاوم
جنس تیغه: فلزی
رنگبندی: شاد و کودکانه
دارای کلاه و زانو بند
رده سنی: 7 سال به بالا
فواید: تقویت ماهیچه ها و افزایش تمرکز
جنسیت: پسرانه، دخترانه
نوع بسته بندی: جعبه ای
ابعاد بسته بندی: 382227 سانتی متر

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *