پاک کردن اطلاعات
بازدید 190
0

پاک کردن اطلاعات خود در 6 قدم ساده و موثر

بالاخره برای پاک کردن اطلاعات و خارج شدن از شبکه اینترنت و برگشتن به زندگی عادی خود آماده اید؟ این به آن سادگیا نیست که شما فکر می کنید ، اما در اینجا چند گام ساده وجود دارد که شما را به مسیر صحیح راهنمایی می کند.اگر شما این مطلب را می‌خوانید به احتمال زیاد اطلاعات شخصی شما برای عموم در دسترس است. و “مردم” منظورم این است که همه جا هستند. بنابراین، چه راه هایی برا پاک کردن اطلاعات وجود دارد؟؟ چگونه از کسب اطلاعات خود توسط شرکت‌ها جلوگیری کنید؟ پاسخ کوتاه : این طور نیست. متاسفانه ، شما هرگز نمی‌توانید خود را کاملا از اینترنت حذف کنید، اما راه‌هایی برای به حداقل رساندن انلاین بودن شما وجود دارد، که احتمال دارد داده‌های کمتری از شما در اختیار بقیه قرارا گیرد.در اینجا راه‌هایی برای پاک کردن اطلاعات برسی می کنیم.

هشدار : پاک کردن اطلاعات شما از اینترنت، همانطور که آن را در زیر مطرح کرده‌ام، ممکن است بر توانایی شما برای ارتباط با کارفرمایان احتمالی تاثیر منفی بگذارد.

۱حساب های فروشگاهی ، شبکه اجتماعی و حساب‌های سرویس وب را حذف یا غیر فعال کنید.

به این فکر کنید که  در کدام شبکه‌های اجتماعی دارای حساب کاربری هستید . جدا از شبکه های اجتماعی بزرگ ، مانند Facebook ، Twitter، LinkedIn و اینستاگرام  ، ایا هنوز حساب‌های عمومی در سایت‌هایی مانند Tumblr، گوگل + یا حتی MySpace دارید؟ در سایت Reddit نیز دارای اکانت هستید؟ در کدامم وب سایت ها عضو هستید ؟ موارد معمول ممکن است شامل اطلاعات ذخیره‌شده در آمازون، Gap.com ، Macys.com و … باشند.

میتوانید بااستفاده از یک سرویس مانند DeleteMe ، اقدام به پاک کردن اطلاعات خود از روی اینترنت کنید. برای رهایی از این حساب‌ها، به تنظیمات حساب خود بروید و فقط به دنبال یک گزینه برای غیر فعال کردن ، حذف یا بستن حساب خود باشید. بسته به حساب، ممکن است آن را تحت عنوان امنیت یا حریم خصوصی( Security or Privacy ) و یا چیزی مشابه پیدا کنید.اگر با یک حساب خاص دچار مشکل شدید، سعی کنید به دنبال “چگونگی حذف” در گوگل بپردازید ، و سپس نام حسابی  که می‌خواهید آن را حذف کنید ، جستجو کنید. شما باید قادر به پیدا کردن برخی دستورالعمل در مورد نحوه پاک کردن اطلاعات این حساب خاص باشید. اگر به دلایلی نمی‌توانید یک حساب را حذف کنید، اطلاعات را در حساب به چیزی غیر از اطلاعات واقعی خود تغییر دهید. یک چیز ساختگی یا کاملا تصادفی.

۲اطلاعات خودتان را از سایت های جمع‌آوری داده حذف کنید.

شرکت‌هایی هستند که اطلاعات شما را جمع‌آوری می‌کنند، که data brokers نامیده می‌شوند ، مانند : Spokeo، Whitepages.com، PeopleFinder و بسیاری دیگر ….آن‌ها اطلاعات را از هر کاری که در فضای اینترنت  انجام می‌دهید جمع‌آوری می‌کنند و سپس آن اطلاعات را به شرکت های تبلیغاتی علاقمند می‌فروشند، بیشتر به منظور تبلیغ برای شما و فروش چیزهای بیشتری به شما.اکنون می توانید خودتان را در این سایت ها جستجو کنید و سپس در هر یک از سایت ها را به صورت جداگانه اطلاعات جمع آوری شده با نام خود حذف کنید. مشکل این است که روش این کار در  هر سایت متفاوت است و گاهی نیز شامل ارسال فکس و پرکردن مدارک فیزیکی واقعی می شود.به هر حال، یک راه ساده تر این است که از یک سرویس مانند DeleteMe در joindeletme.com استفاده کنید. فقط با 129 دلار در سال، این سرویس از طریق سیستم حلقه ای ، اطلاعات یکتواخت را حزف می کند. و حتی هر چند ماه یکبار بررسی می شود تا اطمینان حاصل شود نام شما دوباره به این سایت ها جمع اوری اطلاعات اضافه نشده باشد. اگر خودتان را از این سایت های دلال اطلاعات حذف کنید ، شما همچنین شروع به پاک کردن اطلاعات خود از نتایج جستجوی گوگل می کنید، بنابراین کار مردم برای پیدا کردن شما بسیار سخت تر می شود. DeleteMe همچنین مجموعه ای از راهنماهای DIY خود را در مورد چگونگی از بین بردن خودتان از هر یک از سامانه های جمع اوری اطلاعات فردی به شما می دهد اگر بخواهید خودتان این روند را انجام دهید.

3. پاک کردن اطلاعات مستقیما از وبسایت

اول، با شرکت تلفن یا ارائه دهنده تلفن همراه خود اطمینان حاصل کنید که شما در لیست آنلاین نیستید و اگر در لیست اطلاعات آنلاین انها بودید ، نام خود را حذف کنید.اگر می خواهید پست قدیمی انجمن یا یک وبلاگ شرم آور قدیمی که روزی روزگاری ، نوشتید را حذف کنید، باید با مدیر وبسایت این سایت ها به صورت جداگانه تماس بگیرید. شما می توانید به قسمت درباره ما یا تماس با ما در سایت مراجعه کنید تا شخص مناسب برای تماس با آن را بیابید ، یا به www.whois.com بروید و نام دامنه ای که می خواهید با آن تماس بگیرید جستجو کنید. در آنجا شما باید اطلاعاتی دقیق را در مورد آنها بدست اورید و تماس بگیرید.متاسفانه، اپراتورهای وب سایت خصوصی هیچ تعهدی برای حذف پست های شما ندارند. بنابراین، هنگام تماس با این سایت ها باید مودبانه و به روشنی توضیح دهید چرا شما می خواهید پست حذف شود. امیدوارم که آنها واقعا از قوانین پیروی کنند و آن را حذف کنند.اگر این کار را برای شما نکنند گزینه 4 ، گزینه ای کم‌تر موثر است، اما هنوز هم امکان پذیر است.

۴پاک کردن اطلاعات شخصی از وبسایت

اگر کسی اطلاعات حساس شما از قبیل شماره  ملی  و یا تعداد حساب بانکی وشماره حساب شما را که در سایتی منتشر کند، شما می‌توانید یک درخواست قانونی برای گوگل ارسال کنید تا آن را حذف کند.

 

فرآیند پاک کردن اطلاعات می‌تواند کمی زمان ببرد و تضمینی وجود ندارد که موفقیت‌آمیز باشد ، اما اگر شما خودتان را در چنین وضعیت آسیب‌پذیری یافتید، بهترین راه‌حل شما  هست.

5. نتایج جستجوی قدیمی را حذف کنید

Google’s URL removal tool برای پاک کردن شواهد اشتباهات قبلی از اینترنت مفید است.بگذارید بگوییم یک صفحه وب حاوی اطلاعاتی درباره شما وجود دارد که شما می خواهید از شر آن خلاص شوید.مانند صفحه کارکنان سابق کارفرما، چند ماه پس از تغییر شغل. شما می خواهید آنها را به روز رسانی کنید . آنها بروز رسانی را انجام می دهند، اما زمانی که شما نام خود را، سرچ می کنید ، این صفحه هنوز هم در نتایج جستجوی  نشان داده می شود – حتی اگر نام شما هرگز پیدا نشود ، زمانی که شما بر روی لینک کلیک  می کنید. این به این معنی است که نسخه قدیمی صفحه در سرورهای Google ذخیره شده است.اینجاست که این ابزار وارد عمل می‌شود. URL را به گوگل ارسال کنید، امیدوار باشید که گوگل ، اطلاعات کش مورد نظر شما را از سرورهای خود از بین برده و نتیجه جستجو را از بین ببرد، بنابراین شما دیگر با صفحه مرتبط نیستید.البته ، هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل، اطلاعات ذخیره‌شده را به دلایل مختلف از بین ببرد، اما ارزش آن را دارد که سعی کنید تا حد امکان اطلاعات خود را از اینترنت از پاک کنید.

6. آخرین مرحله ای که می خواهید انجام دهید این است که حساب های ایمیل خود را حذف کنید

بسته به نوع حساب ایمیل شما ، میزان اقدامات انجام شده  نیز متفاوت خواهد بود.شما باید وارد حساب کاربری خود شوید و سپس گزینه ای را برای پاک کردن اطلاعات یا بستن حساب پیدا کنید. بعضی از حساب‌ها برای مدت معینی باز می‌مانند، بنابراین اگر بخواهید می توانید  آن‌ها را دوباره فعال کنید.یه چیز دیگه…
به یاد داشته باشید در این فرایند گذشت زمان صبور باشید و انتظار نداشته باشید آن را در یک روز کامل موفق به پاک کردن اطلاعات شوید. همچنین ممکن است مجبور شوید قبول کنید که مواردی وجود دارد که نمیتوانید همیشه از اینترنت حذف کنید.

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *