بازدید 148
0

اپ موبایل مولکول های که به مبارزه با سرطان می پردازند را شناسایی می کند

یک برنامه کاربردی که از توان پردازشی تلف شده تلفن های همراه برای شناسایی مولکول های ضد سرطان در محدوده ای از غذاها استفاده میشود. در این تحقیق هویج، کرفس و پرتقال‌ به عنوان بالاترین تعداد مولکول‌های مبارزه با سرطان شناسایی شده استبرنامه DreamLab، که تاکنون ۸۳ هزار بار دانلود شده‌ است ، حتی در حالی کار می‌کند که کاربران می‌خوابند و تاکنون بیش از ۱۰ میلیون محاسبات را انجام داده‌ است.

این برنامه از الگوریتمی برای اندازه‌گیری ویژگی‌های بیش از ۸۰۰۰ غذای روزانه می پردازد و به دنبال مولکول‌هایی است که به طور موفقیت‌آمیز به مبارزه با سرطان در آزمون‌های آزمایشگاهی بر روی حیوانات پرداخته است. انگور، کرفس و کلم نیز تعداد زیادی از این مولکول‌های مبارزه با سرطان را داشتند.


این تحقیق همچنین نشان می دهد که داروهای ضد دیابت و ضد میکروبی موجود ،خاصیت ضد سرطانی داشته و  در درمان سرطان نقش مهمی ایفا می کنند. 
دکتر کریل وزلکوف، سرپرست تحقیقاتی از بخش جراحی و سرطان کالج امپریال لندن می گوید: “این یک لحظه پیشگامانه برای ما است.
همچنین وی افزود:”گام بعدی استفاده از فناوری های هوش مصنوعی برای کشف تأثیراتی است که ترکیبات مختلف دارویی و مولکول های غذایی بر روی افراد ممکن است داشته باشد.”
ویلیام یو پژوهشگر سرطان ، افسر اطلاعات سلامت بریتانیا می گوید : “این مطالعه جذاب نشان می دهد که ممکن است بتوانیم اقداماتی انجام دهیم که درمانی جدید برای سرطان را طریق مواد شیمیایی طبیعی که مواد غذایی و نوشیدنی ما را تشکیل می دهند، پیدا کنیم. وی افزود “اما حتی اگر این رویکرد موجب درمان سرطان شود ، راه طولانی برای گسترش آنها به درمان های سرطانی وجود دارد و آزمایشاتی که نشان دهد آیا در درمان بیماری موثر هستند یا خیر.

همچنین اضافه کرد:”رژیم غذایی شما برای کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار مهمتر از خوردن نوع خاصی از غذا است. شواهد خوبی وجود دارد که می توانید خطر ابتلا به سرطان را با خوردن غذاهای با فیبر بیشتر مانند میوه ، سبزی و کاهش گوشت فراوری شده و قرمز را کاهش دهید.” این برنامه یک همکاری بین کالج امپریال لندن و بنیاد وودافون است همچنین یافته ها در Nature منتشر شده است.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

ساعدی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *