IGTV اینستاگرام
بازدید 58
0

ویدئوی طولانی مدت اینستاگرام ( IGTV ) یکسال پس از راه اندازی مورد استقبال بوده ؟

آناهیم، کالیفرنیا. (بخش بازرگانی سی ان ان) اینستاگرام فقط می خواست کمی بیشتر از قبل شبیه یوتیوب شود. اما علی رغم دو رویداد سال گذشته و وعده کارداشیان،  بخش ویژه اینستاگرام با عنوان IGTV که برای اشتراک ویدئوهای طولانی بود با مشکلاتی رو به رو شده است.شرکت فیس بوک که شرکت مادر اینستاگرام است دلایل خوبی داشت که فکر کند می تواند با افزودن یک ویژگی و خصوصیت جدید تغییراتی ایجاد کند. هشت ماه بعد از آن که اینستاگرام، استوری را هم به اپلیکیشن خود افزود، بسیار محبوب تر از اسنپ چت ، شرکتی که اساسا با ایده اشتراک تصاویر و ویدئوها به مدت 24 راه اندازی شده بود- شد.

از آنجایی که بخش استوری ها در 2016 به اینستاگرام افزوده شد، این شبکه اجتماعی چندین روزآمد سازی برای این که چطور افراد زیادی از این ویژگی استفاده کنند به آن افزود. امروزه تقریبا 500 میلیون نفر هر روز از استوری استفاده می کنند و همین طور اینستاگرام ویژگی ها و امکانات تازه ای به استوری ها به مرور اضافه کرد مثلا امکان استفاده از فیلترها، نظر سنجی و موسیقی را به استوری اضافه کرد.

اما وقتی پای سنجش میزان موفقیت IGTV به میان می آید قضیه فرق می کند.این ویژگی برای این طراحی شد که افراد بتوانند ویدئوهای با مدت زمان طولانی در آن به اشتراک بگذارند. این کار با ضربه زدن بر آیکونی به شکل تلویزیون که در بالای اپلیکیشن طراحی شده بود انجام می شود. هر چند که در ابتدا این ویژگی برای سلبریتی ها و کسانی که به نوعی تمام وقت در رسانه های اجتماعی در حال زندگی کردن هستند طراحی شد و بازار هدف آنها بودند اما امروزه همه می توانند از این امکان استفاده کنند. با این تفاوت که کسانی که بیش از 10 هزار فالوئر داشته باشند می توانند تا یک ساعت هم ویدئو در این قسمت به اشتراک بگذارند ولی افرادی که تعداد کمتر از میزان فالوئر داشته باشند تا 10 دقیقه می توانند ویدئوهای خود را در آن به اشتراک بگذارند.

با این همه جیم اسکویرز مدیر بخش بازرگانی اینستاگرام در روز جمعه در نشستی در ویدکون، کنفرانس سالانه خالقان ویدئوهای آنلاین در آناهیم کالیفرنیا، به این موضوع اشاره کرده است که هنوز برای ارزیابی ویدئوی طولانی مدت اینستاگرام IGTV زود است و به نظرم ما در ابتدای مسیر خود در این زمینه هستیم.این امکان جدید یعنی IGTV در ژوئن 2018 اعلام شد و به عنوان رقیبی برای یوتیوب گوگل یا (GOOG) در نظر گرفته شده بود. در آن زمان، اینستاگرام گفت که سلبریتی هایی چون کیم کارداشیان و سلنا گومز، اولین کسانی هستند که می توانند از حساب کاربری شان، ویدئوهای طولانی مدت در این قسمت به اشتراک بگذارند.دبرا آهو ویلیامسون، تحلیل گر اصلی شرکت تحقیقاتی eMarketer در این باره گفت: ویدئوی طولانی مدت اینستاگرام IGTV موفقیت چندانی به اندازه قسمت استوری های اینستاگرام نداشته است و این بسیار واضح است.

 

بعد از یک سال، این ویژگی مشکلاتی داشته است. مثلا کیم کارداشیان فقط چهار ویدئو در این قسمت آپلود کرد، یعنی در تمام سال گذشته فقط چهار بار از این امکان استفاده کرده است در حالی که سلنا گومز اصلا هیچ ویدئویی در این قسمت از اکانت خود به اشتراک نگذاشته است.برخی از اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار در رسانه های اجتماعی به بخش بیزنس بی بی سی گفتند که دلیل بزرگی وجود دارد که این قسمت اینستاگرام چندان محبوبیت زیادی کسب نکرده است زیرا هیچ راهی وجود ندارد که این افراد از این قسمت کسب درآمد کنند. در یوتیوب، ویدئوهای با طول زمان مشابه می تواند از تبلیغات استفاده کند که خود منبع درآمد خوبی برای خالقان ویدئو است.

لورن ریهیماکای، شخصیت مطرح در یوتیوب که با عنوان LaurDIY شناخته می شود کسی است که حساب کاربری اینستاگرامی دارد که بالای 5 میلیون فالوئر و دنبال کننده دارد. او فردی است که فقط یک ویدئو در بخش IGTV اینستاگرام از زمان راه اندازی آن به اشتراک گذاشته است.او می گوید: مساله این جاست که اکثر تولیدکنندگان محتوای ویدئویی برای تهیه و تولید محتوای ویدئویی زمان، انرژی و بودجه زیادی اختصاص می دهند. هنگامی که ویدئویی بر یوتیوب قرار می گیرد شما به میزان بسیاری می توانید هزینه ای که صرف کرده اید را جبران کنید اما در مورد IGTV اینستاگرام هنوز این اتفاق نیفتاده است و امکان جبران هزینه ها و کسب درآمد از آن فراهم نشده است.وی افزود که من فرصت آن را ندارم که با وجود این حجم کار، به صورت رایگان کار کنم.

هانا ملوچ که 1.8 میلیون فالوئر هم در یوتیوب و هم اینستاگرام دارد می گوید از این امکان خیلی استفاده نمی کند و ترجیح می دهد ویدئوهای طولانی تر خود را در یوتیوب قرار دهد.او می گوید اگر اینستاگرام بتواند به نوعی امکان کسب درامد از این قسمت را فراهم کند من احساس می کنم افراد زیادی علاقه مند می شوند که از این قسمت بیشتر استفاده کنند. احتمالا این دلیلی است که بسیاری از مردم گرایش به این دارند که ویدئوهای طولانی خود را در یوتیوب بارگذاری کنند.اما ملوچ می گوید که برای اینفلوئنسرهایی که فقط اینستاگرام دارند و حسابی در یوتیوب ندارند اشتراک ویدئوی طولانی مدت اینستاگرام IGTV گزینه بسیار خوبی است. آلیشا مک دونال که به آلیشا ماری در کانال های شبکه های اجتماعی اش شناخته می شود گفته است که من متوجه شده ام که کار این قسمت خیلی نگرفته است.سخنگوی شرکت به بخش بیزنس سی ان ان گفت که اینستاگرام کسب درآمد را بسیار مهم تشخیص داده است و می خواهد مطمئن شود که این مورد درست عمل می کند.سخنگو همچنین گفت در حال شروع تست این هستیم که امکان تگ شدن محتوای برندها در این بخش در ماه آینده فراهم شود که روشی است که اینفلوئنسرها می توانند از همکاری با برندها درآمد داشته باشند. این روش البته از اولین روش هایی است که شخصیت های مهم اینستاگرام از آن درآمد داشته اند.

 

در پایان دترت موسس Influential می گوید وقتی استوری ها به اینستاگرام اضافه شدند، استفاده از آنها به طور چشمگیری افزایش داشت به گونه ای که هم برندها و هم اینفلوئنسرها از آن استفاده زیادی می کنند اما بخش ویدئوی طولانی مدت اینستاگرام IGTV هنوز به این مرحله نرسیده است شاید روزی به این مرحله برسد اما به این معنا نیست که می تواند رقیب جدی یوتیوب باشد حداقل امروز این طور نیست.

برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

فاطمه پناهی

فاطمه تقی پناهی هستم. کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی. علاقه مند به حوزه های فن آوری، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی هستم. دوست دارم در جریان آخرین رویدادها و اخبار این حوزه ها قرار بگیرم و مقالات این حوزه را بخوانم و با شما به اشتراک بگذارم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *