بازدید 879
۲

انیمیشن شرک shrek 2001

 سری انیمیشن شرک ساخت کمپانی دریم ورکس یکی از محبوب ترین انیمیشن های جهان است. داستان شرک بر اساس کتابی از William Steig ساخته شد. سری شرک شامل 4 قسمت است و داستان یک غول بدخلق ولی خوش قلب را روایت می کند که به تنهایی زندگی می کند. سری انیمیشن شرک مورد تحسین تماشاگران و منتقدین قرار گرفت و با استقبال بی نظیری رو به رو شد. شرک نه تنها باکس افیس تحسین بر انگیز و عظیمی را برای خود بدست اورد بلکه موفق شد برنده جوایز بسیاری از جمله جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن شود.

 

روایت داستانی انیمیشن شرک

شرک، غول سبز، عاشق خلوت باتلاقش است و به تنهایی در آنجا زندگی می کند. اما به زودی نظم زندگی اش توسط موجودات افسانه ای که به باتلاقش امده اند بهم می خورد.آنها به دستور لرد فارکواد که از همه ی موجودات افسانه ای بیزار است به این مکان تبعید شده اند. شرک که از این موضوع خیلی عصبانی است تصمیم می گیرد خودش به عمارت فارکواد برود و از او بخواهد تا این موجودات را از باتلاقش بیرون ببرد. شرک با همراهی یک الاغ پرحرف که تنها موجودی است که حاضر شده راه را به او نشان دهد به سمت عمارت فارکواد به راه می افتد.در همین زمان در عمارت، فارکواد در حال شکنجه ی شیرینی زنجبیلی است تا محل بقیه ی موجودات افسانه ای را پیدا کند.

 

سربازانش وارد اتاق می شوند و ایینه ی جادویی را برای او می اورند و شکنجه نیمه کاره می ماند. فارکواد از ایینه جادویی می پرسد که ایا این فرمانروایی بهترین فرمانروایی است؟ ایینه به او می گوید که تو هنوز یک پادشاه نیستی چون از نسل سلطنتی زاده نشده ای و برای پادشاه شدن باید با یک پرنسس ازدواج کنی. از بین پرنسس های پیشنهادی، فارکواد پرنسس فیونا را انتخاب می کند که در یک قلعه زندانی شده است و به وسیله ی یک اژدها از ان قلعه محافظت می شود. در انیمیشن شرک فارکواد که خودش مایل به انجام این کار مسابقه ای را برگزار می کند که برنده ی ان می تواند به این ماموریت رفته و پرنسس را برای او نجات دهد. شرک و الاغ در همین هنگام وارد می شوند و سربازان را در مبارزه شکست می دهند. فارکواد آنها را برنده اعلام می کند و با شرک معامله می کند که اگر پرنسس را برای او بیاورد او هم باتلاق شرک را پس می دهد و موجودات را از آنجا خارج می کند.شرک و الاغ به سمت قلعه حرکت می کنند تا پرنسس فیونا را پیدا کنند. پس از رسیدن به قلعه اژدها متوجه حضور آنها می شود و الاغ را گرفتار می کند. الاغ برای نجات جانش شروع به تعریف کردن از اژدها می کند و اژدها که یک زن است از الاغ خوشش می اید و او را با خود می برد. شرک فیونا را پیدا می کند، فیونا که از بی احساس بودن شرک شوکه شده است همراه او میرود. آنها الاغ را نجات می دهند و از دست اژدها فرار می کنند. در انیمیشن شرک فیونا که اینکه نجات پیدا کرده است واقعا خوشحال است از شرک می خواهد که کلاه خودش را بردارد تا فیونا او را ببیند. پس از اینکه متوجه می شود او یک غول است خیلی نا امید می شود.

در انیمیشن شرک برای فیونا توضیح می دهد که لرد فارکواد او را فرستاده تا فیونا را نجات بدهد و فیونا باید با لرد فارکواد ازدواج کند. فیونا مخالفت می کند و درخواست می کند که لرد فارکواد باید خودش به دنبال فیونا بیاید. شرک پرنسس را روی دوشش می اندازد و به تقلا های او توجهی نمی کند. در راه آنها با رابین هود رو به رو می شوند و فیونا با مهارت های رزمی اش شرک را تحت تاثیر قرار می دهد. شرک و فیونا کم کم متوجه می شوند که خیلی با هم تفاهم دارند و به هم علاقه مند می شوند. نزدیک به غروب افتاب فیونا برای استراحت در کلبه ای توقف می کند. پس از مدتی الاغ برای صحبت کردن با فیونا به داخل کلبه می رود و متوجه می شود که پرنسس تبدیل به یک غول زشت شده است. فیونا برای او فاش می کند که در کودکی طلسم شده است و هر شب به یک غول تبدیل می شود.درانیمیشن شرک تنها چیزیکه می تواند طلسم را بشکند بوسه ی عشق واقعی است. شرک برای اعتراف احساسش به فیونا به سمت کلبه می رود و قسمتی از حرفهای فیونا را می شنود. فیونا که در حال صحبت درباره ی خودش است واژه ی غول زشت را بیان می کند. شرک که تصور می کند منظور فیونا خوش است با قلبی شکسته آنجا را ترک می کند و به دنبال فارکواد می رود تا پرنسس را به او تحویل دهد و…

 

صداگذاران انیمیشن شرک

Mike Myers در نقش شرک

Eddie Murphy در نقش الاغ سخنگو

Cameron Diaz در نقش پرنسس فیونا

John Lithgow در نقش لرد فارکواد

Vincent Cassel در نقش رابین هود

باکس افیس انیمیشن شرک

انیمیشن شرک که با بودجه ی 60 میلیون دلاری ساخته شد موفق شد باکس افیس جهانی بیش از 484 میلیون دلاری را بدست اورد و موفقیت بسیار بزرگی را برای کمپانی دریم ورکس به همراه داشت. انیمیشن شرک در سال انتشارش چهارمین فیلم پرفروش سال پس ازHarry Potter and the Philosopher’s Stone ، The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring و Monsters, Inc شد. همچنین انیمیشن شرک پرفروش ترین انیمیشن تاریخ استرالیا شد. سری انیمیشن شرک موفقیت ها و جوایز بسیاری را بدست اورد و هم اکنون دومین سری انیمیشن پرفروش تاریخ پس از من نفرت انگیز است.

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 2 اینجا را کلیک نمایید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 3 اینجا را کلیک نمایید .

برای مطالعه بیشتر درباره انیمیشن شرک 4 اینجا را کلیک نمایید .

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

سینا خانی

سینا خانی هستم، رشته ی کامپیوتر و از یادگیری مطالب جدید و تاپیک های روز دنیا لذت می برم. و با نوشتن مقاله می تونم اطلاعات رو با دیگران به اشتراک بذارم و از این طریق به انسان های دیگه کمک کنم.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *