انیمیشن شرک 3
بازدید 1607
1

انیمیشن شرک 3

 انیمیشن شرک 3 ، Shrek the Third یک فیلم انیمیشنی کمدی امریکایی است که در سال 2007 توسط کمپانی دریم ورکس منتشر شد. این انیمیشن به کارگردانی  Chris Miller ساخته شد. این قسمت از سری انیمیشن شرک در ادامه ی داستان شرک 1 و 2 ساخته شد و داستان شرک بعد از مرگ پادشاه را توصیف می کند. شرک در این قسمت احساس می کند که یک غول برای جانشینی پادشاه مناسب نیست و فیونا را راضی می کند تا پادشاهی را به پسر عمویش ارتور واگذار کنند. انیمیشن شرک 3 با نظرات مختلفی از سوی منتقدین مواجه شد اما باز هم موفقیت بزرگی در زمینه ی باکس افیس بدست اورد. همچنین نامزد جایزه اسکار بریتانیا برای بهترین فیلم انیمیشنی شد.

روایت داستانی انیمیشن شرک 3

داستان انیمیشن شرک 3 از جایی اغاز می شود که شرک و فیونا به عنوان جانشینان پادشاه در زمان بیماری او انتخاب می شوند. شرک با اینکه سعی دارد مسئولیت های کشور داری را به درستی به انجام برساند هر بار خراب کاری های زیادی را به بار می اورد. شرک به این نتیجه می رسد که او فرد مناسبی برای جانشینی پادشاه نیست و سعی دارد شخص دیگری را به عنوان جانشین انتخاب کند قبل از اینکه پادشاه فوت کند. پادشاه ارتور پیش از مرگش به شرک درباره ی پسر برادرش ارتور پندراگون می گوید و او تنها کسی است که بعد از شرک می تواند جانشین پادشاه شود. در همین زمان پرنس چارمینگ با خودش عهد می کند که انتقام مرگ مادرش را بگیرد و پادشاه سرزمین فار فار اوی شود. پس او به میخانه ی سیب سمی می رود و سعی می کند خلافکاران و شخصیت های منفی داستان ها را تحریک کند تا برای خوشبختی خود بجنگند. شرک، الاغ و گربه ی چکمه پوش برای یافتن ارتور راهی می شوند و قبل از حرکت کشتی فیونا به شرک خبر حاملگی اش را میدهد. شرک از این موضوع به وحشت می افتد چون احساس می کند برای پدر شدن اماده نیست.

شرک به دبیرستان ارتور می رود و خبر پادشاه شدنش را به او می دهد. ارتور که در مدرسه خیلی مورد اذیت و ازار دیگران قرار گرفته از این موضوع بسیار هیجان زده می شود. در حین برگشت به سمت فار فار اوی، الاغ و گربه با گفتن مسئولیت های پادشاهی ارتور را می ترسانند و او قصد برگشتن به مدرسه را می کند. ارتور و شرک برای کنترل فرمان کشتی با هم دعوا می کنند و آن را می شکنند. کشتی با صخره های جزیره ای اصابت کرده و آنها مجبور به ادامه ی راه از طریق خشکی می شوند. در راه با معلم جادوی قبلی ارتور به نام مرلین ملاقات می کنند. در همین زمان چارمینگ و افراد شرورش به قصر حمله می کنند و پینوکیو، گرگ بزرگ، سه خوک و موش های کور آنها را معطل می کنند تا فیونا و مادرش به همراه راپانزل، سفید برفی، زیبای خفته، سیندرلا و ناخواهریش دوریس از یک راه مخفی فرار می کنند. از دهن یکی از خوک ها در می رود که شرک برای پیدا کردن جانشین جدید رفته است و چارمینگ افرادش را برای پیدا کردن آنها می فرستد. راپانزل که عاشق پرنس چارمینگ است به بقیه خیانت کرده و باعث دستگیری آنها می شود. در انیمیش شرک 3 کاپیتان هوک و افرادش شرک را در جزیره ی مرلین پیدا می کنند ولی در مبارزه شکست می خورند و هوک به شرک خبر دستگیری فیونا و تصرف فار فار اوی توسط چارمینگ را می دهد. شرک از ارتور می خواهد که به مدرسه برگردد اما ارتور از مرلین درخواست می کند که با جادو آنها را به فار فار اوی بفرستد. طلسم باعث می شود که جای گربه و الاغ در بدن یکدیگر عوض شود. آنها پینوکیو را پیدا کرده و متوجه می شوند که چارمینگ قصد دارد در تئاتر امشب شرک را در حضور تماشاچیان بکشد. آنها موفق می شوند وارد قصر شده و شرک چارمینگ را در اتاقش پیدا می کند اما به زودی توسط سربازان دستگیر می شوند. چارمینگ اماده ی کشتن ارتور می شود اما شرک برای نجات جان او میگوید که خودش جانشین حقیقی پادشاه است.

در انیمیشن شرک 3 چارمینگ ارتور را ازاد می کند. الاغ و گربه به همراه خانم ها زندانی می شوند.فیونا که از این وضعیت خسته شده است با بقیه تصمیم می گیرند که راهی برای فرار پیدا کنند. مادر فیونا با ضربه ی سر راهی را در دیوار برایشان باز می کند و خانم ها برای نجات شرک یه قصر حمله می کنند. گربه و الاغ، شیرینی زنجبیلی، گرگ بزرگ، خوک ها و اژدها به همراه بچه هایش را ازاد می کنند. ارتور که با قلبی شکسته در حال ترک قصر است با گربه و الاغ رو به رو می شود و الاغ برای او توضیح می دهد که شرک برای نجات دادن جانش به چارمینگ دروغ گفته است. نمایش تئاتر اغاز می شود و چارمینگ، شرک را به روی سن می اورد تا در حضور کل مردم شهر او را بکشد و…

صداگذاران انیمیشن شرک 3

Mike Myers در نقش شرک

Eddie Murphy در نقش الاغ سخنگو

Cameron Diaz در نقش پرنسس فیونا

Julie Andrews در نقش ملکه لیلیان مادر فیونا

Antonio Banderas در نقش گربه ی چکمه پوش

John Cleese در نقش پادشاه هرولد پدر فیونا

Rupert Everett در نقش پرنس چارمینگ

Conrad Vernon در نقش شیرینی زنجبیلی

Chris Miller در نقش ایینه جادویی

باکس افیس انیمیشن شرک 3

انیمیشن شرک 3 در امریکا بیش از 322 میلیون دلار و در کشور های دیگر از فروش 476 میلیون دلاری عبور کرد. این انیمیشن رکورد بیش ترین فروش فیلم انیمیشنی در هفته ی اکران را برای 9 سال حفظ کرد و پس از آن این رکورد توسط انیمیشن در جستجوی دوری شکسته شد. انیمیشن شرک 3 چهارمین فیلم پرفروش سال 2007 شد. این انیمیشن رکورد سومین فیلم انیمیشنی پرفروش تاریخ را در اختیار دارد. انیمیشن شرک 3 که با بودجه ی 160 میلیون دلاری ساخته شد، به باکس افیس جهانی بیش از 799 میلیون دلار دست یافت.

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 1 اینجا را کلیک نمایید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 2 اینجا را کلیک نمایید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 4 اینجا را کلیک نمایید .

ترجمه و بازنویسی  : سیناخانی

 

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *